TV i HD Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 zgadza się Ceberebek to jest trochę dziwne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ceberebek Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Niby też prawda -tylko dlaczego nie mogą zrobić tak jak u operatorów telefonicznych,że po przejściu na czas nieokreślony opłaty się nie zwiększają(chyba)? Klienci i tak będą podpisywać nowe "cyrografy" ze względu na otrzymywane "gratisy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bober1 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 bo tak sobie wymyślili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ceberebek Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 To akurat zauważyłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabar Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Wniosek jest prosty: czytać co się podpisuje. Zapis umowy regulujący takie rozwiązanie (z tymi okresami dodatkowymi po 12 miesięcy) jest dość czytelny i od razu rzuca się w oczy, więc trudno nazwać to haczykiem czy podstępem. Aby uniknąć wszelkich niespodzianek czy też zawodu własną pamięcią, najlepiej wysłać oświadczenie by umowa wygasła wraz z końcem okresu podstawowego od razu po jej podpisaniu (jakkolwiek jest to dziwaczne, tak jak najbardziej dozwolone i skuteczne) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabott Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Wniosek jest prosty: czytać co się podpisuje. Zapis umowy regulujący takie rozwiązanie jest dość czytelny i od razu rzuca się w oczy. Aby uniknąć wszelkich niespodzianek czy też zawodu własną pamięcią, najlepiej wysłać oświadczenie by umowa wygasła wraz z końcem okresu podstawowego od razu po jej podpisaniu Należy czytać też wszelkie zmiany regulaminu, jakie przychodzą pocztą. Swojego czasu ludzie podpisywali umowy, gdzie po okresie oznaczonym przechodziła ona na czas nieokreślony. Później dostali nowy regulamin, gdzie pojawił się zapis o przedłużeniu umowy na rok w przypadku braku jej wypowiedzenia (jak to jest obecnie). Chyba nawet mam gdzieś zachowany ten regulamin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ceberebek Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Spokojnie-dużo ludzi czyta regulaminy(no może sporo )-ale i tak wydaje mi się,że taka zmiana była by z większą korzyścią zarówno dla CP jak i dla klientów(po okresie podstawowym-przedłuża się na czas nieokreślony-nawet ze zwiększonymi opłatami) i CP dzwoniąc do takiego klienta-oferuje promocyjną umową i z promocyjnymi cenami i "ma go" na kolejne np.29 miesięcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibi-s Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Wniosek jest prosty: czytać co się podpisuje. Zapis umowy regulujący takie rozwiązanie (z tymi okresami dodatkowymi po 12 miesięcy) jest dość czytelny i od razu rzuca się w oczy, więc trudno nazwać to haczykiem czy podstępem. Oznacza to ze jezeli nie złożymy Rezygnacji, to Umowa będzie przedłużana w nieskończonośc o kolejne 12 m-cy ? Jesli mozna to zapytam jeszcze: jaki jest okres wypowiedzenia umowy w tym okresie dodatkowym 12 miesięcznym, i czy dotyczy to wszystkich rodzajów umów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabar Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Regulacja tej kwestii zawarta jest nie tyle w regulaminie, co w części B Umowy: 6. Umowa Abonencka zawarta jest na czas nieokreślony, z zastrzeżeniem pkt 7 poniżej.7. Umowa Abonencka zawarta jest na czas określony - Okres Podstawowy, jeżeli został on wskazany w Części A Umowy, z zastrzeżeniem odmiennych postanowień PWU dla Usługi Telewizyjnej w zakresie Usług dodatkowych. i. Umowa Abonencka zawarta na Okres Podstawowy ulega przedłużaniu na kolejne 12 miesięczne okresy (zwane dalej "Okresami Dodatkowymi"), chyba że w PWU przewidziano inny czas trwania Okresu Dodatkowego, zgodnie z warunkami przewidzianymi dla danej Usługi zamawianej na czas określony w PWU, o ile Abonent nie złoży na piśmie oświadczenia woli o przekształceniu Umowy w zawartą na czas nieokreślony, co najmniej na jeden Okres Rozliczeniowy przed upływem terminu obowiązywania Okresu Podstawowego lub danego Okresu Dodatkowego. ii. Nie później niż na trzy Okresy Rozliczeniowe przed upływem Okresu Podstawowego (lub odpowiednio danego Okresu Dodatkowego), Abonent jest uprawniony do złożenia oświadczenia na piśmie, iż wyraża wolę, aby Umowa Abonencka wygasła z ostatnim dniem Okresu Podstawowego (lub odpowiednio danego Okresu Dodatkowego). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibi-s Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Dzieki, CP mam na module CAM w pre-pajdzie, natomiasyt mam 2 umowy TV-mobilnej i dla tego tak się tym zainteresowałem. Czytając zauważyłem, że jest możliwość z włanej woli przejść na umowę na czas nieokreslony i tutaj nasuwa sie pytanie na jakich warunkach cenowych, czy na takich jak były okresy terminowy czy juz na ogólnych bez promocji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volcan Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Dla mnie z tym przedłużaniem to trochę dziwne... kończy się okres umowy i niby przechodzi na nieokreślony, ale jednak trzeba przez kolejny rok płacić obowiązkowo... Wystarczy przeczytać umowę. Nie przedłuża się ona na okres nieokreślony, lecz na określony - 12-miesięczny. Co może się wydać zaskakujące - nie jest to w umowie w żaden sposób ukryte, jest bardzo wyraźnie i prostym językiem napisane. Pytanie podstawowe - czy ludzie nie potrafią już czytać ze zrozumieniem, czy też po prostu im się nie chce? Gdyby jeszcze umowa nie dotyczyła pieniędzy, które zobowiązujemy się płacić za świadczoną nam usługę... No bo w Cyfrowym Polsacie umowa nie przechodzi na czas nieokreślony, tylko na kolejny czas określony, ale już 12 miesięcy, a nie na 15 lub 29, jak w pierwszym okresie. Ale i tak jest dziwna w stosunku do "standardowych/normalnych" umów-gdzie po czasie określonym-przechodziła na czas nieokreślony z możliwością miesięcznego wypowiedzenia... Chyba już daaaawno takich umów nie było... Teściowi zdążyła się już skończyć - nawet z tym rocznym okresem dodatkowym (miał fajne warunki, więc nie rezygnował) i korzysta od ponad pół roku z MR - więc te umowy musiały pojawić się co najmniej ok. 4 lat temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SummerCruisin Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 tak jak mówisz te umowy z czasem nie określonym były z dobre 4 lata temu. Przechodząc na czas nieokreślony klient płacił 2 zł za każdy pakiet więcej (np. za pakiet familijny 39,90 a nie 37,90 za pakiet relax mix 61,80 a nie 57,80 i tak dalej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TV i HD Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 volcan ty mi mówisz że trzeba czytać umowę. Nie o to chodzi, bo wiadomo warunki umowy są jakie są, ale po co tak robią? Chcą naiwnych klientów łapać na dłuższe umowy. Umowa na 29 miesięcy, okazuje się umową na 39 miesięcy... A umowa na 15, okazuje się umową na 25 (czyli minimum Polsatu). Oczywiście 3 miesiące przed końcem można wysłać wypowiedzenie. Ale po co aż tak długie wypowiedzenie? Kto będzie pamiętał aby wypowiedzieć umowę dużo wcześniej (?!). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibi-s Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Masz rację, to jest celowo aby gro abonentów wbrew ogólnie przyjętym normą przeoczyc te 4 m-ce wczesniej i nie zdazyć wypowiedzieć takiej umowy. Ktos powie ze mozna na drugi dzien to zrobic po podpuisaniu umowy, ale wtedy w jakim celu tak wczesnie, a jeżeli będzie sie chciało dalej byc abonntem? Najlepiej do było w Cyfrze+, tutaj można Zrezygnowac z jedno miesiecznym wyprzedzeniem lub nawet w ostatnich dniach okresu minimalnego, ale wtedy umowa rozwiązywała się pod koniec dodatkowego miesiaca. Obecnie CP staje się mozna smiało powiedziec monopolistą na rynku i o zmianach nie ma co mysleć, jedyny konkurent nc+ oprócz jedynie najlepszej oferty Sportowej i to w cenie powyżej 100 zł., z przewodowym Multiroomem i bez modułów CAM - dla zancznej większości abonentów nie interesujacych się sportem w bezpośrednim starciu o klienta raczej jest bez szans. Ale to juz w końowym wpisie nie na temat, mimo ze uzasadnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stasio i Jasio Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Dopóki wszytko jest jasno napisane w umowie to problemu nie ma. Można dywagować czy to fair czy nie, ale nikt nikogo nie zmusza do podpisywania umów. Na pewno w CP nie ma tak nierównego traktowania klientów jak w nc+. A ustalone w aps czy na infolinii warunki są tymi, które najpóźniej w ciągu kilku dni znajdą potwierdzenie w pisemnej wersji umowy. Jak jest w nc+ to wszyscy wiemy. Chociażby z tego forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SummerCruisin Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 Ktos powie ze mozna na drugi dzien to zrobic po podpuisaniu umowy, ale wtedy w jakim celu tak wczesnie, a jeżeli będzie sie chciało dalej byc abonntem? To cofniesz wypowiedzenie albo przedłużysz umowę oto cała filozofia. Umowa na 29 miesięcy, okazuje się umową na 39 miesięcy... A umowa na 15, okazuje się umową na 25 (czyli minimum Polsatu) Nie Wiem gdzie jest zapisane ze minimum polsatu to 25 mc a na 39 mc to na oczy nie widziałam. Mówisz że jest jakiś ukryty punkt gdzie napisane jest "zrobiliśmy was na szaro umowa jest na 25mc"? ja mam na 15 i nie doczytałam w umowie o 10 miesiącach extra szczęściara ze mnie CP może nie jest idealną platformą ale pisanie takiego steku bzdur i wymyślanie czegoś chyba nie ma sensu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soq Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Jeżeli umowa została podpisana 24.07.2012 na 15 miesięcy (okres rozliczeniowy 25. dnia każdego miesiąca), to wypowiedzenie powinno do nich dojść najpóźniej 23. lipca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flis Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Tak do 23 lipca. Możesz już wysyłać wypowiedzenie dla świętego spokoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dasta Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Mi umowa kończy się 7 lipca, jednak jest ten 3 miesięczny termin wypowiedzenia. W związku z tym na wypowiedzeniu umowy piszę datę dzisiejszą, lipcową czy tą za 3 miesiące? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TV i HD Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 @SummerCruisin ja tylko piszę, że jak ktoś podpiszę umowę przykładowo na 15 miesięcy i przeoczy okres wypowiedzeń (aż trzy miesięczny) to wówczas umowa jest przedłużona na 12 miesięcy. Mój błąd że napisałem 10 miesięcy. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barti Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Mi umowa kończy się 7 lipca, jednak jest ten 3 miesięczny termin wypowiedzenia. W związku z tym na wypowiedzeniu umowy piszę datę dzisiejszą, lipcową czy tą za 3 miesiące? Wpisujesz datę sporządzenia pisma z wypowiedzeniem, czyli jeśli np. dzisiaj piszesz wypowiedzenie to wpisujesz datę dzisiejszą, jak jutro to jutrzejszą itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nikaznika Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Witam mam pytanie w lutym 2013 podpisałam aneks do umowy wykazujący okres podstawowy jako 29 miesięcy. Mam zarówno pakiet tv jak i internetowy, Chcę zrezygnowac tylko z internetu ( jestem nawet gotowa zapłacic im kare umowaną) ale zostałam poinformowana przez konsultanta ze nie mogę zrezygowac tylko z internetu i jak juz muszę ze wszystkiego ( kara umowna jest wtedy o wiele większa) czy faktycznie nie ma możliwosci rezygnacji? nie wiem moze jakies osoby z biura utrzymanai klienta czy jak to się tam w CP nazywa sa wstanie jednak przyjac rezygnacje tylko z internetu. Wiem ze przewaznie konsultanci z pierwszej linii za wiele nie mogą zrobic, ale nie chce mi się wierzyc ze nie mogę zrezygnowac z internetu nie rezygnując z tv....w regulaminie nie mam nic wspomniane o łączeniu internetu z tv.... bardzo licze na Wasze rady pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SummerCruisin Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Jeżeli masz umowę w ramach multioferty to niestety nie możesz zrezygnować tylko z jednej z usług. Tylko w wypadku gdy usługi są na dwóch różnych umowach można zrezygnować np. z samego internetu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arerox Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Jeśli masz pakiet Sportowy i kanał ESPN Classic, który w lipcu jest wycofywany, to jest to podstawą do zerwania umowy na telewizję. Wtedy ewentualnie po tym zerwać umowę na neta, zapłacić im tę karę i podpisać od nowa umowę na telewizję. Trochę z tym zabawy, trochę czasu bez telewizji, odsyłania sprzętu, ale da rade zrobić. Ewentualnie, gdyby ten net nie działał tak, jak powinien to można wypowiedzieć umowę z tytułu jej niezgodności, ale raczej w przypadku internetu mobilnego to niemożliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wally79 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Mam taki problem. Moja umowa kończy się w październiku. Okres wypowiedzenia umowy wynosi w CP 3 miesiące. w czasie trwania tejże umowy wymieniłem dekoder z uwagi na usterkę. Teraz pytanie. Czy przy pisaniu wypowiedzenia umowy będę musiał pisać dane dekodera i nr karty na którym była pierwotnie podpisana umowa czy piszę dane dekodera łącznie nr karty tego który otrzymałem po wymianie uszkodzonego sprzętu. Jeśli ktoś przerabiał taki przypadek bardzo był bym wdzięczy za wskazówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.