Skocz do zawartości

Dekoder EVOBOX LITE - dyskusja ogólna


SatExpert
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko już jest OK. Okazało się że dekoder główny EVOBOX PVR był połączony z siecią WiFi 5G a dekoder mulitroom EVOBOX LITE nie był połączony z siecią WiFi 5G więc podłączyłem EVOBOX PVR do sieci WiFi nie 5G i przywróciłem ustawienia fabryczne EVOBOX LITE i kanały się pojawiły. Dziękuję wszystkim za pomoc.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli te sieci Wi-Fi to de facto ta sama sieć (podsieć), to powinno działać nawet w momencie, kiedy PVR byłby podłączony do sieci na częstotliwości 5GHz, a Lite do 2,4GHz. Podejrzewam, że bardziej pomogło tu przywrócenie EVOBOX LITE do ustawień fabrycznych.

Edytowane przez Vsat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam pytanie: czy występuje u kogoś zanik wideo podczas zmiany kanałów?

W sobotę wymieniłem HDxx00 na Evobox Lite (3 sztuki). Dwa z nich działają bez zarzutu, trzeci po zmianie kanału jeden w górę/dół zazwyczaj też działa poprawnie, ale jak zmienię je szybko lub wybiorę większy offset z klawiatury pilota (np z 85 na 185), to jest głos, wyświetla się menu (OSD), ale nie ma wizji (dalsza zmiana kanałów już nic nie daje). Obraz wraca dopiero po wyłączeniu i włączeniu dekodera, zmianie ustawień wideo (np. z 1080i na 1080p) lub wypięciu i wpięciu kabla HDMI. Telewizor mam starą plazmę Panasonica Full HD, wideo ustawione 1080i, HDMI-CEC wyłączone.
Wymieniłem dekoder w APS i na drugim mam to samo. Problematyczny dekoder mam podpięty przez wzmacniacz Yamaha, ale testowałem go na różnych telewizorach/kablach/zasilaczach podpiętych bezpośrednio pod telewizor i problem pojawia się zawsze (czasami tylko trochę później) na tym jednym dekoderze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zamieniałem. Stąd pomysł na reklamację i wymianę na inną sztukę. W któryś weekend protestuję jeszcze różne kombinacje (m.in. inny konwerter, różne kable, net przez kabel, najnowszy TV) ale ewidentnie coś jest nie tak. Akurat w pokoju, gdzie mam ten dekoder sporadycznie coś oglądam (najczęściej muzyka lub informacje lecą bez przełączania z kanału na kanał), więc poczekam z jeden okres rozliczeniowy (może to kwestia uprawnień i autoryzacji z Evoboxa), bo dopiero zmieniłem dekodery. Jak nic się nie poprawi, to kolejna wymiana. Chciałem tylko zapytać, czy ktoś miał podobny problem z tym dekoderem. 

Edytowane przez cabott
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, cabott napisał:

Tak. Stąd pomysł na reklamację i wymianę na inną sztukę. W weekend protestuję jeszcze różne kombinacje, ale ewidentnie coś jest nie tak. 

 

Moze byc ewentualnie problematyczny kabel koncentryczny i/lub konwerter LNB. (jesli to universal). Dlugi/krotki czas przelaczania przy skokach miedzy roznymi kanalami moze miec zwiazek z powolnym ustalaniem wlasciwego napiecia przestawiającego polaryzację.

Najpierw wskazane poprawienie kontaktu zlaczek F przy konwerterze/diseq switchach...

Zamiana dekoderow miejscami pomoze wnioskiwac czy to infrastruktura koncentryczna jest winna.

 

Edit: po doczytaniu objawow nt. Panasonica odwoluje co powyzej napisalem. (choc nigdy nie zaszkodzi sprawdzic i co jakis przeczyścić śniedziejącą elektrykę)

Pachnie kompatybilnoscia Panasa na HDMI w negocjacji rejestrow EDID a Evoboxem, ktormu sie to nie do konca podoba.

 

Czy przy czarnym ekranie bez obrazu jest menu OSD widoczne?

Edytowane przez hupatek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana wskazuje raczej na problem z dekoderem - na różnych kablach jak i konwerterach (w domu mam starszego quada inverto i zestaw od Polsatu zakupiony wraz z Evoboxem jak tylko dekoder ten się pojawił). Jak pisałem, protestuję i zobaczymy. Zarobienie końcówek na nowo na pewno nie zaszkodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A ja jednak dalej mam problem z Internetem. Odcięcie zasilania powoduje że jednak dekoder gubi ustawienia sieci. A także doszedł jeszcze problem z działaniem sieci. Czyli uruchamiam HBO GO i pokazuje komunikat aby podłączyć dekoder do Internetu. Wchodzę w ustawienia sieci A tam info, że aktywne jest połączenie sieci przewodowej A mimo wszystko brak neta. Pomimo tego, że sieć przewodowa jest aktywna to wybieram ją ponownie, robi konfigurację i potem net już działa aż do następnego dnia. Problem powtarza się praktycznie każdego dnia.  Po odcięciu zasilania na dłużej niż 5 sec, powoduje przestawienie ustawień Internetu na brak Internetu. Ja jako dorosły sobie radzę ale dzieciaki narzekają na ciągły brak dostępu do Internetu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam też ,że Evobox PVR tych ustawień nie  gubi.  Zasilania może nie być cały dzień ,a net jest zawsze. Tu ewidentnie jest to wina oprogramowania gdyż nie ma to znaczenia czy net jest na kablu czy po wifi. Dekoder gubi ustawienia, poza tym nawet gdy bym wpisał ręcznie  IP to co mi to da? Wątpię  aby dekoder nagle przestał przechodzić w tryb" brak internetu" aktywny.  Na wifi było to samo. 

Edytowane przez Davvvi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.11.2019 o 20:51, Davvvi napisał:

dekoder znów zgubił ustawienia internetu. Sam przeszedł na brak internetu

Mam dokładnie tak samo i zaczyna mnie to coraz bardziej irytować.

Chyba już wolałem przekładanie kart, niż ciągłe dłubanie w ustawieniach dekodera :/

 

Szkoda, że CP nie potrafi zrobić tak prostej rzeczy jak bezobsługowy multiroom, co u konkurencji jest od bardzo dawna i działa!

Zamiast tego mamy zapowiedź podwyżek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie internet w tym dekoderze to jakaś parodia. Cały czas gubi ustawienia. Internet jaki mam to 250Mbit download i 35Mbit upload. Po kablu dekoder nie ma ograniczeń. A wedle testu na HBO GO widzi 3000-4000kbs. Przez to bajki co chwila mielą i zmienia się rozdzielczość między HD i SD. Mamy 21wiek a dekoder jest chyba z 20 wieku z kartą sieciową na poziomie 10Mbit. Zapowiadane podwyżki plus przestarzałe dekodery bo ,Evobox PVR też jest słaby . No nic ,koniec umowy i chyba trzeba będzie rozejrzeć się u konkurencji. Ehh, szkoda.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny plus Evoboxa Lite to dobrej jakości dźwięk w HBO GO i CP GO. W pozostałych dehoderach z serii HD i Evobox pvr dźwięk ma prubkowanie z 96kb i brak mu wysokich tonów. Jedynie chyba tylko głusi oglądają te serwisy lub bardzo mało wymagający. Możliwe ,że dźwięk jest też dobry na Evobox HD. Tego dekodera nie używałem. Sam Evobox lite w menu itp.jest szybszy od dekoderów z serii HD. Tylko internet to jest parodia w tym dekoderze. Jeśli ktoś nie korzysta z CP GO czy HBO GO to pewnie jak dekoder zgubi ustawienia sieci to się za pewne nie sparuje z głównym i mało kumaty użytkownik może nie zorientować się dlaczego tak jest. Mimo wszystko jeśli ktoś kto nie kożysta z w/w serwisów to będzie zadowolony. Jeśli korzysta to będzie zawód. Krótko mówiąc HBO i CP GO jest bez wartościowy na dekoderach CP. Albo kłopoty z internetem albo kiepski dźwięk. 

 

Edit.: ja mam jeszcze możliwość TV od Toya ,od której mam internet wiec troche tańsza TV. Z CP trzyma mnie w sumie tylko możliwość nagrywania na 3 kanałach jednocześnie i oglądanie czwartego. Ale konkurencja chyba też na to już pozwala to pomyślimy. 

Edytowane przez Davvvi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...