Gość Anonymous Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Nie mogę się tu zgodzić że grupa docelowa tej stacji nie jest atrakcyjna dla reklamodawców. Wczoraj przechodząc po kanałach było (o dziwo!) w tej nie atrakcyjnej stacji ogłoszenie płatne Orange z Panią Krystyną Loska. Więc jak widać Orange chcąc uchronić się przed spadkiem liczby abonentów gotowe było zamieścić płatną informację w tej nieatrakcyjnej stacji. Kolego, przedstawiona przez Ciebie sytuacja akurat potwierdza, że widzowie TV Trwam nie są atrakcyjni dla reklamodawców. A to dlatego, że ogłoszenie Orange kierowane jest przede wszystkim do osób starszych, gdyż to w głównej mierze właśnie one korzystają jeszcze z telefonów stacjonarnych i to one najczęściej są pokrzywdzone przez oszustów. A to, że osoby powyżej 50 roku życia nie są atrakcyjne dla reklamodawców to nie jest wymysł kilku użytkowników tego forum, a decyzja samych reklamodawców poprzedzona zapewne licznymi badaniami. Powtórzę, że dobrym przykładem jest Plebania, która pomimo dużej oglądalności została zdjęta z anteny TVP 1, gdyż serial nie cieszył się powodzeniem u reklamodawców ze względu na strukturę widzów tego serialu, tj. większość widzów to osoby powyżej 50 roku życia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miś1 Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 A ja powtórzę że właśnie w poście powyżej - przed kolegą przedstawiłem argumenty, które potwierdzają, że widzowie TV Trwam są atrakcyjni dla reklamodawców. To po co Orange zamieszcza akurat na Trwam ten spot - przecież spot emitowany jest też w TVP, TVN, czy Polsacie. Jak Trwam jest tak bardzo nie atrakcyjna to po co tu jeszcze emitować? Przecież wszyscy mają dostęp do TVP. A tak na marginesie to kolego @Wiking znam młode osoby, które mają dostęp do telefonii stacjonarnej. I jeszcze jedno - nie pisze że jest to wymysł kilku użytkowników tego forum - tylko wyraziłem swoje zdanie na temat TV Trwam - mam do tego prawo do pisania na temat na tym forum tak jak kolega czy pozostali użytkownicy tego forum - dlatego proszę o uważne przeczytanie mojej opinii a nie wymyślanie swojej tezy i pisanie jej jako mojej opinii. Bo nigdzie nie napisałem że jest to wymysł kilku użytkowników tego forum - po prostu wyraziłem swoje osobiste zdanie a jeśli koledze nie podoba się moje zdanie to trudno - nie zamierzam się zabijać z tego powodu. A powód zdjęcia Plebanii z anteny - moim zdaniem przekombinowali za dużo z tym serialem a poza tym niektórzy jego uczestnicy angażowali się politycznie - wyrażając swoje poglądy co było nie na rękę obecnej władzy. I na koniec - o dziwo reklamy emitowano zarówno przed serialem Plebania jak i po, więc trzeba zauważyć, że jednak występowało zainteresowanie reklamodawców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek113 Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Wielu z was pisze że grupa wiekowa powyżej 50 lat nie jest atrakcyjna dla reklamodawców , ale czy widzowie TV Trwam nie korzystają z tych samych produktów co ludzie w wieku 30 lat? Widzami TV Trwam są też mieszkańcy wsi w znacznie niższym wieku niż 50 lat. Czy z was ktoś pracuje w agencji reklamowej że posiada informacje że tagrupa jest nie atrakcyjna czy to są tylko domysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Przecież powyżej napisałem, ogólnie, że to nie jest wymysł kilku użytkowników z tego forum tylko takie są fakty, tj. widzowie w wieku powyżej 50 lat nie są atrakcyjni dla reklamodawców. Myślicie, że po co są robione badania telemetryczne z naciskiem na przedział wiekowy od 16 do 49 lat? Czemu akurat ten przedział wiekowy, a nie inny? Przecież badania telemetryczne nie są dla widzów tylko dla reklamodawców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pharphocel Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 A mi do 50 daleko, a oglądam TV Trwam. Powiem Ci Wiking, że jesteś w błędzie i piszesz teksty, które są oparte na niczym. Gdyby TV Trwam weszła w MUX, to reklamodawcy poszli by do TV Trwam jak na pielgrzymkę. Stąd m.in. też niektórzy się tego boją. TVP nawet podczas Euro2012 wcale nie zarobiła na reklamach i nie wiadomo co będzie z TV publiczną, bo upada. Ale polityka TVP jest taka, że min. rolnictwa dostaje podczas Euro upust na swoją reklamę 75%, więc nie ma się co dziwić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 @Wiking, pokaż mi chociaż jednego zdeklarowanego telewidza TV TRWAM, który by miał oficjalnie zainstalowane urządzenie telemetryczne. Więc te (oficjalne) badania, dotyczą jedynie wybranego (a właściwie trzeba powiedzieć ściśle wybranego), fragmentu społeczeństwa. Wygląda więc to tak, jakby pytać wurstolubnych czy lubią kiełbasę? Myślisz, że OBOP, czy inne agencje robią badania jedynie dla potencjalnych reklamodawców? Te badania interesujące są przede wszystkim dla agencji rządowych, które analizując je mogą szacować ryzyko określonych przedsięwzięć. Niemniej wracając do tematu TV TRWAM, to brak zainteresowania reklamodawców tą stacją, absolutnie wygląda na bojkot, bo produktów skierowanych do widzów 50+ jest ogromna liczba i żadne tłumaczenia tu nie mają zastosowania, chyba że ktoś chce się narazić na śmieszność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 @Wiking, pokaż mi chociaż jednego zdeklarowanego telewidza TV TRWAM, który by miał oficjalnie zainstalowane urządzenie telemetryczne. Tak samo mogę Ci wskazać widza TV Trwam jak i widza TVP 1, TVP 2, Polsatu czy TVNu czyli nie wskażę Ci żadnego telewidza. Jeżeli tak na to spojrzymy to należy zakwestionować wiarygodność badań telemetrycznych w ogóle, a nie tylko pod kątem TV Trwam. @pharphocel A zauważasz kolego subtelną różnicę między większość, a wszyscy? Jeżeli poczytasz moje wcześniejsze posty to zauważysz, że pisałem o większości, a nie o tym, że wszyscy widzowie TV Trwam to osoby powyżej 50 roku życia. Tak, więc nie twierdzę, że TV Trwam nie oglądają osoby w wieku 15, 20, 25 czy 30 lat lecz to, że nadal nie jest to większość tylko mniejszość. Gdyby TV Trwam weszła w MUX, to reklamodawcy poszli by do TV Trwam jak na pielgrzymkę. Jeżeli TV Trwam jest takim łakomym kąskiem dla reklamodawców to dlaczego nie nadają na satelicie HotBird? Przecież nadawanie na tak powszechnym satelicie w Polsce, jakim jest HotBird, przez poprzednie lata dałaby TV Trwam ogromne zyski z reklam. A siedzenie na niszowej satelicie w Polsce, jaką jest Astra, takich korzyści nie przynosi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawop Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Niemniej wracając do tematu TV TRWAM, to brak zainteresowania reklamodawców tą stacją, absolutnie wygląda na bojkot, bo produktów skierowanych do widzów 50+ jest ogromna liczba i żadne tłumaczenia tu nie mają zastosowania, chyba że ktoś chce się narazić na śmieszność. Na śmieszność, to Ty się narażasz, twierdząc, że grupa 50+ jest atrakcyjną grupą dla reklamodawców. Tu nie tylko chodzi, że nie ma produktów dla osób po 50, bo są, ale takie osoby niechętnie wydają pieniądze i dlatego nie reklamodawcy nie są nimi zainteresowani. To nie jest wymysł mój czy innych osób z forum, takie są po prostu fakty, a niektórzy starają się im zaprzeczać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek113 Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Wyniki badań są zawsze Tu nie tylko chodzi, że nie ma produktów dla osób po 50, bo są, ale takie osoby niechętnie wydają pieniądze i dlatego nie reklamodawcy nie są nimi zainteresowani. a le ta grupa w przeciwieństwie do grupy 16-26 lat ma te pieniądze które można wydać , a czy celem reklamy nie jest nakłonienia widza do zakupu ich produktów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 @Pawop, popełniasz kardynalny błąd logiczny, ale zakładam, że ze zwyczajnej niewiedzy. Grupa wiekowa 50+ jest statystycznie najbardziej majętna, a właściwie jej wycinek 50-65, więc gdybyś napisał o grupie 65+, to Twoje założenia byłyby odrobinkę bliżej prawdy. Sam należę do grupy wiekowej 50+ i multum moich znajomych i powiem Ci, że poziom naszego życia znacznie przekracza średnią nakreślona przez GUS w Polsce. Tak więc nie żałujemy sobie drogich domów, szybkich samochodów, czy wakacji w Polinezji, o czym niższy przedział wiekowy, zazwyczaj może sobie tylko pomarzyć. Zatem to właśnie do nas powinny być kierowane wszystkie reklamy, a nie do kogoś, kto jest dopiero na dorobku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Grupa wiekowa 50+ jest statystycznie najbardziej majętna, a właściwie jej wycinek 50-65, więc gdybyś napisał o grupie 65+, to Twoje założenia byłyby odrobinkę bliżej prawdy. Sam należę do grupy wiekowej 50+ i multum moich znajomych i powiem Ci, że poziom naszego życia znacznie przekracza średnią nakreślona przez GUS w Polsce. Tylko co z tego skoro reklamodawców interesuje zupełnie inna grupa? Reklamodawcy w przypadku młodszych widzów czyli tych poniżej 50 roku życia mają także większe perspektywy niż w przypadku osób powyżej 50, a tym bardziej 60 lat. To także należy wziąć pod uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr. Music Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Niemniej wracając do tematu TV TRWAM, to brak zainteresowania reklamodawców tą stacją, absolutnie wygląda na bojkot, bo produktów skierowanych do widzów 50+ jest ogromna liczba i żadne tłumaczenia tu nie mają zastosowania, chyba że ktoś chce się narazić na śmieszność. Na śmieszność, to Ty się narażasz, twierdząc, że grupa 50+ jest atrakcyjną grupą dla reklamodawców. Tu nie tylko chodzi, że nie ma produktów dla osób po 50, bo są, ale takie osoby niechętnie wydają pieniądze i dlatego nie reklamodawcy nie są nimi zainteresowani. To nie jest wymysł mój czy innych osób z forum, takie są po prostu fakty, a niektórzy starają się im zaprzeczać. A ja uważam, że to właśnie ta grupa wydaje najwięcej pieniędzy. Przecież co chwile słyszy o jakiś wyłudzeniach od starszych osób, czyli bez trudu można wciskać kit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawop Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Ok, reklamodawcy są głupi i nie wiedzą co robią... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 A ja uważam, że to właśnie ta grupa wydaje najwięcej pieniędzy. Przecież co chwile słyszy o jakiś wyłudzeniach od starszych osób, czyli bez trudu można wciskać kit. Ale tu nie chodzi o to, kto z nas, jakie ma zdanie, a o reklamodawców dla których, zapewne nie bez przyczyny, docelową grupą są osoby od tego do tego wieku, a wszystko co poniżej czy powyżej jest dla nich nieistotne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miś1 Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Czyli jak dobrze rozumiem twoją wypowiedź znaczy, że reklamodawcy nie liczą się z osobami >49 lat i chcą wymusić by to młodzież (>16 lat) przekonywała rodziców/dziadków (osoby w wieku >49 lat) do zakupu określonych produktów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZG Master Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Ale magnetoplag na hemoroidy, MoiBliscy i inni tego typu mogliby się reklamować. Reklam nie ma bo: 1. Fatalna pozycja satelitarna 2. Fatalna widownia (raptem średnio 5000 osób OIDP) 3. Fatalny target (nie wiedzą co tracą) Ogólnie mogłoby być lepiej, HotBird, od razu wskakuje do platform (bo inaczej jest "bojkot wolnych mediów" <>>), większa widownia, i wstąpienie do jakiegoś AtMedia... @Niosący Światło: To, że stacja jest fatalnie zarządzana nie oznacza od razu bojkotu, raczej brak obecności stacji w grupach medialnych zajmujących się reklamą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 A może któryś z was rzuciłby wreszcie jakąś garść konkretów w postaci wiarygodnych badań (linki mile widziane), zamiast serwować nam tu swoje hipotezy? Oczywiście, że poniżej 30 znajduje się grupa najchętniej zaspokajająca swoje zachcianki i to niemal w 100% na kredyt, czyli porywając się z motyką na słońce, ale nie mówcie mi, że reklamodawcy są nierozsądni, i że nie mają ochoty na prawdziwe pieniądze, które posiada właśnie grupa wiekowa 50+. Tak więc, potencjalni widzowie TV TRWAM, to grupa wcale interesująca dla producentów i to, że nie odzwierciedla się to w ilości reklam w tej stacji, to wyraźny znak, że coś tu śmierdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 A masz garść konkretów na poparcie swojej hipotezy? I coś niecoś na temat struktury widzów TV Trwam: http://www.wirtualnemedia_pl/artykul/od-lat-topnieje-ogladalnosc-tv-trwam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavl6 Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 @Wiking, pokaż mi chociaż jednego zdeklarowanego telewidza TV TRWAM, który by miał oficjalnie zainstalowane urządzenie telemetryczne. Tak samo mogę Ci wskazać widza TV Trwam jak i widza TVP 1, TVP 2, Polsatu czy TVNu czyli nie wskażę Ci żadnego telewidza. Jeżeli tak na to spojrzymy to należy zakwestionować wiarygodność badań telemetrycznych w ogóle, a nie tylko pod kątem TV Trwam. No i doszliśmy do kluczowej kwestii - badania telemetryczne nie są wiarygodne. Gdyby obejmowały chociaż 50 tys. osób, to rozumiem, ale 1200 osób, które odpowiada za obraz polskiego rynku medialnego to jakaś kpina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Uważasz, że częste powtarzane kłamstwa stają się prawdą? Był już jeden taki magik, który w sumie nie najlepiej skończył. Poza tym, powiedz mi skąd te dane, przecież już wcześniej mówiliśmy o tym, ze oficjalna telemetria, to zwykła blaga? W sumie, rzadko udaje mi się czytywać większe brednie, niż te, które zaprezentowałeś z linka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andyg Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Wystarczy spojrzeć ile medykamentów reklamują po różnych stacjach by nie wierzyć w jakieś [beep]izmy o grupie 50+ wykluczonej z rynku reklamowego. Zresztą w dobie reformy emerytalnej to całkiem młody człowiek, pół życia przed nim Poczekajcie aż sami osiągniecie 50, zobaczycie dopiero wtedy, jak bardzo chciałoby się jeszcze bunga bunga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 @Niosący Światło Przedstaw chociaż jeden dowód na to, że te "kłamstwa" to kłamstwa. Jak na razie to Ty kolego próbujesz wmówić innym, że na każdym kroku kłamią, że nie przedstawiają garści faktów, a prawda jest taka, że to Ty kolego knujesz róże teorie spiskowe o bojkotowaniu i wieloetapowym niszczeniu TV Trwam, a dowodów jak nie miałeś tak nie masz. Jak na razie, niestety, to najczęściej z prawdą mija się Fundacja Lux Veritatis, a za dowody mogą posłużyć między innymi spoty naświetlające "dyskryminację" TV Trwam. Spoty, w których możemy znaleźć wiele różnych przekłamań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andyg Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Tak to kolego Wiking jest, kto raz skłamie i nie sprostuje temu się już nie wierzy, nawet gdyby podawał najświętszą prawdę. Nie dość że jej nie podaje to łże dalej. Nie będę tu sypał nazwami gazet, stacji tv, "dziennikarzy" czy portali jakie złapałem na świadomym kłamstwie i manipulacji. Zbyt duży zalew tego. I dlatego prosty mechanizm obronny człowieka jest taki - nie wierzy się nikomu poza wybranymi, sprawdzonymi tytułami i ludźmi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek113 Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Ok, reklamodawcy są głupi i nie wiedzą co robią... Nie o to chodzi , po prostu w Polsce dzieli się wszystkich i wszystko na "przeciwników i zwolenników" i tak jest w przypadku TV Trwam , reklamodawca zlecając reklamę tej telewizji zostanie uznawany przez szeroką grupę jako zwolennik poglądów tej stacji co może przeszkodzić mu we współpracy z innymi podmiotami. Duży wpływ na taką sytuację mają obecne media "trzymające władzę w DVB-t" oraz władza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andyg Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 A propos tej dyskusji zareklamuję Satkuriera i blog pana nieziejącego miłością do Trwam: http://blogi.satkurier.pl/76660-w-polsc ... iorow.html Wynika z niego że TVN24 i TVP Info to też raj dla "staruszków" A jakoś bojkotu reklamodawców tam nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.