Jump to content
Poland

Zagraniczne programy informacyjne

Recommended Posts

Inspirując się pewnym tematem z innego forum, chciałbym podjąć z wami dyskusje dotyczącą programów informacyjnych na świecie i porównania ich z odpowiednikami w Polsce. Porozmawiamy więc nie tylko o treści ale i także o tym dane serwisy się prezentują.

Ostatnio widziałen taki oto zlepek programów informacyjnych prawie z całej Europy:

Moim zdaniem na tym tle polskie prograny informacyjne po prostu giną choć "Wiadomości" nie wiedzieć czemu są chwalone przez widzów tego filmu te ujęcia z miast. Gdyby prezentacja obejmowała więcej stacji to na pewno nie przedstawiona Nowa TV mogłaby uratować nasz honor z "24 godzinami" bo tylko ona wraz z "Informacjami Dnia" Superstacji i lokalnym "Teleskopem" z TVP3 Poznań prezentują się w miarę dobrze. Przy okazji gdyby tak przedstawić ten filmik naszym telewizją to połowę stacji by skręcało z zazdrości :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

"24 godziny" przy "Wiadomościach" i "Faktach" (a nawet "Wydarzeniach") to jednak w dalszym ciągu zbyt mały serwis, żeby porównywać go do największych europejskich dzienników, nie mówiąc o Superstacji oraz poznańskim "Teleskopie". Osobiście moim zdaniem jedynie "Wydarzenia" mimo długiego czasu używania czołówki (w czerwcu 2018 r. minie już 10 lat od jej wprowadzenia) dorównują tym największym dziennikom. Reszta największych programów informacyjnych w Polsce ma oprawy albo sztampowe, albo czerpiące wzorce wycofane z użytku kilka-kilkanaście lat temu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie dyskretowałbym tak bardzo "24 godzin" ponieważ nadająca je stacja Nowa TV mimo mniejszego zasięgu i tak jest ogólnopolskim kanałem nadawanym już z poziomu telewizji naziemnej. Dlatego teź można go śmiało porównywać do dzienników ogólnopolskich stacji europejskich. Pod tym względem "24 godziny" wypadają całkiem nieźle zwłaszcza jeżeli chodzi o otwarcie i czołówkę. Studio na tym tle też wyglada nieźle - zagranicą są skromniejsze studia od tego który to ma serwis Nowej TV.

Inne serwisy o których wspomniałem również mają serwisy na dobrym poziomie - nie to co na przykład #dziejesię z Telewizji WP które to owszem mają dobrą czołówkę ale taką sobie grafikę.

Wydarzenia z Polsatu faktycznie dają radę na tle tych serwisów choć właściwie przyszdł czas aby zaczęły im dorównywać.

Edited by Poland

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od wczoraj główny wieczorny dziennik France 2, czyli "Le journal de 20 heures" (skrótowo obecnie zwany "20 heures"), jest nadawany z nowego studia, ma też nową czołówkę (ale motyw muzyczny pozostał bez zmian):

 

 

Ciekawy patent z tym rozsuwanym stołem zrobili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nas też jest podobny patent, tyle źe z rozsuwaną bramą a nie stołem - mam tu na myśli oczywiście początek "Wydarzeń" Polsatu.
Tymczasem od jesieni nową oprawę zyskał "TV Avisen" czyli duński odpowiednik naszych "Wiadomości" nadawany w telewizji publicznej DR1:

 

 

 

Dla porównania tak wyglądała poprzednia czołówka:

 

 

W moim odczuciu poprzednia wersja TV Avisen zdecydowanie miała lepsze intro, ponieważ to wszystko jakoś zgrabniej wyglądało :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tymczasem oglądałem dzisiaj czeskie "Udalosti" o 19:00 i przyznam że sam serwis przyznam że zdecydowanie jest lepszy pod niemal każdym względem (od czołówki i grafiki przez studio, aż 50 minutową długość, studio po formułę) od "Wiadomości" i "Panoramy" razem wziętych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj programy informacyjne od France 3 zyskały już nową oprawę graficzną. Dostosowano do wprowadzonego tydzień temu logotypów FTV.

NARODOWY

 

JEDEN Z REGIONALNYCH

 

Moim zdaniem, oprawa jest bardzo dobra i świetna. Kawał dobrej roboty.

 

EDIT: Jakiś bot wyskoczył. Więc podmieniałem na inne.

Edited by Pepek94

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj program informacyjny włoskiej Canale 5, czyli TG5, zyskał nową oprawę graficzną. Tak to się prezentuje w bloku porannym "Prima Pagina", nadawanym od 6:00 do 8:00, tutaj dano nowy sygnał:

 

 

A tak natomiast wygląda czołówka wydania o 8:00, pozostałe będą wyglądać w podobny sposób zapewne (choć możliwe że tradycji stanie się zadość i wydanie o 20:00 będzie mieć pełny napis "Telegiornale 5"):

 

 

W tym przypadku podmieniono jedynie wersję sygnału na taką używaną dotąd podczas wydania nocnego.


A jednak nie, nie ma rozwijanego napisu w głównym wydaniu:

 

 

W ogóle to chyba zrezygnowali z lotów kamerowych, z tego co zauważyłem. To jest teraz nieco bardziej stateczne. Chociaż może to jakoś udoskonalą. Ale jak na razie widać że nawet zbyt dużego remontu studia nie było.

Edited by Kirk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj ''KBS News 9'', czyli główne wydanie południowokoreańskiego programu informacyjnego publicznej KBS przeszło gruntowne zmiany: pojawiła się nowa czołówka i nowe studio, zmienił się forszpan (jest bardziej rozbudowany), wprowadzono loty kamerowe, prezenterzy są teraz oddzielnie oraz zaczęto również zapraszać gości do programu.

 

Nowe ''KBS News 9'' bardziej mi teraz przypominają niemiecki ''Tagesthemen''.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od 13 stycznia austriacka telewizja ORF nadaje na swoim drugim kanale nowe, niedzielne wydanie "Zeit im Bild 2 am Sonntag", jest ono emitowane o 21:50. Wcześniej w weekendy nie emitowano "ZIB 2", zamiast tego były krótkie serwisy, zresztą w soboty dalej taki jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj oglądając ''KBS News 9'' zauważyłem ciekawą rzecz. Otóż, gdy przy prezenterze pojawiają się tematy to zamieniają się one w jeden główny temat. Coś takiego jest też robione w ''Faktach'' TVN i ''Tagesschau'' Das Erste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od poniedziałku, 18 lutego, w Rai Due będzie nowy program informacyjno-publicystyczny, przygotowywany przez redakcję TG2. Nosi on nazwę "TG2 Post", nadawany będzie w dni powszednie o 21:00, po głównym wieczornym wydaniu dziennika TG2, trwać ma 20 minut, podczas których będą m.in. rozmowy z bohaterami dnia oraz komentarz dyrektora redakcji programu, Gennaro Sangulianiego.

Ta koncepcja nieco mi przypomina początkowe formy z 1976 roku, gdy wieczorne wydanie, jeszcze pod nazwą "TG2 - Studio Aperto" miała część informacyjną oraz publicystyczną, przy czym wtedy było to w ramach jednego, godzinnego programu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BBC planuje skrócić wieczorny program informacyjny BBC One ''News at Ten'' o 10 minut (obecnie ''News at Ten'' trwa 40 minut razem z regionalnymi serwisami BBC i pogodą). Przeciwko tej decyzji protestują czołowi dziennikarze BBC.

 

https://www.press.pl/tresc/56261,bbc-chce-skrocic-flagowy-program-newsowy_-dziennikarze-protestuja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jan Hofer zasłabł na koniec głównego wydania ''Tagesschau''.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To chyba jest pierwsza taka sytuacja, że w ''Tagesschau'' doszło do takiej sytuacji (nie licze tutaj takich sytuacji jak np. wpadka z 2000 roku, kiedy pojawił się na wizji ''bohater drugiego planu'').

 

Co do ''Tagesthemen'', to pewnie Hofera ktoś zastąpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istotnie, o ile dobrze pamiętam, to jak dotąd nie było tego rodzaju sytuacji. Zdarzały się co prawda problemy z głosem, chrypki i kaszle, ale były to albo takie chwilowe problemy, albo też zdarzało się to w trakcie Tagesthemen, a wtedy jest łatwiej, bo w razie wypadku depesze może przeczytać główny moderator programu.

Dopisane po Tagesthemen: tak jak myślałem, było zastępstwo, wiadomości przeczytał Jens Riewa, podano w programie informację o tym, dlaczego to zastępstwo nastąpiło, podziękowano też widzom za wszystkie życzenia powrotu do zdrowia, jakie napłynęły do redakcji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgodnie z zapowiedziami od 31 marca niedzielne wydanie ''Heute Journal'' ZDF będzie przedłużone z 15 do 30 minut i przeniesione z 22:45 na 21:45.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W austriackim ORF eins będą zmiany. Nowe studio i nowa pozycja.

Pojawią się ZIB18 oraz Magazin 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jan Hofer wrócił dzisiaj do prowadzenia ''Tagesschau'' po urlopie zdrowotnym. Właśnie teraz prowadzi boczne wydanie ''Tagesschau'' na kanale informacyjnym Tagesschau 24.

Edited by Frontowiec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak informuje portal DWDL.de, Jan Hofer w najbliższą niedziele wróci do prowadzenia głównego wydania ''Tagesschau'' - póki co, Hofer prowadzi teraz wydania boczne ''Tagesschau'' w Tagesschau 24 i w porannym ''ARD-Morgenmagazin'' od 5:30 do 9:00.

 

https://www.dwdl.de/nachrichten/71924/jan_hofer_kehrt_bald_ins_tagesschaustudio_zurueck/

 

Tak swoją drogą inny portal medialny DigitalFernsehen.de informował w zeszłą sobotę o powrocie Hofera do prowadzenia głównego wydania ''Tagesschau'' w zeszłą niedziele, jednak główne wydanie ''Tagesschau'' prowadziła wczoraj Linda Zervakis. Niektórzy nawet już piszą, że Hofer powinien przejść na emeryturę (przypomnę, że Hofer pracuje w ''Tagesschau'' od 1985 roku i jest najstarszym prowadzącym programy informacyjne w niemieckiej telewizji).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmiany w kierownictwie ''Tagesschau''. Nowym redaktorem naczelnym programu informacyjnego Das Erste zostanie od 1 października Marcus Bornheim, który zastąpi Kaia Gniffke (wcześniej Bornheim był jego zastępcą). Zmiana redaktora naczelnego ''Tagesschau'' spowodowana jest tym, że Gniffke (od 2006 redaktor naczelny ''Tagesschau'') od 1 września będzie dyrektorem generalnym Suedwestrundfunk (SWR).

 

https://www.dwdl.de/nachrichten/72883/marcus_bornheim_wird_neuer_chef_der_tagesschau/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Programy informacyjne France 2 po 2 latach zyskały nową oprawę graficzną. Oto efekt:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Na antenie France 3 nie jest już emitowany program "Soir 3" (w tym segmencie pokazywano Eurozapping), a więc został już przeniesiony do kanału telewizyjnego France Info i tam przemianowano na "23 heures". Niestety, w Polsce nie pozwala na to nieszczęsna geoblokada.

Edited by Pepek94

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...