Skocz do zawartości

Vogue Polska


Frontowiec
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

''Vogue'' jest to wydawane od 1892 roku najstarsze pismo modowe na świecie, które jest wydawane m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Rosji, Niemczech, Francji, Ukrainie czy we Włoszech. W USA redaktorką naczelną ''Vogue'a'' jest od 1988 roku Anna Wintour.

 

Natomiast od dzisiaj ''Vogue'' jest wydawany także w Polsce, gdzie redaktorem naczelnym pisma jest Filip Niedenthal - syn fotografa Chrisa Niedenthala. Na pierwszej okładce polskiego ''Vogue'a'' jest zdjęcie Anji Rubik i Małgorzaty Beli (w piśmie będzie pełnić funkcje editor-at-large) obok PKiN-u w Warszawie. Polska wersja ''Vogue'a'' będzie kosztować 16,90 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kingofsouth

Żona już mi zakomunikowała , że jutro kupuje. Z tego co mi mówiła , to historyczny moment. Ciekawe czy pismo się przyjmie w naszym kraju.

Edytowane przez kingofsouth
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem w domu angielskie wydanie. Więcej tam reklam, za które trzeba niemało zapłacić, niż jakiejś merytorycznej treści.

 

W dniu 14.02.2018 o 07:32, Frontowiec napisał:

''Vogue'' jest to wydawane od 1892 roku najstarsze pismo modowe na świecie, które jest wydawane m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Rosji, Niemczech, Francji, Ukrainie czy we Włoszech. W USA redaktorką naczelną ''Vogue'a'' jest od 1988 roku Anna Wintour.

 

Natomiast od dzisiaj ''Vogue'' jest wydawany także w Polsce, gdzie redaktorem naczelnym pisma jest Filip Niedenthal - syn fotografa Chrisa Niedenthala. Na pierwszej okładce polskiego ''Vogue'a'' jest zdjęcie Anji Rubik i Małgorzaty Beli (w piśmie będzie pełnić funkcje editor-at-large) obok PKiN-u w Warszawie. Polska wersja ''Vogue'a'' będzie kosztować 16,90 zł.

To ja pozwolę sobie uzupełnić.

 

Właściciel pisma - Condé Nast International1 - udzielił spółce Katarzyny Kulczyk, VISTERIA, licencji na wydawanie magazynu przez pięć lat.

 

Pierwszy, marcowy numer „Vogue Polska" można było kupić w limitowanej przedsprzedaży także przez stronę Vogue.pl. Zamówiony w ten sposób magazyn trafi do czytelników bezpłatną przesyłką w dniu premiery. W ciągu roku ukaże się 11 wydań magazynu - poza numerem wakacyjnym, lipcowo-sierpniowym - pozostałe będą ukazywać się co miesiąc.

 

vogue-magazine-1.jpg

Okłada pierwszego numeru, na zdjęciu na okładce Anja Rubik i Małgorzata Bela bez retuszu

 

Pierwszy numer pisma przygotowuje kilkunastoosobowy zespół, któremu szefuje Filip Niedenthal. Zastępcą redaktora naczelnego została Joanna Lorynowicz (długoletnia wicenaczelna „Twojego Stylu”), a w roli editor at large występuje Małgosia Bela. Dyrektor zarządzającą wydawnictwa została Justyna Markiewicz (dotychczas wicedyrektor w Zachęcie - Narodowej Galerii Sztuki). Funkcję dyrektora artystycznego pełni Łukasz Aksamit (w przeszłości„Glamour” czy szef artystyczny magazynów „A4” i „Viva! Moda”).

 

Polska edycja „Vogue’a” jest podzielona na działy, którymi kierują: Daniela Agnelli (moda / była m.in. dyrektor mody w arabskiej wersji „Vogue’a”), Anda Rottenberg (kultura / kuratorka sztuki, w latach 1993-2001 dyrektor Galerii Sztuki Zachęta), Hanna Rydlewska (reportaż i Vogue.pl, w przeszłości m.in. szefowa newsroomu Gazeta.pl czy wicenaczelna naTemat.pl) oraz Katarzyna Straszewicz (uroda).

 

Łukasz Modelski sprawuje funkcję konsultanta do spraw wydawniczych, stanowisko dyrektora biura reklamy objęła Monika Wdowiak (była dyrektor reklamy w wydawnictwie Marquard Media Polska), a Szymon Machnikowski kieruje zaś działaniami promocyjnymi jako dyrektor marketingu i public relations.

 

Cena egzemplarza to 16,90 zł, a nakład pierwszych numerów - 160 tys. egzemplarzy. Format pisma wynosi 222×285 mm. Czytelnicy mogą zamawiać także „Vogue’a” w prenumeracie: kwartalna kosztuje 35 zł, roczna 125 zł, zaś dwuletnia - 245 zł. W listopadzie 2017 r. Visteria opublikowała na facebookowym profilu ankietę dla użytkowników, która miała pomóc w ustaleniu ceny magazynu. Czytelnikom w formie sondażu dano do wyboru trzy opcje ceny magazynu: 14,90 zł, 16,90 zł i 19,90 zł. Pytano także, ile pieniędzy miesięcznie czytelniczki wydają na inne kobiece pisma i proszono o wskazanie ich tytułów.

 

Przedpremierowa sprzedaż nakładu wyczerpała się już w poniedziałek, 29 stycznia. Przedsprzedaż miała trwać do wyczerpania zapasów lub do 5 lutego.

 

Cena reklamy na pojedynczej stronie wyniesie do 149 800 zł, zaś na rozkładówce - 280 000 zł. Przewidziany jest także cennik reklam premium.

 

Głównym konkurentem „Vogue Polska” będzie inny luksusowy tytuł - „Harper's Bazaar” (Marquard), który zadebiutował w 2013 r. Kosztuje 11,99 zł i w październiku 2017 r. sprzedał ponad 18 tys. egzemplarzy.

 

Na początku stycznia 2018 r. wystartowały oficjalne profile „Vogue Polska” w portalach społecznościowych — Facebook / Instagram / Vimeo.

 

Przepisano z portalu Wirtulanemedia.pl (#1, #2).

 

1 W ramach ciekawostki: Condé Nast, założone w 1909 r., jest głównym najemcą w One World Trade Center, w którym mieści się obecna siedziba wydawnictwa i zajmuje w budynku 103,647.4 m2 na piętrach 20–44, wraz z 2,800 m2 przestrzeni użytkowej w lobby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...