Jump to content
SatExpert

Dekoder EVOBOX LITE - dyskusja ogólna

Recommended Posts

W dniu 28.09.2018 o 15:47, Mr. Orbita napisał:

Tak to u mnie wygląda, logosy w lewym dolnym rogu:

66460.jpg/

 

Soft w bieżącej wersji prosto z satelity.

Na jednym w koncu działa. Na drugim nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, 

Miałem do czynienia z takim dekoderem wczoraj. Dekoder czekał na aktywację. Po wyjęciu karty dekoder nie blokował się. Z kartą i bez można było zmieniać kanały, tyle że z braku aktywacji wszystko ciemność i komunikat, żeby skontaktować się z BOK. W menu CA Irdeto pokazywał się numer karty także po jej wyjęciu. Karta jest Nagravision. Może mi ktoś wytłumaczyć, o co chodzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wnętrze Irdeto,ale że kart nadrukowali miliony to żeby nie marnować towaru farba na karcie pozostała z nagravision, chip przyjmie wszystko- dekoder jak widać też ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taa, bo na karcie jednej firmy można sobie strzelić logo innej. Nie żartuj tak, bo jeszcze ktoś w to uwierzy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, przemo_one napisał:

W menu CA Irdeto pokazywał się numer karty także po jej wyjęciu. Karta jest Nagravision. Może mi ktoś wytłumaczyć, o co chodzi?

 

13 godzin temu, vigoo napisał:

na karcie jednej firmy można sobie strzelić logo innej.

 

To może Ty mi też to jakoś wyłożysz :?: bo ja tylko rzuciłem sugestię jak mogło się zdarzyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuner pracuje w bezkartowym Irdeto. Podejrzewam, że karta to rezerwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja słyszałem, że miała być w tym deku atrapa karty, a nie prawdziwa karta - ciekawe. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, OlafS napisał:

To może Ty mi też to jakoś wyłożysz :?: bo ja tylko rzuciłem sugestię jak mogło się zdarzyć.

Widocznie tuner przygotowany jest do obsługi Nagry z karty i bezkartkowego Irdeto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie karta do niczego potrzebna nie jest. Nawet w TCOK pytaja o numer z nalepki od spodu. Myślę, że to alternatywa na wypadek złamania Irdeto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karta może będzie wykorzystywana do usługi multiroom z dekoderem Evobox PVR.

Edited by Pawel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też właśnie myślę, że dodatkowo obsługę systemu Nagra w tym modelu dekodera pozostawiono właśnie w tym celu. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Barti napisał:

Ja też właśnie myślę, że dodatkowo obsługę systemu Nagra w tym modelu dekodera pozostawiono właśnie w tym celu. :rolleyes:

To może będzie wersja z Nagrą przy MR z Evoboxem PVR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przychodzą mi do głowy 3 opcje:

  1. Karta działa teraz. Dekoder nie wyświetla jej statusu, bo jest z Idreto. To, że w menu się nie wyświetla, to wcale nie znaczy, że karta nie pracuje; 
  2. Karta działa tylko do PPV;
  3. Karta nie działa teraz, ale zadziała w przypadku MR, który to być może idzie tylko przez Nagravision.

Trudno jest coś napisać, jak się nie przetestowało. Gdyby była opcja 3, to wtedy pewnie przekładanie kart, ale może niekoniecznie. Miałem tę kartę w ręku i wygląda na prawdziwą. Taka atrapa podniosła by koszt. Moim zdaniem Nagra jest do MR.

Czy to jest jedyny ich dekoder z Irdeto? Jeśli są inne, to czy też mają dodatkowo kartę Nagra?

Edited by przemo_one

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Pierwszy post ale ręce opadają. Posiadam Evobox HD i Evobox Lite. Evobox HD działa (internet/telewizja)  niestety Evobox Lite (internet działa), ale ciągle jest komunikat: "Dekoder Multiroom został zablokowany. Nie wykryto w sieci  LAN dekodera głównego". Dzwoniłem na infolinię Polsatu i ciągle ponawiają sygnał na Evobox Lite (i do 3 godzin ma być), ale niestety żadnych efektów. Dekodery są podłączone pod ruter do jednej sieci poprzez WiFi. Próbowałem resetować ustawienia rutera/dekoderów, lecz efekt ten sam. Możecie coś doradzić, co mogę jeszcze zrobić? Czy jedynie wymiana dekodera w punkcie Polsatu mnie czeka?

 

Dekodery mają przypisane IP na stałe: Evobox HD- 192.168.1.11, a Evobox Lite: 192.168.1.12. Jakość/moc sygnału SAT mam około 65-70%. Posiadam konwerter zwykły na cztery wyjścia antenowe, więc przy włączaniu dekoderów zaznaczam "Konwerter Uniwersalny". Proszę o poradę. Pozdrawiam.

 

EDIT: Oczywiście dekodery zaktualizowany soft mają już.

Edited by Barti
Poprawiono pisownię w poście.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Rad3k napisał:

Dekodery mają przypisane IP na stałe: Evobox HD- 192.168.1.11, a Evobox Lite: 192.168.1.12. Jakość/moc sygnału SAT mam około 65-70%. Posiadam konwerter zwykły na cztery wyjścia antenowe, więc przy włączaniu dekoderów zaznaczam "Konwerter Uniwersalny". Proszę o poradę. Pozdrawiam.

 

EDIT: Oczywiście dekodery zaktualizowany soft mają już.

 

Uwaga - to pomysl na diagnoze  ale jak zadziała to bedzie mozna dalej myslec - u mnie podobnie bylo i wine ponosił za mądry accesspoint filtrujący SSDP pod AirPlay-a.

 

Spróbuj je połączyć ze sobą kablem ethernet na krótko - bez routera - albo bez WiFi - oba kablowo przez switcha w routerze..

Np. ustaw najpierw na obu połączenie kablowe  i te adresy IP na sztywno. Jak nie masz 2-giej anteny w miejscu pierwszego dekodera - to spróbuj najpierw przenieść Evobox-HD tam gdzie masz Lite, uruchom HD z anteną, potem bez wyłączania HD z prądu przełącz antene do Lite i go włącz. Powinien wykryć HD i się zautoryzować conajmniej na 2h .

 

Jaki masz router bezprzewodowy ?

hupa./

Edited by hupatek
Pomylka przez autokorekte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem i po wyjęciu karty dekoduje kanały i można je zmieniać.

 

@Rad3k

Sprawdź w ustawieniach Wi-Fi routera, czy nie masz funkcji izolowania klientów Wi-Fi "Isolate WiFi clients". Spróbuj automatycznego przydzielania adresów IP, czyli DHCP na obu dekoderach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie...

 

Czy macie informacje dotyczące ograniczeń terytorialnych korzystania z Evoboxów Lite i HD? Mam znajomą, która wzięła dwa dekodery Lite do Anglii i za żadne skarby nie chcą się połączyć z Wi-Fi. Wołała już tam wielu fachowców, informatyków itp. ale żaden nie był w stanie sobie poradzić z połączeniem jednego i drugiego z Wi-Fi. Próbowano się połączyć z siecią sąsiada, z hot-spotem z telefonu.... Nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, raczej nie ma czegoś takiego...

Problem tkwi zapewne w nieprawidłowej konfiguracji dekoderów odnośnie połączenia z siecią. Oba dekodery muszą też być podłączone do jednej, tej samej sieci. Nie muszą mieć dostępu do Internetu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To, że z jedną siecią to wiem, lecz po prostu czy na jednym czy drugim - nie można połączyć się z siecią.

Edited by Twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy oba te tunery "widzą" sieć Wi-Fi, do której chcesz je przyłączyć?

Czy ta sieć Wi-Fi jest zabezpieczona szyfrowaniem i hasłem? Może w routerze jest też ustawiony dodatkowo filtr adresów MAC, który nie dopuszcza tych tunerów do działania w tej sieci? Sprawdź też i to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciężko mi to niestety sprawdzić, ponieważ dekodery w Anglii, sprawdzali go podobno jacyś znajomi klientki, którzy pracują w branży IT, także powinni się teoretycznie znać. Chciałem właśnie wiedzieć czy jest szansa na to, żeby faktycznie z powodu znajdowania się dekodera za granicą, nie było możliwości poprawnego skonfigurowania dekodera? Raczej nie rozpoznaje po IP, bo skąd miałby to dekoder wiedzieć, skoro tego połączenia z internetem nie ma? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...