Skocz do zawartości

Dekoder EVOBOX HD - dyskusja ogólna


miras00001
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 4.12.2019 o 21:46, Specjalista Cyfrowy Polsat napisał:
Witaj. Zgadza się ta usługa jest dostępna na dekoderach IPTV. Natomiast na sprzęcie Evobox HD jest dopiero testowana. Tak, jak pisałem powyżej, sprawa jest przekazana do odpowiedniego działu i weryfikowana. Proszę o cierpliwość.


 

OK. Tylko parę postów temu napisałeś że "Testy funkcji zostały przedłużone do końca grudnia dla wszystkich Klientów, którzy posiadają ten model." 

Rozumiem że jednak nie dla wszystkich albo nie dla wszystkich kanalów? Bo powtórzę ze ta funkcja działa mi tylko na Kanale FOX HD. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tygodnia nie mogą rozwiązać problemów z tym dekoderem. Wciąż wiesza się, wyświetlanie się komunikatu nie ma kanału w twoim abonamencie a w tle emisja kanału albo trzy sekundy działa trzy sekundy czarny obraz i tak w kółko. Kiedy w końcu to naprawią?

Jeszcze jedna rzecz która denerwuje mnie od początku posiadania felernego dekodera, brak automatycznej miany formatu obrazu z 4:3 na 16:9 i na odwrót. Poprzednio miałem hd5000 i to działało bez problemu.

Edytowane przez speed87
  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.12.2019 o 11:34, wacek4 napisał:

Myślę, że dział techniczny jest leniwy bo powinien wziąć z półki dowolny dekoder EVOBOX HD i sam sprawdzić problematyczne kanały. To my płacimy Wam za to żeby wszystko działało.

Z racji dzisiejszych Mikołajek zdobędą się na gest:

  • Kanał 48 (TVP Seriale) - przy podłączonym internecie, kanał losowo zawiesza dekoder/wyświetla komunikat "nieobsługiwany format wideo"/tego kanału nie ma w twoim abo/co kilka sekund znika obraz - Siła100 Jakość71
  • Kanał 50 (SCIFI) - Kanał leci w tle ale nad nim wisi plansza "tego kanału nie ma w twoim abo". Można zauważyć zawieszenia dekodera (na tym kanale, przez chwilę, dekoder nie reaguje na polecenie - Siła100 Jakość74
  • Kanał 142 (BBC First) - Kanał leci w tle ale nad nim wisi plansza "tego kanału nie ma w twoim abo". Można zauważyć zawieszenia dekodera (na tym kanale, przez chwilę, dekoder nie reaguje na polecenie - Siła100 Jakość85
  • Kanał 162 (BBC Brit) - widoczne artefakty pomimo stabilnego sygnału - Siła94 Jakość70
  • Kanał 94 (Cbbebies) - widoczne artefakty pomimo stabilnego sygnału - Siła94 Jakość70

Czuję, że tych problematycznych kanałów jest więcej ale nie chce mi się teraz wszystkich przeklikiwać (mi za to nie płaca...)

@Specjalista Cyfrowy Polsat rozumiem, że brak tych kanałów zostanie nam jakoś zrekompensowany ? Mam je w wykazie kanałów gwarantowanych a nie mogę (z Waszej winy) ich oglądać

 

P.S.

Nadal nie ma możliwości ponowienia uprawnień - komunikat icok "Ponowienie uprawnień nie było możliwe"


Witam. 

Technicy odnotowują podobną sytuację z kanałem 142 - BBC First i próbują go rozwiązać. Proszę zatem jeszcze o cierpliwość. Czy posiadana przez Ciebie instalacja jest bezpośrednio z konwertera do dekodera, czy może jest to inna konfiguracja? 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam instalację bez żadnych udziwnień - przewód bezpośrednio z konwertera do dekodera?

 

A czy technicy nie potwierdzają problemów na pozostałych kanałach? Ja ma ciagle z nimi problemy... 

Moja konfiguracja: 1x EVOBOX HD + 3X EVOBOX MINI (multiroom)

 

Moze to problem w sofcie gdy dekoder ma aktywna funkcje MR?

 

Instalacja sprawna (Dekodery HD6000 i HD5500s nie stwarzały problemów).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam to samo tylko to się ciągnie już prawie od maja, cyrki się dzieją na kanałach 48,49,50,51. Z tego co zauważyłem to problem u mnie jest wtedy kiedy mam w domu włączone WIFI, za radą z punktu Polsatu przeniosłem router pierw 1.5 m od dekodera a potem 5~6 m ale to nic nie dało dalej to samo co u kolegów z wcześniejszych postów. Wymieniłem też router na nowszy dwu zakresowy bo stary już miał swoje lata efekt ten sam, osłoniłem cały  dekoder folią aluminiową za radą panów z serwisu komputerowego gdzie kupowałem nowy router ale to nic nie dało dalej problemy z kanałami j.w. . Z infolinią CP przerobiłem wszystko i gościu po wyczerpaniu mądrych rad  poddał się i przekazał reklamację do działu technicznego ale z tego co przeczytałem z wcześniejszych postów to nie mam co liczyć na szybką odpowiedź, co ciekawe takich problemów nie mam z EVOBOX LITE. Podaje parametry:

1.  48 TVP Seriale s.89/j.80%  SNR. 15.1 dB

2.  49 Epic Drama   89/88                  16.3 dB

3. 50 SCIFI HD        89/87                  16,3 dB

4. 51 13Ulica          89/88                   16,3 dB

Przerabiam już trzeciego Evoboxa HD od grudnia 2018 trochę jest to męczące, wcześniej miałem HD 5500s przez 2 lata i nie było z nimi żadnych problemów.

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłosiłem reklamację i czekam na jej rozpatrzenie

Do tego czasu znalazłem tymczasowe rozwiązanie

 

Aby poprawić trochę sytuację, trzeba zablokować w swojej sieci niektore adresy z ktorymi próbuje łączyć EVOBOX. Nie rozwiązuje to wszystkich problemów ale dekodery działają bardziej stabilnie i co najważniejsze nie zawieszają się (dotyczy również EVOBOX LITE)

 

Lista adresów do zablokowania:

ankieta.cyfrowypolsat.pl
cfg.uip.cyfrowypolsat.pl
dodtech.polsat.net.pl
ird.uip.cyfrowypolsat.pl
ntp1.uip.cyfrowypolsat.pl
ntp2.uip.cyfrowypolsat.pl
tempus1.gum.gov.pl
tempus2.gum.gov.pl
time.nist.gov
www.cyfrowypolsat.pl

 

P.S.

Skoro dekodery HD można łączyć bezpośrednio (kablem) z dekoderem dodatkowym, zablokowanie tych adresów nie powinno wpłynąć na pobieranie uprawnień (dekodery podłączene bezposrednio i tak nie maja dostępu do internetu)

Edytowane przez wacek4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na uprawnień nie, ale na wiele innych rzeczy owszem.

 

Tak "poprawisz" w ten sposób, że:

  • dekoder może mieć problemy z pobieraniem daty/czasu dla usług internetowych i może psuć działanie HBO GO/CP GO (losowo)
  • dekoder może mieć problemy z pobieraniem logotypów kanałów (będzie widać po resecie fabrycznym)
  • dekoder może mieć problemy z pobieraniem EPG (zamiast z sieci będzie szło wolniej, z satelity, mniejsza ilość danych)
  • dekoder może mieć problemy z pobieraniem aktualizacji OTA (tylko z satelity, dużo wolniej)
  • i finalnie dekoder może mieć problemy z pobieraniem licencji treści HBO GO/CP GO, co może uniemożliwiać odtwarzanie niektórych treści, może psuć radio internetowe itp. itd.

 

Dekoder nie łączy się z w/w serwisami dla zabawy i blokowanie jest bardzo złym rozwiązaniem. Realnie to może tylko ten "ankieta" jest może do rozważenia, zależy czy tam rzeczywiście siedzi jakaś ankieta. Pomysł najwyżej dla osób w ogóle nie korzystających z żadnej usługi sieciowej.

Jedyne normalne rozwiązanie, to czekać na fixa SW, nic sami nie wymyślicie, co najwyżej popsujecie gorzej coś innego, co wyjdzie dopiero w trakcie używania.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie mam w swoim pakiecie CP GO i HBO GO wiec te punkty mnie nie dotyczą (w związku z tym nie mogę również zweryfikować czy te problemy występują)

2. Problemy z EPG nie występują (blokuje te adresy od dwóch tygodni)

3. Problemy z pobieraniem aktualizacji i czasu to "naciągania" teoria - tysiące osób posiada EVOBOXy HD i LITE i nigdy nie podłączają ich do internetu.

4. Logotypy na wersji EVOBOX HD pobieraja sie poprawnie i caly czas są dostępne. Faktem jest ze w wersji LITE, po kilku dniach, logotypy zanikają

 

I teraz najwazniejsze:

Wszystkie w/w problemy sa niczym w porównaniu z ciagłymi zawieszkami, przycięciami, ciagła koniecznością przywracania ustawień fabrycznych i odłączania zasilania.

Wcześniej, wszystkie moje dekodery (1xEVOBOX HD i 3xEVOBOX LITE) zawieszały się średnio co 2-3 dni - od dwóch tygodni mam spokój 

 

Jeżeli CP naprawi soft to oczywiscie odblokuje w/w domeny

 

P.S.

Oczywiście mój zabieg nie rozwiązuje problemu w 100% (na niektorych programach  nadal występują problemy z przycinaniem i brakiem uprawnień)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, sebul73 napisał:

Przerabiam już trzeciego Evoboxa HD od grudnia 2018 trochę jest to męczące, wcześniej miałem HD 5500s przez 2 lata i nie było z nimi żadnych problemów.

Kolego- Twoje magiczne sztuczki po części pomagają na skutek, ale skoro Twoje problemy są wręcz notoryczne i to od dawna to ty musisz znaleźć przyczynę a tą na pewno nie jest a raczej nie SĄ Evoboksy, ja swojego używam już ponad 2 lata(jego poprzednik padł) i nie znam żadnych problemów jakie opisujesz i jestem przekonany że problem tkwi w instalacji: elektrycznej, sat bądź internetowej, w której :?: -nie mam pojęcia, ale jest fizycznie niemożliwe by kolejne wadliwe Evoboksy trafiały wyłącznie do ciebie, problem tkwi gdzieś koło dekodera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, OlafS napisał:

Kolego- Twoje magiczne sztuczki po części pomagają na skutek, ale skoro Twoje problemy są wręcz notoryczne i to od dawna to ty musisz znaleźć przyczynę a tą na pewno nie jest a raczej nie SĄ Evoboksy, ja swojego używam już ponad 2 lata(jego poprzednik padł) i nie znam żadnych problemów jakie opisujesz i jestem przekonany że problem tkwi w instalacji: elektrycznej, sat bądź internetowej, w której :?: -nie mam pojęcia, ale jest fizycznie niemożliwe by kolejne wadliwe Evoboksy trafiały wyłącznie do ciebie, problem tkwi gdzieś koło dekodera.

 

51 minut temu, wuzel napisał:

@sebul73 próbowałeś sprawdzać te dekodery na innych instalacjach antenowych ,u sąsiadów ,znajomych na przykład ?

Poczytajcie kilka stron wstecz - ja, sebul73 i inni użytkownicy maja identyczne problemy na tych kanałach.

U mnie po odlaczeniu internetu (obojętnie czy jest to LAN czy WLAN). Problem częściowo ustępuje

@OlafS Tak z ciekawości - posiadasz MR (Evobox Lite)? Bo wydaje mi się że problemy pojawiają się przy połączeniu EVOBOX HD+ EVOBOX LITE MR

Edytowane przez wacek4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do komunikatu " tego kanału nie ma w twoim abonamencie " to on wyświetlał się już w punkcie gdzie wymieniałem dekoder na nowy i z tego co mi powiedzieli że to jest znany problem z evoboxem hd na tych kanałach (jakieś problemy z kodowaniem) taką informację dostali z CP.

Edytowane przez sebul73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te same problemy co niektórzy Koledzy. TVP Seriale traci obraz, zacina się, a gdzy lawiruję między programami 48-51 dekoder się zacina i mam wrażenie jakby się wyłączał i włączał (bez zmian w diodzie i na wyświetlaczu dekodera). Sam dekoder się zacina dosyć często na kilka sekund przy przełączaniu. To jest uciążliwe, a mam dopiero ten dekoder od 2 stycznia. Akurat TVP Seriale to jeden z ulubionych kanałów mojej babci, więc nie rozumiem dlaczego miałbym płacić za dwa pakiety telewizyjne ze względu na budynki od siebie oddalone i na obydwu dekoderach evobox HD jest to samo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Specjalista Cyfrowy Polsat

Wiadomo, kiedy wyjdzie nowy soft? Artefakty na wybranych kanałach (np. 93 i 94) nadal występują. Teraz zaobserwowałem je również na kanale 27 (HBO).

Sygnał jest silny i stabilny.

 

P.S.

Na dekoderach LITE ten problem już nie występuje (nowa wersja softu to naprawiła).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...