Jump to content
Misiek.

Dekoder EVOBOX PVR - dyskusja ogólna

Recommended Posts

Miałem to już wcześniej napisać,ale z rozpędu nie byłem pewien czy to co było, to nie było przeoczenie-

mianowicie już kilkukrotnie (np.przed chwilą ) się trafiło że mając włączony PIP chciałem kliknąć ZMIEŃ OKNO PODGLĄDU i okazało się że nie ma takiej opcji na dodatek znika jednocześnie opcja PRZYWRÓĆ Z PODGLĄDU, wszystko wraca do normy jak zmieni sie aktualnie oglądany kanał, w/w opcje znów się pojawiają. Zauważyłem to tylko gdy PIP jest czynny,nowy soft nie ma tu nic chyba wspólnego bo przed ostatnią aktualizacja też to mi się trafiło.

Miał też ktoś coś takiego :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już to tłumaczyłem w tym wątku.

 

A mógłbyś przytoczyć to tłumaczenie, bo ja znalazłem tylko "nie ma zgłoszeń, nie ma problemu". W sensie, że na infolinię trzeba zgłaszać... wychodzi na to, że na forum tylko chwalić można :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego support458, więc mam pytanie. Piszesz, że oprogramowanie dekodera nie ma nic wspólnego z jakością dźwięku i raczej na pewno to nie wina oprogramowania. Mam prośbę. Czy możesz napisać, na jakiej zasadzie to działa? Tzn. dlaczego tylko na dekoderach CP jest taki dźwięk? Przez przeglądarkę internetową, bądź przez aplikację na Androidzie dźwięk jest dobrej jakości, a tylko na dekoderach jest kiepski. Mowa o Evoboxsie, HD5500s i HD6000, bo tylko te mogłem sprawdzić. Czy te serwisy specjalnie na dekodery dają gorszy dźwięk? Od czego to zależy? Może to problem sprzętowy? Oczywiście także zgłoszę problem, bo same serwisy działają dobrze, tylko ten dźwięk.

Według mnie HBO GO i VOD jest właśnie przez ten dźwięk kompletnie bezużyteczne na tym dekoderze. O ile jeszcze jakiś krótki serial da się ścierpieć, tak jakiegoś dłuższego filmu już niestety nie da rady. Dźwięk normalnie jak z jakiejś starej, zjechanej kasety VHS, po prostu tragedia. Sam osobiście już nawet to kiedyś zgłosiłem jako reklamację, to mi odpisali, że wszystko jest w porządku i że tak ma być. :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na HD 3000 w VOD jest dobry dźwięk, więc to nie może być wina odtwarzanego materiału.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sprawdzałem na 3 dekoderach i na wszystkich jest to samo.  Tylko że gdy odpalę np.HBO GO na TV przez wbudowane głośniki to tak mocno tego nie słychać, da się przeżyć. Co innego, gdy ma się kino domowe, wtedy już nie da się tego słuchać. Poza tym odpal CP GO na dekoderze i np. na PC. Wtedy ta różnica jest dostrzegalna bardziej. A skoro przynajmniej te 3 dekodery mają kiepski dźwięk to jest to albo wina sprzętowa, może jakiś osobny procesor dźwięku, albo serwisy? To się nic kupy nie trzyma, gdyż tylko dekodery mają taki dźwięk. To, co powinno być chlubą dekoderów, je tylko pogrąża. Tak szczerze to przez ten dźwięk podłączanie dekoderów do neta jest praktycznie zbędne.

Edited by Barti
Usunięto zbędne cytowanie. Nie cytujemy treści poprzedniego postu w całości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś spotkał się z  problemem dot. niepłynnego obrazu podczas odtwarzania filmów przez DLNA z dysku sieciowego? EVOBOX PVR jest podpięty do złącza gigabitowego w routerze (podobnie jak dysk sieciowy WD My Book Live, który również posiada złącze gigabitowe). Te same filmy odtwarzane na laptopie z dysku sieciowego działają idealnie, więc to nie problem przepustowości. Po podłączeniu dysku do EVOBOXA przez złącze USB filmy działają płynnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie wszystko spoko, działa jak powinno, rozumiem, że są pewne ograniczenia odnośnie promowania treści polsatowskich w VOD. Niestety mimo kolejnej aktualizacji nie poprawiono jakości dźwięku w VOD, niezależnie czy materiał leci w HD to i tak dźwięk jest ze strasznie niskim bitrate, więc w efekcie mamy trzeszczący dźwięk.

 

U mnie jest różnica na plus jak przełączyłem na TV z BBE VIVA na Virtual Dolby, ale mam dosyć stary TV. Oglądałem jakiś kabaret i różnica po zmianie dźwięku była ogromna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio myślałem że przydała się by się aplikacja YouTube w EVOBOX PVR i mam nadzieje że niedługo niedalekiej przyszłości pojawi się YouTube w tym dekoderze.

 

@support458 wiesz może czy EVOBOX PVR dostanie oprogramowanie Graphyne 2?

Edited by stefan85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy to normalne że dekoder samoczynnie mi się resetuje? Obserwuje to już od paru ostatnich dni. Np. dziś po meczu nagle przycinka obrazu, dekoder gaśnie, po czym uruchamia się ponownie wyświetlając ekrany startowe i wraca do oglądanego programu. Dekoder mam w sumie od miesiąca i do tej pory działał ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapamiętaj, oprogramowanie dekodera nie jest powodem niskiej jakość dźwięku w VOD lub HBO GO. To jest wynik przyjętego sposobu kompresji dźwięku w udostępnianym materiale. Jesteś niezadowolony, to zgłoś oficjalną reklamacje do operatora. Kolejne tego typu posty będą trafiać do kosza.

Tylko w dekoderach NC+ w np. HBO GO przy tym samym materiale dźwięk jest normalny, a w dekoderach CP dźwięk tragiczny, czyżby CP nie miało uprawnień do udostępniania klientom w dekoderach lepszego dźwięku?

HBO dzieli użytkowników dekoderów na lepszych i gorszych? Ba CP dzieli swoich użytkowników na gorszych, bo ten sam materiał na PC jest w normalnej jakości dźwięku.

Wygląda to tak jakby dekodery CP miały zakaz używania kodeków wyższej jakości, pewnie jestem zbyt mało ogarnięty, by to zrozumieć, ale to przecież taka drobnostka, a dyskwalifikuje ten dekoder pod względem multimediów.

Kasowanie tych postów to zamiatanie sprawy pod dywan, a nie rozwiązanie problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy to normalne że dekoder samoczynnie mi się resetuje? Obserwuje to już od paru ostatnich dni. Np. dziś po meczu nagle przycinka obrazu, dekoder gaśnie, po czym uruchamia się ponownie wyświetlając ekrany startowe i wraca do oglądanego programu. Dekoder mam w sumie od miesiąca i do tej pory działał ok.

Jak się resetuje to wymienić - bez problemu zrobią to w punkcie. Sam miałem podobny przypadek w takim czasie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy to normalne że dekoder samoczynnie mi się resetuje? Obserwuje to już od paru ostatnich dni. Np. dziś po meczu nagle przycinka obrazu, dekoder gaśnie, po czym uruchamia się ponownie wyświetlając ekrany startowe i wraca do oglądanego programu. Dekoder mam w sumie od miesiąca i do tej pory działał ok.

Nie miałem takiego problemu. Może trzeba przywrócić ustawienia fabryczne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś spotkał się z  problemem dot. niepłynnego obrazu podczas odtwarzania filmów przez DLNA z dysku sieciowego? EVOBOX PVR jest podpięty do złącza gigabitowego w routerze (podobnie jak dysk sieciowy WD My Book Live, który również posiada złącze gigabitowe). Te same filmy odtwarzane na laptopie z dysku sieciowego działają idealnie, więc to nie problem przepustowości. Po podłączeniu dysku do EVOBOXA przez złącze USB filmy działają płynnie.

 

Nie spotkałem się z takim przypadkiem, a korzystam z DLNA w Evo regularnie. Podaj więcej danych dot. kodeku i bitrate materiału, z którym występuje problem. Możesz to np. zrobić np. programem MediaInfo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przypomnijcie mi jak mozna zablokować wyświetlanie danego kanału. W opcjach wybieram blokuj potwierdzam pinem a kanał jest nadal mozliwy do oglądania bez podawania pin.

 

chce zablokowac niektóre kanały z bajkami - podpowie ktoś ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego kanały FTA nie mogą mieć swojego logotypu na liście? ;) Chodzi mi tu tylko o krajowe kanały FTA typu PowerTV, Nuta.TV itp ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie na Evo brakuje do szczęścia  zwykłej przeglądarki  do Internetu ..  I było by prawie  super.. Może kiedyś w kolejnej aktualizacji  się pojawi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie przydała by się zwykła przeglądarka internetu, aplikacja YouTube i zdalne nagrywanie w EVOBOX PVR to wtedy by było super.

Edited by stefan85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeglądanie netu przez TV... masochizm :)

Też tego nie rozumiem. Nawet po podpięciu klawiatury i myszki jest to [beep]nie niezręczne. No ale co kto lubi. Jakby dodali do Evo (w co wątpię) to ten co bedzie chciał to sobie włączy, ten co nie -nie musi włączać. Jest wybór ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie do pełnego szczęścia brakuje Y.T. i zdalnego nagrywania :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@support458

 

Chciałbym podłączyć Evoboxa i WiFi PremiumBoxa do konwertera Unicable jednym kablem i rozdzielić rozgałęźnikiem, tak aby obydwa dekodery działały jednocześnie i niezależnie, by była możliwość jeden kanał oglądać a drugi nagrywać. Czy jest taka możliwość? Jeśli tak, co mam zakupić? Konwerter Unicable czy Unicable 2 i jaki rozgałęźnik?

Edited by Mr. Brooks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak tutaj wielokrotnie było pisane. Tylko Unicable II zaprogramowane odpowiednio pod Evobox i Premium Box. W Evobox w konfiguracji konwertera wybierasz Evobox2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@support458

Chciałbym podłączyć Evoboxa i WiFi PremiumBoxa do konwertera Unicable jednym kablem i rozdzielić rozgałęźnikiem, tak aby obydwa dekodery działały jednocześnie i niezależnie, by była możliwość jeden kanał oglądać a drugi nagrywać. Czy jest taka możliwość? Jeśli tak, co mam zakupić? Konwerter Unicable czy Unicable 2 i jaki rozgałęźnik?

 

Polecam ten model konwertera Unicable II.

Ważne jest aby sprzedawca zaprogramował mapę częstotliwości w konwerterze do współpracy z Evobox.

W przypadku instalacji dla Evoboxa i WiFi Premium Box, po rozgałęzieniu sygnału należy:

  • W konfiguracji anteny w Evobox wybrać konwerter KONWERTER-dCSS-CP (EVOBOX1)
  • W konfiguracji anteny w WiFi Premium Box wybrać Tryb jednokablowy. Dla każdego wejścia należy wybrać indywidualną częstotliwość. Przydatne wideo

Należy pamiętać, że  WiFi Premium Box wymaga podłączenia sygnału z anteny do obydwu wejść antenowych.

Czyli sygnał z anteny należy najpierw rozgałęzić na dwa dekodery i dalej rozgałęzić bezpośrednio przed WiFi Premium Box na dwa wejścia antenowe w nim. W przypadku Evobox podłącza się tylko jedno wejście antenowe SAT1.

W przypadku takiego podziału sygnału rekomendowany rozmiar anteny to 80 cm.

Jeśli długość kabli antenowych do dekodera przekracza 20 m, to wskazany jest większy rozmiar anteny 90 cm.

Edited by support458

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...