Skocz do zawartości
  • 0

EVOBOX – problemy z odbiorem, instalacją


matmic
 Udostępnij

Pytanie

Witam po raz pierwszy forumowiczów,

 

Nie potrafię poradzić sobie z dość mocno frustrującym problemem z odbiorem TV w moim zestawie CP.

Mianowicie, posiadam następujący zestaw:

- EvoBox z konwerterem Inverto

- zestaw Odu-Idu 200

- kabel z konwertera (złotego złącza) idzie do Odu, z Odu do routera w domu (około 25 metrów kabla), z routera do EvoBox

 

Osiągane średnie wartości sygnału:

- siła: 75%

- jakość: 80%

 

W większości czasu wszystko sprawuje się poprawnie, odbiór jest poprawny, bez zakłóceń, nagrywanie równoczesne kilku kanałów działa poprawnie, zestaw Odu-Idu nie zakłóca pracy TV.

Jednakże co najmniej kilka razy dziennie, zmieniając kanał na dekoderze, wyświetla komunikat Brak sygnału i oczywiście obrazu jak i dźwięku nie ma. Wchodząc jednak w informacje o sygnale (czy to w diagnostyce, ustawieniach anteny czy po przytrzymaniu przycisku i) wartości sygnału są według mnie nadal poprawne: siła ponad 70%, jakość 80%, SNR 12.8 dB.

Problem ten jest nie do rozwiązania: czasem muszę tak odczekać 5-30 minut i odbiór kanałów powraca, czasem pomaga przełączenie kanału +/- 1 i odbiór powraca.

 

Czego już próbowałem:

- poprawiałem/sprawdzałem wszystkie końcówki każdego odcinka kabla (wszystko jest ok)

- korygowałem ustawienie kąta konwertera - nic to nie poprawia

- kilkukrotnie przywracałem dekoder EvoBox do ustawień fabrycznych - nie to nie pomaga

- wznawiałem odbiór sygnały satelitarnego w iCOK - nic to nie pomaga

 

Proszę o pomoc, co mogę ewentualnie dalej sprawdzić/zrobić.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Witam ponownie,

 

Godzinę temu udałem się na dach celem zdemontowania ODU. Dałem jednak sobie i antenie jeszcze jedną szansę i uznałem, że zweryfikuję/skoryguję kąt ustawienia konwertera. Delikatnie w prawo/w lewo - wartość jakości sygnału spadała. Zweryfikowałem także oddalenie/przybliżenie konwertera od/do czaszy - poprawa na poziomie +4% do jakości. Tak się złożyło dzisiaj, że po włączeniu TV, parametry były poprawne, ale wizji i fonii nie było. Z pierwszej setki kanałów tylko na TVN i kilku innych z TVN obraz się łamał (stop klatki, jak i duża pikseloza).

Parametry przed demontażem ODU:

Siła: 75%

Jakość: 78%

BER: 1.00E-9

 

Parametry przed demontażem ODU, po skorygowaniu ustawienia konwertera:

Siła: 80%

Jakość: 82%

BER: 1.00E-9

 

Zdemontowałem ODU, przewód z konwertera (złotego łącza) biegnie teraz bezpośrednio do EvoBox.

Parametry po demontażu ODU i lekkim skorygowaniu ustawienia konwertera:

Siła na TVN: 80%

Jakość: 85%

BER: 1.00E-9

 

Na wszystkich innych kanałach odbiór prawidłowy, wartości podobne, bądź niższe (ale nie mniejsze, niż przed zdemontowaniem ODU).

ODU postawiłem w domu i podłączyłem bezpośrednio z IDU - Internet (nieco wolniej) ale w pełni działa.

 

Teraz będę obserwować co dzieje się z odbiorem TV.

 

@support458: konwerter zakupiłem od instalatora CP (z ogłoszenia). Zabij mnie, ale nie pamiętam (a godzinę temu przy nim grzebałem) czy jest to ten model: Unicable + Twin Inverto IDLU-QUDL42-UNR2L-1PP / czy z pojedynczym złączem uniwersalnym. Dodam, że pod uniwersalne mam podpięty zwykły dekoder CP i żadnych zaników obrazu/dźwięku nie ma, chociaż przy gorszej pogodzie, obraz potrafi się łamać, zatrzymywać, ale parametry są porównywalne do EvoBox.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W przypadku anteny 70 cm i 80 cm konwerter powinien być maksymalnie odsunięty w uchwycie od czaszy anteny.
Jeśli masz po drodze gniazdo antenowe, dla testu omiń gniazdo.
Do weryfikacji sygnału wykorzystuj przycisk 'i' Opis. Przytrzymaj przycisk przez minimum 5 sekund.
Na ekranie 'INFORMACJE O SYGNALE' najistotniejszym parametrem jest parametr SNR.

Nie napisałeś jakiej średnicy masz zamontowaną antenę, wiec trudno interpretować wyniki Twojej diagnostyki sygnału.

Tu masz opisane jakie parametry można uzyskać w zależności od rozmiaru anteny.

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam,

 

Rezultat z próby odłączenia ODU-IDU 200 od anteny jest jeden: od tamtej pory wszystko działa bez zarzutów, ani razu nie zdarzyła się sytuacja z brakiem odbioru telewizji (nie brakiem lub niskim sygnałem, a po prostu zanikiem wizji i fonii).

 

Antena: 70 CP, aktualne testy wg linka, który podał @support458:

 

BBC Brit HD [siła/jakość/SNR] - 95 / 66 / 12.0

TVN HD        [siła/jakość/SNR] - 86 / 85 / 13.6

CI POLSAT   [siła/jakość/SNR] - 87 / 79 / 13.1

Paramount Channel HD  [siła/jakość/SNR] - 92 / 94 / 14.5

 

Co więc może być nie tak? ODU-IDU jest wadliwe? Nadmienię, że po jego zdemontowaniu, sprawdziłem dostępność aktualizacji. Dostępne było nowe firmware zarówno dla ODU, jak i IDU. Niestety nie znalazłem żadnego changelogu. Może problem był im znany i został wyeliminowany? A może mój zestaw jest wadliwy? Co mogę dalej zrobić, aby zamontować ODU na dachu, tak aby telewizja działała poprawnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam taki problem z połączeniem tego zestawu:

TV Samsung H6400 z Evobox Polsatu i amplituner Yamaha RX-V363. Chciałbym, żeby było jak najmniej pilotów do obsługi (najlepiej tylko ten od dekodera albo od TV, w zależności co jest włączone). Jeśli to możliwe, żeby dźwięk wychodził z TV prosto do amplitunera (wyłączony dekoder) albo dźwięk z dekodera prosto do amplitunera.

Edytowane przez Barti
Przeniesiono wątek do odpowiedniego działu forum, poprawiono odpowiednio zbyt ogólny tytuł wątku. Wyjątkowo poprawiono też chaotyczną, bełkotliwą pisownię w poście.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Witam

Posiadam EVOBOX PVR+Konwerter Inverto Unicable + 2 legacy, podłączając konwerter mam brak sygnału po ustawieniach takie jakie powinne być czyli INVERTO IDLB-QUDL42-UNI2L, a przy zwykłym konwerterze i na uniwersal wszystko działa, dodam ze sygnał jak i moc na poziomie 96. Co może być nie tak ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W Dekoderze ustawiłem tak jak powinno być czyli INVERTO IDLB-QUDL42-UNI2L i sygnału brak, a jak zmienię na zwykły konwerter i ustawienia dam na uniwersalny to sygnał od razu łapie na 96 siła i jakość więc chyba wszystko jest ok z kablem i podłączeniem pod gniazdo Sat 1 w dekoderze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

  • Jeśli sygnał jest z konwertera przesyłany poprzez gniazdko naścienne, pomiń je.

Przełącz dekoder pod złote złącze konwertera Unicable.

Zmień w konfiguracji anteny typ konwerter na INVERTO IDLB-QUDL42-UNI2L.

Odłącz i podłącz ponownie zasilane dekodera.

Po uruchomieniu dekodera sprawdź odbiór kanałów.

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

- Co do kabla to szedł bezpośrednio od konwertera do dekodera.
- Podłączony był pod złote złącze
- konfiguracja była pod INVERTO IDLB-QUDL42-UNI2L.
  Co do reszty zobaczę dziś i dam odpowiedz.


 

  • Jeśli sygnał jest z konwertera przesyłany poprzez gniazdko naścienne, pomiń je.
  • Przełącz dekoder pod złote złącze konwertera Unicable.
  • Zmień w konfiguracji anteny typ konwerter na INVERTO IDLB-QUDL42-UNI2L.
  • Odłącz i podłącz ponownie zasilane dekodera.
  • Po uruchomieniu dekodera sprawdź odbiór kanałów.

 

Witam

 

Zrobione w/g skazówek i wszystko dział.

Dzięki za pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witajcie,

Ostatnio dopadł mnie problem z zestawem EvoBOX + INVERTO IDLB-QUDL42-UNI2L,  początkowo czasem wyskakiwał komunikat o słabym sygnale, później obraz czasem się przycinał, pod koniec było to już dosyć uciążliwe, ostatecznie zmieniłem konfigurację w dekoderze na konwerter uniwersalny (przepinając oczywiście wtyczkę z gniazda złotego na srebrne w konwerterze), od tamtej pory pomijając pogorszenie komfortu użytkowania wszystko dział OK, jednak dziś postanowiłem sprawdzić jak wygląda sytuacja na różnych kanałach po powrocie do konfiguracji pod INVERTO IDLB-QUDL42-UNI2L. Efekt jest taki, że na wszystkich kanałach brak obrazu, ale parametry sygnału są różne  - czasem same zera a czasem siła i jakość powyżej 90% SNR około 14dB, poniżej zdjęcia:

http://imgie.pl/image/l73T9

http://imgie.pl/image/l7N5S

http://imgie.pl/image/l7bch

http://imgie.pl/image/l71Jw

http://imgie.pl/image/l7KhR

http://imgie.pl/image/l79Qe

http://imgie.pl/image/l7Epz

Proszę o informację od bardziej obeznanych w temacie – czy winny jest konwerter czy może jest szansa, że dekoder…

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Najpierw wyłącz zasilanie routera LTE i sprawdź sygnał na problematycznych kanałach. Jeśli problem zniknie, to pozostaje Ci poszukać bardziej właściwego miejsca dla niego. Jeśli problem pozostaje, to problem jak najbardziej może być z konwerterem. 

Router, modem LTE, telefon z włączonym LTE nie może znajdować się zbyt blisko dekodera, bo może następować zakłócenie z powodu podobnych częstotliwości, na których pracują. Informacja jest nawet w instrukcjach obsługi tych urządzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

OK, gwoli wyjaśnienia obok dekodera w odległości około 50cm jest router Wi-Fi (tylko), router z modemem LTE jest w odległości około 10m na innym piętrze budynku (nie dociera zasięg Wi-Fi do salonu dlatego podłączyłem obok TV drugi AP Wi-Fi, połączenie kablem RJ45 ) poza tym taki układ działa od 2 lat a problem jest od około miesiąca.... wpływ Wi-Fi i LTE bym wykluczył, pytanie czy padnięty konwerter może na części kanałów dawać:

1. sygnał siła 0%, jakość 0%, SNR 0,0dB, 

http://imgie.pl/image/l7N5S

2. na innych około siła 96%, jakość 88%, SNR powyżej 13,9dB,

http://imgie.pl/image/l73T9

przy czym zarówno dla wariantów 1 i 2 nie ma obrazu, zwróćcie uwagę,

że w pierwszym przypadku w "tle" widać napis "brak sygnału na wejściu SAT1", w drugim przypadku w tle widać zegarek z godziną i dniem tygodnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dzień dobry wszystkim,

 

Mam podobny problem do tego, który zgłaszał na początku matmic, z różnicą, że nie posiadam zestawu Odu-Idu. 

Mój zestaw to:

- EvoBox z konwerterem Inverto

- kabel z złotego złącza z konwertera jest połączony bezpośrednio do EvoBox w wejście SAT 1

- dodatkowo jest Multiroom- ale on działa bez zarzutu.

 

Osiągane średnie wartości sygnału:

- siła: 90%

- jakość: 86%

 

Mimo tych wartości, programy się nie pokazują (nie ma obrazu, ani dźwięku). Przeważnie pokazuje się komunikat "sprawdź instalacje antenową i podłączenie sygnału do wejścia SAT 1", a czasami jest tylko czarny ekran. Dotyczy to większości programów. Choć tak jak wspominałam siła i jakość na każdym z nich są jak powyżej podane. 

 

Dotychczas zrobiłam:

- wymieniłam dekoder w CP.

- sprawdziłam końcówki na danym kablu

- wymieniłam kabel antenowy

- przywracałam ustawienia fabryczne.

 

Niestety nic nie pomaga. Nie wiem już gdzie szukać rozwiązania.

 

Proszę o pomoc i rady.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 ad 1.) Jest ich bardzo wiele, jak już wspominałam to jest większość np. DTX, Discovery Historia, Travel Chanel, History, HBO, Polsat HD itp. Aby znaleźć program z obrazem i dźwiękiem, trzeba naprawdę cierpliwości.

ad 2.) Tak był poprawiany.

ad 3.) Tak, w domu mam router LTE  Huawei B315s-22.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...