Skocz do zawartości

Vectra


Rekomendowane odpowiedzi

U mnie Warszawa - Bielany, problem jest mocno zauważalny.

Reklamuję to od momentu modernizacji ( przed modernizacją miałem wszystko O.K.). Jak na razie reklamacje telefoniczna i pisemna bez skutku.

Są kanały ( te gorsze) , gdzie występuje "tylko" rozmywanie/ pływanie obrazu i są takie gdzie jest tragicznie i nie trzeba się specjalnie wpatrywać - widać zrywanie obrazu, pikselozę ( nie piszę tu o artefaktach tylko o obrazie zamieniającym się w wyraźne kwadraty).

Co śmieszniejsze to technicy którzy u mnie byli - problem potwierdzili , stwierdzili że nie leży on po mojej stronie, i poszli z zapewnieniem że przekażą to dalej.

A wczoraj dowiedziałem się , że zlecenie naprawy zostało zamknięte z zaleceniem abym oglądał TV z odpowiedniej odległości.

Oczywiście nie odpuszczę. Opisuję to na Facebooku, gdzie jest więcej osób z tymi problemami, z różnych rejonów Polski.

 

Więc forumowicza Robert03 doskonale rozumiem i wiem o co mu chodzi. U moich rodziców i siostry jest N-ka i zapewniam że obraz tam a u mnie to " niebo a ziemia".

Ja wcale nie twierdzę, że wszędzie jest doskonały obraz. Na pewno dużo zależy od okablowania konkretnego bloku, ale nie do końca mogę się zgodzić, że pogorszenie nastąpiło po ostatniej aktualizacji. Akurat u mnie ten problem nie występuje. W pewnym momencie miałem problem z jakością internetu, złożyłem reklamację i obniżono mi abonament do czasu naprawienia awarii, także życzę powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Warszawa - Bielany, problem jest mocno zauważalny.

Reklamuję to od momentu modernizacji ( przed modernizacją miałem wszystko O.K.). Jak na razie reklamacje telefoniczna i pisemna bez skutku.

Są kanały ( te gorsze) , gdzie występuje "tylko" rozmywanie/ pływanie obrazu i są takie gdzie jest tragicznie i nie trzeba się specjalnie wpatrywać - widać zrywanie obrazu, pikselozę ( nie piszę tu o artefaktach tylko o obrazie zamieniającym się w wyraźne kwadraty).

Co śmieszniejsze to technicy którzy u mnie byli - problem potwierdzili , stwierdzili że nie leży on po mojej stronie, i poszli z zapewnieniem że przekażą to dalej.

A wczoraj dowiedziałem się , że zlecenie naprawy zostało zamknięte z zaleceniem abym oglądał TV z odpowiedniej odległości.

Oczywiście nie odpuszczę. Opisuję to na Facebooku, gdzie jest więcej osób z tymi problemami, z różnych rejonów Polski.

 

Więc forumowicza Robert03 doskonale rozumiem i wiem o co mu chodzi. U moich rodziców i siostry jest N-ka i zapewniam że obraz tam a u mnie to " niebo a ziemia".

 

Złóżcie reklamację mailem, oraz opiszcie sytuację w waszych kablówkach do UKE. Kopię maila wyślijcie także do UKE. Ja miałem taki problem w INEI i dopóki UKE się nie zajęła sprawą to było jak by ktoś rzucał kulą w płot.

 

Ja walczyłem około 1.5 roku. Ale opłaciło się. Jest duuużo lepiej, co nie znaczy że idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dekoder PVR i od ponad roku nie wyświetla mi się MENU ani EPG. Nie wiem co mam z tym robić, a nie chcę zgłaszać, bo boje się, że mi zabiorą dekoder, a nie chcę tego ponieważ mam dużo nagrań na nim. Może ktoś mi pomóc?

Spróbuj wyłączyć i włączyć dekoder mi to pomagało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wcale nie twierdzę, że wszędzie jest doskonały obraz. Na pewno dużo zależy od okablowania konkretnego bloku, ale nie do końca mogę się zgodzić, że pogorszenie nastąpiło po ostatniej aktualizacji. Akurat u mnie ten problem nie wystepuje............

 

No właśnie.

Po co pisać takie rzeczy?

Jeśli u Ciebie problem nie występuje, to dobrze - wszyscy się cieszymy.

Stwierdzenie " nie do końca mogę się zgodzić, że pogorszenie nastąpiło po ostatniej aktualizacji " jest bezpodstawne , bo u Ciebie problemu nie było i nie ma.

Więc nie powinieneś podważać opinii innych , a takimi stwierdzeniami to robisz.

U wielu takich jak ja ( a ostatniej doby ich przybyło na facebooku) obraz był dobry do maja , a później już tylko dramat i tylko my możemy w tym temacie mieć pewność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry:) Chodizło mi o lewy dolny róg.

 

 

Jesli nie ten to spróbuj guzik opt. Powinnaś mieć możliwość zmiany rozdzielczości. A menu ci się wyświetla?

Już doczytałem pierwszy post, więc menu ci się nie wyświetla. Spróboj z opt.

 

Ale co ma do tego rozdzielczość? I jak by mi się udało to na jaką zmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie próbuję nikomu niczego wciskać. Jeśli ktoś ma dobry obraz i nie ma, bądz nie zauważa artefaktów to bardzo dobrze. Cieszę się z tego że jest zadowolony z jakości. Nie zamierzam polemizować na ten temat bo to niczego nie wniesie.

Ja niestety po majowej modernizacji obraz mam tragiczny na kanałach SD (kanały HD są bardzo dobre i nie mozna do niczego się przyczepić).

Tragiczny nie oznacza że się rwie i zacina - takich rzeczy nie ma. Poziom i jakość sygnału są bardzo dobre i nie w tym rzecz. Tragiczna jest treść tego sygnału czyli skompresowane paczki kanałów cyfrowych którym brakuje bitrate i przy szybkich scenach obraz się poprostu "dusi". Brakuje danych i robią się artefakty. (http://pl.wikipedia.org/wiki/Artefakt_(informatyka)).

Być może jest to wina lokalnych konfiguracji modulatorów które nie zostały przekonfigurowane po modernizacji w centrali albo zwyczajnie nie nadają się do pracy w obecnej konfiguracji i "nie wyrabiają". Problem może tez leżeć po stronie światłowodowej. Tylko co mnie to obchodzi. Ja otrzymuję faktury do zapłaty w normalnej wysokości a otrzymuję półprodukt.

Z doświadczenia wiem że wielu osobom to nie przeszkadza, wiem też że na satelitarnych platformach cyfrowych takie rzeczy także mają miejsce, jednak nie tak masowo jak w Vectrze po majowej modernizacji.

Jeśli chodzi akurat o mój przypadek to nie jest to problem okablowania bo sieć mamy nową i bardzo dobrej jakości o czym świadczy żyleta analog i fakt że cyfra przed modernizacją była także bardzo dobrej jakości.

 

Pamiętam czasy analogu gdzie wmawiano ludziom że zaśnieżony i pełen mory obraz jest dobry, taka technologia, ten typ tak ma i tak musi być. Teraz dla zysku upycha się nadmierną ilość kanałów w paczkach w kablu i transponderach satelitarnych i wmawia się abonentom że obraz jest dobry. Za 2-3 lata jakość HD także zejdzie na psy bo stanie się standardem tak jak dziś jakość SD.

 

I jeszcze jedno. Artefakty widać na każdym odbiorniku. Nie potrzeba mieć plazmy czy LCD. Wystarczy stary poczciwy kineskop od 21 cali w górę. Ja mam 32 cale CRT + dekoder HD podłączony przez SCART.

 

U mnie najgorzej wypadają TVN Meteo, Religia TV, TVN 24, Eurosport, N Sport, MTV Rocks, Hits, Dance, Rebel TV, TVP Seriale, TVP1, TVP2, Boomerang, BBC CBeebies, Disney Junior, Domo+, Discovery (chociaż zauważam poprawę tego kanału. Chyba Vectra zmieniła dosył), DV, Euronews, RTL, Pro7, RT, BBC WORLD.

Znośnie - akceptowalnie wypadają: Polsat, TVP Info, VIVA, 4Fun, Eska TV.

Nie wymieniam takich kanałów jak AXN, Comedy Central czy Zone Europa, gdyż te kanały mają niską rozdzielczość i małą ilość szczegółów u źródła i tam artefakty nie są tak widoczne. Ich nie trzeba poprawiać.

Kanały HD odbierają bardzo dobrze. Artefaktów jest znikoma ilość tylko przy bardzo dynamicznych scenach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Robert tak jak piszesz, u mnie to samo jest. Przed modernizacją obraz był super, rzadko widać było piksele czy artefakty a teraz wyraźnie brakuje bitrate, wrzucili za dużo kanałów na jeden mux i jeśli nie rozrzucą tego to chyba niestety nic się nie zmieni :( TVN24 to teraz normalnie nie da się oglądać piksele szczególnie podczas relacji na żywo aż rażą po oczach. Natomiast co zrobiono z takimi kanałami jak angielskie MTV, TV Disco, TVN Meteo czy Religa TV to jest masakra, prawie same piksele są tam wszechobecne. Jedyne co mnie teraz trzyma przy Vectrze to ceny ale jeśli nic nie poprawią do września to chyba trzeba będzie się zastanowić nad zmianą operatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak czytałam tamtego posta ale się zapytałam, bo ja mam telewizor 32 cala, a nie 29 jak ktoś napisał w tamtym poście.

 

Tak jak myślałam to nic nie daje. Nic się nie pokazuje na ekranie :(

 

 

Na dekoderze jest przycisk RES - spróbuj kilka razy nacisnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak czytałam tamtego posta ale się zapytałam, bo ja mam telewizor 32 cala, a nie 29 jak ktoś napisał w tamtym poście.

 

Tak jak myślałam to nic nie daje. Nic się nie pokazuje na ekranie :(

 

 

Na dekoderze jest przycisk RES - spróbuj kilka razy nacisnąć.

 

Ale przez ten przycisk nie usunę nagranych programów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, absolutnie :) RES to skrót od "resolution", a nie od "reset". Za każdym naciśnięciem klawisza na wyświetlaczu dekodera pojawi się któryś z trybów 575p 576i 720p 1080i. Jeśli masz telewizor podłączony przed kabel HDMI to wybierz któryś z przedostatnich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...