Skocz do zawartości

Netflix – pytania, problemy, komentarze


enski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, bugmenot napisał:

Netflix nie ma klasycznych serwerów, tylko sieć CDNów, które sa zlokalizowane w punktach wymiany ruchu sieciowego więc przy tak rozbudowanej infrastrukturze znacznie bardziej prawdopodobny jest jakiś lokalny problem po stronie dostawców Internetu niż u nich.

Orange np. przez długi czas pchało się po filmy aż do Nowego Jorku, zamiast korzystać z lokalnych punktów dostępowych w Polsce. Jak wejdziesz na webowego Netflixa to po naciśnieciu ctrl+shift+alt+D masz statystyki, w tym "Current CDN". Można więc zobaczyć skąd co leci i zrobić traceroute/mtra.

 

 

Wątpię  żeby to była wina dostawcy internetu , bo sprawdzałem na innych dostawcach internetu np Toya, Play  i jest to samo , także to samo się wyklucza. Może to nie jest problem na dużą skale ale jakiś jest i sam z tym nie jestem :)  Sam Netflix zwala winę na internet który się posiada , bo tak jest wygodniej i najłatwiej się od tego odciąć  zwalając winne na kogoś innego a nie na siebie :(   

 

2 godziny temu, leonk1974 napisał:

@XMAREKK30 u mnie też od jakiegoś czasu wieczorami i w dni wolne spada bitrate na Netflix,a mam światłowód 300 mega od lokalnego dostawcy.

 

Wszystko w temacie :)

 

Cytat z innego forum a wpis był godzinę temu 

 

 
Cytat

 

fajnie, że znalazłem ten temat, bo podejrzewałem już problem z hardwarem lub łączem.

najpierw w święta podobne zachowanie (pixeloza) zauważyłem na aplikacji androidowej w telewizorze 4k, ale dało się oglądać na apple tv.

ostatnio także na apple tv 4 k działa netflix jak chce, przedwczoraj w okolicach 23 było ta źle, że najpierw pojawiły sie kwadratowe główki, a potem zupełnie odcięło na kilka minut netflix.

 

rozumiem, że święta i okres noworoczny wszyscy oglądamy telewizję, ale tai dostawca jak netflix winien to uwzględnić tworząc infrastrukturę!

 

aha...łącze mam 1 GB i 100% jakość (monitoruję to nieustannie)

 

Edytowane przez XMAREKK30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, bugmenot napisał:

@XMAREKK30 tak jak napisałem, sprawdź CDN, potem sprawdź traceroute, a potem będzie można wyciagać jakieś wnioski.

 

Rozumiem jak by problem był na jednym z dostawców internetu ale na innych jest to samo , to co ja mam sprawdzać ?? Czyli co wszyscy dostawcy internetu mają problem z Netflix ?? Poczekam jeszcze parę dni i jak się nic nie zmieni będę pisał do Netflix z reklamacją a czy to coś da to inna sprawa :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@XMAREKK30 nie ma żadnego problemu "u wszystkich dostawców" na co masz potwierdzenie np. w dwóch postach powyżej.

Obojętnie czy napiszesz do swojego dostawcy czy do Netflixa to zostaniesz na pierwszym etapie poproszony o to samo co ja napisałem, bo to podstawa sprawdzenia w przypadku problemów z ruchem.

U mnie np. na orange w tym momencie audio leci z serwera w NY, video z takiego postawionego w Orange.

 

Current CDN (a/v): c326.nyc001.ix.nflxvideo.net, Id: 50390 / c002.bxp001.orangepl.isp.nflxvideo.net, Id: 57744

Edytowane przez bgmnt
Usunęłam fragment o nabijaniu postów, bo zaczął robić się OT.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki że mam dostęp do 3  różnych dostawców  do internetu i  jest tak samo i co ma sprawdzać trzy po koleji ??  Rozumiem że jak bym miał jeden dostęp do internetu  to ok ale dwa inne działają tak samo na Netflix to chyba o czymś świadczy że to nie wina internetu a raczej Netflix. Mniejsza z tym bo zaraz będzie że nabijam posty dla jaj i nic nie wnoszą , także nie będę dalej  ciągnął tego tematu skoro nie tylko u mnie  jest problem  i tyle w temacie :)  

 

Pozdrawiam i dziękuje za sugestie :) 

Edytowane przez XMAREKK30
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trzeba to sprawdzić, tak samo jak np. w przypadku zaniku sygnału jakiegoś kanału na dekoderze sprawdziłbyś poziom jego sygnału i innych dla porównania, nie rozumiem w czym problem...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem nie jest żaden ale wniosek jest jeden że każdy kto ma ten problem ma teraz sprawdzać coś co dobrze działało wcześniej  a nagle się zepsuło. Problem jest mały w skali użytkowników,  także nie ma co drążyć tego temat skoro u innych działa dobrze  :)

Edytowane przez XMAREKK30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, kingofsouth napisał:

@XMAREKK30 , a teraz jak ci działa Netflix?

Masz jakiś obecnie tytuł z niskim bitrate? ;)

 

 W  tej chwili działa dobrze bo oglądam własnie Salviation  ( Ocaleni )  na konsoli i jest jak powinno być a wieczorem  się okaże.  Na pewno do 22:00 jest dobrze a po 23:00 zaczyna widać jak spada jakość filmu ,  jakby film szedł w 360p a sam film jest w Full HD.  To wszystko jest na tyle dziwne i wygląda jak by w dzień nikt nie oglądał a w nocy atak na filmy hmmm , nie mam pojęcia o co chodzi. Czy w konsoli XBOX ONE X można podejrzeć z jaka przepustowością idzie dany  film , tak jak się robi to na filmach Blu- Ray  info ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, XMAREKK30 napisał:

 

Czy w konsoli XBOX ONE X można podejrzeć z jaka przepustowością idzie dany  film , tak jak się robi to na filmach Blu- Ray  info ???

Ta funkcja jest na PS4 więc i na twoim XBOX też powinno dać radę sprawdzić bitrate ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@XMAREKK30 ,dopiero teraz mnie uświadomiłeś. Mianowicie. Nie wiedziałem ,że ty używasz Netflixa na konsoli a to bardzo istotna sprawa ;)

Muszę ci napisać , z mojego doświadczenia , że... czasem jakość na Netflix [PS4 ] a Netflix [Smart TV] potrafi się różnić

Przed chwilą odpalałem specjalnie dla ciebie film w 1080p i na jednym urządzeniu mam bitrate 4 mbps a na drugim 2,6 mbps.

Zgadnij które to które :D

Ten sam internet podłączone urządzenia kablowo do modemu.

Edytowane przez kingofsouth
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tu coś takiego nie działa albo ja nie wiem jak to zrobić  trudno :(  Może ktoś korzysta z konsoli XBOX ONE I aplikacji Netflix i wiem jak można podejrzeć jaka jest przepustowość , to będę wdzięczny za pomoc 

6 minut temu, GrubyBubu napisał:

Na Xboxie jest identycznie, prawa gałka

 

Dziwne bo jak ruszam tą gałką prawą nie reaguje a lewa pokazuje sceny  :) 

5 minut temu, kingofsouth napisał:

@XMAREKK30 ,dopiero teraz mnie uświadomiłeś. Mianowicie. Nie wiedziałem ,że ty używasz Netflixa na konsoli a to bardzo istotna sprawa ;)

Muszę ci napisać , z mojego doświadczenia , że... czasem jakość na Netflix [PS4 ] a Netflix [Smart TV] potrafi się różnić

Przed chwilą odpalałem specjalnie dla ciebie film w 1080p i na jednym urządzeniu mam bitrate 4 mbps a na drugim 2,6 mbps.

Zgadnij które to które :D

Ten sam internet podłączone urządzenia kablowo do modemu.

 

Przypuszczam że ze Smart TV jest większy przepustowość niż z konsoli ???

Edytowane przez XMAREKK30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GrubyBubu

Masz ją wcisnąć a nie ruszać default_smile.png, u mnie na Xbixie tak samo jak na Tv, czasami tylko nie odpali HDR

 

P.S.

Jak masz Tv Samsung i wpięty jest Xbox bezpiśrednio do Tv to wszystko można pilotem zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, GrubyBubu napisał:

Masz ją wcisnąć a nie ruszać :), u mnie na Xbixie tak samo jak na Tv, czasami tylko nie odpali HDR

  

Patrz jaki człowiek jest już nie powiem co hehehehhe . Na filmie Salavation  pokazuje jakość obrazu na poziomie 2,17mb /s 1080  , tak ma być ???

Edytowane przez XMAREKK30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...