Nie potrafię poradzić sobie z dość mocno frustrującym problemem z odbiorem TV w moim zestawie CP.
Mianowicie, posiadam następujący zestaw:
- EvoBox z konwerterem Inverto
- zestaw Odu-Idu 200
- kabel z konwertera (złotego złącza) idzie do Odu, z Odu do routera w domu (około 25 metrów kabla), z routera do EvoBox
Osiągane średnie wartości sygnału:
- siła: 75%
- jakość: 80%
W większości czasu wszystko sprawuje się poprawnie, odbiór jest poprawny, bez zakłóceń, nagrywanie równoczesne kilku kanałów działa poprawnie, zestaw Odu-Idu nie zakłóca pracy TV.
Jednakże co najmniej kilka razy dziennie, zmieniając kanał na dekoderze, wyświetla komunikat Brak sygnału i oczywiście obrazu jak i dźwięku nie ma. Wchodząc jednak w informacje o sygnale (czy to w diagnostyce, ustawieniach anteny czy po przytrzymaniu przycisku i) wartości sygnału są według mnie nadal poprawne: siła ponad 70%, jakość 80%, SNR 12.8 dB.
Problem ten jest nie do rozwiązania: czasem muszę tak odczekać 5-30 minut i odbiór kanałów powraca, czasem pomaga przełączenie kanału +/- 1 i odbiór powraca.
Czego już próbowałem:
- poprawiałem/sprawdzałem wszystkie końcówki każdego odcinka kabla (wszystko jest ok)
- korygowałem ustawienie kąta konwertera - nic to nie poprawia
- kilkukrotnie przywracałem dekoder EvoBox do ustawień fabrycznych - nie to nie pomaga
- wznawiałem odbiór sygnały satelitarnego w iCOK - nic to nie pomaga
Proszę o pomoc, co mogę ewentualnie dalej sprawdzić/zrobić.
Pytanie
matmic
Witam po raz pierwszy forumowiczów,
Nie potrafię poradzić sobie z dość mocno frustrującym problemem z odbiorem TV w moim zestawie CP.
Mianowicie, posiadam następujący zestaw:
- EvoBox z konwerterem Inverto
- zestaw Odu-Idu 200
- kabel z konwertera (złotego złącza) idzie do Odu, z Odu do routera w domu (około 25 metrów kabla), z routera do EvoBox
Osiągane średnie wartości sygnału:
- siła: 75%
- jakość: 80%
W większości czasu wszystko sprawuje się poprawnie, odbiór jest poprawny, bez zakłóceń, nagrywanie równoczesne kilku kanałów działa poprawnie, zestaw Odu-Idu nie zakłóca pracy TV.
Jednakże co najmniej kilka razy dziennie, zmieniając kanał na dekoderze, wyświetla komunikat Brak sygnału i oczywiście obrazu jak i dźwięku nie ma. Wchodząc jednak w informacje o sygnale (czy to w diagnostyce, ustawieniach anteny czy po przytrzymaniu przycisku i) wartości sygnału są według mnie nadal poprawne: siła ponad 70%, jakość 80%, SNR 12.8 dB.
Problem ten jest nie do rozwiązania: czasem muszę tak odczekać 5-30 minut i odbiór kanałów powraca, czasem pomaga przełączenie kanału +/- 1 i odbiór powraca.
Czego już próbowałem:
- poprawiałem/sprawdzałem wszystkie końcówki każdego odcinka kabla (wszystko jest ok)
- korygowałem ustawienie kąta konwertera - nic to nie poprawia
- kilkukrotnie przywracałem dekoder EvoBox do ustawień fabrycznych - nie to nie pomaga
- wznawiałem odbiór sygnały satelitarnego w iCOK - nic to nie pomaga
Proszę o pomoc, co mogę ewentualnie dalej sprawdzić/zrobić.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
58 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.