Skocz do zawartości
jaszek

Wyniki nc+, liczba abonentów i co to oznacza dla platformy?

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnie zwiększenia sprzedaży pakietów Canal+, o którym ktoś pisał:

 

https://satkurier.pl/news/172620/2-119-mln-abonentow-nc.html

 

Może być ciężko. Platforma nc+ od kilku lat boryka się w ogóle z odpływem klientów TV SAT (chyba zwłaszcza od ostatniej fuzji). I brakuje im nie tylko pomysłu na odwrócenie tego trendu i spowodowanie, żeby platforma zaczęła zyskiwać udziały w rynku, ale w ogóle nawet na zahamowanie spadków liczby klientów.

 

Na moje oko kto chce mieć Canal+, to już ma, to nie jest nowa marka w Polsce.

 

Poza tym LM i LE, choć dostępna dla klientów nc+, to będzie jednak na kanałach Polsatu. Dziennikarze i infrastruktura nc+ nie będzie tu potrzebna.

 

Poza tym mniej klientów = (prędzej czy później) mniej przychodów. Wg mnie nie da się tego nadrobić tylko usługami on-line. Dlatego m. in. dziwi mnie chęć sponsorowania klientom LM i LE. Absolutnie nie mam nic przeciwko, tylko mnie to dziwi :)

Edytowane przez Mr. Orbita
Spróbuję w jakimś stopniu uratować tą dyskusję i wyciągnąć do nowego tematu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@jaszek: "Cord cutting" ma się w najlepsze. Wbrew temu co niektórzy tutaj by chcieli widać, że NC+ jest w mocnym odwrocie. Muszą robić takie ruchy jak dogadanie się w sprawie LM, żeby zatrzymać odpływ abo.

Dla klientów to nawet dobrze, można się spodziewać dobrych promocji. Zdobycie kolejnych nowych abonentów i wciśnięcie im umowy na 2 lata jest znacznie trudniejsze i droższe niż te kilka miesięcy LM gratis.

Edytowane przez bugmenot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Dlatego m. in. dziwi mnie chęć sponsorowania klientom LM i LE. Absolutnie nie mam nic przeciwko, tylko mnie to dziwi :)

 

To nie jest żadne sponsorowanie. NC+ ma ogromne zaoszczędzone środki (z przegranego przetargu na LM).

Gdyby wygrali przetarg - miałbyś LM w C+ bez podwyżek.

 

Ponieważ CP postanowił zaszaleć i przebił mocno ofertę NC+ - będziemy musieli zapłacić "korektę" do abonamentu C+ w postaci niewielkiej dopłaty do Polsat premium sport. A jest ona niewielka dlatego, że w dużej części abonamentem C+ opłacamy m.in. LM. Tutaj wszystko jest logiczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Nasir

Najprawdopodobniej jest tak jak piszesz. Już w paczce z C+ jest cześć opłaty za LM.

czyli np. paczka z C+ kosztuje 30zł to np 10 zł z tego jest za LM.

Edytowane przez Maximus2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@jaszek: "Cord cutting" ma się w najlepsze. Wbrew temu co niektórzy tutaj by chcieli widać, że NC+ jest w mocnym odwrocie. Muszą robić takie ruchy jak dogadanie się w sprawie LM, żeby zatrzymać odpływ abo.

Dla klientów to nawet dobrze, można się spodziewać dobrych promocji. Zdobycie kolejnych nowych abonentów i wciśnięcie im umowy na 2 lata jest znacznie trudniejsze i droższe niż te kilka miesięcy LM gratis.

Chyba tylko Ty widzisz ten odwrót. :D W NC+ nadal mam wszystko co z piłki nożnej jest najciekawsze. :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Nasir: Dokładnie to samo miałem napisać :) NC+ jeszcze na tym "zarabia", bo z pewnością Polsatowi zapłacili dużo dużo mniej, niż cena całego tego przetargu, LM mają, a jeszcze od abonentów będą ściągać dodatkowo niewielki haracz (jakby wygrali przetarg, to pewnie dodatkowych opłat za LM by nie było, tak jak do tej pory bywało).

Szkoda tylko oprawy, komentarza ludzi z nc+ i wybranych meczy w 4k (piszę z perspektywy abonenta nc+).

Edytowane przez NobelM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@jaszek co Ty za bzdury wypisujesz? Jaki odpływ klientów? Teraz odeszło trochę ludzi, ale niedawno lekko im przybyło. Więc nie ma stałego odpływu. Ja wiem, że dużo ludzi pisało, że nc+ spadnie liczba abo do 1.5 mln, tylko jakoś od kilkudziesięciu miesięcy to się nie wydarzyło.

Edytowane przez Pawop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby był taki odpływ jak piszecie, to by obniżyli nieco ceny pakietów, niestety mamy same podwyżki, więc widocznie firma nie ma się tak źle. ;)

A po pierwsze co mnie interesuje, czy ja NC+ ma 2 miliony abonentów, czy korzystam z kablówki na tysiąc abonentów? Ważne jest to jakie treści mam w dekoderze i za ile. Na to akurat nie narzekam. ;) 

Edytowane przez ezequiel93

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo ich oferty są słabe.Sky po utracie LM obniżył cenę za Sky Sports a teraz po utracie lig europejskich obniżyli mi abo z 95 do 65.A co robi nc+?Ja czekam do lutego i adios jeśli nie dadzą porządnej oferty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ezequiel93

Sugerujesz, że właściciel NC+ podaje błędne dane w swoich raportach, i tak napradę abo przybyło? To już naprawde totalny fanboy alert ;).

Z ARPU na poziomie 65 zł ubytek 52 tys. abonentów to nie jest "lekki" odpływ tylko co miesiąc ponad 3,5 mln zł do kasy mniej...

Na razie z jednej strony dali LM "za darmo" na parę miechów, z drugiej strony liczą dodatkowo za 4K, więc nie mogą się zdecydować do końca w którą stronę iść.

A i najciekawsze jest to, że teraz do liczby abonentów NC+ wliczają też tych z Player+, więc rzeczywisty spadek abonentów samej NC+ może być większy...

Edytowane przez bugmenot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@jaszek co Ty za bzdury wypisujesz? Jaki odpływ klientów? Teraz odeszło trochę ludzi, ale niedawno lekko im przybyło. Więc nie ma stałego odpływu. Ja wiem, że dużo ludzi pisało, że nc+ spadnie liczba abo do 1.5 mln, tylko jakoś od kilkudziesięciu miesięcy to się nie wydarzyło.

W okolicach fuzji Cyfra+ i "n" miały mieć łącznie 2,6 mln klientów:

 

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/664806,cyfra-i-telewizja-n-lacza-sily-powstanie-jedna-platforma-cyfrowa.html

 

dzisiaj jest to 2,1 mln, więc ubyło pół miliona. Spadki występują tak długo i tak regularnie, że trudno to w ogóle wiązać z ofertą sportową Canal+ i całej platformy nc+. To skutek całości oferty.

Edytowane przez jaszek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To było oczywiste, że spadnie liczba abonentów (2.6 mln to były szacunki), bo część miała i Cyfrę i n, poza tym trochę abonentów nie zaakceptowało zmian regulaminu.

Od tamtej pory liczba abonentów oscyluje w okolicach 2.1 mln

Edytowane przez Pawop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I stoi od lat. A użytkownicy piszą tu, że dzięki zaoferowaniu LM i LE w kanałach Solorza wzrośnie sprzedaż CANAL+. Kto miałby kupić paczkę CANAL+ dla Polsatów Sport Premium Super Hiper HD skoro nie kupił wcześniej, gdy LM i LE była bezpośrednio w C+? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo jakby nie patrzeć to nc+ ma najlepszą ofertę piłkarską w Polsce...mimo utraty LM:) :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W okolicach fuzji Cyfra+ i "n" miały mieć łącznie 2,6 mln klientów:

 

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/664806,cyfra-i-telewizja-n-lacza-sily-powstanie-jedna-platforma-cyfrowa.html

 

dzisiaj jest to 2,1 mln, więc ubyło pół miliona. Spadki występują tak długo i tak regularnie, że trudno to w ogóle wiązać z ofertą sportową Canal+ i całej platformy nc+. To skutek całości oferty.

Skoro chcesz być taki dokładny, to podawaj fakty a nie szacunki:

Oficjalny start platformy NC+ : 21 marzec 2013

Liczba abonentów platformy na dzień 30 czerwiec 2013: 2,3 mln

Więc nie pół miliona, tylko przez 5 lat 200 tyś.

 

Widzę, że niektórych to aż skręca, że NC+ w ogóle ma LM i oferuje ją na takich warunkach. Powstaje teoria za teorią. Niedługo "specjaliści" stwierdzą, że takim działaniem sami siebie doprowadzą do bankructwa...

Edytowane przez vigoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To było oczywiste, że spadnie liczba abonentów (2.6 mln to były szacunki), bo część miała i Cyfrę i n, poza tym trochę abonentów nie zaakceptowało zmian regulaminu.

Od tamtej pory liczba abonentów oscyluje w okolicach 2.1 mln

Przyznajmy sobie szczerze... czy to duży spadek abonentów od momentu fuzji ? Nie. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma wg mnie miary, aby zmierzyć czy to mało czy dużo. Faktem jest, że platforma notuje trend spadkowy, a to już pomarańczowe światło powinno się im zapalić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyznajmy sobie szczerze... czy to duży spadek abonentów od momentu fuzji ? Nie. ;)

 

CP w 2013 roku miał 3,5 mln abo, w 2018 roku ma 4,9 mln, więc sam sobie odpowiedz czy trzymanie poziomu 2 mln abo z kawałkiem przez 5 lat to jest jakiś super wyczyn ;).

Edytowane przez bugmenot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@bugmenot, nie masz Canal+ i nie widzisz plusów, tylko same minusy - w postaci podwyżek i odpływów abonentów. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Canal+ nie będe miał od listopada bo rezygnuje z Orange. Nie mam natomiast NC+, ale gdybym się miał na nią zdecydować to musieliby dać C+ selecta za cenę rzędu 9,99 zł żebym to wziął - jak dobrze się zastanowiłem to wygląda na to, że oprócz spojrzenia na jakość meczy w 4K przez ostatni rok obejrzałem tam Belfra 2, Kruka i Oskary ;)... Ale to już wybitnie nie na temat.

Edytowane przez bugmenot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast przez najbliższy rok na pewno zostanę przy paczce Canal+, bo mam wszystko co mi z piłki nożnej potrzeba, razem z Eleven. A i filmów więcej ciekawych znajduję na Canal+ niż na HBO. :) I fajnie będzie posłuchać komentatorów konkurencji, z którymi na co dzień nie ma się zbyt często styczności. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@bugmenot, przestań manipulować. CP 4.9 mln abonentów to ma razem z klientami MR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nc+ cały czas zarabia na tym ARPU, ostatnio też wyszli na plus, to im wisi ta zabawa w wojenki na liczby abonentów. Biznes ma się zgadzać i tyle. A jeśli kwartał do kwartału p[beep]rną do siebie kilka, kilkanaście nowych płatników, to tylko się cieszą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@bugmenot, przestań manipulować. CP 4.9 mln abonentów to ma razem z klientami MR.

Tak, zaraz manipulacje (chyba fora Ci się pomyliły..). Po prostu zwykła pomyłka, do której w dodatku w przeczywieństwie do niektórych ;) potrafię się przyznać.

Rzeczywiście zmienił się przez lata sposób raportowania w CP i porównując dostępne w 2013 i dziś dane o klientach "kontraktowych" dla płatnej tv wzrost był z 4.1 mln w 2013 do 4.95 mln dzisiaj - nadal bez porównania z konkurencją ;).

 

Nie da się łatwo porównać "pojedynczych" abonentów w stosunku do stanu z 2013 roku, ale inna sprawa, że Vivendi podaje wyniki w formie wykresu na slajdzie bez szczegółowych tabel, więc nie jesteś nawet w stanie określić kto jest multiroomem (o ile to wliczają), kto Playerem/ofertą na kartę (co NC+ podobno wlicza, CP traktuje osobno, a miałby wtedy już 5 mln wedle swojej nomenklatury) itd itp. Tak więc oczywiście te wszystkie porównania są szacunkowe, ale jednak różnica skali i to olbrzymia jest niezależnie od wszystkiego.

Edytowane przez bugmenot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×