Jump to content

Recommended Posts

Championship mają chyba jeszcze na 2 sezony



A jeżeli dodamy do tego fakt, że niektórzy komentatorzy są wolni i chwilowo bawią się w kanał na YouTubie...

To nie jest zabawa, tylko poważny biznes na lata.

Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, Pawop napisał:

To nie jest zabawa, tylko poważny biznes na lata.

 

Jak to było? Rewolucja mediów sportowych? Paradoks polega na tym, że taka platforma OTT nie tylko może sięgnąć po Borka czy Smokowskiego. Może także zacząć się promować w Kanale Sportowym, wejść w partnerstwo, być może nawet udostępnić wideo bramek do magazynu sportowego. I wtedy rzeczywiście karta się odwróci i będzie to poważny biznes na lata.

 

Jest ryzyko, że klient zapłaci za ligę hiszpańską w dużym pakiecie TV, nawet jeśli jej w ogóle nie ogląda, zaś nie wykupi jej osobno w OTT. Taki Kanał Sportowy może być stronnikiem w promocji nowego sposobu konsumpcji treści sportowych.

 

Żeby nie było, że odchodzę od tematu - to wszystko dotyczy także Polsatu Sport Premium i jego przyszłości.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Beks napisał:

PSP się nie sprawdziło. Wiele kablówek nie ma ich w swojej ofercie bo Solorz myślał, że każdy się rzuci i zarobi duże pieniądze. Widać się przeliczył. Ciekawi mnie też co zrobią z Eleven? Czy utrzymają Serie A na wyłączność? Może pozyskają nowe prawa? Ligi francuskiej nikt obecnie w Polsce nie pokazuje. 

Prawda Solorz z cenami których sobie życzy odraszył wiele kablówek, a cierpią klienci... 

Link to post
Share on other sites

Traci klient kablówki, ewentualnie chcący wykupić pakiet w Ipli, bądź OTT Polsatu. Nie wiem jak w CP, ale w Canal+ jest rozdawnictwo tego pakietu za darmo bądź za max 5 zł dla przedłużających i za darmo dla nowych biorących wyższe pakiety

Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Beks napisał:

PSP się nie sprawdziło. Wiele kablówek nie ma ich w swojej ofercie bo Solorz myślał, że każdy się rzuci i zarobi duże pieniądze. Widać się przeliczył. Ciekawi mnie też co zrobią z Eleven? Czy utrzymają Serie A na wyłączność? Może pozyskają nowe prawa? Ligi francuskiej nikt obecnie w Polsce nie pokazuje. 

Jeśli Liga Mistrzów nie przyciąga zadowalającej liczby klientów to Solorz nie przedłuży praw. Jeśli coś nie przynosi zysków to Zygmunt się tego pozbywa. 

Link to post
Share on other sites
Teraz, rotalplus napisał:

Chyba dzięki sublicencji dla TVP - i to nie tylko na LM ale i na siatkówkę i F1

Sublicencja na środowe mecze idzie bezpośrednio od tego kto wykupił prawa czy TVP nie kupuje tańszego pakietu od dostarczyciela treści??

Dziwi mnie to, że odkąd pamiętam czy LM ma Polsat czy C+ to TVP ma mecze środowe.

Sugeruje to, że tak chce dostarczyciel a nie kupujący. Dlaczego np. Polsat akurat meczy wtorkowych nie odda TVP??

Link to post
Share on other sites
Chyba dzięki sublicencji dla TVP - i to nie tylko na LM ale i na siatkówkę i F1
To też, ale większe pieniądze przyniosło im udostępnienie kanałów PSP
Link to post
Share on other sites

Jakie niektórzy tutaj brednie piszą i pomysły z 4 liter wyciągają. :D Przecież tak jak piszą koledzy wyżej, to bez udostępniania np. C+ i innym telewizjom Polsat by stracił na Lidze Mistrzów i LE. Te drugie prawa to i tak na doczepkę, bo są niewiele warte. Dlatego też któraś z dużych stacji kupi Ligę Mistrzów lub nawet kupią razem i się podzielą. Żadna sprzedaż PPV czy internetowa nie wchodzi w grę, bo nikt na tym w Polsce nie da rady zarobić. Ludzie zwyczajnie by sobie te rozgrywki odpuścili. Do tego wszelkie dane potwierdzają, że coraz mniej młodych ludzi w ogóle ogląda sporty typu piłka nożna. Także nie wyobrażam sobie sytuacji, że jakaś platforma kupuje prawa i je pokazuje w necie. Oglądalność by była na poziomie 50 tys. Subskrypcje może w okolicach 100 tys. To ile by ludzie musieli za to zapłacić żeby się zwróciło? Co najmniej 400 zł za sezon. Czyli dużo więcej niż teraz się płaci. Przy włącz/wyłącz wychodzi 4x więcej niż w C+, a chyba i tak obecnie klienci jakoś specjalnie się na PSP nie rzucili. Oglądalność w płatnych kanałach jest coraz mniejsza. W ogóle oglądalność Ligi Mistrzów bardzo spada. Ta bańka niedługo może pęknąć i sponsorzy nie będą już rzucać tylu milionów. Telewizje już kupują na skraju opłacalności. Także proszę bez bajeczek o OTT i Kanale Sportowym. 

Link to post
Share on other sites

5 sierpnia (środa)

17:00 i 23:00 PSP 1 Studio

18:55 PSP 1 Szachtar Donieck - Wolfsburg

18:55 PSP 2 FC Kopenhaga - Istanbul Basaksehir FK

21:00 PSP 1 Manchester United - LASK

21:00 PSP 2 Inter - Getafe

00:00 PSP 1 Magazyn Ligi Europy

 

6 sierpnia (czwartek)

17:00 i 23:00 PSP 1 Studio

18:55 PSP 1 Sevilla - Roma

18:55 PSP 2 Leverkusen - Rangers

21:00 PSP 1 Bazylea - Frankfurt

21:00 PSP 2 Wolves - Olympiacos

00:00 PSP 1 Magazyn Ligi Europy

 

7 sierpnia (piątek)

18:00 i 23:00 PSP 1 Studio

20:50 PSP 1 Juventus - Lyon

20:50 PSP 2 Manchester City - Real Madryt

00:00 PSP 1 Magazyn Ligi Mistrzów

Link to post
Share on other sites

@the cable guy Napiszę jeszcze raz, bo kolega miał prawo nie zrozumieć. Na razie nie będę złośliwy.

 

5 lat temu MP & Silva, pośrednik w sprzedaży praw transmisyjnych nie był zadowolony z potencjalnych przychodów na polskim rynku. n połączyło się z Cyfrą+, Cyfrowy Polsat inwestował w rozrywki reprezentacyjne, jak również przełykał jeszcze transakcję związaną z Plusem. Pośrednik ten nie sprzedał praw nikomu, tylko stworzył własne kanały w postaci Eleven Sports. Bardzo dobrze odczytał rynek, wykorzystał złą politykę sprzedażową nc+.

 

Obecnie sytuacja ta może się powtórzyć, jeśli cena za prawa transmisyjne spadnie zbyt mocno. Tak jak napisałem, w tym rozdaniu praw do LM taki deal C+ z CP może się jeszcze udać, szczególnie w czasie kryzysu pandemicznego. Nie wyobrażam sobie jednak sytuacji, aby do wyścigu za każdym razem stawały jedynie dwa zrzeszone ze sobą podmioty bez żadnej konkurencji. I to do wszystkich możliwych praw: Ekstraklasy, LM, LE, ECL, F1, Serie A, Bundesligi itd. Z tym, że jutro taką potencjalną konkurencją nie będzie już drugi Eleven, tylko będą to właśnie platformy OTT.

 

Zresztą to nie ja sobie wymyśliłem: https://asnews.pl/pilkanozna/premier-league-rewolucja-strumieniowa-od-sezonu-2022-23/

 

6 godzin temu, the cable guy napisał:

Także nie wyobrażam sobie sytuacji, że jakaś platforma kupuje prawa i je pokazuje w necie. Oglądalność by była na poziomie 50 tys. Subskrypcje może w okolicach 100 tys. To ile by ludzie musieli za to zapłacić żeby się zwróciło? Co najmniej 400 zł za sezon. Czyli dużo więcej niż teraz się płaci. Przy włącz/wyłącz wychodzi 4x więcej niż w C+, a chyba i tak obecnie klienci jakoś specjalnie się na PSP nie rzucili.

 

To tak nie działa. Nawet jeśli prawa będą należały do platformy OTT, to telewizje dalej będą mogły pokazywać spotkania dzięki sublicencjom, zmieni się po prostu kolejność w łańcuchu pokarmowym. [ Platforma OTT -> Telewizja płatna -> Telewizja otwarta ] Tak jak dzisiaj Polsat decyduje czy sprzeda sublicencję TVP na środowy mecz LM, tak platforma OTT będzie decydować czy np. sprzedać najciekawsze mecze do płatnej telewizji oraz jeden mecz do telewizji otwartej.

 

Tu w ogóle nic nie musi się "zwrócić". Jeśli przykładowo UEFA stworzy swoją platformę OTT (a właśnie takie są plany po 2024), to musi po prostu zarobić więcej niż gdyby od razu odsprzedała całość telewizji. A to nie broni jej przed tym, aby dodatkowo obok platformy OTT i tak sprzedawać mecze do telewizji. Mało tego, to nie broni platformie DTH sprzedaży pełnego dostępu do LM. Po prostu tak jak CANAL+ sprzedaje dostęp do PSP za 0/5 zł, tak będzie mógł sprzedawać dostęp do LM w ramach OTT posiadaczom pakietu C+ za niższą cenę niż normalnie na rynku.

 

Inni operatorzy jak np. T-Mobile, którzy oferują światłowód, ale bez telewizji, będą mogli dołączać ofertę na LM, tak jak robią to teraz z Netflixem. Po prostu dojdą nowe modele biznesowe, których sami do końca nie możemy teraz w pełni przewidzieć.

 

6 godzin temu, the cable guy napisał:

Także proszę bez bajeczek o OTT i Kanale Sportowym. 

 

Pisząc o Kanale Sportowym nie miałem na myśli konkretnie LM, tylko ogólnie rynek praw transmisyjnych. W sytuacji, gdy platformy OTT będą równolegle walczyć o widza z telewizją, będą chciały wesprzeć kreację popytu na nowe usługi. A już na pewno będą potrzebować komentatorów i ekspertów.

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, _Artek_ napisał:

Nie, tyylko te wybrane przez polsat i dopisane  do opisu pakietu. 

Nie wiem czy Ironizujesz czy na serio ale na stronie Ipli nie ma żadnych informacji o meczach.

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, WebMat napisał:

@the cable guy Napiszę jeszcze raz, bo kolega miał prawo nie zrozumieć. Na razie nie będę złośliwy.

 

5 lat temu MP & Silva, pośrednik w sprzedaży praw transmisyjnych nie był zadowolony z potencjalnych przychodów na polskim rynku. n połączyło się z Cyfrą+, Cyfrowy Polsat inwestował w rozrywki reprezentacyjne, jak również przełykał jeszcze transakcję związaną z Plusem. Pośrednik ten nie sprzedał praw nikomu, tylko stworzył własne kanały w postaci Eleven Sports. Bardzo dobrze odczytał rynek, wykorzystał złą politykę sprzedażową nc+.

 

Obecnie sytuacja ta może się powtórzyć, jeśli cena za prawa transmisyjne spadnie zbyt mocno. Tak jak napisałem, w tym rozdaniu praw do LM taki deal C+ z CP może się jeszcze udać, szczególnie w czasie kryzysu pandemicznego. Nie wyobrażam sobie jednak sytuacji, aby do wyścigu za każdym razem stawały jedynie dwa zrzeszone ze sobą podmioty bez żadnej konkurencji. I to do wszystkich możliwych praw: Ekstraklasy, LM, LE, ECL, F1, Serie A, Bundesligi itd. Z tym, że jutro taką potencjalną konkurencją nie będzie już drugi Eleven, tylko będą to właśnie platformy OTT.

 

Zresztą to nie ja sobie wymyśliłem: https://asnews.pl/pilkanozna/premier-league-rewolucja-strumieniowa-od-sezonu-2022-23/

 

 

To tak nie działa. Nawet jeśli prawa będą należały do platformy OTT, to telewizje dalej będą mogły pokazywać spotkania dzięki sublicencjom, zmieni się po prostu kolejność w łańcuchu pokarmowym. [ Platforma OTT -> Telewizja płatna -> Telewizja otwarta ] Tak jak dzisiaj Polsat decyduje czy sprzeda sublicencję TVP na środowy mecz LM, tak platforma OTT będzie decydować czy np. sprzedać najciekawsze mecze do płatnej telewizji oraz jeden mecz do telewizji otwartej.

 

Tu w ogóle nic nie musi się "zwrócić". Jeśli przykładowo UEFA stworzy swoją platformę OTT (a właśnie takie są plany po 2024), to musi po prostu zarobić więcej niż gdyby od razu odsprzedała całość telewizji. A to nie broni jej przed tym, aby dodatkowo obok platformy OTT i tak sprzedawać mecze do telewizji. Mało tego, to nie broni platformie DTH sprzedaży pełnego dostępu do LM. Po prostu tak jak CANAL+ sprzedaje dostęp do PSP za 0/5 zł, tak będzie mógł sprzedawać dostęp do LM w ramach OTT posiadaczom pakietu C+ za niższą cenę niż normalnie na rynku.

 

Inni operatorzy jak np. T-Mobile, którzy oferują światłowód, ale bez telewizji, będą mogli dołączać ofertę na LM, tak jak robią to teraz z Netflixem. Po prostu dojdą nowe modele biznesowe, których sami do końca nie możemy teraz w pełni przewidzieć.

 

 

Pisząc o Kanale Sportowym nie miałem na myśli konkretnie LM, tylko ogólnie rynek praw transmisyjnych. W sytuacji, gdy platformy OTT będą równolegle walczyć o widza z telewizją, będą chciały wesprzeć kreację popytu na nowe usługi. A już na pewno będą potrzebować komentatorów i ekspertów.

Gościu, piszesz o dokładaniu do interesu. :D To się robi po to żeby przejąć rynek, a teraz nikogo nie będzie na to stać. Z resztą i tak ceny za Ligę Mistrzów są maksymalnie wyśrubowane.

Ile ten pośrednik wytrzymał na rynku z tym swoim Eleven zanim je musiał sprzedać Polsatowi? 

 

Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Bushiken napisał:

Sublicencja na środowe mecze idzie bezpośrednio od tego kto wykupił prawa czy TVP nie kupuje tańszego pakietu od dostarczyciela treści??

Dziwi mnie to, że odkąd pamiętam czy LM ma Polsat czy C+ to TVP ma mecze środowe.

Sugeruje to, że tak chce dostarczyciel a nie kupujący. Dlaczego np. Polsat akurat meczy wtorkowych nie odda TVP??

Od sezonu 15-16 nadawca kodowany w Polsce otrzymuje także pakiet otwarty, ponieważ wystarczająco dużo płaci, do tego może, ale nie musi sprzedawać.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak. Transmisje zniknęły z kanałów otwartych. Z tego powodu między innymi mocno spadła w niektórych krajach oglądalność (Niemcy, Hiszpania). Na tak niski poziom, że sponsorzy mogą się odwracać od klubów, a już na pewno chcieć zmniejszyć swój wkład finansowy. 

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Bushiken napisał:

Panowie jak to wygląda z Polsat Sport Premium w 4K w Ipli.

Wszystkie mecze czy wybrane tylko są w tej rozdzielczości??

 

Wybrane i do tego tylko w 25 kl./s., i nie na wszystkich platformach.

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, the cable guy napisał:

Gościu, piszesz o dokładaniu do interesu. :D To się robi po to żeby przejąć rynek, a teraz nikogo nie będzie na to stać. Z resztą i tak ceny za Ligę Mistrzów są maksymalnie wyśrubowane.

Ile ten pośrednik wytrzymał na rynku z tym swoim Eleven zanim je musiał sprzedać Polsatowi? 

 

Dalej kolega nie rozumie. Trzeci raz napiszę i ostatni. Tematem rozmów było to, że C+ ma się sprzymierzyć z CP w nowym przetargu, aby obniżyć cenę za prawa transmisyjne. Bo obu się opłaca obecny układ, bo później przy innych przetargach także nie będą sobie podbijać ceny itd. Dlatego napisałem, że taki układ może się udać, ale na krótki okres czasu. Bo właściciele praw kopną wcześniej czy później w stół w ten czy inny sposób, na co dowodem jest Eleven Sports. I tym razem tym konkurentem będą platformy OTT, które są nieuniknionym trendem na kolejne lata i będą czynnikiem, przez który znowu nie będzie spokoju na rynku.

 

Kolega liczy, że ma się zwrócić platformie OTT przy obecnej cenie praw. W przypadku własnej platformy OTT UEFY nic się nie "zwraca", bo UEFA nie ponosi kosztów zakupu praw, tylko musi zrównoważyć przychody z najwyższą potencjalną ofertą w nowym przetargu. Jeśli Polsat zaoferuje przykładowo 60% obecnej kwoty przy milczącej zgodzie C+, to platforma OTT musi zarobić ze sprzedaży subskrypcji oraz sprzedaży sublicencji do telewizji więcej od tej nowej kwoty.

 

Eleven Sports spełnił swoją rolę, ale nie będę się już dalej rozpisywać. Zaktywizował Polsat, kablówki, operatorów IPTV. Także zresztą klientów C+, którzy muszą dopłacać do czegoś, co mieli wcześniej w jednym pakiecie.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...