Jump to content
jupi

Rezygnacja z Cyfrowego Polsatu

Recommended Posts

Podstawa to przeczytaj umowę, jaki masz okres wypowiedzenia i od kiedy (czy okres rozliczeniowy, czy koniec miesiąca). Jeśli racja jest po stronie CP, to musisz zapłacić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porozumienie, które podpisywałem zawarte było na okres 12 miesięcy, które już dawno minęły. Po tym okresie umowa była na czas nieoznaczony i mogła zostać rozwiązana przez każdą ze stron za miesięcznym wypowiedzeniem na koniec miesiąca kalendarzowego.

Nie rozumiem tego? Czy mógłby ktoś mi to wytłumaczyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

 

 

Pracuje jako dystrybutor polsatu od niedawna.Proponuje wyslac polecony z potwierdzeniem odbioru.Tylko tak masz gwarancje ze to pismo dostana i zarejestruja.Prosze tez dodatkowo zadzwonic na 222-127-222 i dwa razy zero wybrac podac numer karty i pesel prosze poczekac az znajda to pismo nastepnie przypomniec sie w ciagu dwoch tygodni sprawa zalatwiona.Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
mogła zostać rozwiązana przez każdą ze stron za miesięcznym wypowiedzeniem na koniec miesiąca kalendarzowego.

Czy aby napewno za miesięcznym wypowiedzeniem :?:

Każda umowa na czas nieoznaczony - nieokreślony - rozwiązywana jest za trzymiesięcznym wypowiedzeniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie każda. Starsze umowy (nie pamiętam roku) miały miesięczny okres wypowiedzenia skuteczny na koniec miesiąca kalendarzowego (patrz niżej). Nowsze mają 3 miesięczny skuteczny na koniec okresu rozliczeniowego.

 

Jaka jest różnica? Przykład - okres jest 15-go każdego miesiąca.

 

1 miesiąc wypowiedzenia = odbiór do 15 ale opłacać trzeba do 30/31/28/29 danego miesiąca. Pełną stawkę abonamentową, nie połowę.

 

3 miesięczne wypowiedzenie = płacisz za 3 kolejne okresy rozliczeniowe. 15 danego miesiąca umowa zostaje rozwiązana. Brak odbioru i brak koniecznych opłat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie umowę miałem z nimi podpisaną już dosyć dawno. Chcieli mnie wcześniej wrobić w trzy miesiące, ale przypomniałem sobie o porozumieniu, które wcześniej podpisałem, a z którego wynikało, iż mam 1 miesięczne wypowiedzenie. Oczywiście, że wszystko robiłem jak należy pismo wysłałem prawie 2 tygodniwe wcześniej (polecony z potwierdzeniem odbioru). Wczasie rozmowy z konsultantem spytałem się ostatnią włatę, abym nie miał ąadnych zaległości i tak zrobiłem. Niedawno dostałem SMS, że zalegam im z płatnościami na sumę ponad 70 zł. Musiłem się trochę nadzwonić i na same telfony straciłem około 17zł bo nikt nie potrafił wyjaśnić mojej sprawy bo mam płacić i tyle. Dopiero jakiś Pan wyjaśnił całe zamieszanie i powiedział mi, że nie mam żadnych zobowiązań zresztą potwierdził, iż wczoraj wysłano do mnie pismo o rozwiązaniu umowy. Faktycznie doszło do mnie to pismo, w którym napisano że umowa została rozwiązana i nic nie wspomnieli o jakich kolwiek zaległościach płatniczych. Dopiero jak zarządałem zwrotu kasy za połączenia w celu wyjaśnienia sprawy i wysłałem to listem poleconym za potwierdzeniem odbioru otrzymałem telefon, że to ja zalegam dla nich z kasą. Na dodatek Pani postraszyła mnie, że jeśli nie wpłacę tej kasy to przekażą moją sprawę do firmy windykacyjnej, aby ściągnęła ze mnie zaległe płatności. A na moje zapytanie czy zwrócą mi za połączenia, które musiałem wykonać do nich odpowiedział, że to moja sprawa aby wyjaśnić te płatności. Oczywiście wypierała się, że jest nie możliwe iż otrzymałem SMS z informacją o takich zaległościach jak już to za jeden miesiąc.

Co za firma - dobrze, że już z nimi zerwałem umowę. Jeden wielki chaos. Muszę dobrze jeszcze przeczytać od nich pismo o rozwiązaniu umowy, skoro umowa została rozwiązana a CP to potwierdził a nic nie wspomniał a zaległościach to chyba mogę tą sprawę olać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Umowę z Cyfrowym Polsatem podpisałem z 4-5 lat temu, czas podstawowy więc już dawno minął. W takim wypadku mam okres wypowiedzeniowy jedno, czy trzy miesięczny? Jeżeli będzie jedno miesięczny,a mój dzień płatności abonamentu to pierwszy dzień miesiąca (bo na początku nie chciałem płacić pełnego abonamentu za nie cały miesiąc) czy to oznacz że zapłacę 38zł za jeden ostatni dzień?

 

Mam także pytanie co mam wpisać w zaznaczone miejsce?

 

 

________________ dn.15.02.2009

Wypowiedzenie umowy

Informuję, iż nie zamierzam kontynuować umowy zawartej na Czas Nieokreślony w zakresie

obowiązku zachowania aktywnego Pakietu _____________________ z dniem W TO MIEJSCE.

Umowa zawarta była w dniu __________ pomiędzy mną tj. ____________________,

_____________________, _________________, nr Dowodu osobistego ________________,

nr dekodera ________________, nr abonenta______________, a Cyfrowy Polsat S.A.

ul. Łubinowa 4A, 03-878 Warszawa

Z poważaniem

(podpis)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam umowę FL05, czyli okres wypowiedzeniowy jedno miesięczny. Dlatego ponawiam pytanie:

Mój dzień płatności abonamentu to pierwszy dzień miesiąca (bo na początku nie chciałem płacić pełnego abonamentu za nie cały miesiąc) czy to oznacz że zapłacę 38zł za jeden ostatni dzień?

Oraz co w takim razie mam wpisać w miejsce które wskazałem w moim poprzednim poście?(przedostatni post)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety! Trzeba zapłacić, przez ten jeden dzień, za cały miesiąc. Ja też tak miałem. Mało tego, jeśli dekoder nie jest twój, to go oddasz znacznie wcześniej, pomimo, że abonament masz opłacony na dłużej. Takie są uroki "starych" Umów :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do kształtu wypowiedzenia - nie sil się na powazne pismo. jako sprzedawca przyjmuję dziesiątki osób, które nie wiedzą co napisać i zakładam, że polsat przymyka oko na te pisma klientów. Jeśli napiszesz

"prosze o rozwiązanie umowy zawartej z Cyfrowym Polsatem przez Imię Nazwisko, Pesel / nr karty / nr klienta" podpiszesz się pod tym zdaniem i wyślesz poleconym, to też zostaniesz "rozwiązany" =)

 

Taka to paranoja, że jeśli masz umowę do 10ego, to ten miesiąc płacisz cały. Gdybyś miał do np 25-28ego to inaczej patrzysz na te kilka dni po okresie umowy, kiedy nie oglądasz, a za to i tak płacisz (bo płacisz za cały miesiąc mimo ze masz do 25-28ego)

 

Kwestia sporna czy jest to zgodne z prawem. Jeśli bowiem płacisz wg terminów płatności, to w praktyce powinieneś płacić ostatni raz na miesiąc przed datą zakończenia umowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisane jest prostym językiem i wyczerpuje wszystko to, co powinno zawierać każde "spłodzone" wypowiedzenie do którejkolwiek platformy :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie przeszukalem forum i nie znalazlem odpowiedzi

wiec oto moje pytanie:

co musze zrobic , zeby po zakonczeniu umowy, legalnie zbyc dekoder ktory mam na wlasnosc ?

Wersje na infolinii sa rozne:

jedna z nich, najbardziej zgodna z regulaminem- ze musze uzyskac dane od nowego wlasciciela i przekazac je CP . Nie potrafili mi odpowiedziec tylko, jakie to musza byc dane. Logiczne jest to, ze na pewno potrzebne jest imie , nazwisko i adres zameldowania . O PESELU nic nie mowili, ale podejrzewam ,ze takze.

 

Moze znajdzie sie jakis praktyk... i napisze jak to zrobic szybko, sprawnie i bezbolesnie. Tak, zeby osoba ktora kupi dekoder mogla ew zawrzec umowe lub korzystac z prepaida na swoje dane.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasada jest prosta. Musisz posiadać wszytko to, co jest wymagane, kiedy spisuje się jakąkolwiek umowę :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno to, co jest na umowie z CP: nazwisko i imiona, dokładny adres, pesel, nip (jeśli jest podany na umowie), numer i rodzaj dokumentu, ewentualnie telefon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy CP przysyła jakieś potwierdzenie zerwania umowy? Wysłałem do nich wypowiedzenie miesiąc temu i nic, zero reakcji. Zeby się tylko nie okazało w maju, że musze kolejne 3 miesiące płacic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Opiszę pokrótce moje doświadczenia z rozwiązaniem umowy z Polsatem.

Umowę o rezygnacji wysłałem listem poleconym z potwierdzeniem odbioru 02.02 - odebrana 04.02. - pierwszy tel.do Polsatu 06.02 i informacja, że umowa zostanie rozwiązana na koniec lutego (mam miesięczny okres wypowiedzenia)

Marzec - dekoder aktywny - tel.do Polsatu - umowa zostanie rozwiązana na koniec okresu rozliczeniowego tj.10-go marca.

12-sty marca dekoder aktywny - tel do Polsatu - umowa zostanie rozwiązana na koniec miesiąca kalendarzowego - 31 marca, no i tu się zaczyna!

Mam zapłacić kolejny abonament bo rozpoczął mi się 10-go marca kolejny okres rozliczeniowy do 10-go kwietnia i dopiero po 10-tym wyłączą mi sygnał.

Na pytanie na jakiej podstawie żądają ode mnie opłaty za 10 dni kwietnia , skoro zgodnie z moją umową "umowa może zostać rozwiązana przez każdą ze stron za miesięcznym wypowiedzeniem na koniec miesiąca kalendarzowego.." i dalej "..z dniem rozwiązania umowy Cyfrowy Polsat zaprzestaje przesyłania sygnału do klienta." miła Pani powiedziała, że dlatego, że każdy klient ma indywidualny okres rozliczeniowy.

Nie odpuszczając pytałem dalej na jakiej podstawie? - bo umowa nic nie mówi o zakończeniu okresu rozliczeniowego i jest ona chyba podstawą świadczenia usług przez Polsat.

Zgodziłem się tylko z tym, że powinienem wyrównać abonament za 20 dni marca tj.do czasu rozwiązania umowy - niestety Pani nie potrafiła mi nic konkretnego powiedzieć i poradziła napisać reklamację, co też zrobiłem.

Reklamację wysłałem mailem, teraz czekam na odpowiedź - jeśli ktoś będzie zainteresowany tematem napiszę jak sprawa się skończyła.

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na odpowiedź mailem to TY bardzo nie licz. Sam wysłałem kilka maili z zapytaniem o wymianę dekodera SD na HD i już trzy miesiące czkam na odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Corsini wyliczyłeś prawidłowo zakończenie umowy i to jest dla mnie oczywiste - problem dotyczy tylko tego, dlaczego mam płacić za pełen okres rozliczeniowy skoro w umowie nie ma mowy o okresach rozliczeniowych, a jest wyraźnie napisane, że umowa zostaje rozwiązana na koniec miesiąca kalendarzowego a Polsat po zakończeniu umowy zaprzestaje nadawania sygnału do klienta.

Po kolejnej rozmowie z COK ta sama gadka.Na pytanie na jakiej podstawie - odpowiedź "takie są procedury". Na pytanie co to znaczy "takie są procedury" bo dla mnie jest to równoznaczne z odpowiedzią typu "bo tak" i jak ma się to do paragrafów mojej umowy pani odpowiada - "nie jestem prawnikiem" i po raz kolejny "może pan złożyć reklamację"

Dalsze dzwonienie do COK-u nie ma sensu, teraz wyślę pisemnie reklamację bo na maila brak potwierdzenia przeczytania wiadomości, to i pewnie na odpowiedź nie ma co liczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwne że masz w umowie napisane rozwiązanie umowy na koniec miesiąca kalendarzowego. Ja zawsze się spotykałem właśnie z końcem okresu rozliczeniowego. No ale skora tak masz napisane to umowa jest umową i to ona definiuje sposób postepowania przy rezygnacji a nie procedury, oczywiście o ile w umowie nie ma gdzieś wpisu co do np obowiązujących aktualnie regulaminów (jest to dość często spotykana pryktyka ale w przypadku banków, podpisujesz umowę, na dzień umowy obowiązuje taki regulamin a potem oczywiście inny :). W umowie zgadzasz się na warunki, że wszystko reguluje aktualny regulamin i wtedy możesz sobie walić głowa w mur). Trzymaj się ściśle tego co jest w umowie a nic Ci CP nie zrobi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli tak jak napisałem wyżej. Regulamin decyduje o wypowiedzeniu. Argumentacja niepodzielnością abonentu nie ma żadnych podstaw prawny o ile nie jest to zawarte w umowie. Jeżeli umowa ściśle określa sposób rozwiązania umowy to można się uprzeć i tego trzymać. Czy warto to już inna sprawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Odpowiedź z Polsatu: "...Wyjaśniam, że rozliczanie Klientów następuje w niepodzielnych okresach

rozliczeniowych (zgodnie z § 7 pkt 3 Regulaminu), dlatego też został

Pan obciążony dokonaniem dopłaty za Pakiet Familijny za okres od 10

marca 2009 r. do 10 kwietnia 2009 r. w wysokości 37,90 zł..."

Tylko, że § 7 pkt.3 mówi :

" 3. Okres rozliczeniowy trwa jeden miesiąc i rozpoczyna się z dniem

zawarcia Umowy; następne okresy rozliczeniowe rozpoczynają się w tym

samym dniu każdego kolejnego miesiąca, z zastrzeżeniem postanowień

§ 6 ust. 6 niniejszego Regulaminu."

i nie ma tu informacji o niepodzielności okresów rozliczeniowych (chyba, że regulamin który mam jest nieaktualny a w nowszym jest taki zapis)

Wysłałem więc kolejnego maila do Polsatu i czekam co mi napiszą tym razem.

Pozdrawiam !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...