Gursonek Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 (edytowane) Witam, Mam następujący problem: 5 kwietnia złożyłem zamówienie na produkt, który był oferowany w przedsprzedaży - zgodnie z zapewnianiami produkt ten miałem mieć do 20 kwietnia (dzień premiery) u siebie w domu, ale od 18-04-2018 zaczęli go wysyłać już do odbiorców. Dnia 19-04-2018 zadzwoniłem do sklepu z zapytaniem - czy paczka została do mnie już wysłana? Odpowiedziano mi, że kurier dziś po południu (19-04-2018) odbierze to zamówienie i zostanie jutra mi dostarczona pod wskazany (20-04-2018). Składając zamówienie tego 5-04-2018 zaznaczyłem opcję kurier 24h po nadaniu - dodatkowo zapłaciłem 11,90zł za tą usługę. Przesyłkę niestety otrzymałem 21-04-2018 (czyli dzień po terminie) i teraz mam pytanie - chce złożyć reklamacje, bo sprzedawca na swojej stronie gwarantował czas dostawy 24 godzin po nadaniu - to pisze u nich na stronie. Jeżeli miałem opcje do wybrania i wybrałem opcje do 24 godzin i zapłaciłem za to na rachunek bankowy sklepu - mam prawo żądać rekompensaty od sprzedawcy? Bo sklep twierdzi, że oni się wywiązali z umowy, bo kurier odebrał paczkę od nich 19-04-2018 po południu, a ja składając zamówienie zgodziłem się na formę dostawy przez DPD - jak się zgodziłem? Dodałem produkt do koszyka, a potem przeszedłem do sposobu dostawy. Dokonałem przelewu bankowy na rachunek sklepu (w tym za kuriera 24h po nadaniu) łącznie: 1050,99zł. Komu powinienem to reklamować - przesyłkę 24h po nadaniu, której nie było, a za którą zapłaciłem wcześniej? I Czy sprawa nadaje się do urzędu konsumenta? Edytowane 21 Kwietnia 2018 przez Gursonek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kirk Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Co do wyboru kuriera akurat z DPD - zazwyczaj jest tak, że sklepy mają podpisane umowy z danymi firmami spedycyjnymi, które odpowiadają za dostawy towaru do klientów. Empik na przykład korzysta chyba z UPS i DHL. I często też jest tak, że jak się wybiera opcje dostawy kurierem to ta firma jest niejako narzucona, więc jak zgodziłeś się na dostawę kurierem to automatycznie był to kurier od DPD, jeśli sklep ma z nimi umowę. Czy to się nadaje do UOKiKu...cóż, to w sumie jest kłopotliwa nieco sprawa moim zdaniem. Bo zazwyczaj jest tak, że te 24 godziny po nadaniu to trochę umowny termin, nie zawsze da się dostarczyć w ciągu równo doby. Czy przy zamawianiu miałeś tam adnotację typu "dostawa w ciągu 1-2 dni roboczych"? Bo to mogło być nieco mniejszym drukiem na przykład napisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gursonek Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Miałem do wyboru: - Przesyłka krajowa DPD (płatność z góry) - 11,00zł Czas dostawy: 24 godziny po nadaniu - Przesyłka krajowa DPD (płatność przy odbiorze) - 14,50zł Czas dostawy: 24 godziny po nadaniu - List polecony piorytetowy 8,50zł Czas dostawy: 48 godziny po nadaniu - Odbiór osobisty - Paczkomaty InPost (płatność z góry)10,50zł Czas dostawy: 1-2 dni roboczych po nadaniu - Paczkomaty InPost (płatność przy odbiorze)13,50zł Czas dostawy: 1-2 dni roboczych po nadaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patjyk Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 A ja bym na twoim miejscu dał sobie z nimi spokój. Dostałeś paczkę? Dostałeś. Często jak zamawiałem to przychodziły wcześniej niż zapowiadano, albo później. Nawet nikt z DPD nie informował, ani na e-mail, ani na telefon. Ostatnio zamawiałem paczkę, przyszła dość szybko z DPD, ale też żadnej informacji, o doręczeniu, tylko od sklepu przyszła wiadomość na pocztę, że paczka została wysłana. Też zależy sporo skąd paczka ''idzie''. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gursonek Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 A ja bym na twoim miejscu dał sobie z nimi spokój. Masz może nawet rację, ale przy zamawianiu produktu zapłaciłem dodatkowo 11,90zł za usługę "przesyłka 24h od nadania", równie dobrze mogłem wziąć pocztę za 8,50zł i efekt byłby ten sam 48h. Jeżeli sam sklep oferuje taką usługę - za którą ja dodatkowo płacę, to chce aby ona była o czasie prawda? To jest dla mnie wyłudzenie dodatkowo pieniędzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mad85 Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Najpierw trzeba było przeczytać regulamin dostawy 24h. Bo to, że pisało 24 h nie oznacza, że zawsze tak będzie. A w każdym takim regulaminie znajdziesz takie rzeczy, że dostawa może się opóźnić przez wypadek losowy a co ważniejsze to czy to dojdzie w 24h zależy w bardzo dużej mierze gdzie mieszkasz bo czym dalej od centrum dystrybucyjnego tym ten termin może się wydłużyć. Ponad 90% przesyłek jest tak dostarczanych. Więc jeśli chce ci się bawić i marnować czas nie znając tak naprawdę regulaminu to możesz to robić ale to jest bezsensu. @Patjyk bo firma kurierska nie ma obowiązku kontaktu, to jest uprzejmość i udogodnienia i dla klienta i dla kuriera ale obowiązku nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek357 Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Przecież można sprawdzić historię paczki na stronie firmy kurierskiej (kiedy nadana, kiedy wydana kurierowi). Dziś jest sobota, być może kurier wczoraj się nie wyrobił z dostarczeniem wszystkiego i część paczek została mu na dziś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gursonek Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 (edytowane) Więc tak: - 2018-04-21 08:08:41 Wysłano powiadomienie PRZEMYŚL - 2018-04-21 07:59:18 Wydanie przesyłki do doręczenia PRZEMYŚL - 2018-04-20 11:38:29 Przyjęcie przesyłki w oddziale DPD PRZEMYŚL - 2018-04-19 19:39:16 Przyjęcie przesyłki w oddziale DPD POZNAŃ - 2018-04-19 18:44:11 Przesyłka odebrana przez Kuriera - 2018-04-18 16:31:06 Zarejestrowano dane przesyłki, przesyłka jeszcze nie nadana Mieszkam od Przemyśla 22km Przesyłka miała iść zgodnie z zamówieniem 24h od nadania. Edytowane 21 Kwietnia 2018 przez Gursonek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damdol Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Co do zasady to w przypadku przesyłek krajowych w sieci DPD przewidywany termin doręczenia przesyłki to następny dzień roboczy, jednakże gwarantowany to pięć dni roboczych. Warto też dodać, że sobota w firmach kurierskich nie jest traktowana jako dzień roboczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gursonek Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2018 (edytowane) Tak, czy inaczej złożyłem reklamacje do sklepu, bo zamawiałem produkt w przedsprzedaży - gwarantowali, że zamawiając produkt otrzymam go maksymalnie do dnia premiery (20-04-2018). Dostałem produkt po premierze 21-04-2018. Płaciłem sklepowi za wszystko, również był w tym koszt przesyłki. Edytowane 22 Kwietnia 2018 przez Gursonek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek357 Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Widać po historii przesyłki, że późno dotarła do oddziału docelowego (o 11:38). Z reguły są to godziny poranne (przed 8:00). Być może jakaś awaria transportu i się to przedłużyło. Sklep widać, że się wywiązał. Wysłał towar 19.04. Ja bym dał sobie spokój z tymi reklamacjami, zdarzył się po prostu losowy wypadek. A i jeszcze jedno - gdybyś zamawiał pocztą 48h, to liczysz 2 dni robocze, czyli dostałbyś w poniedziałek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gursonek Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2018 (edytowane) @maniek357 - Zgadzam się z Tobą w stu procentach zamawiając produkt np. 48h liczę, że przesyłkę otrzymam w poniedziałek. Niemniej jednak była gwarancja: "Jeżeli zamówisz produkt w przedsprzedaży - otrzymasz go maksymalnie do 20 kwietnia" Zamówienie złożyłem na początku miesiąca, opłaciłem zrealizowałem i spokojnie czekałem. W innych miastach z tego co wiem ludzie otrzymali to zgodnie z terminem, więc czemu ja nie otrzymałem? Przecież też zapłaciłem tak jak inni za tą paczkę - dlaczego zatem jej nie otrzymałem w terminie? Edytowane 22 Kwietnia 2018 przez Gursonek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Jak już Ci napisano wcześniej. Ewidentnie nawaliła firma kurierska. Opóźnienie w doręczeniu wynikało z "obsuwy" w transporcie między centrami logistycznymi (Poznań -> Przemyśl). Reklamacja do sklepu, a oni regresem reklamują w firmie kurierskiej. Nie mniej istotne jest, co jest zapisane w regulaminie usługi transportowej (na stronie sklepu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gursonek Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Dziękuję wszystkim za udzielone odpowiedzi - temat do zamknięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.