Skocz do zawartości
  • 0

EVOBOX – problemy z odbiorem, instalacją


matmic
 Udostępnij

Pytanie

Witam po raz pierwszy forumowiczów,

 

Nie potrafię poradzić sobie z dość mocno frustrującym problemem z odbiorem TV w moim zestawie CP.

Mianowicie, posiadam następujący zestaw:

- EvoBox z konwerterem Inverto

- zestaw Odu-Idu 200

- kabel z konwertera (złotego złącza) idzie do Odu, z Odu do routera w domu (około 25 metrów kabla), z routera do EvoBox

 

Osiągane średnie wartości sygnału:

- siła: 75%

- jakość: 80%

 

W większości czasu wszystko sprawuje się poprawnie, odbiór jest poprawny, bez zakłóceń, nagrywanie równoczesne kilku kanałów działa poprawnie, zestaw Odu-Idu nie zakłóca pracy TV.

Jednakże co najmniej kilka razy dziennie, zmieniając kanał na dekoderze, wyświetla komunikat Brak sygnału i oczywiście obrazu jak i dźwięku nie ma. Wchodząc jednak w informacje o sygnale (czy to w diagnostyce, ustawieniach anteny czy po przytrzymaniu przycisku i) wartości sygnału są według mnie nadal poprawne: siła ponad 70%, jakość 80%, SNR 12.8 dB.

Problem ten jest nie do rozwiązania: czasem muszę tak odczekać 5-30 minut i odbiór kanałów powraca, czasem pomaga przełączenie kanału +/- 1 i odbiór powraca.

 

Czego już próbowałem:

- poprawiałem/sprawdzałem wszystkie końcówki każdego odcinka kabla (wszystko jest ok)

- korygowałem ustawienie kąta konwertera - nic to nie poprawia

- kilkukrotnie przywracałem dekoder EvoBox do ustawień fabrycznych - nie to nie pomaga

- wznawiałem odbiór sygnały satelitarnego w iCOK - nic to nie pomaga

 

Proszę o pomoc, co mogę ewentualnie dalej sprawdzić/zrobić.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Witam mam taki problem. Mam podłączony dekoder evobox pvr do kina domowego-amplituner Onkyo TX-NR656. Podłączony w taki sposób :
-hdmi z evobox do kina domowego
- hdmi z amplitunera do Tv poprzez wejście ACR
Miałem wcześniej dekoder nc + media box podłączony identycznie i wszytko działało. Tutaj występują trzy problemy :
1. Nie mam możliwości regulacji głośności przez dekoder. Jedynie pilotem od amplitunera. W media box była taka możliwość
2. Gdy wyłączam dekoder nie wyłącza się amplituner. Natomiast gdy amplituner jest wyłączony i włączam dekoder normalnie się włącza.
3. Gdy dekoder jest włączony i próbuje właczyć np. Netflixa na Smart tv to zaczyna się chwile łądować i wyrzuca do ekranu dekodera. Jest tak na każdej aplikacji ze smart tv.
Wie ktoś co może być przyczyną. Czy po prostu ten typ tak ma I już.
Sprawdzałem wszystkie opcje w dekoderze. Włączony dzwięk przestrzenny, regulacja głośności pilotem, hdmi cec włączone.
Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

 

Nie wiem czy dokładnie napisałem o co mi chodzi. W mediabox było tak, że włączałem dekoder od razu właczał mi się amplituner i telewizor. Pilotem od dekodera regulowałem sobie głośność kina domowego ( głośność na amplitunerze). Tutaj w Evo jak się włączy dzwięk stereo można regulować głośność na dekoderze ale nie na amplitunerze tzn. głośność na ampltunerze pozostaje bez zmian a dekoder jakby sam reguował swoją głośność. Ja chciałbym, żeby było tak żeby pilotem od dekodera regulować głośnośc amplitunera. Zależy mi na tym bo używam wtedy 1 pilota a nie 2.

Edytowane przez Mr. Orbita
Przenoszę do osobnego wątku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zakładka Dolby Digital w tym przypadku jest bez znaczenia Amplituner dostanie albo dwukanałowe stereo albo dźwięk wielokanałowy.Wiem o co Ci chodzi bo u mnie na turbodekoderze wygląda to podobnie.Po włączeniu amplitunera pilot dekodera steruje głośnością kina domowego.Możesz jeszcze próbować poprzestawiać ustawienia w telewizorze ale wygląda na to, że apmlituner nie dostaje jakichś informacji po hdmi od tunera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Chodzi mi o to co napisałem w punktach powyżej, ale faktycznie wydaje mi się że amplituner nie dostaje jakiś informacji od tunera. Jeśli chodzi o pilot to własnie nie da się sterować głośnością amplitunera. I najbardziej denerwująca rzecz to wyrzucanie aplikacji Smart TV. Dodotkowo dzisjaj dopiero co zauważone to że włacza sie dekoder uruchamia się wszytko (kino, tv ) jest głos a nie ma obrazu i komunikat Brak Sygnału WtF? Trzeba jeszcze raz wyłaczyć i włączyć i dopiero zadziała. Więc tak jakby był problem z przesyłem danych. 

Dzwoniłem do obsługi ale oni nie potrafia tego rozwiazac

Na mediaboxie działało wszytko tak jak powinno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

@orzecho - dlaczego mimo wcześniejszej sugestii nie sprawdziłeś ustawień w dekoderze? Ustawienia --> Obraz i dźwięk --> HDMI CEC ma być włączone i Regulacja głośności TV ma być też włączona. Z opisu Twoich problemów wynika, że albo obydwie opcje masz wyłączone albo przynajmniej tą drugą. Jeśli to nie pomoże - proszę założyć w dziale Pomoc nowy wątek z dokładnym opisem co masz z czym podpięte i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Przecież napisałem w pierwszym poście że mam to włączone i próbowałem różnych ustawień i mimo tego nie działa tak jak powinno. I jak jest podłączone wszystko. Post 6799.

Myślę że problem jest w kompatybilności z amplitunerem. Ale niestety nie wiem gdzie leży wina.

Edytowane przez Mr. Orbita
Bo trzeba to było od początku dać w nowy temat, tak jest śmietnik - przenoszę całą tą dyskusję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

TV wyświetla "brak sygnału" ale tak naprawdę nie wiemy czy przestawił się na właściwe wejście HDMI i nie ma sygnału czy nie przestawia się na właściwe HDMI i dlatego nie ma sygnału.Jeśli nie ma sygnału mimo przestawienia się na właściwe wejście HDMI należałoby szukać przyczyn w konfiguracji dekoder-amplituner

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dobra...

Klikasz POWER na pilocie od dekodera i...

Włącza się Dekoder, Ampli i TV... TAK?

TV ustawia się na złym wejściu, jakim?

 

My tu pomóc chcemy... pisz konkrety, nagraj filmik itd.

Zresetowalem dekoder do ustawień fabrycznych i po zewsetowaniu problem z brakiem sygnału zniknął (od popołudnia nie wystąpił). Więc na ten moment nie ma jakby tematu.

Pozostały więc do rozwiązania:

1. Opisuje jak robię : klikam power na pilocie dekodera, włącza się dekoder, ampli (onkyo TX-NR656) i tv. Dźwięk idzie przez kino domowe, ale niestety nie ma możliwości regulacji głośności przez pilot od dekodera.

2. Wszytko włączone wchodzę w Smart tv (telewizor Panasonic et60) próbuje włączyć jakąś aplikacje np. Netfix pokazuje się ekran ładowania i mija 2-3sekundy i powraca do ostatniego ogladanego programu na dekoderze. Dekoder jest włączony.

Zeby działało muszę wyłączyć dekoder włączyć tv pilotem od tv i dopiero Smart tv wtedy nie wywala.

3. Wyłączam dekoder przyciskiem power. Wyłącza się tv i dekoder amplituner nie.(muszę wyłączyć pilotem od ampli)

 

Podlaczenie:

I. Dekoder - hdmi - ampli

II. Ampli - hdmi - tv ARC.

Właczone w dekoderze hdmi Cec i w ampli to samo.

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zacznij od prostego testu, połącz kablem HDMi dekoder bezpośrednio z telewizorem i sprawdź czy razem z dekoderem włącza się i wyłącza telewizor.

Przy okazji, regulacja dźwięku w dekoderze jest dostępna wyłącznie w przypadku kiedy downmix do Stereo wykonuje dekoder.

W innym przypadku regulacja dźwięku jest możliwa tylko przez zestaw kina domowego lub w telewizorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zrobiłem tak, że połączyłem  bezpośrednio evo z tv i wszytko się włącza się i wyłącza.  Nie wyrzuca również Smart tv. Czyli niby wszytko działa.
Tylko mam pytanie po co komuś kino domowe jak nie można go podłaczyc z dekoderem? 
Dekoder mediabox z nc + miałem już ze 3 lata i tam wszytko smigało pięknie, używałem 1 pilota do wszystkiego. A tu taki cud techniki i nie działa mnóstwo rzeczy, które są naprawdę przedatne. 
Bo kto chce używać 3 pilotów zamiast jednego?
Generalnie chyba jest gdzieś problem na lini evobox - amplituner. 
Wykryłem jeszcze wczoraj jedna rzecz która nie działa mianowicie nie można włączyć napisów w aplikacji Hbo Go. Pisałem do Hbo i odpisali mi, że to wina operatora i sprzętu skoro np. na aplikacji na komórce wszytko działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeśli na 100% masz włączoną regulację głośności w Evoboxie (uczulam na to, bo domyślnie ta opcja jest właśnie wyłączona, gdyż jednak nie każdemu pasuje, aby dekoder majstrował przy głośności, zwłaszcza jak się ma wiele różnych peryferiałów), to urządzenia się nie dogadują po CEC i tyle. Nie jest to nic wyjątkowego, w wielu sprzętach w instrukcjach są ostrzeżenia, że implementacje CEC różnią się pomiędzy producentami i nawet wśród dekoderów nc+ jedne zadziałałyby jak Mediabox+, inne nie.

 

Poza tym jak zauważył @support458 - Dźwięk ustawiony na Stereo, bo inaczej (gdy jest wybrany Przestrzenny) - dekoder robi bitstream i nie ma co ani jak regulować, nie dekoduje dźwięku, tylko puszcza strumień prosto do amplitunera, bez dotykania.

 

Może by coś pomogła aktualizacja firmware aplitunera, ale jest to zawsze proces w jakimś sensie ryzykowny i też zawsze coś może poprawić, ale coś pogorszyć. Ale możesz przynajmniej sprawdzić co masz teraz, tu jest info jak i jaka jest bieżąca wersja:

http://www.eu.onkyo.com/en/articles/firmware-update-tx-nr656-130558.html

Jeśli nie czujesz się na siłach - sam nie aktualizuj (zwłaszcza że to przebiegły proces, trwa w przypadku tego modelu nawet 40 minut, a po sieci - nawet ponad godzinę).

 

Na jakieś zmiany w Evoboxie nie ma co liczyć, bo regulacja głośności TV działa - na Samsungu bez problemów dekoder sobie steruje, co za tym idzie - nie ma tu nic niepoprawnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeśli na 100% masz włączoną regulację głośności w Evoboxie (uczulam na to, bo domyślnie ta opcja jest właśnie wyłączona, gdyż jednak nie każdemu pasuje, aby dekoder majstrował przy głośności, zwłaszcza jak się ma wiele różnych peryferiałów), to urządzenia się nie dogadują po CEC i tyle. Nie jest to nic wyjątkowego, w wielu sprzętach w instrukcjach są ostrzeżenia, że implementacje CEC różnią się pomiędzy producentami i nawet wśród dekoderów nc+ jedne zadziałałyby jak Mediabox+, inne nie.

 

Mam na 100 włączoną regulację głośności. Mi chodzi o to, że jak jest włączony dzwięk stereo to wtedy można przyciszyć na dekoderze ale nie powoduje to zmiany głośności ustawionej na dekoderze tzn. jak jest ustawione np. 40 to ta wartość sie nie zmienia. Po prostu nie da się zmieniać głośności amplitunera. Tylko w odrebie tak jakby dekodera - nie wiem jak to nazwać jest możliwość zmiany głośności.

 

Trudno pewnie zostanie tak jak jest a bede musiał się przyzwyczaić do używania 2 pilotów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Bo z tą regulacją głośności wyszło małe zamieszanie ;)

W sumie to są dwa przypadki regulacji nazwijmy to w skrócie.

1. Regulacja poziomu sygnały wyjściowego z tunera (działa tylko na ustawieniu Stereo). Maleje sygnał wyjściowy z tunera co powoduje że wzmacniaczamplituner/telewizor gra ciszej mimo ustawienia regulatora np. na 40dB

2. Regulacja głośności pilotem od tunera.Tuner niejako "przejmuje" regulację głośnością tak jak byśmy to robili oryginalnym pilotem od wzmacniacz/apmitunera.U mnie na ekranie telewizora pojawia się w czasie regulacji dodatkowa grafika generowana przez amplituner.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...