Jump to content
SatExpert

Kanały Discovery za granicą

Recommended Posts

W tym wątku będziemy pisać o kanałach ze stajni Discovery nadających za granicą. :)

 

 

-----------------------------------------

 

 

Jak już wiadomo Focus Italy przechodzi w ręce koncernu Mediaset, w związku z tym Discovery miało niezłą zagwostkę co wrzucić do slotu pozostałemu po tym właśnie kanale. Wybór padł na kanał - Motor Trend (szkoda, bo po cichu liczyłem że w tym miejscu pojawi się Food Network Italia). :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już wiadomo Focus Italy przechodzi w ręce koncernu Mediaset, w związku z tym Discovery miało niezłą zagwostkę co wrzucić do slotu pozostałemu po tym właśnie kanale. Wybór padł na kanał - Motor Trend (szkoda, bo po cichu liczyłem że w tym miejscu pojawi się Food Network Italia). :/

Precyzyjniej powiedziałbym, że wybór padł na markę Motor Trend, bo kanałem ona się stanie dopiero po raz pierwszy na rynku włoskim właśnie.

 

A jest to amerykański magazyn motoryzacyjny. Od sierpnia Discovery Communications (obecnie Discovery) jest większościowym udziałowcem w wydawnictwie TEN: The Enthusiast Network (Motor Trend, Hot Rod [jak ktoś grał w Mafię III, to powinien skojarzyć], Transworld Skateboarding i wiele innych), który od tamtej pory nosi nazwę TEN: A Discovery Communications. Na zakupie ma zyskać/zyskał kanał motoryzacyjny Velocity. Stąd w zwiastunie zapowiadającym nową grupę medialną w USA pojawiło się logo Motor Trend on Demand wśród marek Discovery i byłego Scrippsa.

 

Ciekawe czy Motor Trend pojawi się także w innych krajach, w których Discovery ma swoje kanały w naziemnej telewizji cyfrowej (Wielka Brytania, Hiszpania, Skandynawia).

 

Strona internetowa TEN: A Discovery Communications: klik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawy wątek, a więc skoro jesteśmy w temacie zagranicznych kanałów Discovery, to mam dla Was taką oto ciekawostkę.

Popularny cykl z Discovery Channel Polska pt. "Złomowisko", jest także pokazywany w krajach Ameryki Łacińskiej, a to za sprawą Discovery Theater HD, czyli odpowiednika europejskiego Discovery HD Showcase.

 

vsRquak.jpg

 

1qHMojJ.jpg

 

C4s8dG1.jpg

 

AXGoMnK.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

o północy dobiega końca umowa Discovery z Sky Italia. Czy zostanie ona przedłużona to wcale nie jest takie pewne... :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nie przedłużą do tego czasu, to kanały znikną na przynajmniej kilka dni. Zobaczą, że im się słupki w Excelu nie zgadzają, to nagle znajdą kompromis i wrócą do siebie jak najlepsi przyjaciele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetny dokument w Discovery Channel HD w UK pt "Strip the cosmos".Wyjątkowe animacje i fachowa wiedza pozwalają bardzo przyjemnie obejrzeć całą serię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 października Travel Channel odświeżyło swoją oprawę graficzną z logotypem. Jak widać, nazwa została wizualnie skrócona (Amerykanie lubią tak odcinać w niektórych nazwach samogłoski, a czasem też niektóre słowa, np. crossing do x-ing), a paleta barw bardziej stonowana. Prędzej czy później trafi do Europy, w tym do Polski, wraz z nową oprawą i logo dla Comedy Central (VIMN).

 

1QxMlUV.png

 

źródło: Travel Channel (działa tylko z amerykańskim IP)

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discovery rezygnuje z nadawania NOVE HD w Dtt. :) Za kilka dni w MUX-ach, w miejscu NOVE HD pojawi się TV8 HD od Sky Italia, a dziewiątka w wysokiej rozdzielczości dostępna będzie tylko w przekazie satelitarnym. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 31.08.2018 o 11:10, SatExpert napisał:

o północy dobiega końca umowa Discovery z Sky Italia. Czy zostanie ona przedłużona to wcale nie jest takie pewne... :shock:

Negocjacje zostały przedłużone o dwa miesiące, do 31 października (dziwne że zapomniałem o tym napisać :shock:), ale widać nic one nie przyniosły, bo zostały przedłużone o kolejny tydzień. :]

Myślę, że to jest ostateczny termin i albo nowa umowa zostanie przedłużona, albo Discovery OUT ze Sky Italia. :)

 

Lepiej niech Discovery szuka już miejsca na HB na swoje darmowe kanały (dla użytkowników TivùSat), bo coś czarno to widzę... :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komedii ciąg dalszy: Początkowo EPG w dekoderach Sky Italia kończyło się o północy 9.11, ale tego dnia zostało przedłużone o kolejny tydzień, do 16.11. :rofl:

Szkoda, że żadna ze stron nie jest już skłonna wydać kolejnego oficjalnego komunikatu o przedłużających się negocjacjach i wszystkiego trzeba się domyślać po długości EPG na danych kanałach... :crazy:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kanały prezentujące jakość poppapka.Nie ma się co dziwić ze chcą zbić z ceny..

Share this post


Link to post
Share on other sites

23 listopada amerykański kanał motoryzacyjny Velocity przeszedł rebranding i zmienił swoją nazwę na Motor Trend. Kanał jest nadawany przez Discovery, Inc. oraz Source Interlink, który jest wydawcą magazynu o tej samej nazwie. Jest to efekt przejęcia przez Discovery większościowych udziałów wydawnictwie w Motor Trend Group (poprzednio jako Source Interlink Media oraz TEN: The Enthusiast Network).

 

718px-Motor_Trend.svg.png

 

Stany Zjednoczone są drugim rynkiem, po Włochach, na którym Motor Trend nadaje jako kanał telewizyjny. Ciekawe czy do dojdzie do kolejnych zmian w pozostałych krajach, w których Discovery ma swój kanał motoryzacyjny, czyli Discovery Turbo (Wielka Brytania i Irlandia, Ameryka Łacińska, Azja i Pacyfik) oraz DTX (region CEEMEA).

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z końcem stycznia 2019 r. w Holandii i Belgii kanały Travel Channel, Food Network oraz Fine Living zakończą swoją nadawanie, a treści w nich pokazywane zostaną przeniesione do Discovery Channel, TLC oraz iD.

  • Confused 1
  • Sad 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.11.2018 o 13:55, Emil.1603 napisał:

23 listopada amerykański kanał motoryzacyjny Velocity przeszedł rebranding i zmienił swoją nazwę na Motor Trend. Kanał jest nadawany przez Discovery, Inc. oraz Source Interlink, który jest wydawcą magazynu o tej samej nazwie. Jest to efekt przejęcia przez Discovery większościowych udziałów wydawnictwie w Motor Trend Group (poprzednio jako Source Interlink Media oraz TEN: The Enthusiast Network).

 

718px-Motor_Trend.svg.png

 

Stany Zjednoczone są drugim rynkiem, po Włochach, na którym Motor Trend nadaje jako kanał telewizyjny. Ciekawe czy do dojdzie do kolejnych zmian w pozostałych krajach, w których Discovery ma swój kanał motoryzacyjny, czyli Discovery Turbo (Wielka Brytania i Irlandia, Ameryka Łacińska, Azja i Pacyfik) oraz DTX (region CEEMEA).

 

W Polszy raczej nie zobaczymy  go nigdy, bo TVN Turbo ma renomę i nie zrezygnują z niego i nie będą robić konkurencji rebrandując DTX.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i żadna strata, bo oprócz odgrzewanych kotletów, to nic w tym Motor Trend nie widzę... :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Umowa Discovery z Sky Italia została przedłużona (zacznie obowiązywać od stycznia), ale będą spore cięcia. :shock:

1) Discovery Travel & Living Italy i Animal Planet Italy w styczniu zostaną zlikwidowane. :shock:

2) IO 2020 w Tokio nie będą dostępne dla abonamentów Sky Italia (powtórka z rozrywki). :lol2:

Edited by SatExpert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discovery uruchomi HGTV w Niemczechdonosi Süddeutsche Zeitung. Kanał ma wystartować 6 czerwca 2019 r., a przekaz ma być nieszyfrowany. Początkowo w ofercie znajdą się głównie amerykańskie programy, a oryginalne niemieckie produkcje są zaplanowane w kolejnym etapie rozwoju kanału. Po Eurosporcie, DMAX oraz TLC – HGTV będzie czwartym bezpłatnym kanałem od Discovery w Niemczech.

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discovery oraz BBC doszły do porozumienia w kwestii UKTV, które należy po połowie do obu nadawców. Discovery po przejęciu Scripps Networks Interactive przejęło jednocześnie 50% w paczce tych brytyjskich kanałów.

 

UKTV istnieje od ponad 25 lat, bo od 1992 r., najpierw jako pojedynczy kanał (UK Gold, obecnie Gold), a następnie od 1997 r. jako sieć 4 kanałów.

 

Obecnie jest to grupa nadająca 10 kanałów:

• Alibi – seriale kryminalne

• Dave – programy i seriale komediowe

• Drama – seriale obyczajowe

• Eden – programy dokumentalne; natura i nauka

• Gold – starsze, archiwalne seriale i programy

• Good Food – lifestyle; programy o gotowaniu

• Home – lifestyle; domy i ogrody

• Really – programy lifestyle'owe

• W – programy rozrywkowe

• Yesterday – programy dokumentalne; historia

 

W ramach porozumienia Discovery oraz BBC podzielą się kanałami – Discovery przejmie kontrolę nad Good Food, Home oraz Really, a BBC zajmie się pozostałymi kanałami (które niewykluczone też zamknie, w ramach cięć). Jednocześnie Discovery będzie miało pełny dostęp do biblioteki programów Natural History od BBC, w tym Planet Earth, The Blue Planet, Life czy Dynasties w ramach nowej wspólnie przygotowywanej usługi SVOD. Licencja została udzielona na 10 lat.

 

BBC za podział UKTV zapłaci £180 milionów – z czego £100 milionów zapłaci gotówką, a £70 milionów jest przeznaczone na spłatę długu. Dodatkowe £10 mln Discovery dostanie dzięki wypłacie dywidendy, którą UKTV zgromadziło w obecnym roku fiskalnym.

  • Thanks 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po zakupie wspomnianych trzech kanałów przez Discovery to byłaby to możliwość do wchłonięcia Good Food przez Food Network, przejęcia Really przez QUEST RED, czy też uruchomienia brytyjskiego HGTV na bazie Home. Ten ostatni scenariusz jest najbardziej realny, patrząc na sukces polskiego HGTV oraz plany uruchomienia niemieckiej wersji.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×