Skocz do zawartości
  • 0

Problem z płynnością obrazu – Turbobox


gislan77
 Udostępnij

Pytanie

Witam.

Nie wiem czy to dobre miejsce na taki problem. Jeśli - to bardzo proszę o przesunięcie w odpowiednie miejsce.

Temat ten poruszałem już na forum zajmującym się TV LCD i pokierowałem się tutaj do Was, bo wychodzi na to, że błąd jest po stronie dekodera TurboBoxa - ale czy na pewno?

A teraz o co chodzi: Poniżej tekst z tamtego forum, a na koniec podsumowanie:

 

Mam oto taki problem, z którym borykam się od dawna. Ale jakoś z tym żyłem. Tzn znalazłem sposób aby się szybko tego pozbyć - czasowo oczywiście.
Otóż posiadam TV thomson 55ua9806.
Otóż mój telewizor jest wyjątkowo czuły na "rozjaśnienie" obrazu. Czy to kontrastem, czy to ustawieniem jasności. Nawet jak grzebie sobie w ręcznym rozjaśnianiu poszczególnych kolorów to ów telewizor szybko traci płynność. Ale nie że od razu. Ma swoje chwile, gdzie nie daje rady. I np obraz się przesuwa od góry do dołu, lub na bok to potrafi zgubić płynność na stałe (Np zdarza się że w ciągu całego filmu raz traci taką płynność). Obraz skacze co mniej więcej pół sekundy. I jedynie co mu wtedy pomoże to np przełączenie na obraz 3D i powrót. Wtedy jakby resetuje mu się płynność i wraca do normalności.
Przykład. Ustawiam kontrast np na 56 - obraz płynny na danym czułym fragmencie filmu.
Wystarczy ustawić na 57 - u już na tym samym fragmencie skacze.

I pytanie - czy to może być wina np oprogramowania lub procesora, który przy większych ustawieniach jasności czy temu pochodne zaczyna się gubić i traci kontrole nad obrazem?

I co ciekawe jeszcze jedna rzecz. Na ustawieniach obrazu przy ustawieniu płynności - - ustawiam - Usuń lub clear - obraz traci kontrast i nic nie idzie ustawić - tak jakby te ustawienie blokowało wszelkie ustawienia kontrastu, jasności. Ale to akurat najmniej mnie drażnismile.gif

Ma ktoś może jakiś pomysł co tak naprawdę może powodować takie jazdy z płynnością. Oczywiście testowałem ze 100 różnych ustawień płynności i zawsze przy zwiększonych parametrach czy to kontrastu, jasności czy innych składników powodujących rozjaśnienie zawsze ten sam efekt.

 

W między czasie została podana propozycja wymiany dekodera. Ale nie chciałem się poddawać i zrobiłem testy:

Oto one:

 

A więc tak - to co udało mi się sprawdzić.
Mam również na DVD nagrany ten film - ale wiadomo - to już nie jakość HD. Puściłem kablem euro i od razu zwiększyłem kontrast do 80. Płynność zachowana.

Puściłem ten fragment na YT - udało się znaleźć - płynność zachowana - mimo iż widać, że jakość dziwna - obraz raz trochę szarpnął ale od razu wrócił do płynności.

Obecnie ściągam wersję 720p tylko po to aby ten fragment sprawdzić na USB - jak będzie również dobrze.... tzn, że albo dekoder....albo może HDMI - bo w sumie port i kabel łączy się z TV. Może najtaniej będzie najpierw zmienić kabel HDMI.

A wersje oprogramowania w TV mam najnowszą. Tzn ostatnią możliwą.

Jestem po testowaniu kabli.
Przekładałem kable i inne porty w TV. Za każdym razem obraz skaczę na tym samym fragmencie - kontrast dałem na 80.
Więc to nie wina kabli ani portów HDMI. Fakt - mam dwa takie same kable - no musiałbym specjalnie kupić lub pożyczyć zupełnie inny. Ale powoli wątpię aby to była wina kabla.

Jeszcze na HBO GO sprawdziłem ten film - bo się okazało, że też tam jest - oczywiście z tego samego dekodera. Jakość to raczej nie jest HD ale.... przy kontraście na 80 poszło płynnie. No i co teraz - przecież to dekoder......ale w sumie usługa HBO GO to usługa internetowa - nie jest z integrowana fizycznie z dekoderem. Na 90% to dekoder.... czekam jeszcze na ściągnięcie filmu na USB.

Po sprawdzeniu filmu na USB.
Od razu i do rzeczy - płynnie na maksymalnych ustawieniach kontrastu i innych dodatkach.

Wniosek - na to wygląda że to wina dekodera. Ale teraz mnie ciekawi dlaczego? Skoro jest to wina dekodera i obraz skacze... to co on za sygnał w danym momencie podaje, że TV skacze. Bo jeśli przestawię w tym czasie obraz na 3d i ponownie wrócę do 2D to obraz znów idzie płynnie. Czyli tutaj TV koryguje obraz a dekoder dalej nadaje swoje.

Najbardziej mi żal nagranych bajek dla syna. Ale może pogodzi się z tym, że czas na zmiany. Mam tylko nadzieję, że po wymianie dekodera problem nie wróci - bo wtedy ręce mi opadną.

 

Trochę tego dużo było ale jak widzicie przeszedłem prawie przez wszystkie możliwe opcje. Jeszcze brakuje mi sprawdzić na jakiś zupełnie innych kablach HDMI lub innym dekoderze z nagranym filmem na których takie problemy występują.

Czy myślicie, że to rzeczywiście może być problem TurboBoxa? Dostałem jeszcze takie info, że pewnie gdzieś jest błąd w oprogramowaniu albo bufor pamięci jest za mały lub sama pamięć uszkodzona, itp. Przyczyn może być wiele.

 

Co o tym sądzicie?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez gislan77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...