Jump to content
SatExpert

Dekoder EVOBOX LITE - dyskusja ogólna

Recommended Posts

W dniu 30.10.2019 o 21:47, cabott napisał:

Zmiana wskazuje raczej na problem z dekoderem - na różnych kablach jak i konwerterach (w domu mam starszego quada inverto i zestaw od Polsatu zakupiony wraz z Evoboxem jak tylko dekoder ten się pojawił). Jak pisałem, protestuję i zobaczymy. Zarobienie końcówek na nowo na pewno nie zaszkodzi. 

 

Zarobiłem końcówki, dalej problem występował. Po przywróceniu ustawień fabrycznych w salonie CP zaczęło działać, więc dekodera nie wymieniłem. Pobawilem się w domu ustawieniami i znalazłem, kiedy obraz zaczyna znikać: dzieje się to, jak przedstawię dźwięk że stereo na auto.

 

 

Ma ktoś ustawiony dźwięk na auto, obraz 1080i i wszystko mu działa bez problemu? 

 

Edit: sprawdziłem inny dekoder, po zmianie dźwięku na auto i przełączeniu z Polsat News na Stars.tv zanik obrazu. Pomaga dopiero restart dekodera (lub wypięcie w wpięcie HDMI). 

Edited by cabott
Dodatkowe testy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, cabott napisał:

 

.

 

 

Ma ktoś ustawiony dźwięk na auto, obraz 1080i i wszystko mu działa bez problemu? 

 

Edit: sprawdziłem inny dekoder, po zmianie dźwięku na auto i przełączeniu z Polsat News na Stars.tv zanik obrazu. Pomaga dopiero restart dekodera (lub wypięcie w wpięcie HDMI). 

 

U mnie zaobserwowałem też taką zależność ( zanik obrazu przy zmianie rodzaju audio ), ten dekoder ma skopany soft, nie wspominając o obsłudze sieci. U mnie działa jako MR ( skonfigurowany po wifi ), podłączony tylko do TV dlatego dałem sobie spokój z jego wszystkimi bolączkami. Jak nie wywali konfiguracji sieci w kosmos, nie zmienia się ustawień audio i rozdzielczości obrazu, to do zwykłego oglądania telewizji od biedy ujdzie. Jeszcze przed ostatnią aktualizacją, sieć działała stabilnie, ustawiłem go raz na jutro i człowiek zapomniał, że ma dekoder, nie trzeba było się do niczego dotykać. W tej chwili niestety ten dekoder to jedna wielka POMYŁKA.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie dekoder mam podpięty pod zestaw 5.1 w sypialni, ale myślę, że przeboleję, bo i tak TV nie oglądam dużo, czasem jakieś wiadomości czy muzyka, ewentualnie sport na zywo. Szkoda, że CP przyciął na kosztach i nie ma wyjścia optycznego. Anyway, główna sala kinowa i tak jest w salonie, a tam Evobox PVR daje radę (też ma swoje bolączki, ale da się z nimi żyć).

 

Dzięki za odpowiedź. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, jestem użytkownikiem Cyfrowego Polsatu od miesiąca z dekoderem evobox lite. Ten tuner regularnie sie zawiesza jeśli przełącza się kanały raz co 24, lub 48 godzin się zawiesza i jest czarny obraz i dopiero wyłączenie z zasilania pomaga uruchomienie ponowne tego tunera. U was jest ten sam problem z tym tunerem, czy udac sie do APS żeby wymienić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Czy Evobox lite poprawnie współpracuje z Evobox PVR?
Pytam bo podłączyłem u klienta taki zestaw do routera LTE b315, jeden pracuje z IP 192.168.8.101 a drugi 192.168.8.102 czyli są w jednej podsieci. Na obu działa internet i usługa CP Go, ale Lite jest komunikat Dekoder zablokowany. Przywracanie ustawień fabrycznych w obu dekoderach i routerze nie przynosi rezultatu. Klient już 3 razy wymieniał dekoder lite. Gdzie tkwi błąd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kfm877

Witam,
dekodery są ze sobą połączone za pomocą sieci Wi-Fi czy kabla ETHERNET? Zweryfikuj ustawienia „Oszczędzania energii” w dekoderze głównym EVOBOX PVR. Aby to zrobić, wejdź w: Ustawienia / Ustawienia użytkownika / Oszczędzanie energii. Powinna być wybrana opcja „SZYBKI START”, nie należy jej zmieniać na inną, ponieważ usługa Multiroom nie będzie działać poprawnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obydwa połączone po wifi z silnym sygnałem. Wcześniej PVR był połączony po wifi a LITE lanem, ale na infolinii poinformowano mnie, że łączy się tym samym medium. Dlatego pracują oba na wifi i ona pracują w tej samej podsieci i mają aktywny internet. Na obydwu dekoderach jest szybki start.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kfm877

Proszę, spróbuj jeszcze raz odłączyć router od prądu na ok. 30 sekund i po połączeniu się dekoderów z siecią ponownie przywróć ustawienia fabryczne sprzętu głównego oraz Multiroom. Jeśli ta czynność nie przyniesie skutku, to sugeruję, wysłanie zgłoszenia za pomocą Internetowego Centrum Obsługi Klienta (ICOK): https://icok.cyfrowypolsat.pl/logowanie.cp z dokładnym opisem sprawy. Konsultanci zweryfikują sytuację i udzielą niezbędnych odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, kfm877 napisał:

Witam. Czy Evobox lite poprawnie współpracuje z Evobox PVR?
Pytam bo podłączyłem u klienta taki zestaw do routera LTE b315, jeden pracuje z IP 192.168.8.101 a drugi 192.168.8.102 czyli są w jednej podsieci. Na obu działa internet i usługa CP Go, ale Lite jest komunikat Dekoder zablokowany. Przywracanie ustawień fabrycznych w obu dekoderach i routerze nie przynosi rezultatu. Klient już 3 razy wymieniał dekoder lite. Gdzie tkwi błąd?

 Niestety kolego w EVOBOX LITE jest skopany totalnie soft i po ostatniej aktualizacji wywala ustawienia sieciowe wifi w kosmos. Nie ma znaczenia czy adresy przydzielane są z DHCP czy statycznie, to i tak po jakimś czasie nie będzie chciał się połączyć bezprzewodowo z siecią. Możesz odczyniać wszystkie gusła, które sugeruje support techniczny ( przywracanie ustawień fabrycznych i innych Cudów na kiju od szczotki) i tak nic to nie pomoże. Najgorsze jest to, że nie mają odwagi cywilnej do przyznania się do tego, że błąd tkwi w oprogramowaniu dekodera, bo dziwnym trafem do ostatniej aktualizacji wszystko działało OK. Jak cofniesz się kilka postów wcześniej to zobaczysz, że wielu użytkowników ma z tym problem. Także pozostaje czekać do czasu jak naprawią to przy okazji kolejnej aktualizacji, a zarazem mieć nadzieję, że nie spartolą nic innego. Na chwilę obecną jest to po prostu walka z wiatrakami, także wszelkie zaklęcia i rytuały proponowane przez wsparcie techniczne można póki co wsadzić między bajki. 

Edited by C4rimucos
błędy
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klientowi wymienili jeszcze Evobox PVR bo zachodziła obawa, że to on jest winien braku połączenia. Niestety to także nie przyniosło efektu. Sprawdzane na wszystkie sposoby i na Lite w dalszym ciągu multiroom zablokowany. Rozwiązaniem APSu nie jest dojście do sedna sprawy tylko zaproponowano klientowi zamiast Evobox Lite dekoder Hd3000 i bieganie z kartami.
"Doprowadziłem" sprawę do końca, ale już więcej zlecenia z Evoboxem Lite w multiroomie nie przyjmę, za dużo czasu i nerwów to kosztuje a efekt żaden. Nawet nie wiadomo za jaką usługę kasować klienta... Wam także radzę omijać tą konfigurację evobox pvr z lite z daleka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam , te wspaniałe dekodery posiadam od środy, od tego momentu codziennie się wieszają i pomaga jedynie wyciągnięcie wtyczki od prądu. Pan specjalista od Cyfrowego Polsatu sugeruje przywrócenie ustawień fabrycznych... w jaki sposób jak dekoder się wiesza i nic nieda sie zrobić , a jak po uruchomieniu go przywróce do ustawień fabrycznych to i tak się zawiesza na nastepny dzień. Komuś może udało się uporać z tym problemem, czy trzeba czekać, aż raczą poprawić soft...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przywracanie ustawień fabrycznych to chyba jedyne, ulubione "zaklęcie", znane pomocy technicznej, które jeżeli uda Ci się już  przeprowadzić, to da tyle co umarłemu kadzidło. Poza tym ten magiczny rytuał w tym dekoderze trwa wieki, więc w międzyczasie można z kumplami skoczyć na browarka ;). W tej chwili jedyne słuszne miejsce dla tego cudu techniki to śmietnik. Pozostaje tylko czekać aż naprawią programowo te bolączki, które obecnie trapią ten dekoder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejna Wasza magiczna formuła. Dlaczego nie macie cywilnej odwagi przyznać, że w ostatnim sofcie są jakieś bugi? Jak ze wcześniejszych postów wynika nie jestem odosobnionym przypadkiem, który boryka się z problemami tego dekodera, a wizyta w APS to tylko strata czasu, bo po ewentualnej wymianie na inny egzemplarz czeka mnie ta sama historia. Jakoś dziwnym trafem do czasu ostatniej aktualizacji w ogóle nie musiałem się dotykać do tego dekodera, skonfigurowałem go raz i zapomniałem, że go posiadam bo wszystko hulało bez zastrzeżeń. w tej chwili po ilości podobnych postów widać, że wina leży ewidentnie w nowym sofcie... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@C4rimucos Przykro mi, że jesteś niezadowolony z usług. Sugeruję, abyś wszystkie swoje obserwacje oraz uwagi napisał w zgłoszeniu wysłanym za pośrednictwem Internetowego Centrum Obsługi Klienta (ICOK). Konsultanci z działu technicznego oraz z dostępem do konta będą mogli lepiej przyjrzeć się Twojej sprawie i udzielą precyzyjnych informacji. Jeżeli zostaną potwierdzone wady oprogramowania, to będą one naprawione wraz z kolejną aktualizację. Za niedogodności przepraszam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może problem jest przy użyciu w parze Evobox HD i LITE, bo przed ok. 2 tygodniami montowałem MR oparty o 2 x LITE i do tej pory nie miałem sygnału o problemach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemem może być włączona funkcja izolacji użytkowników w zaawansowanej konfiguracji acess point (Wi-Fi) w routerze.

Dekodery mają dostęp do internetu, ale wzajemnie się "nie widzą".

Edited by support458

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konfiguracji sieci nie zmieniałem od dawien dawna wszystko mam skonfigurowane od kilku lat. Po prostu po ostatniej aktualizacji LITE'a zaczęło go co jakiś czas wywalać z sieci i nie jest w stanie bez resetu wtyczkowego połączyć się samodzielnie. Do czasu ostatniej aktualizacji LITE'a, tak jak pisałem wcześniej, zapomniałem o tym, że posiadam ten dekoder, wszystko śmigało jak trzeba. Dlatego sądzę, że to soft w/w dekodera coś partoli. Nie ma na to jakiejś reguły, raz działa tydzień OK raz przez trzy dni. Wszystko zaczęło sie po ostatniej aktualizacji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podaj model routera/ap do którego jest podłączony Lite.

Czy korzystasz z automatycznej konfiguracji sieci (DHCP i Wi-Fi)?

Może spróbuj skonfigurować połączenie sieciowe ręcznie. Mam na myśli połączenie Wi-Fi i konfiguracje manualną IP.

Edited by support458

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytat

 

FUNBOX 2.0, FUNBOX 3.0, ASUS: DSL-AC88U, DSL-N55U, RT-N66U, RT-AC86U, RT-AC68U, 

 W różnych zestawieniach testowane wielokrotnie. Konfiguracja na pojedynczym routerze, a także w połączeniu z  1 lub 2 AP. Nie ma zależności zawsze jako jedyny klient wylatuje EVOBOX LITE skonfigurowany po wifi. Nie testowałem połączenia po sznurku ( takie połączenie nie wchodzi w grę ),  Nie ma znaczenia czy ma adres przydzielany z DHCP czy przypisany statycznie. 

Konfigurację sieci mam ustawioną już od paru lat niezmiennie taka samą, i jak niejednokrotnie podkreślałem,  przed ostatnią aktualizacją wszystko działało perfect. Zauważyłem ten problem dzięki temu że córka ogląda często bajki z serwera, i na telewizorze LITE nie pojawiał się jako klient DLNA, co zwróciło moją uwagę. Nie ma na to reguły raz wszystko hula OK przez tydzień, innym razem wywali po trzech czy dwóch dniach.

Poza tym dekoder ma jeszcze inny problem - brak obrazu po zmianie rodzaju audio, ze STEREO na AUTO i odwrotnie, ale to już inny temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Specjalista Cyfrowy Polsat said:

@nambuz Jeśli uważasz, że Twój sprzęt jest wadliwy, to udaj się wraz z nim do najbliższego Autoryzowanego Punktu Sprzedaży: http://www.cyfrowypolsat.pl/oferta/telewizja-cyfrowa/gdzie-kupic.cp Pracownicy przeprowadzą diagnostykę i udzielą niezbędnej pomocy.

Panie wspaniały pomocniku , byłem w waszym wspaniałym autoryzowanym serwisie i diagnostyka polegała na podłączeniu i stwierdzeniu że dekoder działa.... i czy w czyms mogą jeszcze pomóc ??? Rozumiem że to jest ta niezbędna pomoc ?!?!?! Jaja sobie robicie ? 20 Km jazdy po coś takiego ? i co teraz , mam jechać do innego ??

10 hours ago, Specjalista Cyfrowy Polsat said:

@C4rimucos Przykro mi, że jesteś niezadowolony z usług. Sugeruję, abyś wszystkie swoje obserwacje oraz uwagi napisał w zgłoszeniu wysłanym za pośrednictwem Internetowego Centrum Obsługi Klienta (ICOK). Konsultanci z działu technicznego oraz z dostępem do konta będą mogli lepiej przyjrzeć się Twojej sprawie i udzielą precyzyjnych informacji. Jeżeli zostaną potwierdzone wady oprogramowania, to będą one naprawione wraz z kolejną aktualizację. Za niedogodności przepraszam.

Matko Boska co za brednie, cztery telefoy na biuro obsługi i za każdym razem sprowadza się tekst do przywrócenia ustawień fabrycznych i mimo mówienie że to nie działa i nie przynosi efektów zapewniają że zadziała, internetowe Centrum obsługi , super , po dwóch dniach wkońcu oddzwonili i usłyszałem że nie zdiagnozowali żadnych problemów !!!!!!! Więc rozumiem że to tylko mi się wydaje że dwa dekodery się wieszają ?!?! A tak naprawdę one się nie wieszają....

Edited by nambuz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie w tym wszystkim, delikatnie mówiąc jest to wkurzające, że wszystkie te magiczne rytuały typu reset do fabrycznych, czy wizyta w APS powtarzane są jak jakaś mantra, w rzeczywistości g...o co dają. Na siłę jest szukana przyczyna tu gdzie jej nie ma, totalna spychologia byle problem odsunąć od siebie. Ja na chwilę obecną odpuściłem. Co jakiś czas reset wtyczkowy i na jakiś czas spokój.

Fakt, że nie szanuje się czasu ani pieniędzy klienta to już nie ma na to słów. Grunt to być " frontem do klienta ".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...