Jump to content
Emil.1603

Netflix – pytania, problemy, komentarze

Recommended Posts

@XMAREKK30 u mnie też od jakiegoś czasu wieczorami i w dni wolne spada bitrate na Netflix,a mam światłowód 300 mega od lokalnego dostawcy.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
13 godzin temu, bugmenot napisał:

Netflix nie ma klasycznych serwerów, tylko sieć CDNów, które sa zlokalizowane w punktach wymiany ruchu sieciowego więc przy tak rozbudowanej infrastrukturze znacznie bardziej prawdopodobny jest jakiś lokalny problem po stronie dostawców Internetu niż u nich.

Orange np. przez długi czas pchało się po filmy aż do Nowego Jorku, zamiast korzystać z lokalnych punktów dostępowych w Polsce. Jak wejdziesz na webowego Netflixa to po naciśnieciu ctrl+shift+alt+D masz statystyki, w tym "Current CDN". Można więc zobaczyć skąd co leci i zrobić traceroute/mtra.

 

 

Wątpię  żeby to była wina dostawcy internetu , bo sprawdzałem na innych dostawcach internetu np Toya, Play  i jest to samo , także to samo się wyklucza. Może to nie jest problem na dużą skale ale jakiś jest i sam z tym nie jestem :)  Sam Netflix zwala winę na internet który się posiada , bo tak jest wygodniej i najłatwiej się od tego odciąć  zwalając winne na kogoś innego a nie na siebie :(   

 

2 godziny temu, leonk1974 napisał:

@XMAREKK30 u mnie też od jakiegoś czasu wieczorami i w dni wolne spada bitrate na Netflix,a mam światłowód 300 mega od lokalnego dostawcy.

 

Wszystko w temacie :)

 

Cytat z innego forum a wpis był godzinę temu 

 

 
Cytat

 

fajnie, że znalazłem ten temat, bo podejrzewałem już problem z hardwarem lub łączem.

najpierw w święta podobne zachowanie (pixeloza) zauważyłem na aplikacji androidowej w telewizorze 4k, ale dało się oglądać na apple tv.

ostatnio także na apple tv 4 k działa netflix jak chce, przedwczoraj w okolicach 23 było ta źle, że najpierw pojawiły sie kwadratowe główki, a potem zupełnie odcięło na kilka minut netflix.

 

rozumiem, że święta i okres noworoczny wszyscy oglądamy telewizję, ale tai dostawca jak netflix winien to uwzględnić tworząc infrastrukturę!

 

aha...łącze mam 1 GB i 100% jakość (monitoruję to nieustannie)

 

Edited by XMAREKK30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak najbardziej jest jakiś problem bo od mniej więcej tygodnia bitrate skacze i w pewnych momentach jest tragedia. Nie wiem czy to ma znaczenie,ale najbardziej na produkcjach nie netflixowych. Internet światłowód 300.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@XMAREKK30 tak jak napisałem, sprawdź CDN, potem sprawdź traceroute, a potem będzie można wyciagać jakieś wnioski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netflix miałem w porządku,  ale 2 stycznia były problemy z oglądaniem HBO GO . 3 stycznia wszystko było O.K.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, bugmenot napisał:

@XMAREKK30 tak jak napisałem, sprawdź CDN, potem sprawdź traceroute, a potem będzie można wyciagać jakieś wnioski.

 

Rozumiem jak by problem był na jednym z dostawców internetu ale na innych jest to samo , to co ja mam sprawdzać ?? Czyli co wszyscy dostawcy internetu mają problem z Netflix ?? Poczekam jeszcze parę dni i jak się nic nie zmieni będę pisał do Netflix z reklamacją a czy to coś da to inna sprawa :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@XMAREKK30 nie ma żadnego problemu "u wszystkich dostawców" na co masz potwierdzenie np. w dwóch postach powyżej.

Obojętnie czy napiszesz do swojego dostawcy czy do Netflixa to zostaniesz na pierwszym etapie poproszony o to samo co ja napisałem, bo to podstawa sprawdzenia w przypadku problemów z ruchem.

U mnie np. na orange w tym momencie audio leci z serwera w NY, video z takiego postawionego w Orange.

 

Current CDN (a/v): c326.nyc001.ix.nflxvideo.net, Id: 50390 / c002.bxp001.orangepl.isp.nflxvideo.net, Id: 57744

Edited by Anita Kaźmierska
Usunęłam fragment o nabijaniu postów, bo zaczął robić się OT.
  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Problem jest taki że mam dostęp do 3  różnych dostawców  do internetu i  jest tak samo i co ma sprawdzać trzy po koleji ??  Rozumiem że jak bym miał jeden dostęp do internetu  to ok ale dwa inne działają tak samo na Netflix to chyba o czymś świadczy że to nie wina internetu a raczej Netflix. Mniejsza z tym bo zaraz będzie że nabijam posty dla jaj i nic nie wnoszą , także nie będę dalej  ciągnął tego tematu skoro nie tylko u mnie  jest problem  i tyle w temacie :)  

 

Pozdrawiam i dziękuje za sugestie :) 

Edited by XMAREKK30
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No trzeba to sprawdzić, tak samo jak np. w przypadku zaniku sygnału jakiegoś kanału na dekoderze sprawdziłbyś poziom jego sygnału i innych dla porównania, nie rozumiem w czym problem...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Problem nie jest żaden ale wniosek jest jeden że każdy kto ma ten problem ma teraz sprawdzać coś co dobrze działało wcześniej  a nagle się zepsuło. Problem jest mały w skali użytkowników,  także nie ma co drążyć tego temat skoro u innych działa dobrze  :)

Edited by XMAREKK30

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, kingofsouth napisał:

@XMAREKK30 , a teraz jak ci działa Netflix?

Masz jakiś obecnie tytuł z niskim bitrate? ;)

 

 W  tej chwili działa dobrze bo oglądam własnie Salviation  ( Ocaleni )  na konsoli i jest jak powinno być a wieczorem  się okaże.  Na pewno do 22:00 jest dobrze a po 23:00 zaczyna widać jak spada jakość filmu ,  jakby film szedł w 360p a sam film jest w Full HD.  To wszystko jest na tyle dziwne i wygląda jak by w dzień nikt nie oglądał a w nocy atak na filmy hmmm , nie mam pojęcia o co chodzi. Czy w konsoli XBOX ONE X można podejrzeć z jaka przepustowością idzie dany  film , tak jak się robi to na filmach Blu- Ray  info ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, XMAREKK30 napisał:

 

Czy w konsoli XBOX ONE X można podejrzeć z jaka przepustowością idzie dany  film , tak jak się robi to na filmach Blu- Ray  info ???

Ta funkcja jest na PS4 więc i na twoim XBOX też powinno dać radę sprawdzić bitrate ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z poziomu samej konsoli nie można zobaczyć , no chyba że z poziomu TV i aplikacji w smart tv  ale mam za stary telewizor żeby pokazało mi coś takiego  :)  Nie ma czegoś takiego jak info w menu Netflix z konsoli    :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja na PS4 wciskam prawą gałkę na padzie i wyświetla się info ;)

 

Edited by kingofsouth

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@XMAREKK30 ,dopiero teraz mnie uświadomiłeś. Mianowicie. Nie wiedziałem ,że ty używasz Netflixa na konsoli a to bardzo istotna sprawa ;)

Muszę ci napisać , z mojego doświadczenia , że... czasem jakość na Netflix [PS4 ] a Netflix [Smart TV] potrafi się różnić

Przed chwilą odpalałem specjalnie dla ciebie film w 1080p i na jednym urządzeniu mam bitrate 4 mbps a na drugim 2,6 mbps.

Zgadnij które to które :D

Ten sam internet podłączone urządzenia kablowo do modemu.

Edited by kingofsouth

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

No tu coś takiego nie działa albo ja nie wiem jak to zrobić  trudno :(  Może ktoś korzysta z konsoli XBOX ONE I aplikacji Netflix i wiem jak można podejrzeć jaka jest przepustowość , to będę wdzięczny za pomoc 

6 minut temu, GrubyBubu napisał:

Na Xboxie jest identycznie, prawa gałka

 

Dziwne bo jak ruszam tą gałką prawą nie reaguje a lewa pokazuje sceny  :) 

5 minut temu, kingofsouth napisał:

@XMAREKK30 ,dopiero teraz mnie uświadomiłeś. Mianowicie. Nie wiedziałem ,że ty używasz Netflixa na konsoli a to bardzo istotna sprawa ;)

Muszę ci napisać , z mojego doświadczenia , że... czasem jakość na Netflix [PS4 ] a Netflix [Smart TV] potrafi się różnić

Przed chwilą odpalałem specjalnie dla ciebie film w 1080p i na jednym urządzeniu mam bitrate 4 mbps a na drugim 2,6 mbps.

Zgadnij które to które :D

Ten sam internet podłączone urządzenia kablowo do modemu.

 

Przypuszczam że ze Smart TV jest większy przepustowość niż z konsoli ???

Edited by XMAREKK30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz ją wcisnąć a nie ruszać default_smile.png, u mnie na Xbixie tak samo jak na Tv, czasami tylko nie odpali HDR

 

P.S.

Jak masz Tv Samsung i wpięty jest Xbox bezpiśrednio do Tv to wszystko można pilotem zrobić

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 minuty temu, GrubyBubu napisał:

Masz ją wcisnąć a nie ruszać :), u mnie na Xbixie tak samo jak na Tv, czasami tylko nie odpali HDR

  

Patrz jaki człowiek jest już nie powiem co hehehehhe . Na filmie Salavation  pokazuje jakość obrazu na poziomie 2,17mb /s 1080  , tak ma być ???

Edited by XMAREKK30

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, XMAREKK30 napisał:

  

 Na filmie Salavation  pokazuje jakość obrazy na poziomie 2,17mb /s 1080  , tak ma być ???

A widzisz ile mam na Smart TV? :P

Zobacz ile mam na PS4. Wszystko jasne kolego ;)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, kingofsouth napisał:

@XMAREKK30 , tytuł co o nim pisałeś ;)

Różnica znaczna. Połączenie kablowe.

 

PS4:

 

PS4.jpg

 

 

Smart TV

 

SMART-TV.jpg

 

Na to wychodzi że obraz z konsoli jest słabszy a jak oglądasz w 4K to też jest taka różnica ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 4K nie zauważyłem takiej różnicy. Jest taki sam bitrate.

Kolosalne różnice są przy materiale 1080p i to zawsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...