Skocz do zawartości
Frontowiec

Niemiecka TV dawniej

Rekomendowane odpowiedzi

Powitanie nowego 2003 roku w Das Erste i ZDF.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powitanie nowego 2002 roku w Das Erste.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydanie specjalne ''Sat.1 Nachrichten'' z sierpnia 2002 roku, poświęcone powodzi w Niemczech.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakończenie programu ZDF z 21/22 grudnia 1992 roku, a w nim m.in. ostatnie wydanie ''Heute'', program na jutro, Hymn Niemiec, zapowiedź programu świątecznego oraz plansza kontrolna. Jest to jedno z najmłodszych zakończeń programu ZDF na YT.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to już zakończenie programu ARD z 10 stycznia 1993 - a w nim m.in. ostatnie wydanie Tagesschau, program na jutro ARD i 1Plus oraz hymn Niemiec (co ciekawe z tekstem na planszy i w wersji instrumentalnej)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, to było kilka wersji Hymnu Niemiec na zakończenie programu w ARD. Tak swoją drogą bardzo sporo nagrań archiwalnych z niemieckiej TV jest z nocy z soboty na niedzielę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakończenie programu RTL Plus z 19/20 listopada 1989 roku.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

35 lat temu, 1 stycznia 1984 roku o godzinie 9:58 wystartowała pierwsza prywatna niemiecka telewizja PKS (Programmgesellschaft für Kabel- und Satellitenrundfunk), która rok później zmieniła swoją nazwę na Sat.1.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam  swój pierwszy zestaw satelItarny UNIDEN. Miał wówczas pojemność kanałów aż 48. Przebijał ówczesne Amstrady przywożone z Berlina. To właśnie niemieckie kanały były wyznacznikiem innej i lepszej telewizji. RTL plus, SAT 1. Kto dzisiaj pamięta ile rodaków zasiadało przed telewizorem w piątkowe wieczory, aby obejrzeć program Tutti-Frutti prowadzonego przez Hugo Egona Baldera i Hele von Sinnen. Potem nadawany był Manner Magazin-Magazyn dla mężczyzn.. Program cieszący się wielkim zainteresowaniem w Niemczech i w Polsce. Sport, technika i erotyka podana  w bardzo  dobrym smaku. SAT1 po wieczornych wiadomościach pamiętne GluckSrad- czyli późniejsze nasze koło fortuny. Zawsze zazdrościłem im wygranej samochodu. Wówczas był to Seat Toledo. Jeśli mowa o Sat1 w niedzielny wieczór emitowany był doskonały polityczny talk-show Talk im turm - Rozmowy w wieży prowadzony przez Ś, P Ericha Bohme z udziałem publiczności. Charakterystyczna czołówka i towarzysząca muzyka. Co ciekawe do programu często byli zapraszani także nasi rodacy np Tersa Orlowski, Andrzej Szczypiorski i inni. RTL plus I SAT1 w soboty wieczorem emitował filmy i komedie erotyczne typu : Bawarskie przypadki, Lody na patyku, Fedruj górniku fedruj itp. 

Warto wspomnieć o doskonałych programach dokumentalnych i reportażach. Wspomniany już na forum Spiegel TV, Spiegal Magazin, 24 Stunde. 24 Stunde Reportage. W późniejszym okresie wspomniane magazyny cyklicznie emitowały stacje RTL2 I VOX.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

35 lat temu, 2 stycznia 1984 roku o godzinie 17:27 wystartował RTLplus (obecnie RTL), który początkowo (do 1988 roku) był nadawany z Luksemburga. Tak wyglądał pierwszy dzień nadawania RTLplus.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nagranie z RTL-u z 4 stycznia 2001 roku - studio po pierwszej serii Turnieju Czterech Skoczni w Innsbrucku. Prowadzącym studio jest Gunter Jauch (trzeba przyznać, że sporo się zmienił przez te lata).

 

 

Edytowane przez Frontowiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

A ekspertem był Dither Thoma. Gunter Jauch prowadzi niemiecką wersję "Milionerów".

Edytowane przez Barti
Tytuły seriali, filmów, audycji, utworów itp. piszemy wielką literą i podajemy w cudzysłowie. Poprawiono post.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedy w latach 80-tych powstawały w Niemczech telewizje prywatne, to ARD i ZDF je krytykowały (np. jeśli chodzi o prezentowanie programów informacyjnych).

 

 

Krytyka ARD i ZDF wynikała z tego, że bali się porządnej konkurencji RTL i SAT.1 (później doszedł Tele 5 i ProSieben), które oferowały ciekawszą ofertę programową od nich. Później ARD i ZDF musiały się zrewanżować wprowadzając do swoich ramówek m.in. ''Morgenmagazin'', ''Brisant'', ''Hallo Deutschland'', pasma dla dzieci w soboty i niedziele (''Check Eins'' i ''ZDFTivi'') czy teleturnieje podobne do tych komercyjnych (nawet na Das Erste był kiedyś podobny do ''Milionerów'' teleturniej ''Das Euro-Quiz'').

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kwestia programów rozrywkowych to jedno, ale wydaje mi się też, że publiczne stacje krytykowały komercyjne z racji utraty monopolu informacyjnego w telewizji. Szczególnie pod tym względem zagrożeniem był RTLplus, bo ta stacja od początku robiła swój serwis w sposób, w jaki do 1984 roku nie prezentowano wiadomości. Do tego czasu Niemcy przywyknęli do stylu znanego z Tagesschau czy Heute, ewentualnie jeszcze akceptując bardziej magazynową formułę Tagesthemen i Heute-journal. Natomiast przy wejściu RTL na niemiecki rynek okazało się, że komercyjna stacja robi program informacyjny inaczej, nieco podpatrując choćby z Ameryki. Ba, nawet SAT.1 trochę podbierał w tym względzie nauk, bo akurat tam serwisy nadawane jeszcze w okresie PKS były skromniejsze od tego, co było w ARD/ZDF.

 

Przy okazji... jak się nieco prześledzi materiały archiwalne, to można zauważyć, że SAT.1 było traktowane nieco łagodniej, a w Tagesschau podano nawet informację o tym, że PKS od 1 stycznia 1985 nadaje pod nową nazwą. Natomiast około 1989-90 roku komunikat o nadawaniu SAT.1 na terenie całego Berlina, zarówno Wschodniego jak i Zachodniego, pojawił się w "Berliner Abendschau". Całkiem możliwe, że te nieco łagodniejsze traktowania było związane z faktem, że PKS/SAT.1 to w pełni niemiecki twór, natomiast RTLplus przez pierwsze lata był robiony w Luksemburgu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SAT.1 w Berlinie Zachodnim zaczął nadawać naziemnie 22 sierpnia 1988 roku, dzieląc swój czas antenowy z powstałą tego samego dnia RIAS-TV, która należała do zachodnioberlińskiego Radia RIAS (nawet RIAS-TV robił dla ARD i ZDF program poranny). RIAS-TV nadawał do 1992 roku,  w tym samym roku został przemieniony w Deutsche Welle TV.

 

Jeszcze przed upadkiem Muru Berlińskiego w Berlinie Zachodnim można było odbierać ARD, ZDF, SFB oraz amerykańską AFN, brytyjską BFBS i francuską TV5 (dziś TV5 Monde). Natomiast we wschodniej części Berlina oprócz 2 kanałów NRD-owskiej telewizji można było również odbierać Program Pierwszy Telewizji Radzieckiej. AFN i BFBS były również odbierane w innych miejscach RFN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nagranie z ARD z 5 czerwca 1995 roku, a w nim zapowiedzi programowe oraz nocne wydanie ''Tagesschau'' prowadzone przez Eve Herman.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

''Tagesschau'' z 17 maja 1985 roku (na kilka miesięcy przed zmianą scenografii). Prowadzi Jo Brauner.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nocne wydanie ''Heute'' i zakończenie programu ZDF z 15 listopada 1984 roku.

 

 

 

Początek ''Tagesschau'' z 30 czerwca 1985 roku.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×