Skocz do zawartości

Vectra


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli ten internet z Vectry masz po WiFi to może niech Ci ten modemorouter przeniosą do przedpokoju jak masz tam gdzieś blisko gniazdo 230V - przewiert na klatkę schodową, kawałek kabla i po problemie (zasięg teoretycznie w mieszkaniu powinien być ok). Kabel z MM niech podepną jak był i sprawa załatwiona jak drugiego kabla antenowego do listwy nie upchasz. Wydaje mi się, że mogło być tak, że nie chciałeś nowego kabla z Vectry, monter z tego też się ucieszył bo miał mniej roboty a teraz masz do Vectry pretensje, że nie mają takiej samej oferty jak MM. Jak wspomniałem wyżej w ustawie operator nie ma obowiązku dostarczania niczego więcej niestety poza siedmioma programami zgodnie z zasadą "Must carry/must offer". Z drugiej strony część operatorów kablowych wychodzi na przeciw oczekiwaniom klientów i wpuszcza w kabel wszystkie ogólnopolskie multipleksy DVB-T "za darmo", albo nie koduje tych programów w DVB-C. Mają wtedy święty spokój z "marudzeniem" czemu ten czy inny program jest w DVB-T a tu jest kodowany.

Edytowane przez adrian1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obrażę się :D. Monterowi raczej było łatwiej, bo ja się po prostu na tym nie znam, stąd moje posty tutaj, co mam zrobić. Kwestia teraz taka, że Vectra uważa, że jest wszystko OK i montera znowu nie podeśle. Czyli rozumiem, że zostaje rozwiązanie umowy tylko? Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

 

PS. Co do waszego poddańczego myślenia , klient marudzi, klient wymaga. Ludzie jak dalej będzie takie podejście to oni ciągle będą nas dymać. Oni nie dają tu nic poza standard a korzystają z kabli MM czyli spółdzielni a więc również moich. Ich monter mi nic nie wytłumaczył tylko zrobił , żeby było szybciej i wygodniej, a teraz Vectra się wypina i w pierwszych dniach umowy mówi radź sobie sam. My uniemożliwiliśmy odbiór DVBT poprzez podłączenie internetu a teraz to nie nasza sprawa. Dziwi mnie wasza logika. Czy w tym kraju trzeba być prawnikiem, lekarzem i monterem kablówki i na wszystkim się znać żeby Cię nie mogli wydymać? Bo jak nie masz wiedzy na jakiś temat to później powiedzą: sam żeś sobie winien chłopie , że nie wiedziałeś. Teraz radź sobie sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że nie trzeba się znać na wszystkim. ;) Rezygnując jednak z usług jednego operatora a podpinając się do drugiego na dotychczasowym kablu można jednak przypuszczać, że to co było dotychczas niekoniecznie będzie działać nadal (na innych kanałach). Pewnie gdybyś zadał monterowi jedno proste pytanie, czy ten "Azart" z MM co miałeś będzie nadal działać, uniknąłbyś całego zamieszania. Chyba, że monter by skłamał odpowiadając "tak".

Edytowane przez adrian1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest celowe działanie Monterów z kablówek wynikające jak przypuszczam z wytycznych szefostwa. Nie wiem jak teraz technik podłączył u Ciebie, ale kilka lat temu (bodaj 6-7) technik z Vectry podłączając tylko internet zakończył kabel typowym gniazdem multimedialnym. Nieoficjalnie otrzymałem w tzw gratisie pełen analog + DVBC FTA. W zeszłym roku koleżance technik z Vectry również podłączał usługi z tym, że Internet+TV i zakończenie kabla jest w postaci rozgałęźnika na modem i dekoder. Dekoder nie posiada przelotki antenowej więc odpada dostęp do DVBC FTA bezpośrednio z poziomu telewizora. W tym przypadku wszystko jest wykonane prawidłowo ale z punktu widzenia abonenta ma się pewien niedosyt. Oczywiście można zainwestować w gniazdo multimedialne i korzystać w sposób prawidłowy z dekodera, modemu i telewizora ale to chyba nie o to chodzi. 

Inny przykład z autopsji, kiedy w mieszkaniu gdzie wcześniej ktoś miał kablówkę UPC przyszedł monter z Vectry i chciał oczywiście wykorzystać istniejący kabel. Niestety robota się chłopu przeciągnęła o konieczność powtórnego przyjścia z wiertarką ponieważ nie pozwoliłem na wykorzystanie istniejącego kabla. Nie muszę pisać że Technik nie był z mojej decyzji zadowolony ale skoro płacę za instalację kablówce Vectra to ma być położony kabel z Vectry a nie wykorzystywany kabel od innego operatora.

Myślę kolego @wisla9110 że trochę nie  przypilnowałeś instalatora i wyszło jak wyszło. Nie wypada nic innego, jak zgłosić do SM lub bezpośrednio do MM, że od tygodnia nie masz sygnału TV za który płacisz. Wówczas przyjedzie serwisant czy to ze SM czy bezpośrednio z kablówki MM i naprawi to co skopał (niestety) instalator z Vectry. Kolejnym krokiem będzie zgłoszenie do Vectry braku usługi internetowej. To jest moim zdaniem najlepsze rozwiązanie, za błędy a raczej nieróbstwo ktoś musi ponieść konsekwencje. Jeśli technik z Vectry wykorzystał czyjąś infrastrukturę dla świadczenia swoich usług to wybacz ale jest to zwykłe partactwo a nie profesjonalne podejście do tematu.

Pozdrawiam i powodzenia.

P.S. Przypominam, że za brak dostępu do usług należy się odszkodowanie w wysokości 1/30 opłaty abonamentowej ;-)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz protokół z wykonania nowego podłączenia? Zaznaczone, że masz nowe gniazdo abonenta? Zerknij na ten papier i tam masz krzyżykami zaznaczone, co monter zrobił. Zapewne będą wszędzie, co oznacza, że monter weźmie kasę od Vectry, jakby wykonał całkiem nowe podłączenie.

Pamiętajmy, że monter to firma zewnętrzna i tylko wykonuje zlecenie. To nie żaden pracownik Vectry.

Edytowane przez Barti
Brak znaków interpunkcyjnych w poście, przez co jego czytelność jest utrudniona. Pisząc posty należy poprawnie stosować znaki interpunkcyjne. Poprawiono post.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Internauta napisał:

Masz protokół z wykonania nowego podłączenia? Zaznaczone, że masz nowe gniazdo abonenta? Zerknij na ten papier i tam masz krzyżykami zaznaczone, co monter zrobił. Zapewne będą wszędzie, co oznacza, że monter weźmie kasę od Vectry, jakby wykonał całkiem nowe podłączenie.

Pamiętajmy, że monter to firma zewnętrzna i tylko wykonuje zlecenie. To nie żaden pracownik Vectry.

Celowo nie pisałem o firmie zewnętrznej, ale chciałem być elegancki w swoim wywodzie na bieżący temat. Sprawa jest powszechna i wiadoma, że przysłowiowy technik z Vectry to ten sam co technik od innego operatora. Ale w momencie kiedy instaluje nam usługę od konkretnego operatora jest w pewnym sensie jego przedstawicielem i powinien swoją pracę wykonać zgodnie ze sztuką. To co w przypadki @wisla9110 zostało wykonane zakrawa o kpinę. Ale potwierdzam na swoim przykładzie, że takie działanie instalatorów niestety były, są i zapewne będą. Sprawa może tak wyglądać w nowych budynkach, gdzie na etapie budowy przewidziano kabel sygnałowy CATV ze skrzynki zbiorczej do lokali mieszkalnych, wówczas istotnie instalator wykonujący podłączenia może wykorzystać to połączenie aby nie "bawić się" w dodatkowe układanie trasy kablowej. Jednak w przypadku instalacji "po ścianie" nie widzę problemu aby zapytać Klienta czy korzysta z danego połączenia i czy może go wykorzystać aby nie wykonywać dodatkowej instalacji kablowej w mieszkaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Do końca października mam umowę z Vectra na TV i Internet.  Chciałbym dobrać do tego multiroom.

Czy jest on z zobowiązaniem na 24 miesiące (czyli automatycznie przedłuża mi umowę)?

Edytowane przez Barti
Usunięto ostatnie zdanie, napisanie bełkotliwie. Mając "polską" klawiaturę stosujemy poprawnie polskie znaki diakrytyczne, tzw. "ogonki". Poprawiono post.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2019 o 21:16, kfm877 napisał:
MR możesz wziąć na 12 m-cy, więc za długo umowy Ci nie przedłużą.
A tak a propos multiroomu, to jest możliwość podpisania umowy na Multiroom 2.0 3STB. Dwa dodatkowe STB kosztują razem 30zł/ m-c do abonamentu.

Bardzo fajna sprawa. Można komuś z rodziny podarować Platynę i SNO za 15 zł. Dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat montowałem do obecnego u klienta PVR HMC4120 i HDnet 1721C i kolejny 1721C bez żadnego prowadzenia kabli. Takie było zlecenie, więc albo coś zmienili na korzyść klienta, albo konsul na infolinii się pomylił też na korzyść klienta...

Edytowane przez Barti
Nazwy własne piszemy wielką literą. Poprawiono post.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.12.2018 o 21:59, dwaplus1 napisał:

Do końca lutego 2019 mam internet 100mb za 40 zł miesięcznie. Jaką cenę za tę prędkość można wywalczy w DUK? Lub jaki pakiet TV (tylko moduł CI) z 100 mb/s można mieć za 40 PLN miesięcznie? Konkurencja w bloku to UPC, Netia i Orange. Miasto Legnica.

 

Info z DUK. 40 zł za 150 mb/s, umowa na 12 miesięcy lub 36,90 zł za 100mb/s, umowa na 24 miesiące. Oferta z TV: Złoto + 100 mb/s z modułem CI za 69,90 zł na 2 lata. Chyba wezmę UPC 150 mb/s za 40 zł na 2 lata.

Edytowane przez Barti
Niechlujna pisownia w poście. Na forum piszemy poprawnie po polsku, z poszanowaniem zasad polskiej pisowni, gramatyki, ortografii i interpunkcji. Poprawiono post. Usunięto ostatnie zdanie w poście, napisane bełkotliwie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd Wy, niektórzy, Panowie ;-) czerpiecie informacje o tym, że dekodery dodatkowe muszą być połączone kablem LAN z dekoderem głównym? 

Przecież to nie IPTV lub TV satelitarna. Uprawienia są chyba nadawane do gniazdka plus do tego oczywiście karty sparowane z dekoderami. Dekodery są połączone bezpośrednio z gniazdkiem abonenckim i to wystarczy, a nie jakieś dodatkowe LAN-y (!).

Tak samo info o tym, że dekoderami dodatkowymi mogą być tylko jakieś (kiepskie) Arrisy (jak na zdjęciu dwie strony wcześniej).

 

Wiem, bo od dzisiaj jestem po raz pierwszy abonentem Vectry. Można wziąć trzy najnowsze, wręcz świeżutkie, dekodery ADB 4730CDX. Taki odpowiednik polsatowskiego EvoBox-a PVR. Tylko, że jak dla mnie, choć na razie bardzo wstępnie oceniam, ten od Vectry jest lepszy, może nawet sporo lepszy. Ma cztery głowice, choć jedna chyba nie jest używana przez oprogramowanie, bo są dostępne 2 nagrywania i 1 oglądanie kolejnego kanału (przy czym, jeszcze tego nie sprawdzałem :-)). Wyświetlacz pokazuje numer kanału oraz jego nazwę, a zegar (podczas wyłączenia urządzenia) pokazuje również sekundy. Przełączanie kanałów jest szybkie. Raczej mało który Smart TV z wyższej półki jest wstanie tak przełączać. Oprogramowanie to Graphyne. Bardzo podobne do polsatowskiego, ale w innych kolorach, chociaż w "niektórych miejscach" grafika jest trochę inna (bogatsza), a nawet posiada pewne dodatkowe mini funkcjonalności. Ogólne wrażenie z tego Graphyne jest lepsze niż w Evobox'ie. Wiem, bo Evobox'a miałem przez 2 lub 3 lata (nawet jeszcze stoi on tuż obok mnie, już przygotowany do oddania).

 

Jeśli ktoś nie chce trzech lub dwóch ADB 4730CDX, to jako dekoder dodatkowy z możliwością nagrywania poprzez USB dostanie ADB 4730CD, czyli fizycznie prawie to samo, tylko bez dysku- niestety "wirtualnie" różnica jest większa, bo mniejszy brat nie ma - mam nadzieję, że tylko jeszcze - systemu Graphyne. Podzespoły są raczej takie same, więc pewnie jest szansa na aktualizację w jakiejś przyszłości. A dodam, że podzespoły ADB 4730CDX trochę robią wrażenie, jak na dekoder od telekomu dostarczającego usługę telewizyjną. 

Wzięcie jednego ADB 4730CDX jest obowiązkowe. Nie można dostać np. dwóch z dwóch lub trzech z trzech STB, jak również jednego "samotnego" dekodera bez dysku wewnętrznego. 

 

Wziąłem też internet do 600Mbit/s, dostałem modemo-router Ubee EVW32C. Spodziewałem się tak samo wyglądającego (choć białego) Technicolor'a CGA2121, ale podobno ten Ubee jest lepszy, ma np. mocniejsze trzy anteny. Po kablu mam powtarzalną prędkość w przedziale (w zależności od speed testa) 550-595 Mbits. Ale jest taka strona, o ta: https://fast.com/pl/, która za każdym razem wyświetla mi....uwaga....1.1 Gbps (!!). Nie wierzę w taką prędkość, coś jest mocno nie tak z tą stroną. Wysyłanie wszędzie prawie 30 (zgodnie z umową). Ping najczęściej 12-14ms, gdy łączenie jest z bliskimi serwami. W jednym miejscu był jeszcze pewien jeden parametr (nie pamiętam już jego nazwy), który wyniósł chyba 1 ms.

 

Jakość obrazu wydaje mi się lepsza niż w CP. Jest więcej kanałów HD, zamiast nędzne SD (wiadomo, kabel). Ale z braku czasu mało lub bardzo mało (w zależności od rzeczy) przyglądałem się wszystkiemu. Jest to więc (oprócz internetu, w którym podaję parametry technicznie zmierzone) bardzo wstępna ocena, jak również mocno okrojona. Nie mierzyłem jeszcze parametrów prędkości po WiFi.

Aha, jedynie z wykupionych pakietów nie mam odblokowanych dwóch ELEVEN-ów. Pewnie jakiś problem/błąd techniczny. Jutro zadzwonię. 

 

Ten nienazwany przeze mnie parametr łącza internetowego, to Jitter i teraz widzę, że wynosi on poniżej 1ms. Nawet 0,3.

Edytowane przez WPPP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...