Skocz do zawartości
  • 0

Dekoder Wifibox+ nc+ problem z HDMI


bucum
 Udostępnij

Pytanie

Witajcie,

 

pojawił się u mnie dosyć dziwny problem i chciałbym zasięgnąć Waszych opinii.

 

Sytuacja jest następująca:

Instalacja sat w bloku mieszkalnym. Mieszkam tu od 5 lat. Dotychczas mój sprzęt działał bez zarzutów w konfiguracji:

TV LG 55la620s + dekoder Ferguson Ariva 120e (przez pierwsze 4 lata było wszystko ok).

 

Niestety w zeszłe wakacje nc+ zmusili mnie do wymiany dekodera na ich Wifibox+. Po pół roku używania Wifibox+ awarii uległ port HDMI w TV (tylko ten, do którego ów dekoder był podłączony). Początkowe objawy: migający obraz, po chwili port padł całkowicie (czarny obraz). Żaden inny sprzęt (PS4, Xbox 360, kino domowe) nie działał już na tym porcie. Czyli port nr 2 uszkodzony. Pozostałe 2 porty HDMI bez zarzutu póki co.

Przepiąłem dekoder na port HDMI nr 1. Po miesiącu objawy te same - miganie obrazu... Nie kontynuowałem przygody z tym egzemplarzem dekodera. W punkcie serwisowym został mi on wymieniony.

 

Od tego czasu mój LG działał z nowym egzemplarzem Wifibox+. Zaledwie przez 2 miesiące. Po czym cały TV padł. Nagle się wyłączył. Diagnoza: uszkodzone podświetlanie matrycy. Zdecydowałem się kupić nowy TV, trudno.

 

Teraz po miesiącu używania nowego TV (Samsung) z drugim (wymienionym) dekoderem Wifibox+ objawy zaczynają być te same. Dzisiaj miga obraz z dekodera. Oczywiście odłączyłem dekoder, bo prawdopodobnie awaria nowego TV to kwestia czasu w tej sytuacji. Oczywiście pozostałe urządzenia (konsole, kino domowe) działają bez zarzutów.

 

Pytanie - co i jak mogę tu zdiagnozować? Jakie kroki sugerujecie?

Czy kabel HDMI sam w sobie może być tutaj generatorem problemów (jak go sprawdzić skutecznie)? Zaznaczam, że kabel jest cały czas ten sam od 5 lat i pierwsze 4 z nich problemów nie sprawiał.

A może zasilanie sieciowe, nieprawidłowe napięcia?

 

Rozmowa z nc+ i punktami serwisowymi zazwyczaj do niczego nie prowadzi (proponują resetować dekoder...).

Będę wdzięczny za wszelkie rady :-)

Gdyby coś z mojego opisu było niejasne to oczywiście wytłumaczę.

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...