Frontowiec Opublikowano 12 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 ''Wprost'' jest to wydawany od 5 grudnia 1982 roku tygodnik społeczno-polityczny, który od 1982 do 2000 roku był wydawany w Poznaniu, a od 2000 do dzisiaj jest wydawany w Warszawie. Od 2016 roku redaktorem naczelnym ''Wprostu'' jest Jacek Pochłopień. Od 1990 roku tygodnik publikuje listę 100 najbogatszych Polaków oraz wręcza Nagrodę Kisiela, a od 1991 roku wręcza tytuł Człowieka Roku. ''Wprost'' zasłynął zarówno z kontrowersyjnych okładek, jak i takich artykułów jak np. Afera Taśmowa (2014) czy sprawa Kamila Durczoka (2015). Najbardziej popularny był ''Wprost'' za czasów, jak redaktorem naczelnym tygodnika był w latach 1989-2006 Marek Król (z ''Wprostem'' był związany do 2010 roku), który również był pełnym udziałowcem oraz twórcą tygodnika. Co sądzicie o tej gazecie? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kirk Opublikowano 24 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 W moim odczuciu ten tygodnik przechodził w swojej historii chyba najwięcej przemian. Mam w swoich zbiorach kilka numerów z epoki Króla (najstarszy z 1993 roku), tego okresu praktycznie nie pamiętam, bardziej już kojarzę pismo pod redakcją Stanisława Janeckiego, to był chyba najlepszy okres dla "Wprost". Pismo wiele znaczyło, było liderem na rynku, to tam publikowano materiały wstrząsające opinią publiczną (jak np. taśmy z o. Rydzykiem z 2007 roku). Trochę zaczęto zmieniać w 2008 roku, od loga zaczynając, po szatę graficzną, początkowo można było uznać że magazyn jest odświeżany, były także próby nowych inicjatyw, czyli tygodnik, a potem dwutygodnik "Wprost Light" wydawany w czwartki, będący pismem nieco luźniejszym, takim na weekend (choć to nie wypaliło i po 5 miesiącach wydawania niektóre treści, jak np. niepolityczne rozmowy z politykami, przeszły do głównego pisma). Większe zmiany zaczęły się, gdy w 2010 roku Tomasz Lis objął funkcję redaktora naczelnego. Jedną zmianę w moim odczuciu zrobił dobrą, mianowicie przywrócił oryginalny logotyp, stanowiący symbol pisma. Z innymi rzeczami było już nieco inaczej, linia programowa tygodnika się zmieniła. Jednak taką największą rewolucję moim zdaniem "Wprost" przeszedł w momencie gdy zaczął nim rządzić Sylwester Latkowski, widoczna była nowa metoda, skupienie się na materiałach śledczych, kryminalnych i sensacyjnych. Można było chwilami odnieść wrażenie że więcej tematów z okładek dotyczy zabójstw, mafii, półświatka przestępczego niż spraw politycznych. I tak jak szybko to się pojawiło jako główny motyw pisma (bo sam Latkowski pracował tam już wcześniej, chyba Michał Majewski też, więc takie teksty były przedtem ale nie w takim natężeniu), tak od razu gdy Tomasz Wróblewski wszedł jako naczelny, zniknęło to. Kolejna wolta w historii, "Wprost" miał być pismem poważniejszym i bardziej ukierunkowanym na biznes. Plan ładny, ale nie powstrzymał spadków, trwających od paru lat, spotęgowanych przez odpływ reklamodawców w latach 2014/15. Zresztą wtedy "Wprost" wydawał mi się nieco mniej ciekawy. Obecnie pismo pod redakcją Jacka Pochłopienia nieco odzyskuje dawny poziom, choć wyniki sprzedaży są marne, ledwo 20 tysięcy egzemplarzy (a pamiętajmy że jeszcze 10 lat temu "Wprost" bił się o podium z "Polityką" i "Newsweekiem"). Czasem zdarza mi się kupić z racji interesujących mnie tematów. Zauważam jednak ten brak funduszy i wspomaganie się stronami sponsorowanymi. Tak robi prawie każde pismo, ale o ile w "Polityce" czy nawet w "Do Rzeczy" ogranicza się to do 1-2 stron, ewentualnie kilkustronicowej wkładki, łatwo wyjmowalnej z pisma, bo się wysuwa, to we "Wprost" zdarza się, że niekiedy nawet 20 stron to dział sponsorowany przez dane firmy czy przedsiębiorstwa. Z jednej strony wygląda to tak, że pismo jest obszerne, ale jednak potem, przy czytaniu, okazuje się, że całkiem spora część to reklamy. W innych tygodnikach nie jest to aż tak widoczne moim zdaniem. Tak czy inaczej, gdy mam ku temu powód, to kupuję "Wprost". Może nie co tydzień, ale tak około raz na 4 tygodnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kirk Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Jacek Pochłopień ustępuje ze stanowiska redaktora naczelnego pisma, jego obowiązki przejmie Marcin Dzierżanowski: https://www.wirtualnemedia_pl/artykul/wprost-redaktor-naczelny-jacek-pochlopien-odchodzi Pochłopień był szefem tygodnika od 2016 roku, przez rok jako "pełniący obowiązki", w 2017 już bez tych dwóch literek. Nowy redaktor naczelny, Marcin Dzierżanowski, jest związany z pismem od 2013. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kirk Opublikowano 25 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2020 30 marca ostatnie papierowe wydanie tygodnika, pismo ma pozostać w formie elektronicznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kirk Opublikowano 8 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2020 Dzisiaj ma pojawić się pierwsze wydanie "Wprost" w odmienionej, elektronicznej wersji. Pismo ma ukazywać się w każdy piątek, kosztować będzie 10 złotych (ale numer "zerowy", jaki się dziś ukaże, ma być darmowy po rejestracji na stronie pisma): https://www.wirtualnemedia_pl/artykul/wprost-tygodnik-wydanie-cyfrowe-bez-redaktora-naczelnego-numery-w-piatki-za-10-zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kirk Opublikowano 18 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2020 Robert Feluś zostanie z początkiem przyszłego roku nowym redaktorem naczelnym tygodnika. https://www.wirtualnemedia_pl/artykul/robert-felus-redaktorem-naczelnym-wprost Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.