Skocz do zawartości

PVR BOX+ (Philips DSR 7201/91)


lucius
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja także dodam swoje trzy grosze...

 

Mam Philipsa HD PVR i antenę 60-tke - tą co daje cyfra. Generalnie przy dobrej pogodzie odbierają wszystkie kanały oprócz jednego: Filmbox HD - w wypadku NGC HD, C+ HD, C+ Sport HD i HBO HD jest ok. Gdy jest zachmurzenie, no to już jest gorzej bowiem nie da się ich oglądać. Przymierzam się do zmiany anteny na większą - 90-tkę i konwerter Twin aby w pełni wykorzystać możliwości tunera. IMO 60-tka jest po prostu za mała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak udostępnią to w sofcie to tak, bo sprzętowo jest na to przygotowany. Niestety są dwa ale:

1. Nie wiadomo kiedy ruszy regularnie DVB-T.

2. Nie wiadomo czy jak już ruszy to udostępnią możliwość jego oglądania na tym sprzęcie, bo nie dostosują softu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko ode mnie: praktycznie wszystkie kanały hd mają dźwięk z opóźnieniem, największe ma NG ale i Eurosport HD. Kanaly filmowe mają minimalne przesunięcie dźwięku ale jednak zauważalne i drażniące. To samo tyczy się nagranych audycji w HD na HDD. Czego to moe być wina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na PVR z softem 79 samoczynnie wyłącza mi się blokada rodzicielska.

Specjaliści (?) ze wsparcia technicznego Cyfry+ namawiają do wymiany dekodera, bo podobno nigdy w życiu nie słyszeli o takim błędzie i nawet zrobili u siebie w biurze test na tej 1 szt. PVR-a co go mają. Zostawili go w standby na całą noc z włączona blokada rodzicielską i się nie odblokowała.

 

Czy u Was blokada rodzicielska działa (soft 79) czy też się samoczynnie odblokowuje? Potrzebuję więcej głosów, że problem istnieje, aby przekonać Cyfrę+, że nie wystarczy zrobić test ze standby, a coś czuję, że wymaina dekodera to będzie strata czasu.

 

Historia korespondncji z supportem Cyfry+ (chronologicznie):

 

From:***

To:pomoc.techniczna@cyfraplus.com.pl

 

Jestem Państwa nowym abonentem. Używam PVR (oprogramowanie 79), pakiet komfortowy. Zależy mi na kontroli nad tym co oglądają dzieci, aby nie zamieniały sie w "tępe warzywa" ogladając cały dzien kreskówki. Dlatego zastosowałem blokade w stosunku do większości kanałów (także rozebranych panienek na telefon). Niestety nastepnego dnia lub kilka godzin po ustanowieniu blokady samoczynnie się ona wyłącza (otwarte kłódki). Czy jest to znany Państwu błąd oprogramowania? Kiedy zamierzacie go Państwo usunąć? Czy wystepowanie takiego błędu (narażenie dzieci na tresci pornograficzne) jest podstawa do rozwiązania z Państwem umowy (w Polsce rozpowszechnianie pornografii wobec dzieci jest prawnie zabronione).

Będe wdzięczny za rzetelną odpowiedź. Rozumiem, że może występować problem z oprogramowaniem, więc chciałbym wiedzieć kiedy moge liczyć na jego rozwiązanie, jesli będzie to kilka najbliższych tygodni - poczekam. Jesli miałoby to byc dłużej - rozważę rozwiązanie z Państwem umowy.

____________________________

Szanowny Panie,

 

odpowiadając na Pana e-mail informuję, iż opcja blokady kanałów działa prawidłowo.

Nie odnotowaliśmy tego typu zgłoszeń od innych naszych Abonentów użytkujących dekoder HD PVR. Proszę jeszcze raz włączyć blokadę kanałów w MENU dekodera (po zaznaczeniu kanałów, które mają być zablokowane należy nacisnąć klawisz "B"). W przypadku dalszych trudności z prawidłowym działaniem tej opcji proszę dokonać sprawdzenia dekodera i jego ewentualnej wymiany w punkcie dystrybucyjnym CYFRY+.

 

W przypadku pytań uprzejmie proszę o kontakt z Działem Technicznym Centrum Telefonicznego Abonentów pod numerem telefonu 0 801 066 066 lub 022 310 45 45.

 

Z poważaniem,

 

***

 

Dział Relacji z Abonentami

_________________________

From:***

To:pomoc.techniczna@cyfraplus.com.pl

 

Po przeszukaniu forów w Internecie nie mogę się z Panem zgodzić. Problem jest znany i opisywany, zapewne wszakże nie dotarł do Państwa.

 

Oto przykłady informacji na forach internetowych (np. forum SAT Kurier):

 

viewtopic.php?f=6&t=4256&p=141802&hilit=blokada#p141802

trzeci post od góry, dotyczy PVR

 

viewtopic.php?f=6&t=11&p=135554&hilit=blokada#p135554

ósmy post od góry,

 

Problem wystepuje po kilku godzinach, nie sposób go więc wykryć u dystrybutora. Myśle, że wystarczy w Państwa labie zostawić PVR w standby przez noc i wywołacie Państwo ten problem (oprogramowanie 79).

 

(...)

Przy okazji proszę o informację, kiedy przewidujecie Państwo uaktywnienie niedziałającej opcji nagrywania wielokrotnego w timerze Menu 1,1 itp. (np. codziennie, wszystkie poniedziałki itp.). Także ta opcja jest dal mnie ważna, oglądając dekoder u dystrybutora nie wpadłem na to, że opcja dostępna w menu może być niedziałającą atrapą. Proszę o potwierdzenie, że ten błąd także jest Państwu znany i kiedy zamierzacie go rozwiązać.

 

 

________________________

Szanowny Panie,

 

dziękujemy za nadesłana korespondencję. Po zapoznaniu się z jej treścią informujemy, iż zgłoszona przez Pana sprawa z nieprawidłowo działającą opcją blokady kanałów na dekoderach HD została przekazana do odpowiedniego działu w celu sprawdzenia. Dokonamy ponownej weryfikacji tej kwestii. Jeżeli opcja ta rzeczywiście nie będzie działała prawidłowo, postaramy się jak najszybciej usunąć usterkę w jej funkcjonowaniu.

 

Niestety nie posiadam aktualnie informacji czy i kiedy zostanie uaktywniona opcja "POWTARZANIE" w programowaniu nagrywania audycji.

 

W przypadku pytań pozostaję do dyspozycji.

 

Z poważaniem,

 

***

 

Dział Relacji z Abonentami

_________________

From:***

To:pomoc.techniczna@cyfraplus.com.pl

(...)

Czekam zatem na potwierdzenie, że problem wystepuje także u Państwa oraz na rzetelną informację o planowanym terminie usunięcia tego problemu.

 

Nieaktywność zaś dostepnej w menu opcji "POWTARZANIE" uważam za bardzo nieelaganckie (delikatnie mówiąc) wprowadzanie klienta w błąd co do funkcjonalności sprzętu, zwłaszcza że ta funkcjonalność jest opisana przez Państwa na str. 32 instrukcji którą dołączacie Państwo do sprzętu oraz udostępniacie w Internecie. Fakt, że Pańska firma nie ma żadnego planu co do udostępnienia wersji oprogramowania usuwającej ten błąd, nie wystawia Państwu najlepszego świadectwa. Kilka dni w roli abonenta i zaczynam żałować dokonanego wyboru...

 

Liczyłbym na to, że jednak podejmie Pan w firmie wątek nie działania tej opcji (POWTARZANIE) i będzie mi Pan w stanie podać termin jej uaktywnienia.

 

_________________

Szanowny Panie,

 

Odpowiadając na e-mail uprzejmie proszę o udanie się do punktu dystrybucyjnego CYFRY + w celu wymiany terminala. Listę punktów znajdzie Pan na stronie: http://www.cyfraplus.pl/cyfraplus_293.html

 

W przypadku jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości pozostaję do dyspozycji.

 

Z poważaniem

 

****

Dział Relacji z Abonentami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

 

Zakupilem wlasnie dedkoder philips hd pvr razem z antena 80cm od cyfry i konwerterem TWIN. Zainstalowalem antene, dekoder. Mam straszny problem :( Kanaly HD wcale nie chca dzialac. Zauwazylem ze kiedy ustawie w opcjach typ konwertera na Twin nie jestem w stanie odbierac nic. Probowalem krecic konwereterem, podlaczylem drugi kabel i nic :( Czy ktos jest w stanie pomoc ? BTW. Instalowalem to w Anglii jesli to ma jakies znaczenie.

 

Pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelka pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne softu, czyli na to nic nie poradzisz. Spróbuj odłączyć go od prądu, jeśli nie pomoże to będzie to wina oprogramowania - ja innej opcji nie widzę.

 

Po dłuższej obserwacji stwierdzam, że Canal+ Film i Sport HD dźwięk mają ok. Problem dotyczy pozostalych kanałów HD. Czy powodem może być antena 60?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widzę dwie możliwości: sprzęt (Philips HD PVR) i soft. Posiadacze własnych tunerów jakoś nie narzekają na opóźnienia... Jeśli to "softowe" to normalny człowiek nic z tym nie zrobi, należy czekać na aktualizację softu, która nie wiadomo kiedy "nadejdzie z nieba". Nie sądzę, aby to była wina sprzętu, bo podobno sam w sobie jest dobry, tylko soft go ogranicza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

 

Zakupilem wlasnie dedkoder philips hd pvr razem z antena 80cm od cyfry i konwerterem TWIN. Zainstalowalem antene, dekoder. Mam straszny problem :( Kanaly HD wcale nie chca dzialac. Zauwazylem ze kiedy ustawie w opcjach typ konwertera na Twin nie jestem w stanie odbierac nic. Probowalem krecic konwereterem, podlaczylem drugi kabel i nic :( Czy ktos jest w stanie pomoc ? BTW. Instalowalem to w Anglii jesli to ma jakies znaczenie.

 

Pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelka pomoc.

 

 

Udalo mi sie jakos to dostroic ze jestem w stanie uruchomic kanal HD. Pochodzi on 10 sek i niestety wywala komunikat "brak sygnalu, sprawdz antene". Gdy proboje przelaczyc na inny kanal otrzymuje ten sam komunikat. Ktos moze cos pomoc ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrde!

Musi być coś z anteną...Rozumiem, że nic nie zasłania Ci sygnału nadawanego do anteny (jakieś budynki itp)?

Jeśli sygnał HD działa przy ustawieniu konwertera na pojedynczy, to w wielu przypadkach pomogła wymiana samego konwertera Twin. Ale to już mały wydatek- kolejny. Nie wiem, czy chcesz próbować.

 

p.s. miej na uwadze to, iż wejście w MENU i USTAWIENIE ANTENY powoduje potem usterkę w postaci braku sygnału na programach HD- to błąd oprogramowania...Trzeba wtedy wyłączyć i włączyć ponownie dekoder i sprawdzić sygnał kanałów HD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrde!

Musi być coś z anteną...Rozumiem, że nic nie zasłania Ci sygnału nadawanego do anteny (jakieś budynki itp)?

Jeśli sygnał HD działa przy ustawieniu konwertera na pojedynczy, to w wielu przypadkach pomogła wymiana samego konwertera Twin. Ale to już mały wydatek- kolejny. Nie wiem, czy chcesz próbować.

 

p.s. miej na uwadze to, iż wejście w MENU i USTAWIENIE ANTENY powoduje potem usterkę w postaci braku sygnału na programach HD- to błąd oprogramowania...Trzeba wtedy wyłączyć i włączyć ponownie dekoder i sprawdzić sygnał kanałów HD.

 

Poprzednia antena (60cm) wisiala w tym miejscu ponad rok i nie bylo zadnych problemow. Aktualnie mam konwerter TWIN. Probowalem w ten sposob ze wlaczalem i wylaczal dekoder.

Na ustawieniu seryjnym 10892/pozioma/27.5/3/4 nie chodzi w ogole. Zaczalemsie wlasnie zastanawiac czy to nie przypadkiem wina odksztalcenia anteny. Troszke na obrzezach sie odksztalcila podczas transportu.

 

Zastanawiam sie nad zakupem miernika. Co o tym sadzisz ?

 

Dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka usterka anteny raczej nie ma wpływu na poziom sygnału. Więc, polecam jednak jeszcze pogrzebać przy kablach konwertera- czy prawidłowo są obrobione i podłączone. Lub wbrew pozorom próbować lekko zmieniać pozycję anteny.

 

No sprobuje jeszcze pokrecic jutro. Najdziwniejsze jest to ze potrafi chodzic 10-20 sek pieknie bez zadnych zaklocen. Powiedz jeszcze czy na seryjnych ustawieniach powinno lapac kanaly HD ? O co dokladnie chodzi z tymi czestotliwosciami, polaryzacjami etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisek: Antena nie ma znaczenia, jeśli pozostałe działają dobrze, chociaż doradzam kupno większej (80 cm i większe).

Jak masz podłączony dekoder do TV lub kina domowego?

 

HDMI z dekodera do TV. Kanały SD chodzą dobrze. Dodatkowo napisy na kanałach HD przy odtwarzaniu z HDD wyświetlają się parę sekund po czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie posiadam tego tunera i strzelam jakie mogą być przyczyny. Skoro nie tylko Ty tak masz to wina nie leży po Twojej stronie, tylko (chyba) po stronie softu, który nie jest dopracowany.

Kanały SD "chodzą" dobrze, bo są "mniej wymagające". Po prostu są nadawane na transponderze, który nie potrzebuje większej czaszy, kanały HD są tak specjalnie nadawane. HD jest nadawane na transponderze w DVB-S2 (SD na TP (transponder) w DVB-S), bo dzięki temu można pomieścić więcej danych w jednej chwili na transponderze, no minus jest taki, że potrzeba z deczka większych anten. To jest takie ogólnie tłumaczenie, ale już jakieś przybliżenie wiadomości.

O napisach wiedzą już do dawna i jak na razie nie zrobili jakiegoś kroku, aby to poprawić. Trzeba czekać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No sprobuje jeszcze pokrecic jutro. Najdziwniejsze jest to ze potrafi chodzic 10-20 sek pieknie bez zadnych zaklocen. Powiedz jeszcze czy na seryjnych ustawieniach powinno lapac kanaly HD ? O co dokladnie chodzi z tymi czestotliwosciami, polaryzacjami etc...

 

Oczywiście powinno i musi łapać kanały HD na seryjnych ustawieniach. Fabrycznie przypisanymi częstotliwościami i polaryzacjami na razie nie zaprzątaj sobie głowy :wink:

Jeśli kanały (też te HD), potrafią Ci chodzić faktycznie przez 10-20 sek. bez zakłóceń, a potem zaczynają się problemy, to wina musi leżeć po stronie konwertera, lub źle ustawionej anteny- pomimo że ta wskazuje 4,5.

No, chyba że dekoder się uszkodził w trakcie transportu, ale to na razie wykluczamy :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...