Jump to content
Misiek.

Dekoder EVOBOX PVR - dyskusja ogólna

Recommended Posts

Evobox przy wybraniu konfiguracji Evobox1, jak i Evobox2 działa tak samo, więc w czym jest różnica? Czyżby opcja Evobox2 była na razie ograniczona? W tych konfiguracjach da się nagrać dwa różne programy, a trzeci oglądać.

 

Tyle to ja wiem tylko, że Unicable II korzysta z większej ilości kanałów, więc co za tym idzie, nie powinien pozwolić nagrać większej ilości programów, jak dwa? Chyba, że opcja zablokowana?

 

Było już o tym napisane w tym wątku.

Ustawienia Evobox1 i Evobox 2 służą do wyboru zestawu częstotliwość Unicable II w przypadku instalacji dwóch dekoderów Evobox w jednej instalacji antenowej. Dekoder Evobox posiada 8 demodulatorów, czyli może jednocześnie obsłużyć osiem niezależnych procesów z odbiorem sygnału z anteny. Każdy z profili przypisuje do dekodera 8 częstotliwości Unicable II.

W przypadku instalacji tylko jednego dekodera Evobox, nie ma znaczenia który profil konwertera (Evobox1 czy Evobox2) zostanie wybrany w konfiguracji anteny. Zmianę profilu można wykorzystać do ewentualnej eliminacji zakłóceń częstotliwości unicable przez sieci komórkowe. W Evobox można nagrywać trzy programy i oglądać czwarty.

Może komuś się przyda.

 

Otóż zakupiłem ten: https://satsklep.pl/pl/p/Multiswitch-Unicable-II-52-%2C-9734PL-Johansson/31450 multiswitch i na jednym wyjściu SCR działa naziemna + HD 3000 + naziemna + HD 3000 przez gniazdko przelotowe, natomiast na drugim naziemna + Evobox. Programować nie trzeba, tylko wybrać przełącznikiem odpowiedni konwerter.

 

Dobra cena i spore możliwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za  wytłumaczenie. Zrozumiałem działanie w konfiguracji Evobox2.

 

 

W Evobox można nagrywać trzy programy i oglądać czwarty.

 

Zastanawia mnie tylko jedno. Dlaczego na Evoboxie dało się włączyć nagranie dwóch różnych kanałów, a przy trzecim dekoder wysyłał komunikat o konflikcie nagrań? Tak ma być?

Edited by Barti
Nazwy własne piszemy wielką literą. Zdanie pytające kończymy znakiem zapytania, a nie kropką. Poprawiono post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Support

Czy Evobox może obsłużyć łącznie 8 częstotliwości w danym momencie czy 8 na jednym złączu SAT?

I mam propozycję żeby w następnej wersji oprogramowania umożliwić odbiór satelity Astra przy konfiguracji Unicable podłączając konwerter Unicable odbierający Hotbirda do złącza SAT 1 i konwerter odbierający Astrę (Unicable lub zwykły) do złącza SAT 2

Edited by amq0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za  wytłumaczenie. Zrozumiałem działanie w konfiguracji Evobox2.

Zastanawia mnie tylko jedno. Dlaczego na Evoboxie dało się włączyć nagranie dwóch różnych kanałów, a przy trzecim dekoder wysyłał komunikat o konflikcie nagrań? Tak ma być?

 

1. Jaki typ konwertera był wybrany w konfiguracji anteny?

2. Czy był uruchomiony PiP?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymienilem niedawno dekoder na evobox ojcu. Jednak ojciec mi powiedzial, ze po wymianie brakuje 6 kanalow. I jest na nich komunikat 'tego kanalu nie ma w Twoim abonamencie' np filmbox premium czy fightbox. Sygnal jest na tych kanalach prawidlowy. Czy naprawde CP nie ma narzedzi zeby zrobic cos oprocz ponawiania uprawnien? Ponawiali juz uprawnienia 6 razy. Ustawienia donyslne 5 razy robilem. Pakiety sa nadane prawidlowo a konsultant moze tylko ponowic uprawnienia. Wolalbym nie wymieniac dekodera bo nie ma z nim problemow z glosnym dyskiem, czarnym ekranym czy losowymi restartami jak niektorzy pisali. Nic wiecej infolinia nie moze wykonac?

Edited by Slawek189

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki masz pakiet wykupiony? Jaki jest poziom sygnału na problematycznych kanałach? Sprawdzisz, to poprzez przytrzymanie przycisku "i" na pilocie przez kilka sekund po włączeniu kanału.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ustawienia fabryczne robiłeś? A SNR jaką wartość ma? Jeśli nadal będziesz miał problem, to dekoder sprawdź na innej instalacji antenowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat uprawnienia są aktualnie przesyłane na kanale Polsat HD (1).


Wymienilem niedawno dekoder na evobox ojcu. Jednak ojciec mi powiedzial, ze po wymianie brakuje 6 kanalow. I jest na nich komunikat 'tego kanalu nie ma w Twoim abonamencie' np filmbox premium czy fightbox. Sygnal jest na tych kanalach prawidlowy. Czy naprawde CP nie ma narzedzi zeby zrobic cos oprocz ponawiania uprawnien? Ponawiali juz uprawnienia 6 razy. Ustawienia donyslne 5 razy robilem. Pakiety sa nadane prawidlowo a konsultant moze tylko ponowic uprawnienia. Wolalbym nie wymieniac dekodera bo nie ma z nim problemow z glosnym dyskiem, czarnym ekranym czy losowymi restartami jak niektorzy pisali. Nic wiecej infolinia nie moze wykonac?

 

Jakie pakiety ma wykupione?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@support458

Pakiet fmax hd/FM hd/SP hd/Cinemax. Na wcześniejszym dekoderze HD3000 kanały oczywiście działały prawidłowo. Może jest jakaś procedura na infolinii żeby coś więcej zrobili oprócz ponowienia uprawnień?

Kanały wcześniej jak i teraz są w pakiecie, sygnał jest prawidłowy. Fabryka nic nie daje, ponowienie uprawnień identycznie. Dekoder został też sprawdzony u sąsiada i ta sama sytuacja - antena odpada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Jaki typ konwertera był wybrany w konfiguracji anteny?

2. Czy był uruchomiony PiP?

 

1. Zarówno przy konfiguracji Evobox1 jak i Evobox2 działał tak samo.

2 Nie.

 

Wcześniej, tzn przez około tydzień działał na jednym kablu w konfiguracji uniwersalny.

 

Temat można uznać za zamknięty nawet gdyby było coś nie tak z dekoderem, ponieważ klient potrzebował nagrywać jeden program a oglądać drugi, trzy mu nie potrzebne.

Edited by roberttosat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nie pomogło, no cóż na razie jeszcze potrzymam ten dekoder, może po aktualizacji softu się to naprawi. A jak nie to w końcu wymienię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Zarówno przy konfiguracji Evobox1 jak i Evobox2 działał tak samo.

2 Nie.

 

Wcześniej, tzn przez około tydzień działał na jednym kablu w konfiguracji uniwersalny.

 

Temat można uznać za zamknięty nawet gdyby było coś nie tak z dekoderem, ponieważ klient potrzebował nagrywać jeden program a oglądać drugi, trzy mu nie potrzebne.

 

Powodem problemów może być multiswitch, który nie dostarcza pełnego zestawu częstotliwości Unicable II.

Nic nie pomogło, no cóż na razie jeszcze potrzymam ten dekoder, może po aktualizacji softu się to naprawi. A jak nie to w końcu wymienię.

 

To nie jest problem dekodera. Zgłoś reklamacje na infolinii CP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

po ponad pół roku używania, mój Evobox zaczął świrować. 

 

Czasem nie reaguje (nie wypuszcza sygnału do TV) na włączenie. Na dekoderze wygląda wszystko niby ok - z godziny, która pokazuje się na wyświetlaczu przełącza się numer programu jaki był ostatnio włączony, ale na TV mam ciągle informację - brak sygnału.

Dopiero wyłączenie z prądu lub długie przytrzymanie przycisku włączenia na pilocie i reset dekodera powodują, że Evobox się uruchamia i można oglądać....

 

Nie pamiętam, ale wydaje mi się, że miałem to już wcześniej na 1.9.3 ale ostatnio po aktualizacji mocno się to nasiliło i w ostatnim tygodniu miałem 4x taką sytuację...

Szkoda mi trochę wymieniać dekoder na nowy ze względu na nagrania, ale jeśli będzie potrzeba, no to trudno.

Ktoś u siebie zauważył coś podobnego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przywracałeś ustawienia domyślne po aktualizacji?

Nie, nie robiłem tego...

A czy to wiąże się z utratą listy ULUBIONE? Bo za [beep]ę nie chce mi się tego ustawiać ponownie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy ktoś ma również problem z odbiorem kanałów Euronews HD i paczki CCTV HD z Hot Birda? Tzn. kanały się wyszukują, a po przełączeniu na nie ciemność. Jest jakaś rada na to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siemka! 

Jestem nowy na forum także z góry sorki jeżeli założyłem nie tu wątek.

Mam dekoder EVOBOX cyfrowego polsatu podłączony do tv PHILIPS, otóż dzisiaj w oglądając w innym pokoju TV Samsung  UE40J5200 przypadkowo zauważyłem że po naciśnięciu przycisku SOURCE wyświetla się EVOBOX ( prawdopodobnie sprzęty połączyły się po WI-FI) i można wejść w foldery z kanałami oraz nagraniami, niestety po kliknięciu w jakikolwiek kanał lub nagranie wyświetla się komunikat że obecnie format jest nieobsługiwany (na dole widnieje napis że jest to format mpeg a tv taki obsługuje. W związku z tym mam pytanko czy można oglądać chociaż nagrania na tv SAMSUNG?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@1pietrek1 - Jeden i drugi kanał działa prawidłowo na moim HD5500s. Sprawdź jaki masz sygnał na 11565MHz H i 11585MHz V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brak sygnalu masz z tv nie z dekodera... Zamien zlacze hdmi na inne, pobaw sie ustawieniami hdmi-cec

Pozwolę się nie zgodzić - TV nie ruszam, nie ruszam kabla, nie zmieniam źródła, wyłącznie resetuję dekoder i nagle zaczyna działać? Gdyby to była wina TV albo kabla czy złącza HDMI, wtedy resetowanie dekodera by nic nie dało, ciągle odbiornik nie odbierałby podawanego przez dekoder sygnału. A w tym wypadku (moim zdaniem) ewidentnie źródło sygnału jest problematyczne.

Zrobiłem wczoraj przywrócenie do ustawień fabrycznych (faktycznie nie usunęło nagrań i listy ulubionych), zobaczę czy coś to zmieni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...