Jump to content
Misiek.

Dekoder EVOBOX PVR - dyskusja ogólna

Recommended Posts

Jak widać, dekoder cały czas idzie do przodu, a że to jeszcze można powiedzieć "młode dziecko" to jeszcze nie wszystkie klocki prawidłowo składa. ;)

A ja co do niego i jego aktualizacji miałbym jedno pytanie:

Dlaczego i po co, po przełączeniu dźwięku na "PRZESTRZENNY", nie można sterować z poziomu pilota dekodera :?:

Czy to jakiś problem natury technicznej, czy po prostu programiści tak sobie wymyślili i tak to działa "nieszczęśliwie"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilka postów wcześniej wyraźnie było podane że nowy soft  2.1.2 dotyczy 50 tys dekoderów z nr modułów : 1845999370 - 1846147720 więc po co sprawdzasz skoro w tym przedziale się nie mieścisz :?: .

A skąd wiesz, ze się nie mieszczę? Poza tym, co to za dziwna aktualizacja dostępna tylko dla niektórych Evoboxów? Czy trzeba mieć jakiś specjalny paszport Polsatu żeby ją dostać, czy co? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po prostu wysyłają najpierw na 50 tysięcy dekoderów - jeżeli klienci nie będą skarżyć się na problemy, to puszczają po czasie dla wszystkich. ;)

Moim zdaniem to dobrze... gdyby był jakiś rażący błąd to klienci zapchaliby infolinię, a tak mniej osób będzie dzwonić. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W nawiązaniu do mojej recenzji nowego softu kilka postów wyżej, czy są plany aby dodać do menu zakładkę Aplikacje i wrzucić tam HBOGo, Netflix, YouTube itp?
PS. Jedyne, co zauważyłem, u mnie to zawiesza się przy wejściu w konkretny film w VOD z poziomu zakładki menu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja co do niego i jego aktualizacji miałbym jedno pytanie:

Dlaczego i po co, po przełączeniu dźwięku na "PRZESTRZENNY", nie można sterować z poziomu pilota dekodera :?:

Czy to jakiś problem natury technicznej, czy po prostu programiści tak sobie wymyślili i tak to działa "nieszczęśliwie"?

Było wyjaśnione wielokrotne w tym wątku. Jesteś stałym bywalcem forum, szukaj. Również Mr. Orbita zabrał w tej sprawie głos. Edited by support458

Share this post


Link to post
Share on other sites

W nawiązaniu do mojej recenzji nowego softu kilka postów wyżej, czy są plany aby dodać do menu zakładkę Aplikacje i wrzucić tam HBOGo, Netflix, YouTube itp?

PS. Jedyne, co zauważyłem, u mnie to zawiesza się przy wejściu w konkretny film w VOD z poziomu zakładki menu.

 

Wyżej wymienione serwisy VOD są głównym konkurentem dla Ipli, więc marne szanse na wprowadzenie ich do dekoderów Cyfrowego Polsatu.

Edited by Barti
Proszę wyłączyć w aplikacji Tapatalk automatyczne dopisywanie do postu informacji o posiadanym urządzeniu mobilnym. Poprawiono post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Było wyjaśnione wielokrotne w tym wątku. Jesteś stałym bywalcem forum, szukaj. Również Mr. Orbita zabrał w tej sprawie głos.

A to mnie zaskoczyłeś, bo jakoś tego nie kojarzę. :(

Spróbuję poszukać.

 

EDIT:

No znalazłem,faktycznie było kilka wpisów na ten temat, tyle że większość z czasów,gdy nie miałem kina domowego więc może wpisy traktowałem nieco "per noga" ;)

np.być może i tę Twoją wypowiedź:

 

Nie będzie zmiany w tym temacie. Teraz jest prawidłowo - zgodnie z udzielonymi wcześniej ustawienia Dźwięk=Przestrzenny ma być używana jeśli korzysta się z zewnętrznego urządzenia, które dekoduje dźwięk przestrzenny (np. kino domowe). Jeśli się takiego nie posiada i dekoder jest podłączony do TV, to prawidłową opcją ustawień dżwięku jest Stereo.

 

Wyjaśnienie techniczne:

Zgodnie ze standardem, jeśli dekodowaniem dźwięku DD zajmuje się dekoder, to wtedy regulacja jest w nim. Jeśli dekodowaniem dźwięku DD zajmuje się urządzenia zewnętrzne (np. zestaw kina domowego), to wtedy regulacja głośności jest w nim. Dekoder przy opcji Dźwięk=Przestrzenny przesyła dźwięk w postaci bitstream, bez dokonywania dekodowania. Co za tym idzie - nie ma możliwości zmiany głośności.

 

To był błąd zgłaszany przez użytkowników, który został naprawiony w nowej wersji oprogramowania, w poprzedniej wersji opcja działała nieprawidłowo, błędnie dekodując dżwięk po stronie dekodera, co powodowało, że w praktyce w określonych sytuacjach nie był przestrzenny.

Wytłumaczyłeś tu jak "chłop krowie na miedzy" więc skoro musi to widocznie tak być musi,ale-

czy nie dałoby się tego uprościć, bo zmiana systemu głosu to aż 9 kliknięć pilotem :!: :!: :!:

czy przy pisaniu kolejnych wersji softu nie dałoby się tego "zamontować"  pod któryś z kolorowych przycisków (kompletnie bezużytecznych) albo pod klawiszem "OPCJE" gdzie są tylko trzy pozycje a wśród nich pozycja DŹWIĘK :)

czy tam nie dałoby się dodać stereo/przestrzenny :?: byłoby to już całkiem znośne.

Co Ty o tym sądzisz :?:

Edited by fezuj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Także uważam,że zmiana rodzaju dźwięku przestrzenny/stereo powinien znajdować się pod przyciskiem OPCJE. Ponieważ jest za dużo klikania do Menu, aby przełączyć rodzaj dźwięku i ponownie zmieniać na odwrót.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po prostu wysyłają najpierw na 50 tysięcy dekoderów - jeżeli klienci nie będą skarżyć się na problemy, to puszczają po czasie dla wszystkich. ;)

Moim zdaniem to dobrze... gdyby był jakiś rażący błąd to klienci zapchaliby infolinię, a tak mniej osób będzie dzwonić. ;)

Aha, więc to o to chodzi. Dzięki za to, że jako jedyny to wyjaśniłeś. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich. Jestem tutaj nowy i od razu mam pytanie.


Dostałem zestaw antenowy do Evoboxa, ale założyłem tylko konwerter unicable do starej anteny 80 cm.


Sygnał 100%, jakość 95%, SNR 14.2, zależy na jakim kanale.


Pytanie brzmi: czy powodem tego, że nie chce zaktualizować się Evobox z wersji 1.9.3 do nowszej, może być antena?


Proszę o pomoc, bo z serwisem wykorzystałem już wszystkie możliwe sposoby i nadal nie aktualizuje. Dekoder już drugi i to samo.


Pozdrawiam.


Edited by Barti
Każde zdanie rozpoczynamy wielką literą i kończymy odpowiednim znakiem przestankowym. Mając "polską" klawiaturę stosujemy poprawnie polskie znaki diakrytyczne, tzw. "ogonki". Poprawiono post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powinieneś mieć co najmniej wersję 2.0.2. Masz sygnał na TVP2 HD?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyżej wymienione serwisy VOD są głównym konkurentem dla Ipli, więc marne szanse na wprowadzenie ich do dekoderów Cyfrowego Polsatu.

Nie obrażając niczego to Ipla kompletnie nie ma nic wspólnego z serwisami wymienionymi przezemnie. To tylko jakaś platforma do promocji "autorskich" programów Polsatu. Dla mnie zupełnie zbędna rzecz i nigdy nie wykorzystywana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam już najnowszą wersję oprogramowania 2.1.2. Po jej pobraniu zauważyłem że siła sygnału i jakość znacząco spadły w porównaniu gdy miałem wersję 2.0.2. Wartości spadły o ok. 10 -15%. Czym to może być spowodowane i czy ktoś zauważył podobne zjawisko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powinieneś mieć co najmniej wersję 2.0.2. Masz sygnał na TVP2 HD?

No wiem, że powinienem, ale nie chce pobrać.

Tak, mam na TVP 2 HD.

Serwis Polsatu każe czekać do 30 dni na odpowiedź. Śmiech.

Edited by Barti
Bardzo niechlujna pisownia w poście. Na forum piszemy poprawnie po polsku, z poszanowaniem zasad polskiej pisowni, gramatyki, ortografii i interpunkcji. Wyjątkowo poprawiono post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rób żadnych nerwowych ruchów, dzień góra dwa i powinieneś zaliczyć aktualizację :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, czekam cierpliwie.

Edited by Barti
Każde zdanie rozpoczynamy wielką literą i kończymy odpowiednim znakiem przestankowym. Poprawiono post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobną sytuację po wymianie Evoboxa. Do tygodnia po pierwszym podłączeniu dekodera wszystko się zaktualizowało. Jedynie musiałem przywrócić ustawienia fabryczne, żeby wszystkie funkcje działały. 

 

Teraz zauważyłem w nowym dekoderze, że w ostatnim czasie (chyba 2 razy w ciągu tygodnia) w późnych godzinach wieczornych mam "czarny ekran" na kilku kanałach, a działają tylko kanały np. z jednej częstotliwości. Dodam, że sygnał jest jak najbardziej ok. w przypadku większości kanałów SNR ponad 11.9. Wczoraj wieczorem ponownie przywróciłem ustawienia fabryczne i wszystkie kanały zaczęły działać. 
Nie wiem czy jest to problem z konwerterem Unicable czy z dekoderem. Zaczekam na nowe oprogramowanie i jak nic się nie zmieni to będę musiał znowu wymienić dekoder...


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, tak więc ten Evobox okrzyknięty jako cudo techniki wcale nie jest tak doskonały, jak widać.

Edited by Barti
Każde zdanie rozpoczynamy wielką literą i kończymy odpowiednim znakiem przestankowym. Poprawiono post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie będziemy wałkować tematu ponownie, ale wpisz w wyszukiwarkę forumowa w tym temacie "czarny ekran" i poczytaj. Ogólnie z wpisów kilku osób wychodzi, ze problem jest przy uszkodzonym konwerterze lub przy problemach z sygnałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wpisywałem i czytałem znacznie wcześniej, dlatego też nie pytałem co powinienem z tym zrobić, tylko ogólnie wpisałem taką informację na forum dla innych użytkowników jak i supportu. 
Przy wcześniejszym Evoboxie miałem podobne problemy, które ustąpiły wraz z aktualizacją oprogramowania z 1.9.3 do 2.0.2. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I przywróciłem ustawienia fabryczne i dekoder już na spokojnie przechodzi w tryb czuwania. Nie zostawia zegara.

Zauważyłem małego buga. Gdy jestem na liście ulubionych i wejdę w ,,Kanały TV" to otwiera się lista pozioma Cyfrowego Polsatu, a nie ta moja.

 

@suppoer458 co z powyższą sprawą? Zgłosiłem do ICOK to kazali iść do APS z dekoderem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I co mają w APS z tym zrobić? Poprawić oprogramowanie? Technicy CP muszą to poprawić. Inaczej się nie da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...