Jump to content
SatExpert

Dekoder EVOBOX LITE - dyskusja ogólna

Recommended Posts

witam jestem tu nowy mam zamiar zakupić abonament cyfrowego polsatu z dekoderm evobox pvr i do multiromu evobox lite moje pytanko jest takie czy te dekodey muszą być polączone ze sobą czy można tesz przekladać karte

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
witam jestem tu nowy mam zamiar zakupić abonament cyfrowego polsatu z dekoderm evobox pvr i do multiromu evobox lite moje pytanko jest takie czy te dekodey muszą być polączone ze sobą czy można tesz przekladać karte

 

 

Muszą być połączone ze sobą, ale nie wiem czy nerwowo wytrzymasz odpalanie tych 2 dekoderów. Poczytaj kilka postów wyżej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evobox PVR + Hd5500. Pozostaje żonglowanie kartami. Najmniej problematyczny zestaw, ale czy teraz tak wydadzą...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Mam obecnie w domu 1 dekoder główny i 2 multiroomy. Chciałbym zmienić dekodery na Evobox (główny) oraz 2x Evobox Lite ( Multiroom). Konsultant na infolinii powiedział, że dekodery muszą być w tej samej sieci wifi, aby działały bez karty.

W jednym pokoju, gdzie obecnie znajduje się multiroom nie mam wifi, dekoder byłby podłączony po kablu.

Czy takie rozwiązanie zadziała: Główny dekoder Evobox - wifi, 1x multiroom - wifi, 1x multiroom - LAN.

Wszystko w obrębie tego samego routera, więc adresy IP będą w tej samej sieci.

Będzie to działać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dekodery mogą być połączone przewodowo lub przez Wi-Fi. Ważne jest. aby były podłączone do tego samego routera i znajdowały się w tej samej sieci domowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widze że nie tylko u mnie ten problem z tym tunerem że sie zawiesza rytmicznie jak przełącza się kanały.  Ustawienia fabryczne pomogły tylko na chwilę i jest z powrotem to samo. Po prostu niech technicy w CP coś zrobia i poprawią softa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dekoder ma jeszcze jednego buga. Oprócz ustawień internetu gubi także ustawienia HDMI CEC. Ten sam TV i kabel pod pod Evobox PVR działał poprawnie. Na Lite po jakimś czasie TV przestaje widzieć dekoder i CEC przestaje funkcjonować. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dekodery nonstop sie zawieszają (mam 3 i kazdy to robi) co kilka dni, po właczeniu dekoder teoretycznie sie włącza ale nie podaje zadnego sygnału na tv i nie reaguje na żadne polecenia z pilota - pomaga tylko odłączenie zasilania.

 

@Specjalista Cyfrowy PolsatNaprawicie to kiedyś ? 

W połączeniu z problemem z Evoboxem HD (opisywałem je w innym wątku) ten zastaw  od CP nie nadaje sie do użytku! (a oni jeszcze chcą za to pieniądze...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.
Czy próbowałeś przywrócić ustawienia fabryczne na swoich urządzeniach? Jeśli nie, to sugeruję dokonanie tej czynności. W tym celu należy wejść w: Ustawienia - > Ustawienia sprzętowe - > Ustawienia domyślne. Domyślny kod pin to: 0000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbowałem i to nie pomaga. Probowalem juz wszystkiego - zmiana rozdzielczości, wył i wł HDMI CEC, wyl i wł automatycznej aktualizacji kanałów. Obojętnie jakie ustawienia, zawsze to samo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posiadam 3 Evoboxy Lite i sądzisz, że w 3 różnych telewizorach, 3 różne kable HDMI nagle jednocześnie powodują ten sam problem (wcześniej przy HD5500s i HD2000 nie miałem żadnych problemów)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

przecież CP doskonale wie o usterkach, a pan niby @Specjalista Cyfrowy Polsat tylko grzecznie zbywa i każe robić to samo ciągle, co każdy w miarę rozgarnięty użytkownik zrobi sam zanim tu cokolwiek napisze (jakby to pomagało to by więcej postów nie przybywało).

ja do swojego evobox lite muszę podchodzić kilka razy dziennie odłączać od zasilania jak się zatnie, CP nic z tym na razie nie robi udając, że problemu nie ma, a jest i jedyną opcją jest wymiana oprogramowania bądź dekoder na wolny od wad, żadne resetowanie nie pomoże na dłuższą metę. u mnie dzieje się to głównie przy kanałach BBC

co do hdmi-cec to u mnie tv startuje z dekoderem, ale regulacja głośności w tv nie działa (LG 55UJ6517)

ponadto na tym dekoderze od multiroom nie mam uprawnień do VOD na kanałach 202-208 a także na kanale dla abonentów ale to muszę sprawdzić ponowienie uprawnień, ale to też dziwne jak wszystkie inne kanały działają,

także przekazać technikom że mają ogarnąć się i nie robić z użytkowników idiotów tylko napisać działające oprogramowanie, żeby skarżących się było mniej albo i żadnego

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zgadza sie totalna olewka techników CP, udają że problemu nie ma, a jest. U mnie nadal notorycznie tuner się zawiesza podczas przełączana kanałów. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam dwa pytania:

 

1. Jaka może być przyczyna tego, że obraz zacina się tylko przy przełączaniu kanałów 48-50. Dekoder przestaje odpowiadać przez 20s i dopiero po tym czasie przeskakują kanały. Reszta działa normalnie.

2. Wczoraj, dekoder zwiesił się całkowicie. Nic nie pomogło, oprócz wyciągnięcia wtyczki. Jest to wina wadliwego dekodera? Powinienem reklamować? Przywrócenie do ustawień fabrycznych nic nie dało. Oprogramowanie aktualne.

Dodam, że CP montowali mi wczoraj, ale jestem 100% pewny, że zamontowanie anteny jest poprawne (technik znał się na rzeczy i był profesjonalistą)

Edited by luis1892

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam to samo. Wymieniałem kable HDMI, sprawdzałem jakości sygnału, przywracałem ustawienia fabryczne i co? I gó.... . Wymieniłem dekoder na drugi i jest z nim to samo. Dodam, że jak miałem dekoder stary, w którym przekładało się kartę i na tym samym kablu SAT i telewizorze wszystko było ok. Te nowe dekodery są s[beep]one a CP nie chce się do tego przyznać. Nic z tym nie robią. Mam ochotę rozwiązać umowę ponieważ to ich wina i nie są w stanie zapewnić sprawnego sprzętu. Więc dlaczego mam za to płacić? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.12.2019 o 13:56, Specjalista Cyfrowy Polsat napisał:

Proszę o podanie siły oraz jakości sygnału na kanałach 48 - 50. Dodatkowo napisz mi, czy instalacja jest połączona bezpośrednio z konwertera do dekodera, czy innym sposobem?

 

Siły oraz jakości sygnału nie mogę sprawdzić, bo dekoder się zawiesza na tych kanałach. Nie reaguje na polecenia z pilota. Przełączenie kanału zaskakuje dopiero po parudziesięciu sekundach. Dekoder podłączony bezpośrednio do konwertera, ale kabel (5m) jest łączony w połowie wodoodpornym łącznikiem f.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam to samo. 

3 dekodery Evo lite, i jeden evobox główny. Wszystkie lite zacinaja się nie można szybko zmieniać kanałów, co lepsza przy przywracaniu ustawień fabrycznych wpisanie hasła do WiFi zajęło 30 minut bo cały czas dekoder się zawieszal. Nie idzie oglądać niczego na 3 telewizorach porażka, główny dekoder zawiesza się na TVP HD. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgłosiłem reklamację i czekam na jej rozpatrzenie

Do tego czasu znalazłem tymczasowe rozwiązanie

 

Aby poprawić trochę sytuację, trzeba zablokować w swojej sieci niektore adresy z ktorymi próbuje łączyć EVOBOX. Nie rozwiązuje to wszystkich problemów ale dekodery działają bardziej stabilnie i co najważniejsze nie zawieszają się (dotyczy również EVOBOX HD)

 

Lista adresów do zablokowania:

ankieta.cyfrowypolsat.pl
cfg.uip.cyfrowypolsat.pl
dodtech.polsat.net.pl
ird.uip.cyfrowypolsat.pl
ntp1.uip.cyfrowypolsat.pl
ntp2.uip.cyfrowypolsat.pl
tempus1.gum.gov.pl
tempus2.gum.gov.pl
time.nist.gov
www.cyfrowypolsat.pl

 

P.S.

Skoro dekodery LITE można łączyć bezpośrednio (kablem) z dekoderem głównym, zablokowanie tych adresów nie powinno wpłynąć na pobieranie uprawnień (dekodery podłączene bezposrednio i tak nie maja dostępu do internetu)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla testu spróbuj zablokować tylko dodtech.polsat.net.pl

Edited by support458

Share this post


Link to post
Share on other sites

Było tutaj pisane, że sprawa zawieszających się dekoderów trafiła do specjalistów. Coś działają w tym zakresie? Jakby był to pojedynczy przypadek, to spoko, może się trafić wadliwa sztuka, tylko z tego co czytam tutaj i na innych stronach, każdy jeden ma problem z zawieszającym się evoboxem lite. O przypadkach zawieszających się kanałów na dekoderze "matce" już nie wspomnę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...