Skocz do zawartości

Rezygnacje z Cyfry+


deejay.m
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

@rubensdt pisze:

16. grudnia wyslalem im pismo poleconym priorytetem z potwierdzeniem odbioru,

 

a Ty zadajesz pytanie!

 

A wysłałeś za potwierdzeniem odbioru? Bo jeśli nie, to mogą Ci wmawiać, że pisemko do nich nie dotarło...

 

Nie mogą bo można złożyć reklamacje i wyjdzie prawda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie tak jest: Skoro nie ma Movies 24 w nowym regulaminie to nie można wypowiedzieć umowy z tytułu zaprzestania nadawania....

Dokładnie. W aneksie, który wysyłany był w listopadzie nie było kanału Movies24, więc nie można teraz wypowiedzieć umowy.

Ja opisałem sytuację, że pierwszego stycznia wyłączą kanał Movie24, więc dzwonisz do nich, że wyłączyli Ci ulubiony kanał i dlatego rozwiązujesz umowę. Oni powiedzą, że w listopadzie wysłali aneksy i tam była już zmiana, że tego kanału nie będzie. Wtedy ty mówisz, że do chwili obecnej nie dostałeś aneksu, więc jak może biec 2 tygodnie od doręczenia aneksu, skoro Ci go nie dostarczyli. Nie wysłali listem poleconym, więc jaki mają dowód, że dostałeś aneks. Mają jedynie u siebie wykaz, że wysłali pismo, a czy Ty je dostałeś - nie. Może listonosz wyrzucił do kosza, może zeżarł je Twój pies, odebrał sąsiad i podarł. Ty nic nie dostałeś, a oni nie mają twojego podpisu, że odebrałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można oczywiście składać reklamację, ale wg kodeksu cywilnego, firma(jak tu - Cyfra+), ma obowiązek wysłać pismo w sposób umożliwiający odebranie go przez osobę, do której jest to pismo kierowane. Więc nie musi to być list polecony. Cóż, ja też uważam, że to powinno iść poleconym, ale takie mamy prawo w Polsce i firmy z tego korzystają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

wy tu sie spieracie czy poleconym czy nie...odbyłem dzisiaj 2 rozmowy via mail z 2 paniami z BOKu.

Jedna mi napisala ze mam 14 dni od daty odebrania, druga że nie muszą poleconym bo im wystarczy fakt że wysłali, bo wg regulaminu jesli wyślą to uważają że abonent jest poinformowany.

Wy Tu o czymś podobnym piszecie...problem w tym że ja przyjmuje do infromacji to co przysłali,ale nie zgadzam się że oni dyktują mi termin w którym ja to niby dostałem.

 

Listonosza jakiego mam takiego mam, nie raz gazetka mi gineła itd, pisemko dostałem 15 i odrazu wysłałem rezygnacje.

Na to że tak poźno dotarła do mnie ta przesyłka wpływu nie miałem.

Obie panie z którymi miałem kontakt próbują wmówić mi że odebrałem przesyłke wcześniej...

Cytują mi regulaminy że mam 14 dni na odpowiedź, ale same sobie date ustalają kiedy ja to faktycznie dostałem,

nie będe targał do warszawy listonosza żeby im wyjawił ten sekret.

Tutaj wg mnie trzeba ich naciskać i wkońcu ulegną bo nie mają argumentu.

Tlumacza sie że akcje rozposzeli w listopadzie.

Ale co mnie to obchodzi kiedy zaczeli akcje wysyłki, liczy sie fakt odebrania, tutaj nie mogą wmówić mi kiedy ja to odebrałem.

 

Troche mnie poniosło stąd moje [beep]ny, ale będe walczył z nimi w nowym roku. Udam się do powiatowego rzecznika konsumentów, bo oni i tak mogą wiecej niż ja ale dodatkowo próbują naginać rzeczywostość a tego już nie zdzierże.

Pozatym brak poleconego z ich strony pozbawia ich argumentu w tej dyskusji.

Podobne konkluzje zawre w kolejnym mailu zobaczymy co odpiszą w nowym roku

 

Pozdrawiam, oby Cyfra w 2012 była bardziej przyjzna klientowi czego sobie i wam życze.

 

Dosiego Roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyfra + to jeden z największych operatorów telewizji cyfrowej w Polsce i najwyraźniej korzysta z tego faktu by nabijać społeczeństwo w butelkę. Chcąc złapać klienta mami go wszelkimi ofertami w różnych opcjach, ale stara się przemilczać wiele spraw związanych z umową. Żeby chronić swoje interesy, Cyfra + korzysta z usług firm współpracujących, które zajmują się bezpośrednim docieraniem do klientów i metodą sprzedaży bezpośredniej próbują sprzedać ofertę tego operatora. I tu jest cały kruczek. Jeśli potem klient będzie niezadowolony z usługi to może mieć tylko pretensje do agenta składającego ofertę, tudzież firmy, którą on reprezentuje, ale nie do Cyfry +. Z kolei Cyfra + nie bierze odpowiedzialności za umowy podpisane przez pośredników. Tu zaczynają się problemy klientów z operatorem.

 

Zazwyczaj zawarta umowa nie pozwala na zerwanie umowy przed określonym czasem, bez względu na zmianę oferty programowej, a jeśli jest inaczej, to kolejnym kruczkiem jest sama oferta. Zazwyczaj w ulotkach reklamowych gdzieś drobnym druczkiem jest napisane, że dana oferta może ulec zmianie i ten mały zapis starcza. Należy pamiętać, że Cyfra + nie jest producentem oferowanych kanałów telewizyjnych, a jedynie umożliwia ich dostarczenie w formie pakietów do klienta końcowego. Jeśli więc rzeczywisty producent konkretnego kanału zrezygnuje z produkcji kanału, lub dostarczania go do oferty konkretnego klienta (tu mam na myśli Cyfrę +), to ten klient, jako pośrednik tylko informuje klientów o zaniku takiego sygnału i sprawa jest zakończona.

 

Jednak, aby uniknąć masowych protestów, Cyfra + grzecznie informuje swoich klientów o wszelkich zmianach i fakt, że konkretny klient nie otrzymał danej informacji nie jest podstawą składania reklamacji. Warto zwrócić uwagę, że w wielu pismach informujących o wszelkich zmianach warunkiem zaakceptowania zmiany jest nie odsyłanie odpowiedzi. Dopiero jak nie godzimy się na zmianę, należy udzielić odpowiedzi. Chyba, że istnieje zapis w umowie, że klient ma prawo rezygnacji z umowy w przypadku zmiany oferty programowej. Ale należy dokładnie przyjrzeć się takiemu zapisowi, bo tworzyli go naprawdę dobrzy specjaliści.

 

Zazwyczaj, żeby zrezygnować z takiej umowy, trzeba być stanowczym i konsekwentnym, żeby nie powiedzieć u[beep]liwym. Jeśli Cyfra + nadal nie chce odstąpić od umowy to należy próbować nagłośnić problem, ale należy przy tym być pewny swoich racji. Problem należy nagłaśniać za pośrednictwem wielu stron internetowych, forów, prasy itp. Pamiętajcie, że to nie jest problem marginalny, świadczy o tym choćby fakt, że ten post należy do bardziej obszernych. W okolicy, której mieszkam, wiele osób chciałoby zrezygnować ale tego nie potrafi. Dlatego należy informować świat o niewłaściwych praktykach tego operatora, często i głośno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj zawarta umowa nie pozwala na zerwanie umowy przed określonym czasem, bez względu na zmianę oferty programowej, a jeśli jest inaczej, to kolejnym kruczkiem jest sama oferta. Zazwyczaj w ulotkach reklamowych gdzieś drobnym druczkiem jest napisane, że dana oferta może ulec zmianie i ten mały zapis starcza.

 

Heh, wszystko masz w regulaminie. Jak najbardziej masz prawo rozwiązać umowę, jak z gamy kanałów gwarantowanych w regulaminie zniknie jakiś program (patrz ostatnio choćby TVN Warszawa), umowy wtedy są rozwiązywane i nikt nie robi z tego problemu. TVN Warszawa był w regulaminie wyszczególniony, więc można było zrezygnować. Gorzej jak nie ma proglramu wyszczególnionego i ten program znika, np. Movies 24. W takim przypadku nie rozwiążesz umowy.

 

Poza tym z pośrednich firm korzysta każdy, PLAY, PLUS GSM, T-MOBILE, Cyfrowy Polsat itd.

 

Co do ulotki, nie wiem czyją trzymałeś w ręku, ale na pewno nie cyfry+. Cytat z ulotki, drobnym druczkiem co prawda: "Oferta ważna od xxx, do odwołania. Szczegóły w punkcie sprzedaży Cyfry+. Okres umowy 19 lub 26 miesięcy. Ceny dotyczą opłaty miesięcznej. Ulotka nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego."

Gdzie masz zapis, że oferta może ulec zmianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taki problem podpisalem przedluzenie umowy z cyfra 31.10.2011 r. w listopadzie rzekomo cyfra wyslala do mnie aneks do umowy. nie dostalem go ( prawdopodobnie zaginal na poczcie ) i dowiedzialem sie ze jest zmiana regulaminu z internetu 24-tego grudnia br. i 27.12 wyslalem wypowiedzenie . Teraz cyfra nie chce rozwiazac umowe bo twierdzi ze do 10 grudnia byl czas. Co w takim przypadku zrobic gdy nie dostalem aneksu a nie akceptuje go ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam też kilka wątpliwości związanych z umowami z różnymi operatorami.Taki pierwszy z brzegu przykład,biorę jakąś opcję na x miesięcy i to ja jestem zmuszony ją ewentualnie odwołać w określonym terminie,wielu zapomina zrobić to jak należy i często płacą potem pełną stawkę za dany miesiąc,ktoś powie tak....przecież abonent wiedział o tym,a ja pytam się,dlaczego to nie jest ustawione w systemie,by rozwiązać ten problem naturalnie,przecież niektóre opcje tak się same wygaszają.Osobiście znam kilka osób,które nie mają bladego pojęcia o wielu możliwościach odnośnie umów,opisywanych tu na forum,przeważnie wysłu[beep]ą konsultantów,otrzymują minimalne zniżki nie wiedząc,że można by więcej osiągnąć.Jak w czasie spotkań mówiłem im o tych sprawach to się za głowę łapali.Ktoś napisze..to przecież biznes,no niby tak,ale ja wolałbym taki bardziej sprzyjający ludziom,bez tych zakamarkowych możliwości wg zasady im mniej wiesz ty więcej tracisz, z zyskiem dla jednej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taki problem podpisalem przedluzenie umowy z cyfra 31.10.2011 r. w listopadzie rzekomo cyfra wyslala do mnie aneks do umowy. nie dostalem go ( prawdopodobnie zaginal na poczcie ) i dowiedzialem sie ze jest zmiana regulaminu z internetu 24-tego grudnia br. i 27.12 wyslalem wypowiedzenie . Teraz cyfra nie chce rozwiazac umowe bo twierdzi ze do 10 grudnia byl czas. Co w takim przypadku zrobic gdy nie dostalem aneksu a nie akceptuje go ???

Wysłałeś wypowiedzenie zaraz po tym jak powziąłeś wiadomość o zmianie regulaminu.... Stój na swoim stanowisku i składaj reklamacje. Cyfra nie ma potwierdzenia, że dotarł do Ciebie list z nowym regulaminem. Skoro chcesz rozwiązać z tego tytułu (zmiana regulaminu) umowę to wg mnie na spokojnie ją zrobisz.... Pisz cały czas do nich emaile w tej sprawie, powołuj się na rozmowy telefoniczne, że złożyłeś reklamację i czekaj.... Rachunki musisz płacić bo nikt Cię z tego nie zwolnił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Francuski Canal+ podjął decyzję o zakończeniu emisji Canal+ 3D w dniu 24 stycznia 2012 roku.

 

Czy jest kanał ten w nowym regulaminie --> czy można zerwać umowę?

 

edit: jestem tak zdenerwowany na obsługę abonenta tj mojej osoby przez Cyfrę, że na francuzów się za chwilę obrażę ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taki problem podpisalem przedluzenie umowy z cyfra 31.10.2011 r. w listopadzie rzekomo cyfra wyslala do mnie aneks do umowy. nie dostalem go ( prawdopodobnie zaginal na poczcie ) i dowiedzialem sie ze jest zmiana regulaminu z internetu 24-tego grudnia br. i 27.12 wyslalem wypowiedzenie . Teraz cyfra nie chce rozwiazac umowe bo twierdzi ze do 10 grudnia byl czas. Co w takim przypadku zrobic gdy nie dostalem aneksu a nie akceptuje go ???

Wysłałeś wypowiedzenie zaraz po tym jak powziąłeś wiadomość o zmianie regulaminu.... Stój na swoim stanowisku i składaj reklamacje. Cyfra nie ma potwierdzenia, że dotarł do Ciebie list z nowym regulaminem. Skoro chcesz rozwiązać z tego tytułu (zmiana regulaminu) umowę to wg mnie na spokojnie ją zrobisz.... Pisz cały czas do nich emaile w tej sprawie, powołuj się na rozmowy telefoniczne, że złożyłeś reklamację i czekaj.... Rachunki musisz płacić bo nikt Cię z tego nie zwolnił.

Przedłużyłeś umowę z nowym regulaminem i wypowiadasz umowę ze względu na jego zmianę? :D Zaakceptowałeś go a potem go nie akceptujesz. Pokrętne. Tak czy siak, ktoś po prostu nie dopatrzył że przedłużenie jest z 31.10. i dał Ci taką odpowiedź. Wątpię czy ktokolwiek Ci uzna reklamację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patis33

1. Czy słyszałeś o czymś takim jak "znaki interpunkcyjne" i "duża litera"?

2. Obawiam się, że Twoja reklamacja zostanie odrzucona. Cyfra akceptowała listy z prośbą o rozwiązanie, które wysłano bodajże do końca listopada.

Odnośnie punktu drugiego, to twierdzę, że można rozwiązać. Kolega wysłał do nich pismo z rezygnacją 12 grudnia. Nie uznali go, bo rzekomo po terminie. 27 grudnia złożył telefoniczna reklamację i 29 grudnia ją uznali. Umowa została rozwiązana 31 grudnia 2011 roku. Jest to pewne info. Ja wysłałem pismo z rezygnacją 16 grudnia, zostało u nich zarejestrowane 22 grudnia. Oczywiście nie uznali go. 29 lub 30 grudnia złożyłem telefoniczna reklamacje i jeszcze jej nie uznali. Jeżeli tego nie zrobią wyjadę z umową kolegi, a jak będzie potrzeba to podam jego numer abonenta i zobaczymy jak się do tego odniosą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Start: 26 zł (obecnie 21 zł - podwyżka o 5 zł)

Kompakt: 52 zł (obecnie 46 zł - podwyżka o 6 zł)

Kompakt HD: 65 zł (obecnie 59 zł - podwyżka o 6 zł)

Kompakt HD+: 102 zł (obecnie 96 zł - podwyżka o 6 zł)

Optimum: 77 zł (obecnie 69 zł - podwyżka o 8 zł)

Optimum HD: 99 zł (obecnie 91 zł - podwyżka o 8 zł)

Optimum HD+: 131 zł (obecnie 123 zł - podwyżka o 8 zł)

Prestiż HD+: 186 zł (obecnie 179 zł - podwyżka o 7 zł)

Multiroom: 20 zł (obecnie 15 zł - podwyżka o 5 zł)

 

Start HD: 26 zł (obecnie 21 zł - podwyżka o 5 zł)

Kompakt HD: 52 zł (obecnie 46 zł podwyżka o 6 zł)

Optimum HD: 77 zł (obecnie 69 zł podwyżka o 8 zł)

CANAL+ Start HD: 56 zł (obecnie 51 zł podwyżka o 5 zł)

CANAL+ Kompakt HD: 82 zł (obecnie 76 zł podwyżka o 6 zł)

CANAL+ Optimum: 107 zł (obecnie 99 zł podwyżka o 8 zł)

CANAL+ HBO Superpremium 146 zł (obecnie 137 zł podwyżka o 9 zł)

Multiroom: 20 zł (obecnie 15 zł - podwyżka o 5 zł)

 

no to teraz posypią się rezygnacje z cyfry :brawo:

"Co ważne, w piśmie do abonentów zaznaczono, że w przypadku braku akceptacji zmian przysługuje abonentowi prawo do wypowiedzenia umowy w terminie do 14 dni od daty doręczenia listu z wprowadzeniem zmian " 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...