Jump to content
Emil.1603

4K UltraBox+ (Technicolor USW4001NCP)

Recommended Posts

3 godziny temu, Pawel napisał:

..Mam jednak świadomość z ograniczeń jakie to niesie.Ty nie możesz tego pojąć.Trudno.

Jednak mam świadomość. Dlatego napisałem, że ten dekoder nie jest wart grosza jak dla mnie. Dla Ciebie jest, to się Ciesz z jego ograniczonej funkcjonalności. Tak wiem, że Ci to nie przeszkadza. Trudno. Ja poczekam na coś co będzie warte wzięcia od operatora, ale nie tak odrazu....pewnie to będzie z androidem już :-D

 

Bez odbioru...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czytam i czytam o twoim TV i wniosek jest jeden ten model jeśli posiada jakiś HDR , to tylko ten co miał dostać aktualizacje czyli HDR HLG i nic po za tym , bo rozumiem że to wersja z 3D i to jest ten tak ? Nigdzie w testach nikt nie wspomina o HDR 10 ale były w tym czasie jakieś większe aktualizacje do formatu HDR HLG  i to on jest głównym tym że masz  w ogóle HDR. Tu masz link do tej aktualizacji jaka wyszła w  26.06.2019 i ogólnie sam telewizor chyba nie posiadał od nowości HDR a dopiero po aktualizacji tej co dałem Ci link :
https://www.sony.pl/electronics/support/downloads/00016209 
 
Dodano obsługę formatu HDR HLG (Hybrid Log Gamma) wsygnale zwejścia HDMI (tylko serie XD94, XD93, XD85, SD85, X93D, X94C, X93C, X91C, X90C, X85C iS85C)
 
a tu z danych technicznych też nie ma wzmianki o HDR :
 
https://www.sony.pl/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/kd-55x8505c/specifications
 
Chyba to są jakieś pierwsze modele skoro były takie gołe , prócz 4K UHD  i ogólnie można zgłupieć co o on  ma a co nie   I stąd może tak odbierać jak za mgłą  ?? Mogę się mylić ale na 90% raczej nie.
 
 
 
Ja dzisiaj poszperałem w moim tv sony. I wedle tego co w nim piszą i po ostatniej aktualizacji mój sony obsługuje HDR 10 i HLG. A obraz jest tragiczny jak za mgłą. 07eca2a41d2a1410641cb6ba3383ddc6.jpg94b3959735fc9450448621067202a224.jpgb894958656178303a5eeff6a0e7e0637.jpg

Wysłane z mojego OnePlus 7t Pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój telewizor (model XD 9305)nie pobrał tej aktualizacji z netu.Mam 5.433 i teraz pewnie trzeba ją zainstalować przez USB.

Obraz bez zastrzeżeń i obecnie mam obawy , że obraz będzie taki jaki opisujesz powyżej...

Co ciekawe HLG, HDR jest wybierane przez telewizor sprawdzając w parametrach łącza HDMI w dekoderze. 

Edited by lukimann
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, miniupiniu napisał:

Ja dzisiaj poszperałem w moim tv sony. I wedle tego co w nim piszą i po ostatniej aktualizacji mój sony obsługuje HDR 10 i HLG. A obraz jest tragiczny jak za mgłą. 07eca2a41d2a1410641cb6ba3383ddc6.jpg94b3959735fc9450448621067202a224.jpgb894958656178303a5eeff6a0e7e0637.jpg

Wysłane z mojego OnePlus 7t Pro
 

 

Jeśli jest u Ciebie jest faktycznie HDR10 to było by dobrze ale żaden test i ani recenzja tego nie potwierdza. Nie wiadomo jaka jest jasność tego HDR bo nikt nie mierzył tego i można przypuszczać że może być max 300 nitów a to jest trochę mało i stąd twoje odczucia że jest słabo :( Mnie się wydaje że ten HDR o którym mówisz to jest inaczej HDR HLG  i tyle. Twój model jest z 2014r

https://hdtvpolska.com/forum/topic/35261-test-sony-android-tv-x8505c-ultra-hd-4k-3d-led-lcd/

 

Model XD9305  u kolegi lukimann  niżej to już inna bajka bo modelowo jest wysoko i tu już jest wyszczególniony że jest HDR10 i średnia HDR  to 700cd/m2 , także tutaj powinno być super a sam tv zebrał dobre opinie , także tylko cieszyć się odbiorem i samym HDR10  :) Ten model jest z 2016r 

https://hdtvpolska.com/sony-xd93-kd-65xd9305-test-uhd-4k-trilumin/?showfull=1 

Edited by XMAREKK30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy to możliwe, że przez ściąganie pozycji VOD na dysk nie działa mi nagrywanie w dekoderze? Dopiero zauważyłem, że po naciśnięciu przycisku nagrywania nie ma żadnej reakcji, nic się nie dzieje również po zaplanowaniu nagrania. Jak wchodzę w menu Nagrania to widzę tylko komunikat "Proszę czekać" i nic się nie dzieje. Klikając na pilocie przycisk VOD od środy widzę tylko komunikat: "Trwa inicjacja usługi...Proszę czekać". Zatrzymywanie i przesuwanie bieżącego programu działa, ale jak przełączę kanał, który oglądałem z przesunięciem czasowym, to przełącza bez żadnego ostrzeżenia (nie wiem czy to tak działa na tym dekoderze, czy jest to spowodowane tym, że nic nie można nagrać).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czasami ten ultranowoczesny sprzęt tak ma:/, odłącz z prądu na chwilę i powinno pomóc odnośnie VOD, co do nagrywania to nie wiem bo nie korzystam

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, odłączenie od prądu pomogło zarówno na VOD, jak i na nagrywanie.

A da się to gdzieś ustawić, żeby dekoder ostrzegał przed zmianą kanału jeśli oglądam go z przesunięciem czasowym? Wcześniej miałem Evoboxa i tam coś takiego było, ale to był mój pierwszy i jedyny dekoder z PVR, więc nie wiem czy to norma, czy tylko tam była taka opcja.

Tak z ciekawości, NC+GO TV dostępne z menu i to dostępne pod niebieskim przyciskiem to są te same treści? Wiem, że niebieski przycisk to dostęp przez internet, ale chyba ta wersja z menu nie zaciągnie wszystkich pozycji na dysk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do VOD to po uruchomieniu masz wybór w pozycjach czy internet czy dekoder, z dekodera zazwyczaj tylko kilka pozycji jest w danej kategorii

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie nagrywanie działa, jednak bardzo często nie mogę wejść w NC+ GO TV  mam  komunikat: trwa inicjowanie usługi, proszę czekać...

Niebieskim przyciskiem działa, ale tylko da się wejść do NC+ Go TV Internet.

Wczoraj na Museum 4K miałem komunikat że kanał nie jest obecnie nadawany, dziś działa. Żadnych ustawień nie zmieniałem,  teraz mam 1 przewód podłączony z anteny jako konfiguracja minimalna (1 antena), bez DiseqC. W planach konwerter Unicable. 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja już dawno zainwestowałbym w unicable gdybym miał namiar na jakiegoś kumatego fachowca z okolicy :D póki co jeden oglądam jeden nagrywam a jak wiem że coś znajdę w necie to szukam w necie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawa jest delikatnie bardziej skomplikowana, a nie o tym jest forum. :D

Edited by Barti
Usunięto zbędne cytowanie. Nie cytujemy treści poprzedniego postu w całości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem posiadaczem tego dekodera. Za parę dni kupuję telewizor 4K i proszę Was o pomoc. Jaki kabel HDMI polecacie?

Edited by Barti
Każde zdanie rozpoczynamy wielką literą i kończymy odpowiednim znakiem przestankowym. Poprawiono post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez różnicy jaki, o ile jest wyraźnie napisane, że obsługuje przepustowość 18Gbps.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 12.01.2020 o 00:42, ukasz1 napisał:

A da się to gdzieś ustawić, żeby dekoder ostrzegał przed zmianą kanału jeśli oglądam go z przesunięciem czasowym?

Niczego nie ustawiałem od nowości w swoim Ultraboxie 4K, a u mnie działa ostrzeganie przed przejściem z przesunięcia czasowego do oglądania na żywo. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzę to jeszcze dzisiaj wieczorem, bo może po resecie dekodera zaczęło to działać, a nie pamiętam czy sprawdzałem. U mnie wygląda to na tą chwilę tak, że jak przełączę kanał, który oglądam z przesunięciem czasowym na przykład o jeden w górę lub w dół, to przełącza bez żadnego ostrzeżenia, a na nowowybranym kanale, w prawym górnym rogu pojawia się na sekundę tabliczka z napisem "Na żywo".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś zdarzyła się dziwna rzecz rozłączyło mnie z siecią 2,4 GHZ a kiedy próbowałem się ponownie połączyć wywaliło mi błąd nieprawidłowego hasła którego nikt nie zmieniał bo tylko ja mam dostęp do modemu z siecią 5ghz łączy się bez problemu, nie wiem czy to problem po stronie dekodera czy funboxsa 3.0  
Gdyby problem był hardwarowy to nie wyszukiwałoby sieci wifi.... niestety jak już pisałem wcześniej na sieci 5ghz zacina mi materiały 4k .  

Edited by _Artek_

Share this post


Link to post
Share on other sites

A inne urządzenia łączą się po WiFi 2.4GHz? Zrestartuj router, nie zaszkodzi.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak bez problemu.

Pomógł restart funboxa ale objaw dziwny na wifi przecież działa multiroom wiec powinno to być w miarę stabilne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, krzysz napisał:

Jestem posiadaczem tego dekodera. Za parę dni kupuję telewizor 4K i proszę Was o pomoc. Jaki kabel HDMI polecacie?

 

Ultraboxa mam  podpiętego do Samsunga UE65RU7454 aktywnym kablem iHDMI (ver.4.4). Przedtem używałem zwykłego pasywnego kabla HDMI 2.0. Różnicy w jakości obrazu 4K HDR nie ma, natomiast iHDMI ma dla mnie tę zaletę, że mogę gasić telewizor, a dźwięk z TV idzie mi do amplituner po optyku dalej. W przypadku kabla HDMI 2.0 dźwięk wyłączał się po ok. minucie od zgaszenie TV. Ma to dla mnie znaczenie o tyle, że głównie lecą u mnie programy informacyjne - TVN24/Polsat News/TVPinfo - które raczej słucham niż oglądam. Jak jest coś, co jest warte zobaczenia, to włączam TV i cofam time-shiftingiem do tego miejsca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, ukasz1 napisał:

Sprawdzę to jeszcze dzisiaj wieczorem, bo może po resecie dekodera zaczęło to działać, a nie pamiętam czy sprawdzałem. U mnie wygląda to na tą chwilę tak, że jak przełączę kanał, który oglądam z przesunięciem czasowym na przykład o jeden w górę lub w dół, to przełącza bez żadnego ostrzeżenia, a na nowowybranym kanale, w prawym górnym rogu pojawia się na sekundę tabliczka z napisem "Na żywo".

Tak to działa we wszystkich dekoderach z softem ADB czyli turbo,media,wifipremium i ultraboxie. Nigdy nie było ostrzegawczych komunikatów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...