Skocz do zawartości

Cyfrowy Polsat – Internet


Rekomendowane odpowiedzi

W zeszłym tygodniu miałem telefon z CP z propozycją przedłużenia bez żadnych ograniczeń 2 razy pytałem czy lejka tez nie będzie co konsultant potwierdził. .. ktoś się z tym spotkał?

Byłem w trasie nie mogłem dokończyć tematu no i umowa na 24 msc ale jutro wysyłam wypowiedzenie i będziemy walczyć

 

wytapane przez tapanie...

 

nie wierzę, jeśli będzie "wzmożony ruch", to odetną Ci transfer, nie ma innej opcji :D inaczej każdy by brał 25 gb, a dziennie ściągał 30 gb.

Ja tydzień temu, po 3 rozmowach z różnymi konsultantkami, na pytanie trzeciej konsultantki czym by mnie przekonała do anulowania wypowiedzenia, odpowiedziałam, że krótsza umową. Powiedziała, że w ramach SmartDomu to niemożliwe, ale zaproponowała mi inną ofertę, która finalnie oznacza to samo, co Smart Dom, gdyż: rabat -50%  w opcji 110gb za 99 zł, więc po rabacie za 50 zł i umowa na czas nieokreślony. Finalnie chyba to wezmę. Wychodzi nawet korzystniej niż SmartDom, dlatego, że mogę wziąć bez przeszkód tańszy pakiet TV (który jest produktem uprawniającym w SmartDomie). Najbardziej przemawia jednak do mnie ten nieoznaczony czas umowy, czyli możliwość jej wypowiedzenia w każdym momencie. To duży plus.

 

dopisane 01.12.2016 18:54:

Tak w ramach informacji, może komuś się przyda - ja właśnie przedłużyłam umowę na czas nieokreślony z rabatem wychodzi 50 zł za 110 gb w dzień i 200 gb w nocy, Pani konsultantka powiedziała, że wcześniej było tak, że po przekroczeniu wykupionego pakietu internet zwalniał, a teraz już nie będzie zwalniać.

Edytowane przez yokoono
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli koniec końców potwierdziłaś moje informacje. ... to dobrze

inne moje pytanie czy ktoś ma może ten router który jest dwu zakresowy i może opowiedzieć czy warto na niego wymienić czy lepiej samemu zainwestować w jakiś inny model. ... zależy mi na maksymalnym transferze może ktoś coś poleci

Edytowane przez pawel_bthd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Wy również zazwyczaj macie lepszy upload niż download?

Tydzień temu o 01:30 miałam download 26 Mb/s, ale zazwyczaj wygląda niestety właśnie tak.

 

Pawel, finalnie tak, post był dodany wcześniej, ale data się zmieniła, bo dodałam nowy, który i tak dodał się do tamtego.

Ja jednak tego nie potwierdzam, po wykorzystaniu pakietu miałam cały czas tą samą prędkość, czyli chustową :D

5846308047.png

Edytowane przez yokoono
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upload większy od downloadu oznacza przeciążoną stację bazową, ty nic z tym nie zrobisz, to Plus/CP musi zmodernizować stację z którą się łączysz aby miała większą pojemność.
Na plusforum.pl jest wątek, gdzie można zapytać o plany modernizacyjne Plusa.
Załóż konto na plusforum.pl i zapytaj o plany modernizacyjne sieci w twojej okolicy, tutaj jest ten wątek: http://www.plusforum.pl/viewtopic.php?f=100&t=7787&start=6060#p208922

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam pytanie. Jeżeli wziąłbym w smartdom internet 50gb to router wychodzi za 5zł. Przy 80gb wychodzi za 35zł. To jakiś błąd? Czy można wziąć ten router za 5zł?

e: oraz czy w APS jest szansa na dostanie 80gb a nie 70gb? Czy to tylko przy internetowym zamówieniu?

Edytowane przez fizyk123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie w czym problem?

Zainstalowałem u klienta odu idu 200, sygnał lte 800 na 4 kreski, świeci wszystko na niebiesko. Co jakiś czas zestaw się resetuje i na idu miga czerwona lampka odu status. Odu ustawiony, że lepiej się nie da. Koncentryk Triset ok 30mb prosto z rolki, 2 zakompresowane końcówki. Co robić, wymienić zestaw w Plusie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśnijcie mi proszę jedną rzecz bo zgłupiałem. 

 

Wykonuję zlecenia informatyczne i trafiło mi się wykonanie podglądu kamer w barze przez właściciela z domu.

Początkowo w barze było zainstalowane łącze ADSL z Netii a właściciel miał CP i to działało bezproblemowo choć powoli (1MBit uploadu w ADSL). Właściciel chciał lepszy obraz z podglądu - to ok - montujemy LTE w barze z wykupionym adresem poblicznym. I zaczęły się cyrki. Pomijając perypetie z zestawem IDU/ODU (ktoś wogóle je testuje przed wysyłką do klienta?) zaczęły się problemy z routingiem wewnątrz sieci CP. Obudwa internety działają bezproblemowo jeśli chodzi o typowy użytek. ALE - gdy chcę się podłączyć z internetu domowego właściciela do adresu publicznego łącza w barze - to już jest loteria. Jednego dnia działa bezbłędnie - drugiego tracert gubi się po adresie 192.168.100.1 - przypuszczam że to adres ODU. Żadne restarty nie pomagają, został wymieniony u właściciela w domu zestaw IDU/ODU 100 na IDU/ODU 200 - dokładnie to samo się dzieje.

Podpinam swój komputer do LTE domowego właściciela - tracert za adresem 192.168.100.1 ginie, włączam internet mobilny z playa - podłączam się bezproblemowo do kamer stojących na LTE CP z barze.

 

Nie ma reguły kiedy trasa z jednego LTE do drugiego LTE działa a kiedy nie. Obydwa IDU/ODU są skierowane na tą samą wieżę, odległość obydwu routerów nie przekracza kilometra od nadajnika. Na infolinii resetują, kombinują, czarują i przeważnie zaskoczy i jakiś czas działa - aż przyjdzie moment że przestaje. CP upiera się że jego łącza są ok i nic nie blokują - no ale na infolinii nie ma ludzi technicznych niestety i słowa tracert czy routing powodują popłoch po drugiej stronie słuchawki.

 

I co mam z tym teraz zrobić, jak doradzić klientowi? Jestem pewny, że gdy zmienię jedno z łącz na innego operatora to problemy się skończą (ja ze swojego łącza bezproblemowo w każdym momencie jestem w stanie podłączyć się do kamer - ale nie jest to łącze CP. Pisać pismo o rozwiązanie umowy z winy operatora - ale właśnie - jak to uzasadnić? Generalnie łącze działa i na bank uznają że nie ma ku temu podstaw. Podejrzewam że technicy mogą się zdalnie zalogować na urządzenie klienta i dokonać weryfikacji - tylko nikomu się nie chce? Czy może obecny właściciel tak mocno ściął koszty że i techników tam już niewielu zostało?

 

Jak sobie teraz z tą sytuacją poradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym chyba próbował wypowiedzeć, może po pisemnej reklamacji. A zacząłbym od dokumentacji:

1. Zrzuty tracert z twojej maszyny do kamer (czy kamery NA PEWNO obsługują poprawnie pingi i icmp port-unreachable dla zamknięcych portów UDP, czy próbowałeś traceroute z Linux-a/UNIX-a po icmp?)

2. Jak tracert/traceroute się gubi, to nmap na porty na których kamery wystawiają swój web. Filtered czy closed?

3. Jeżeli porty są otwarte, to curl w trybie verbose (zakładam, że kamery wystawiają serwer HTTP).

 

Możesz się wpiąc do sieci w której są kamery? Możesz zrobić mirror portu na switchu i potwierdzić, czy kamery dostają ruch z zewnątrz, jak są problemy? Jeśli ruch z zewnątrz dochodzi - to czy widać odpowiedzi? Jeśli nie dochodzi - to MUSI to być wyraźnie zaznaczone w reklamacji z podanie dokładnego czasu, adresu źródłowego i docelowego.

 

Czy kamery są za NAT-em, czy mają adresu publiczne?

 

Czy kamery mają poprawnie ustawiony routing?

Edytowane przez tomkep
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, tomkep

 

Internet LTE na którym stoją kamery działa prawidłowo. Posiada wykupiony adres publiczny i to działa bezproblemowo. Zawsze i wszędzie mogę się na niego podłączyć - oczywiście poza wspomnianym łączem domowym właściciela. W barze router od CP robi tylko za modem - usiawiona jest strefa DMZ na której stoi router z tomato i na nim OpenVPN działający po UDP. Dodatkowo kamery dostępne są też przez VNC po TCP (zwykłe przekierowanie portów na rejestrator). Kamery jako takie nie są dostępne bezpośrednio z internetu.

 

Kiedy jest problem z połączeniem nie ma możliwości wykonania nawet pingu na adres IP kamer. Niezależnie czy z komputera właściciela czy z menu diagnostycznego w routerze CP u właściciela. Tracert gubi się wtedy zawsze po adresie 192.168.100.1 - niestety nie da się wówczas zweryfikować czy to ODU "nie puszcza" czy nadajnik CP nie routuje tego dalej. Wykonywanie jakichkolwiek innych testów jest bezcelowe bo pakiet i tak nie dociera do celu - czyli do kamer. W tym czasie od właściciela mogę podłączyć się bezproblemowo do każdego innego mojego klienta na dowolny wysoki czy niski port. Każdy - dowolny inny mój adres bez problemu jest routowany dalej. ODU/IDU było wymieniane na wyższy model (100 -> 200) i restarty nie pomagają więc raczej w nadajniku są problemy. Mój komputer stojący obok i korzystający z innego dostawcy LTE łączy się w tym czasie bez problemów do kamer, pingi działają, testy są więc bezcelowe. Wygląda jakby był problem z ruchem w ramach tego samego nadajnika, podejrzewam że gdybym skierował antenę routera na inny nadajnik to problem by zniknął - niestety innego nadajnika brak.

Edytowane przez zw1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się prosi o rysunek :(.

 

Skąd właściciel ma łącze prywatne z którego ma problemy z łączeniem? Też CP? Ma adres publiczny, czy prywatny? Jeśli prywatny, to czy przypadkiem nie dostaje adresu z zakresu w którym jak wnoszę są kamery? Czy sieci w pubie i w domu mają inne adresy sieciowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem od właściciela i jest jeszcze "zabawniej" niż było. Teraz tracert ginie zaraz za routerem, pingów oczywiście brak. Ale nie to jest najzabawniejsze - do kamer nie ma też dostępu z AERO (nadajniki plusa, podobnie jak CP - fizycznie te same anteny i sprzęt). Za to telefon z T-mobile łączy się bezproblemowo, właściciel wziął na próbę też internet LTE w Play. Ruszyło "od strzała". Widać coś technicy grzebią, ale coś im to nie wychodzi. Tylko co ja - klient mogę z tym zrobić? Jak z Playa będzie stabilnie i bezproblemowo to jak CP "pożegnać" bez kary umownej?

 

EDIT:

Odpowiadając na pytania:

JAk pisałem wyżej - oba łącza są od CP, łącze na których stoją kamery ma wykupiony dynamiczny adres publiczny (dostaje z zakresu 31.x) co powiązane zostało z domeną ddns.net. Domowy internet właściciela - różnie - dostawał adresy z przestrzeni publicznej jak i prywatnej klasy 10.x. Rzecz jasna nie da się na to i tak wbić z zewnątrz. 

Edytowane przez zw1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściciel na w domu LTE CP, w barze również LTE CP. Problem jest z routingiem/połączeniem z domu właściciela do baru. Nie wiem po której stronie tkwi błąd. Ale na 99% z routingiem  ruchu wychodzącego od właściciela. I z tego chciałbym się wycofać. Internet u właściciela działa ogólnie bezproblemowo - ale musi być jakaś błędna konfiguracja z protokołem routingu na nadajniku. Teoretycznie ruch nie musi nawet wychodzić poza nadajnik i dalej do łącz operatorskich, wszystko powinno odbyć się lokalnie w routerze nadajnika. W końcu obydwa urządzenia dostępowe są na tym samym nadajniku. Technicy mogli pominąć część konfiguracji i routing w ramach nadajnika operatora się nie odbywa - jak również nie jest wypychane do łącz operatorskich. Jakiś błąd z konfiguracją bramy dla ruchu lokalnego w ramach pojedyńczego nadajnika. Ruch kierowany gdzieś na zewnątrz czy ruch kierowany z zewnątrz idzie bezproblemowo. Jednak były dni gdzie to działało również kilka dni bez problemów w ramach CP. Coś musi być więc z którym z protokołów routingu stosowanym w CP - niestety ja jako klient nic nie mogę z tym zrobić - jak widać technicy też.

I nie mam pojęcia jak to uzasadnić w piśmie o rozwiązanie umowy. Bo technicy może i coś robią ale sami widać nie wiedzą o co biega - niestety nie ma do nich kontaktu aby zajęli stanowisto w tej sprawie.

Edytowane przez zw1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, to sprawa jest w miarę jasna.

 

Piszesz, że masz wykupiony w dwóch lokalizacjach Internet od CP i że jednym z głównych powodów zakupu była możliwość zdalnego monitorowania kamer w lokalizacji A z lokalizacji B (w tym celu zakupiono adres publiczny w lokalizacji A). Piszesz, że niestety, ale często nie ma możliwości połączeia się z lokalizacji B do lokalizacji A, mimo, że istnieje możliwość monitorowania kamer w lokalizacji A przy połączeniu alternatywnym (podaj skąd - że Play, że T-mobile, możesz nadmienić, że Aero nie działa, to chyba jest ich spółka zależna, niech się męczą). Wskazuje to na niepoprawną konfigurację łącza w lokalizacji A (no bo B przy połączeniu z innych lokalizacji - działa).

 

W związku z powyższym prosisz o usunięcie usterki w nieprzekraczalnym terminie (tu termin). Wszelkie problemy z powyższym połączeniem po wskazanym terminie będziesz traktował jako przesłankę do rozwiązania umowy w lokalizacji B w trybie natychmiastowym z winy operatora, szczególnie, że cały ruch powinien się zamknąć wyłącznie w sieci operatora.

 

Całość poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Jak po wskazanym terminie (ale daj im tak, żeby mieli szansę zareagować) będą problemy, to wypowiedzenie z winy operatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VPN nic nie pomoże, jeśli nie jest w stanie się połączyć z lokalizacji A do B. Musiałby tego VPN-a puścić przez lokalizację C, a to są koszty. W sumie możesz napisać, że ze względu na problemy z bezpośrednim połączeniem jesteś zmuszony zapłacić za serwer pośredniczący i że obciążysz ich kosztami :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, dzięki za odpowiedź. Piszemy pismo bo mam 2 tyg na testy w Play-u a właściciel jest nieziemsko "wkurzony" na tą całą sytuację. Ja z resztą też, bo te problemy muszę rozwiązywać gratisowo. W końcu nie klient winny tym cyrkom, ja natomiast muszę to teraz ciągnąć aby zachować twarz.

 

OpenVPN jest VPN-em i po tym VPN-ie klient kamerki podgląda.

Edytowane przez zw1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość marmac1989

1 kwietnia kończy mi się umowa na internet w CP. Mam jeszcze pierwszą wersję SmartDom (i mam nadzieję, że tak pozostanie, bo już przy poprzednim przedłużaniu konsultant chciał mnie wrzucić do trzeciej edycji), więc na trzecią usługę mam 48,90 zł zniżki. Aktualnie płacę 11,09 zł i mam pakiet 60 GB i 200 GB nocą. Posiadam własną antenę więc nie mam problemu z zasięgiem LTE. Jednak dla bezpieczeństwa chciałbym uzyskać nieco większy pakiet, ponieważ do końca października internet z CP był back-upem, podstawą był internet z Netii. Przy używaniu Netflixa, HBO GO czy oglądania sportu na urządzeniach mobilnych (np. rozgrywane w tym samym czasie mecze Ligi Mistrzów) przebijam 200 GB miesięcznie. Czytając forum widzę, że balansuję na krawędzi. Dodatkowo z tego co się orientowałem, to muszę migrować do Plusa. Boję się, że w przypadku zmiany operatora (choć to ten sam nadajnik) będę miał narzucony lejek, nie będę traktowany tak jak dotychczas, dosyć liberalnie. W najbliższym czasie wyślę wypowiedzenie. Chciałbym się zapytać co mogą mi zaoferować? Może wiecie jak wygląda sytuacja w Plusie (mam tam telefon, ale nie wiem jak z internetem)? Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marmac1989

@patryk7588 Być może źle zrozumiałem, ale wydaje mi się, że CP będzie przerzucać swoich abonentów do Plusa, nawet na stronie CP jest oferta internetu od Plusa jako jedyna. Mogę się mylić, mniej więcej tak usłyszałem w jednym salonie. Obecnie posiadam Huawei b593 i antenę dookólną Signaflex dual-x-cross (kupiłem za 150 zł na Allegro).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...