Skocz do zawartości

Kanały Polsat Sport Premium


Barti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, rotalplus napisał:

Chyba dzięki sublicencji dla TVP - i to nie tylko na LM ale i na siatkówkę i F1

Sublicencja na środowe mecze idzie bezpośrednio od tego kto wykupił prawa czy TVP nie kupuje tańszego pakietu od dostarczyciela treści??

Dziwi mnie to, że odkąd pamiętam czy LM ma Polsat czy C+ to TVP ma mecze środowe.

Sugeruje to, że tak chce dostarczyciel a nie kupujący. Dlaczego np. Polsat akurat meczy wtorkowych nie odda TVP??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie niektórzy tutaj brednie piszą i pomysły z 4 liter wyciągają. :D Przecież tak jak piszą koledzy wyżej, to bez udostępniania np. C+ i innym telewizjom Polsat by stracił na Lidze Mistrzów i LE. Te drugie prawa to i tak na doczepkę, bo są niewiele warte. Dlatego też któraś z dużych stacji kupi Ligę Mistrzów lub nawet kupią razem i się podzielą. Żadna sprzedaż PPV czy internetowa nie wchodzi w grę, bo nikt na tym w Polsce nie da rady zarobić. Ludzie zwyczajnie by sobie te rozgrywki odpuścili. Do tego wszelkie dane potwierdzają, że coraz mniej młodych ludzi w ogóle ogląda sporty typu piłka nożna. Także nie wyobrażam sobie sytuacji, że jakaś platforma kupuje prawa i je pokazuje w necie. Oglądalność by była na poziomie 50 tys. Subskrypcje może w okolicach 100 tys. To ile by ludzie musieli za to zapłacić żeby się zwróciło? Co najmniej 400 zł za sezon. Czyli dużo więcej niż teraz się płaci. Przy włącz/wyłącz wychodzi 4x więcej niż w C+, a chyba i tak obecnie klienci jakoś specjalnie się na PSP nie rzucili. Oglądalność w płatnych kanałach jest coraz mniejsza. W ogóle oglądalność Ligi Mistrzów bardzo spada. Ta bańka niedługo może pęknąć i sponsorzy nie będą już rzucać tylu milionów. Telewizje już kupują na skraju opłacalności. Także proszę bez bajeczek o OTT i Kanale Sportowym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 sierpnia (środa)

17:00 i 23:00 PSP 1 Studio

18:55 PSP 1 Szachtar Donieck - Wolfsburg

18:55 PSP 2 FC Kopenhaga - Istanbul Basaksehir FK

21:00 PSP 1 Manchester United - LASK

21:00 PSP 2 Inter - Getafe

00:00 PSP 1 Magazyn Ligi Europy

 

6 sierpnia (czwartek)

17:00 i 23:00 PSP 1 Studio

18:55 PSP 1 Sevilla - Roma

18:55 PSP 2 Leverkusen - Rangers

21:00 PSP 1 Bazylea - Frankfurt

21:00 PSP 2 Wolves - Olympiacos

00:00 PSP 1 Magazyn Ligi Europy

 

7 sierpnia (piątek)

18:00 i 23:00 PSP 1 Studio

20:50 PSP 1 Juventus - Lyon

20:50 PSP 2 Manchester City - Real Madryt

00:00 PSP 1 Magazyn Ligi Mistrzów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@the cable guy Napiszę jeszcze raz, bo kolega miał prawo nie zrozumieć. Na razie nie będę złośliwy.

 

5 lat temu MP & Silva, pośrednik w sprzedaży praw transmisyjnych nie był zadowolony z potencjalnych przychodów na polskim rynku. n połączyło się z Cyfrą+, Cyfrowy Polsat inwestował w rozrywki reprezentacyjne, jak również przełykał jeszcze transakcję związaną z Plusem. Pośrednik ten nie sprzedał praw nikomu, tylko stworzył własne kanały w postaci Eleven Sports. Bardzo dobrze odczytał rynek, wykorzystał złą politykę sprzedażową nc+.

 

Obecnie sytuacja ta może się powtórzyć, jeśli cena za prawa transmisyjne spadnie zbyt mocno. Tak jak napisałem, w tym rozdaniu praw do LM taki deal C+ z CP może się jeszcze udać, szczególnie w czasie kryzysu pandemicznego. Nie wyobrażam sobie jednak sytuacji, aby do wyścigu za każdym razem stawały jedynie dwa zrzeszone ze sobą podmioty bez żadnej konkurencji. I to do wszystkich możliwych praw: Ekstraklasy, LM, LE, ECL, F1, Serie A, Bundesligi itd. Z tym, że jutro taką potencjalną konkurencją nie będzie już drugi Eleven, tylko będą to właśnie platformy OTT.

 

Zresztą to nie ja sobie wymyśliłem: https://asnews.pl/pilkanozna/premier-league-rewolucja-strumieniowa-od-sezonu-2022-23/

 

6 godzin temu, the cable guy napisał:

Także nie wyobrażam sobie sytuacji, że jakaś platforma kupuje prawa i je pokazuje w necie. Oglądalność by była na poziomie 50 tys. Subskrypcje może w okolicach 100 tys. To ile by ludzie musieli za to zapłacić żeby się zwróciło? Co najmniej 400 zł za sezon. Czyli dużo więcej niż teraz się płaci. Przy włącz/wyłącz wychodzi 4x więcej niż w C+, a chyba i tak obecnie klienci jakoś specjalnie się na PSP nie rzucili.

 

To tak nie działa. Nawet jeśli prawa będą należały do platformy OTT, to telewizje dalej będą mogły pokazywać spotkania dzięki sublicencjom, zmieni się po prostu kolejność w łańcuchu pokarmowym. [ Platforma OTT -> Telewizja płatna -> Telewizja otwarta ] Tak jak dzisiaj Polsat decyduje czy sprzeda sublicencję TVP na środowy mecz LM, tak platforma OTT będzie decydować czy np. sprzedać najciekawsze mecze do płatnej telewizji oraz jeden mecz do telewizji otwartej.

 

Tu w ogóle nic nie musi się "zwrócić". Jeśli przykładowo UEFA stworzy swoją platformę OTT (a właśnie takie są plany po 2024), to musi po prostu zarobić więcej niż gdyby od razu odsprzedała całość telewizji. A to nie broni jej przed tym, aby dodatkowo obok platformy OTT i tak sprzedawać mecze do telewizji. Mało tego, to nie broni platformie DTH sprzedaży pełnego dostępu do LM. Po prostu tak jak CANAL+ sprzedaje dostęp do PSP za 0/5 zł, tak będzie mógł sprzedawać dostęp do LM w ramach OTT posiadaczom pakietu C+ za niższą cenę niż normalnie na rynku.

 

Inni operatorzy jak np. T-Mobile, którzy oferują światłowód, ale bez telewizji, będą mogli dołączać ofertę na LM, tak jak robią to teraz z Netflixem. Po prostu dojdą nowe modele biznesowe, których sami do końca nie możemy teraz w pełni przewidzieć.

 

6 godzin temu, the cable guy napisał:

Także proszę bez bajeczek o OTT i Kanale Sportowym. 

 

Pisząc o Kanale Sportowym nie miałem na myśli konkretnie LM, tylko ogólnie rynek praw transmisyjnych. W sytuacji, gdy platformy OTT będą równolegle walczyć o widza z telewizją, będą chciały wesprzeć kreację popytu na nowe usługi. A już na pewno będą potrzebować komentatorów i ekspertów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, WebMat napisał:

@the cable guy Napiszę jeszcze raz, bo kolega miał prawo nie zrozumieć. Na razie nie będę złośliwy.

 

5 lat temu MP & Silva, pośrednik w sprzedaży praw transmisyjnych nie był zadowolony z potencjalnych przychodów na polskim rynku. n połączyło się z Cyfrą+, Cyfrowy Polsat inwestował w rozrywki reprezentacyjne, jak również przełykał jeszcze transakcję związaną z Plusem. Pośrednik ten nie sprzedał praw nikomu, tylko stworzył własne kanały w postaci Eleven Sports. Bardzo dobrze odczytał rynek, wykorzystał złą politykę sprzedażową nc+.

 

Obecnie sytuacja ta może się powtórzyć, jeśli cena za prawa transmisyjne spadnie zbyt mocno. Tak jak napisałem, w tym rozdaniu praw do LM taki deal C+ z CP może się jeszcze udać, szczególnie w czasie kryzysu pandemicznego. Nie wyobrażam sobie jednak sytuacji, aby do wyścigu za każdym razem stawały jedynie dwa zrzeszone ze sobą podmioty bez żadnej konkurencji. I to do wszystkich możliwych praw: Ekstraklasy, LM, LE, ECL, F1, Serie A, Bundesligi itd. Z tym, że jutro taką potencjalną konkurencją nie będzie już drugi Eleven, tylko będą to właśnie platformy OTT.

 

Zresztą to nie ja sobie wymyśliłem: https://asnews.pl/pilkanozna/premier-league-rewolucja-strumieniowa-od-sezonu-2022-23/

 

 

To tak nie działa. Nawet jeśli prawa będą należały do platformy OTT, to telewizje dalej będą mogły pokazywać spotkania dzięki sublicencjom, zmieni się po prostu kolejność w łańcuchu pokarmowym. [ Platforma OTT -> Telewizja płatna -> Telewizja otwarta ] Tak jak dzisiaj Polsat decyduje czy sprzeda sublicencję TVP na środowy mecz LM, tak platforma OTT będzie decydować czy np. sprzedać najciekawsze mecze do płatnej telewizji oraz jeden mecz do telewizji otwartej.

 

Tu w ogóle nic nie musi się "zwrócić". Jeśli przykładowo UEFA stworzy swoją platformę OTT (a właśnie takie są plany po 2024), to musi po prostu zarobić więcej niż gdyby od razu odsprzedała całość telewizji. A to nie broni jej przed tym, aby dodatkowo obok platformy OTT i tak sprzedawać mecze do telewizji. Mało tego, to nie broni platformie DTH sprzedaży pełnego dostępu do LM. Po prostu tak jak CANAL+ sprzedaje dostęp do PSP za 0/5 zł, tak będzie mógł sprzedawać dostęp do LM w ramach OTT posiadaczom pakietu C+ za niższą cenę niż normalnie na rynku.

 

Inni operatorzy jak np. T-Mobile, którzy oferują światłowód, ale bez telewizji, będą mogli dołączać ofertę na LM, tak jak robią to teraz z Netflixem. Po prostu dojdą nowe modele biznesowe, których sami do końca nie możemy teraz w pełni przewidzieć.

 

 

Pisząc o Kanale Sportowym nie miałem na myśli konkretnie LM, tylko ogólnie rynek praw transmisyjnych. W sytuacji, gdy platformy OTT będą równolegle walczyć o widza z telewizją, będą chciały wesprzeć kreację popytu na nowe usługi. A już na pewno będą potrzebować komentatorów i ekspertów.

Gościu, piszesz o dokładaniu do interesu. :D To się robi po to żeby przejąć rynek, a teraz nikogo nie będzie na to stać. Z resztą i tak ceny za Ligę Mistrzów są maksymalnie wyśrubowane.

Ile ten pośrednik wytrzymał na rynku z tym swoim Eleven zanim je musiał sprzedać Polsatowi? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Bushiken napisał:

Sublicencja na środowe mecze idzie bezpośrednio od tego kto wykupił prawa czy TVP nie kupuje tańszego pakietu od dostarczyciela treści??

Dziwi mnie to, że odkąd pamiętam czy LM ma Polsat czy C+ to TVP ma mecze środowe.

Sugeruje to, że tak chce dostarczyciel a nie kupujący. Dlaczego np. Polsat akurat meczy wtorkowych nie odda TVP??

Od sezonu 15-16 nadawca kodowany w Polsce otrzymuje także pakiet otwarty, ponieważ wystarczająco dużo płaci, do tego może, ale nie musi sprzedawać.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Transmisje zniknęły z kanałów otwartych. Z tego powodu między innymi mocno spadła w niektórych krajach oglądalność (Niemcy, Hiszpania). Na tak niski poziom, że sponsorzy mogą się odwracać od klubów, a już na pewno chcieć zmniejszyć swój wkład finansowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, the cable guy napisał:

Gościu, piszesz o dokładaniu do interesu. :D To się robi po to żeby przejąć rynek, a teraz nikogo nie będzie na to stać. Z resztą i tak ceny za Ligę Mistrzów są maksymalnie wyśrubowane.

Ile ten pośrednik wytrzymał na rynku z tym swoim Eleven zanim je musiał sprzedać Polsatowi? 

 

Dalej kolega nie rozumie. Trzeci raz napiszę i ostatni. Tematem rozmów było to, że C+ ma się sprzymierzyć z CP w nowym przetargu, aby obniżyć cenę za prawa transmisyjne. Bo obu się opłaca obecny układ, bo później przy innych przetargach także nie będą sobie podbijać ceny itd. Dlatego napisałem, że taki układ może się udać, ale na krótki okres czasu. Bo właściciele praw kopną wcześniej czy później w stół w ten czy inny sposób, na co dowodem jest Eleven Sports. I tym razem tym konkurentem będą platformy OTT, które są nieuniknionym trendem na kolejne lata i będą czynnikiem, przez który znowu nie będzie spokoju na rynku.

 

Kolega liczy, że ma się zwrócić platformie OTT przy obecnej cenie praw. W przypadku własnej platformy OTT UEFY nic się nie "zwraca", bo UEFA nie ponosi kosztów zakupu praw, tylko musi zrównoważyć przychody z najwyższą potencjalną ofertą w nowym przetargu. Jeśli Polsat zaoferuje przykładowo 60% obecnej kwoty przy milczącej zgodzie C+, to platforma OTT musi zarobić ze sprzedaży subskrypcji oraz sprzedaży sublicencji do telewizji więcej od tej nowej kwoty.

 

Eleven Sports spełnił swoją rolę, ale nie będę się już dalej rozpisywać. Zaktywizował Polsat, kablówki, operatorów IPTV. Także zresztą klientów C+, którzy muszą dopłacać do czegoś, co mieli wcześniej w jednym pakiecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...