Skocz do zawartości

Vectra


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem bliski podpisania umowy z Vectrą. Mam pytanie odnośnie routerów wifi:

1. Jakie urządzenie Vectry warto wybrać?

2. Czy lepiej mieć swój własny?

3. Czy po wybraniu urządzenia Vectry można później przejść na swój własny? 

Ad1. Cisco EPC 3928

 

Ad2. Lepiej Vectry;  ponieważ jedno urządzenie, mniejszy pobór energii, te sprzęty nie sprawiają żadnych kłopotów, masz możliwość konfiguracji sprzętu ze strony internetowej (zmiana hasła, nazwy sieci, kanału itp.). Domyślnie możesz jednocześnie podłączyć 12 urządzeń (router przydziela do 12 IP jednocześnie).

Ja tak mam od pół roku i jestem pozytywnie zaskoczony. Wcześniej byłem sceptyczny a przez 10 lat miałem swój router. Niestety mój router już okazał się zbyt wolny (max 30 Mbit/s po Wi Fi) więc musiałbym kupować nowy. Z Vectry mam to co potrzeba. Pobór energii spadł mi o połowę (2 urządzenia 25W, jedno urządzenia 11W), zasięg jest taki sam jak mojego poczciwego Linksys'a. Urządzenia podłączone do routera po WiFi widzą się wzajemnie - działa otoczenie sieciowe, tablety, komórki, SMART TV a to wszystko praktycznie bez żadnych ustawień i konfiguracji.

Należy jednak pamiętać że w zależności od negocjacji i umowy jaką podpisałeś z Vectrą WiFi może być płatne. Wtedy może lepiej mieć swój jak już masz kupiony wcześniej i masz odpowiedni (prędkość WiFi conajmniej taka jaką masz w abonamencie) Ja mam akurat gratis.

 

Ad3. Można. Podłączasz do portu routera kabelkiem i masz swój, albo dajesz "przedłużacz zasięgu". Tutaj nie ma ograniczeń.

 

boss509:  Zgłoś problem do Vectry. Po to im płacisz i masz od nich sprzęt.

U mnie na WiFi i kablu różnica jest max 1-2 Mbit/s. Jak pójdę z laptopem do pomieszczenia najdalej oddalonego ( 3 ścianki działowe) to download spada max. o 10 Mbit/s a Upload się nie zmienia. Poziom sygnału na wskaźniku Windows wynosi wtedy 3 kreski na 5 możliwych.

Coś więc u ciebie z konfiguracją sprzętów albo i routera. Może masz jakieś ekstra ściany które mocno tłumią sygnał WiFi.

Edytowane przez Robert03
  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim technik wyszedł zrobiłem test prędkości. Już przy nim, w odległości 3 metrów od routera, przez jedną ściankę działową, pobieranie w porównaniu do kabla i 3 cm odległości od routera przez Wi-fi, spadło 10-krotnie. Mówił coś, że niby Vectra na 48 godzin na to, żeby usługa dobrze działała. Koleś nie wyglądał na kogoś, kto miałby pomysł dlaczego pobieranie jest prawie dwukrotnie niższe od wysyłania i ewentualnie pogrzebać coś przy kompie. Czy oni mają tam kogoś od takich problemów, czy znowu przyślą kolesia, który umie tylko podłączyć kabel?

Edytowane przez boss509
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vectra nie Vectra, to raczej nie jest problem modemu. Ja mam identyczną sytuację na swoim własnym routerze D-Link. Wystarczy że wyjdę z pokoju, w którym się znajduje router i prędkość pobierania spada diametralnie, a za ścianą zasięg 55% i to już w ogóle potrafi wyciągać ledwie 2-3 Mb/s. Też się głowiłem nad tym i uznałem, że w bloku w którym jest strasznie zaszumiony 'eter', 10 sieci WiFi itd. itp. tak musi być. A może wcale nie musi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mobilny Orange "wyciągał" maks około 15 MB/s na kablu, częściej około 6, a w pokoju na drugim końcu mieszkania tracił maks 1/3. Kablówek nie ma w domach, tylko w blokach, więc każde mieszkanie ma swoje własne Wi-Fi. U mnie w budynku są raptem 3 z moją, łapie też kilka z budynku po drugiej stronie ulicy. Nie wiem co robić. Zawołam ich do tego, mam 14 dni na oddanie. Z podmianą routera z Vectry na własny są jakieś problemy? Gdzieś mi mignęło, że jak się wzięło od nich, to jest inaczej, co swoją drogą wydaje mi się absurdalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Modem z WiFi od Vectry jest spoko bo masz jedno urządzenie. To tyle. Nie ustawisz w nim nic bo dostęp jest zablokowany. Wszystkie zmiany typu zmiany hasła wifi, zmiana kanału... to trzeba na hotline dzwonić a i ta niekiedy powiedzą że się nie da.

Jacku nie wprowadzaj ludzi w błąd bo jeśli ktoś ma router Vectry z usługą wifi to logując się do e-faktury ma zakładkę wifi i można tam bez problemu zmienić ssid, hasło, kanał nadawania. Nigdzie nie trzeba dzwonić.

 

Operator zazwyczaj bierze odpowiedzialność za dostarczenie internetu do modemu i reklamacje są uznawane głównie po sprawdzeniu szybkości transferu po ethernecie. Wifi to bardzo śliski temat dla operatora, pasmo jest zatkane, co mieszkanie router, mysz, bluetooth, mikrofala itp poza tym nikt nie weźmie odpowiedzialności za laptop klienta i kartę tam zamontowaną czy prawidłowe sterowniki. Chodź w ekstremalnych przypadkach jak kolega tu opisuje, że przez ścianke z cegły traci cały net warto się przyjrzeć bo może to być wina modemu, aczkolwiek mało to prawdopodobne. Jeśli miałbym polecić sprzęt z Vectry to niezawodny EPC 3925, jedyny minus to brak anten, więc jeśli komuś zależy na mega zasięgu to lepiej brać sam modem Cisco i mieć swój router.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak..

 

Później jest wielki płacz jak trzeba DNS zmienić lub aktywować inny kanał w ruterze lub PnP....

 

U mnie w podpisie speedtest po wifi. TPlink WR841 i śmiga :)

 

W efakturze zmienisz a i tak jakiś gość musi Ci to ręcznie zrobić :P

Edytowane przez jaceknokia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość klientów nie bawi się w DNS czy upnp. Do takich zastosowań funkcja w e-fakturze jest wystarczająca.

Zmiana parametrów jest automatyczna, żaden gość nie robi nic ręcznie. Wysyłasz żądanie, modem się przelegowuje i masz nowe parametry. Nie wiem po co piszesz takie brednie skoro tego nie robiłeś ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem bo mam swój ruter. Od wieków zawsze był problem z tym WiFi od Vectry. Jeśli już działa ta funkcja to Bóg Zapłać Vectrze. Na fanpage Vectry takie problemy jak UPNP się zdarzają i co? Problem jakich mało.

 

Dobra. Koniec tego tamtego. Najważniejsze pytanie ile Eleveny będą kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, zmieniam właśnie moją stara paczkę w Vectrze, baaaardzo starą, pakiet złoty + 8mb internet :D ... i zastanawiam się, skąd niektórzy mają takie korzystne oferty, i w jaki sposób je wynegocjowali? ;) Na razie w lokalnej siedzibie Vectry zaproponowano mi:

1. złoty + 50mb = 69.90zł

2. złoty + 100mb = 79.90zł

3. złoty + 50 mb + 250 min = 85zł

4. platyna + 50 mb = 95zł

5. platyna + PVR + 150mb = 99.90zł

Dzwonił też pan ze zgłoszenia online i zaproponował:

6. platyna + 50mb + 50min = 99 zł

7. platyna + PVR + 150mb + 250min = 109zł

 

I co tu wybrać? Najbardziej chciałabym platynę + 50mb, ewentualnie platyna + 100mb, bez telefonu, bez żadnych dodatkowych opcji jak sno, canały+ itp, ruter też mam swój. Była teraz ciekawa oferta do końca lutego 89 zł za platynę + 100mb (choć nie tak ciekawa, jak niektórzy mają w podpisach;), ale niestety tylko dla nowych klientów, a ja jestem starym, wieloletnim klientem, gorszego sortu;) W tej chwili skłaniam się ku propozycji nr 1 - złoty+50mb za 69.90. W sumie w platynie interesują mnie dodatkowo tylko 4 programy, BBC Earth, Planete, Animal Planet i Ale kino. Nie oplaca sie dla tych czterech, sporadycznie ogladanych programow brac wiekszych paczek. A może jeszcze zadzwonić? Umowę rozwiązać?

 

Nigdy nie narzekałam na jakość usług Vectry (u mnie działa bez zarzutu, sporadyczne krótkie awarie), ale irytują mnie te rozbieżności w ofertach, zależne od przedstawiciela, lokalizacji, umiejętności negocjacyjnych, czy jesteś starym czy nowym klientem, jakaś wolna amerykanka i kombinowanie. Przez taką politykę jakikolwiek "bliższy" kontakt z Vectrą sprawia, że czuję się jak [beep]. Mam taką utopijną wizję idealnej oferty, która respektuje potrzeby klienta i w zależności od wybranych opcji proporcjonalnie dostosowuje wysokość abonamentu, jednakowo dla wszystkich. Czy tak wiele wymagam?!  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co tu wybrać? Najbardziej chciałabym platynę + 50mb, ewentualnie platyna + 100mb, bez telefonu, bez żadnych dodatkowych opcji jak sno, canały+ itp, ruter też mam swój. Była teraz ciekawa oferta do końca lutego 89 zł za platynę + 100mb (choć nie tak ciekawa, jak niektórzy mają w podpisach;), ale niestety tylko dla nowych klientów, a ja jestem starym, wieloletnim klientem, gorszego sortu;)

To szybko należy zmienić ten stan rzeczy i stać się nowym klientem :-). Bez tego zbyt wiele nie ugrasz.

Złóż wypowiedzenie obecnej umowy a zobaczysz jak spadną ceny w propozycjach BOK'u lub DUK'u.

Przy necie 50 i więcej Mb router WiFi od Vectry jest gratis. Upewnij się że Twój jest wystarczająco szybki. Jak ma kilka lat to będzie skutecznie spowalniał Twoje łącze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze i podstawowe jest złożenie wypowiedzenia. Wtedy jest szansa na dużo lepsze oferty z DUK. Platyna+ pvr+50MB za 69,90 jest absolutnie w Twoim zasięgu. Zazwyczaj(u mnie zawsze) oferty z lokalnego biura są dużo słabsze.

To szybko należy zmienić ten stan rzeczy i stać się nowym klientem :-). Bez tego zbyt wiele nie ugrasz.

Złóż wypowiedzenie obecnej umowy a zobaczysz jak spadną ceny w propozycjach BOK'u lub DUK'u.

Przy necie 50 i więcej Mb router WiFi od Vectry jest gratis. Upewnij się że Twój jest wystarczająco szybki. Jak ma kilka lat to będzie skutecznie spowalniał Twoje łącze...

 

Eh, chciałam tego uniknąć, ale zdaje mi się, ze nic więcej nie ugram bez wypowiedzenia. Zatem jutro "żegnam się" oficjalnie z Vectrą ;). Rozumiem, że zawsze mogę wycofać wypowiedzenie w ciągu miesiąca, jeśli żadna oferta nie będzie satysfakcjonująca? Lepiej samemu dzwonić do tego całego DUK, czy czekać na telefon?

 

Jeśli chodzi o ruter to mam tp-link wr841n v9.1 300Mb/s, ale coś tam przeczytałam na jakimś forum. że lepiej mieć swój niż vectrowy połączony z modemem. Oczywiście od razu pojawiły się głosy fanów rutera vectrowego, wytworzyły się dwie frakcje, przepychanki, szturchanki, ja mam większego i takie tam;), więc do końca nie wiem, co o tym myśleć. Vectra daje lepszy? ehh..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Aniela: bez przepychanki wyjaśnię w 2 podpunktach, żeby zamknąć temat :

 

1. Router wifi z Vectry jest dla osoby, która nie ma swojego routera wifi, nie potrzebuje i nie zna się na zaawansowanych funkcjach internetowych, ma nieduże mieszkanie i chce mieć święty spokój tzn przyjdzie technik i zrobi.

 

2. Własny router wifi bierze osoba, która używa internetu do bardziej zaawansowanych prac niż przeglądarka i mail, zna się na sieciach, chce mieć większy zasięg oraz dodatkowe możliwości jak usb print serwer, ftp,niezależny voip itp.

 

Dodam też żeby rozwiać wątpliwości, że w routerze Vectry poprzez zalogowanie do e-faktury na vectra.pl jest możliwość samodzielnej zmiany kanału wifi, nazwy sieci i hasła. Do tej pory nie można było samemu zmienić tych parametrów, teraz trochę się ugięli i poszli na rękę.

Edytowane przez kfm877
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek zawarłem telefonicznie z Vectrą umowę na następujących warunkach:

 

- internet: 50Mb/s (router wifi)

- telewizja cyfrowa: pakiet Srebrny (dekoder HD ADB)

- umowa na 24 miesiące (biegnie od marca)

<...>

Ostatecznie, po rezygnacji z tego telefonu średnia cena abonamentu za telewizję z internetem wyniesie niecałe 37zł miesięcznie.

 

Qrza twarz, jak Wy potraficie wyszarpać takie promocje... Ja mam tylko internet, 30Mb/s, umowa 24 m-ce - 44,99... Pierwsze 3 były po 1zł, co daje średnią ok. 40zł/m-c.

 

Pytanie do vectrowiczów "zaprawionych w bojach" (umowę mam pierwszy raz): jestem zainteresowany tylko internetem. 30Mb/s w sumie mi wystarczy, ale przydałby się wyższy upload, teraz mam tylko 1,5Mb/s. Sami mi oferowali niedawno 50/5, ale z podniesieniem abonamentu do 50zł oraz przedłużeniem umowy o kolejne 24 m-ce. W sumie to to samo co teraz mają na stronach, a nawet gorzej, bo tam umowa 18 m-cy. Podziękowałem. Cyrograf kończy mi się w lipcu. Już teraz składać wypowiedzenie i czekać na lepsze oferty od nich, czy jeszcze trochę poczekać?

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Stanley99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj w skrzynce znalazłem ulotkę  z ofertą Vectry:

 

- Platyna + sno + Canalplus + 100 mb/s za 119,90. Gdyby w tym był dekoder PVR, gwarancja że przez całą umowę będą Eleventy a z ceną zeszliby do 100 zł to bym brał.

- Superfilm&Sport + 100 Mb/s za 114,90

 

Pytałem też w Netii to za 69.90 dostaje 50 Mb/s do tego Pakiet na Start i 20 zł na wydanie na kolejne pakiety. Minusem całej ofert w netii jest PVR. Netia player oferuje nagrywanie ale w tym czasie nic innego nie obejrzę, giganagrywarka kosztuje 15 zł i po 180 dniach nie mam  dostępu do nagrań. Plusem za to jest gwarancja Elevenów co w związku z F1 bardzo mi pasuje. I co tu wybrać? Zobaczymy co dzisiaj w Biurze Vectra zaproponuje przy składaniu wypowiedzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...