mpotasznik Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Masz jakiś problem z odbiorem sygnału. Jesteś początkujący i nie znasz przyczyny? opisz dokładnie tu swój problem, a my Ci pomożemy! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Rafnov Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Co jakiś czas w godzinach porannych i przedpołudniowych obserwuję ogólne osłabienie sygnału - pasek jakości dekodera HD 2000 spada do poziomu żółtego, czyli z 3/4 długości do 2/3. Na kanałach TVN HD i TVN7 HD sygnału nie ma w ogóle, natomiast jest na TVN i TVN7. Widzę, że te kanały nadawane są z innego transpondera, ale nie rozumiem dlaczego sygnał zanika całkowicie. W tym czasie większość innych kanałów odbiera poprawnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 ansat Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Za mała lub żle ustawiona antena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Rafnov Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Tak odpowiedzieć najłatwiej, bez wczytania się w post. Antena jest dobrze ustawiona i ma wystarczające rozmiary - antena 70 cm od CP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Burito Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Może walnięty przewód lub konwerter? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 maniek357 Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Tak odpowiedzieć najłatwiej, bez wczytania się w post. Antena jest dobrze ustawiona i ma wystarczające rozmiary - antena 70 cm od CP. Jakość sygnału na poszczególnych transponderach różni się. Sprawdź jakość sygnału na tp 11508 (TVN HD). Pewnie masz na granicy odbioru i dlatego rano go nie odbierasz. Miałem kiedyś taki przypadek u znajomego - rano część kanałów znikała, po południu się pojawiała. Wystarczyła lekka korekcja ustawienia anteny i problemy zniknęły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 swojadroga Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 @Rafnov - chcesz uzyskać tutaj odpowiedź, która się pokryje z Twoim przypuszczeniem, czy chcesz rozwiązać swój problem? Masz ewidentnie źle ustawioną antenę, która wymaga delikatnej korekcji (pion/poziom/skręt konwertera). Chyba, że masz na drodze drzewo lub inną przeszkodę fizyczną przysłaniającą antenę. Włącz TVN HD i przytrzymaj kilka sekund czerwony guzik (nad przyciskiem z cyfrą 1) z grupy czterokolorowych przycisków. Będziesz miał wyświetlone parametry kanału z paskami sygnału dla częstotliwości 11508MHz V. Na tym dekoderze i na antenie Cyfrowego Polsatu (Corab 70) na tej częstotliwości można spokojnie oglądać bez problemów całą dobę kanały TVN-u w HD nawet przy gorszych warunkach atmosferycznych. Zabierz się zatem do prawidłowego ustawienia anteny lub wezwij fachmana z miernikiem (nie wskaźnikiem), który zrobi to za Ciebie prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Rafnov Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Wiem, że konwerter nie jest najwyższych lotów, bo to coś takiego , ale dostałem go za darmo, a darowanemu quadowi w gniazda się nie zagląda Co do jakości sygnału na częstotliwości 11508 to faktycznie jest niższa - 2/3 zielonego paska przy bezproblemowym odbiorze, niż np. 12264 (Polsat HD), gdzie jest jakieś 80% paska. Obecnie od jakichś dwóch godzin problem nie występuje, musiałbym poczekać znowu do takiej sytuacji, by testować inne urządzenia (powinienem gdzieś w zapasie mieć Single LNB Inverto). Dodam, że mam dziwne wrażenie, że ten problem zaczyna się, gdy po zimnej nocy słońce podnosi się w górę i paruje wilgoć. Podobnie było na jesieni, październik-listopad, w zimie przy mrozach tego nie było. @swojadroga, może Cię zdziwię, ale sam zajmuję się serwisem anten i w przypadku, gdy klient narzeka na odbiór kanałów z grupy TVN zazwyczaj ostatnio pomaga właśnie korekcja anteny czy wymiana konwertera albo nawet całej czasy na większą niż stare 60 cm po WizjaTV, które jeszcze użytkowali. I nie to, że chcę potwierdzenia swoich przypuszczeń, po prostu dziwi mnie okres występowania tego problemu u mnie, tzn.: zazwyczaj przed południem, podczas gdy u klientów zależy to od pogody, tzn.: narzekają, że gdy tylko najdą chmury czy zaczyna padać deszcz to TVN im szatkuje. Te ich anteny ustawiane były zazwyczaj przez znajomego czy po prostu na oko, oczywiście z pominięciem osi konwerera. Moja antena ustawiana zwykłym satfinderem z podglądem na ekran, korygowany również skręt konwertera i kreska jakości wyciągnięta na możliwe maksimum, czyli 2/3 zielonej kreski jakości na wskaźniku ogólnym, tym niezależnym od TP/częstotliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 swojadroga Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 W takim razie sprawdź jeszcze złącza i czy nie występują pęknięcia izolacji na przewodzie antenowym. Jeśli na złączach użyta jest taśma izolacyjna to ją zdejmij (taśma powoduje utrzymywanie wilgoci w niej i pod nią). Inne mechaniczne uszkodzenia przewodu i konwertera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Rafnov Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Nie używam taśmy, tylko eFek z uszczelką. Zakręcone ciasno na dość elastycznym kablu z miękką, grubą izolacją, która jest cała. Dodam, że dla porównania podłączam czasem stary, zdarty Mini HD, który ma dość stabilny wskaźnik procentowy jakości sygnału. U mnie na kanale Polsat jest 73% jakości, moc jest na 100%, czyli dokładnie tyle, ile w dziesiątkach ustawionych przeze mnie anten na rozmaitych dekoderach przy antenie 70 cm. Tylko proszę mnie tu nie atakować, że monter sobie nie umie anteny ustawić Problem wydaje mi się na tyle nietypowy, bo nikt jeszcze mi czegoś takiego nie zgłaszał ani nie opisywał. A opisałem go, bo może ktoś zauważył coś, czego ja do tej pory nie. Zazwyczaj nie oglądałem też TV o tej porze, gdy problem występuje, od pół roku więcej siedzę w domu i gdy go zauważyłem na jesieni to po prostu zignorowałem, dziś znowu wystąpił i dał mi do myślenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 FFan Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Jeszcze kilka dni temu powiedziałbym, ze to wiosenny sun outage, ale jeśli teraz też to występuje to problem jest z instalacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Rafnov Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Ok, jeśli jutro wystąpi ten problem to zabiorę się do testowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gość Anonymous Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 ...Moja antena ustawiana zwykłym satfinderem z podglądem na ekran, korygowany również skręt konwertera i kreska jakości wyciągnięta na możliwe maksimum, czyli 2/3 zielonej kreski jakości na wskaźniku ogólnym, tym niezależnym od TP/częstotliwości. Twoja antena ustawiona jest tak dokładnie, jak dokładne są urządzenia użyte do jej ustawienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 maniek357 Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 [...] kreska jakości wyciągnięta na możliwe maksimum, czyli 2/3 zielonej kreski jakości na wskaźniku ogólnym, tym niezależnym od TP/częstotliwości. Może Cię zdziwię, ale ten "ogólny" wskaźnik zawsze pokazuje sygnał z jakiegoś TP - w przypadku dekodera CP będzie to któryś z transponderów Polsatu. Naprawdę zajmujesz się serwisem anten ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Rafnov Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Nie musisz mi tego tłumaczyć Wiem, że wskaźnik w menu Mini HD/Mini HD 2000 pochodzi z transpondera głównego CP, bodajże 11158, (w Echostarach ustawiał się na 12188) i wiem też jak włączyć wskaźnik "szczególny", zależny od transpodera (co widoczne było w pierwszym moim poście gdzie opisywałem poziom jakości na TVN HD). Tak, naprawdę zajmuję się serwisem - od 12 lat począwszy od analogówki oraz WizjaTV. Co do dokładności moich urządzeń - nie mam z tym problemu, klienci się nie skarżą. A co do mojej anteny to najwidoczniej jest to anomalia trudna do zbadania ze względu na rzadkość występowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Ojciec Satelitnik Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Witam, jako ciekawostkę dodam,że można się niekiedy spotkać z sun outage'm z odbicia promieni słonecznych od blisko położonej,jasnej ściany,lub metalowego dachu. Są to rzadkie przypadki i najczęściej nie powodują zaniku,lecz osłabienie sygnału.Pojawiają się najczęściej w innych okresach niż zjawisko klasyczne,lecz co roku o tej samej godzinie i czasie dla konkretnej anteny. Drugim powodem Twoich,Kolego kłopotów może być rozhermetyzowany konwerter,w którym wilgoć się kondensuje,a po podgrzaniu promieniami słońca odparowuje. Konwerter ze zdjęcia (konkretnie-plastikowa osłonka feedhorn'a) wytrzymuje kilka lat w atmosferze krakowskiego smogu,po czym kruszeje i pęka. Pozdrawiam. P.S.Bez urazy-piszący tu Koledzy mają rację-o klasie ( i prestiżu) fachowca świadczą również jego narzędzia. Swojego czasu pewien poster opisywał,chwalił i lansował ustawianie anteny SAT za pomocą tunera z wstrojonym programem radiowym,słuchawek i ruchów ręką w okolicy konwertera. Przy obecnym rozwoju techniki potrzebna jest niestety coraz większa liczba parametrów do zmierzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Rafnov Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Dzięki za wskazówki. Dziś problemu nie wychwyciłem, byłem zbyt zajęty na oglądanie tv, ale jeśli będzie się powtarzać to zacznę właśnie od konwertera, bo wiem, że modele tej marki są marne. Pękanie "kapsla" również znam z autopsji, użyto słabego plastiku, podatnego na warunki atmosferyczne. Co do odbić promieniowania to w teorii, z tego co piszesz, właśnie to wyjaśnienie pasowałoby najbardziej (konkretne godziny, konkretna antena), ale sprawa jest wciąż do ustalenia. Zaś co do narzędzi to macie rację, ale używam tego, na co stać mnie i pośrednio - klientów. Mieszkam w biedniejszej części kraju, w małej mieścinie, i muszę liczyć się z możliwościami finansowymi ludzi. Pracuję na własną rękę i nikt mi nie finansuje wyposażenia, wszystko idzie z mojej kieszeni (narzędzia, utrzymanie auta, paliwo). W przypadku większych, wieloosobowych firm czy zespołów pracowniczych można pozwolić sobie na mierniki za kilkaset zł, u mnie to byłby przerost formy nad treścią. A tak z ciekawości: jakich urządzeń używają koledzy instalatorzy do ustawiania anten? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gość Anonymous Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 http://www.hollex.pl/urzadzenia-pomiarowe/mierniki/ ... i wcale nie trzeba wybierać najdroższego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Rafnov Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Rozumiem, że nie ma sensu inwestować w miernik bez DVB-S2, czyli cena od 400 zł w górę. Ładnie, ładnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 _chris_ Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 Na mierniku DVB-S też się prawie zawsze poprawnie ustawić HD, trzeba tylko mieć świadomość, ile zapasu ma być na odbiorze kanałów DVB-S, w stosunku do DVB-S2. Na pewno lepiej, szybciej i skuteczniej niż na satfinderze czy czymś podobnym. Tyle, że to taki ersatz. Ale, biorą pod uwagę przyszłość, to chyba lepiej byłoby jednak pomyśleć o czymś z DVB-S2 - jednak zawsze lepiej jest zainwestować w nowsze.Tyle, że i tak możesz kupić tylko to, na co cię stać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 paqui Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Witam, Jestem juz troche zdesperowana bo nie wiem gdzie lezy przyczyna problemu. kupilam dekoder z miesieczna oferta mixa byl sygnal sila 20 jakosc 30 . O dziwo obraz ostry ale glosu niema na wejsciu HD wiec dalam na component. Przyszedl fachowiec zalozyl wzmacniacz sygnalu . Nic to nie dalo teraz na kazdym kanale mam inna diagnostyke: tvn 8/25, 2 tvp HD 25/41, BBC 81/60, TTV 33/52 Wszystkie te kanaly sa otre. Z paczki kanalu + chodzi tylko Mini Mini HD i Canal plus HD (jakosc 100!!) a reszta:teletoon domo kuchnia inne z canalu plus juz nie chociaz sa w ofercie . Sila 0 jakosc 43. Fachowiec mierzyl sygnal przy antenie i mowil ze jest ok.Powiedzial ze to dekoder. Zamowilam abonament ncplus z mexia boxem i podpisalam umowe. No i teraz to juz jestem calkiem umoczona bo nowy dekoder na ekranie aktywacyjnym pokazuje diagnostyka sila 22 jakosc 60 no i nawet nie odpala.....moze macie jakies pomysly jak to rozwiazac.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 swojadroga Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Ja sugeruję zadzwonić po prawdziwego fachowca. Albo masz antenę do poprawki, albo sygnał "tracisz" po drodze od anteny do dekodera i stąd Twoje problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 paqui Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Fachowiec mierzyl przy antenie i przy dekoderze i byla dobra sila i jakosc . Dlatego powiedzial ze to musi byc dekoder . Ja natomiast nie bardzo rozumiem to ze gubie sygnal tylko z niektorych kanalow i dleczego na canal plus hd jest jakosc 100 a na ale kino 0. No ale owszem bede musiala znow zamowic fachowca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 swojadroga Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Ciężko stwierdzić na 100% jaki jest powód Twoich problemów, ale nie odbierasz (z tego co piszesz) częstotliwości 11411MHz polaryzacja pozioma. Ta częstotliwość jak i 11508MHz polaryzacja pionowa (paczka kanałów TVN w HD) wymaga prawidłowego ustawienia anteny (w pionie i w poziomie) oraz skrętu konwertera (odchylenia od pionu w jego uchwycie samego konwertera). O ile "silniejsze" częstotliwości działają przy mniej precyzyjnym ustawieniu, o tyle w/w częstotliwości mają mniejszą tolerancję na brak lub nonszalancką precyzję. Po podanych przez Ciebie wartościach siły i jakości na różnych kanałach z dużą dozą prawdopodobieństwa stawiam na źródło Twoich problemów nieprecyzyjnie ustawioną antenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 paqui Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Jetem na planszy aktywacyjnej. Sygnal 25 i 69.Dokladnie co 30 sekund spada do zera i wraca. ?? Czy to potwierdza Twoja diagnoze swojadroga? Teraz juz sie uspokoilo i rowno 25/69. Sorry za ignorancje ale czy jak mam ekran aktywacyjny otwarty to z tymi parametrami pojdzie dalej ? Na planszy napisali ze ma tak byc otwarta ta plansza 24 godz do otrzymania uprawnien. Moze jednak zaskoczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 swojadroga Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Ostatnio taki zestaw aktywował mi się po około 15-tu mnutach od momentu prawidłowego ustawienia anteny. Bazując na swoim doświadczeniu stawiam na prawidłowe ustawienie anteny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
mpotasznik
Masz jakiś problem z odbiorem sygnału. Jesteś początkujący i nie znasz przyczyny? opisz dokładnie tu swój problem, a my Ci pomożemy!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3123 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.