Skocz do zawartości

Vectra


Rekomendowane odpowiedzi

Ale to już jest sygnał aby wezwać konserwatora sieci niech sprawdzi na swoim mierniku jakość oraz siłę sygnału. Tylko nie zdziw się jak powie że zakłócenia powoduje jakieś urządzenie.

 

Niech konserwator jak przyjedzie na kontrolę zabierze dekoder na wymianę, tak na wszelki wypadek.

 

Ja tak miałem w Inei. W końcu naprawili to co mieli i teraz jest już "prawie" OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego płacisz technikowi???? Sieć musi zapewnić Ci poprawny odbiór wszystkich usług. Chyba że udowodnią Ci że problem jest winy abonenta - uszkodzenie kabla, przyłącz itp.

 

Jednak jeśli po stwierdzeniu że problemu nie może rozwiązać to na pewno nie może kazać zapłacić tobie 50 zł czy jakiejkolwiek sumy - faktury czy paragonu nie zostawił? Jeżeli musi być opłata to niech Vectra doliczy do Faktury miesięcznej, jednak tutaj musisz podpisać "formularz" załatwienia/ usunięcia usterki i tam powinna być informacja o tym czy usługa była bezpłatna czy płatna.

 

Najlepiej zgłoś reklamację, możesz mailem oraz wyślij kopię do UKE

 

Zawsze możesz zgłosić problem do UKE http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?pla ... &page=text

 

Napisz maila lub jeśli mieszkasz w okolicy gdzie jest delegatura UKE to podejdź osobiście.

 

 

Ja walczyłem z moją siecią ponad rok jak tylko zgłosiłem UKE to nagle kablówka zaczęła inaczej podchodzić do sprawy którą w końcu załatwiła .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmm zawsze ? Jeżeli stwierdzi że został wezwany bezpodstawnie wystawia za taką wizytę rachunek minimum 50 zeta

 

W tym konkretnym przypadku zawsze bo problem jest i żaden technik tego podważyć nie powinien. Problem w tym że technik lokalny nie może go usunąć.

Pamiętać też należy że to Vectra jest dla nas a nie my dla niej. Problem pikselozy musi zniknąć jeśli Vectra nie chce stracić wielu abonentów, dlatego my jej klienci musimy ich nękać do bólu. Jeśli odpuścimy będzie to oznaczało że akceptujemy taką jakość.

Obecnie jakość telewizji cyfrowej jest poniżej akceptowalnej a do DVB-T to nawet nie ma co porównywać bo to jakby porównać VHS (Vectra) do Blue-ray (DVB-T).

 

Rozumiem opłaty nakładane za nieuzasadnione wezwanie technika. Operatorzy bronią się w ten sposób od wzywania technika do "włączenia telewizora". Tak się niestety często dzieje że techników wzywa się "bo nie ma telewizji" :-). Na miejscu okazuje się że ktoś wycierał kurz i z telewizora wyleciała wtyczka antenowa lub poluzował się kabel Euro :-). Inne przykłady to np. słabe baterie w pilocie lub brak głosu ( lub obrazu) na wszystkich kanałach (przyczyna: poluzowany kabel euro w dekoderze lub telewizorze). To 90% zgłoszeń....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko weź udowodnij że coś nie działa w chwili jak przychodzi technik. Ja miałem przypadek że zakłócenia występowały w godzinach po 22 prawdopodobnie gdzieś włączało się jakieś urządzenie które emitowało zakłócenia w odbiorze. Trudne jak się nie ogląda w danej chwili do wychwycenia tym bardziej że były to chwilowe, o różnych długościach zakłócenia. A o tej godzinie technicy nie pracują. Jak miałem takową sytuację wcześniejszych porach także ciężko zaprosić technika aby siedział całe popołudnie i pilnował tv. Jeden raz trafił u mnie że akurat w momencie jak przyszedł zaczęły się problemy z odbiorem - taki FUKS diagnoza natychmiast - sprawdzone przyłącze w domu, później na klatce schodowej (tutaj już były pewnie wahania sygnału), później w piwnicy (także) następnie skrzynka przed budynkiem i tutaj już wiedzieli że to nie jest wina po stronie odbiornika tylko od stacji przekaźnikowych pomiędzy blokami.

 

Najlepiej sprawdzić jeszcze jak jest u sąsiadów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dzwoniłem do mojego BOK i rozmawiałem chwilę życzliwie w tej sprawie (pikseloza). Przyznam szczerze że jestem załamany a jadkocześnie zdziwiony postawą abonentów Vectry.

Wyobraźcie sobie że na około 10 000 abonentów w moim mieście nasz BOK nie otrzymał żadnego zgłoszenia w temacie niskiej jakości cyfrówki. Ja jestem pierwszy, w zasadzie drugi bo już dzwoniłem do nich raz jakieś 2 tyg. temu :-).

Jeśli takie jest podejście abonentów to chyba rzeczywiście nie ma co liczyć na poprawę jakości bo klienci jej nie czekują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czego mogłeś się spodziewać po molochu!!! Duże sieci mają taką metodę spychania sprawy do zera, a że zdziwienie że jesteś pierwszym, no cóż Ci mogę powiedzieć - też tak miałem.

 

Jedynie technik jak się pojawił w domu to powiedział że problem jest, ale jeśli nikt nie informuje o usterce to po prostu jej nie ma.

 

Ja w ub roku miałem 5 miesięcy upustu. Tyle że składałem reklamację, oraz napisałem do UKE o pomoc (wszystkie pisma, reklamacje także im wysłałem). Próbuj dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sobie sprawę że taka jest metoda. Tzn, udać głupa i pisać, mówić że jest dobrze. Dyskusja na FB także zmierza do tego by pokazać piszącym że problem jest marginalny i dotyczy tylko piszących :-).

 

Wniosek z tego jest taki:

Jakość usług jest na tyle kiepska ile są w stanie zaakceptować klienci.

 

Nie wiem czy też tak macie ale dziś jakby się trochę poprawiło. Na TVP 1,2 mniej pikseli podobnie na Boomerangu, Polsacie i TVP Serialach. Także tenis na Eurosport i Piłka na N Sport bardziej czysta i wolna od pikseli. Także poprawę widać na kanałach muzycznych w tym na najgorszych jak dotąd MTV oraz VH1.

Nie jest to jeszcze jakość DVB-T ale poprawę widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz sieci kablowe szczególnie te duże jak zaczęły przejmować małe lokalne osiedlowe kablówki nie bardzo panują nad tym co się dzieje. Tym bardziej że przejmowane małe kablówki są różnej jakości technicznej i technologicznej.

 

Ale jak sam zauważyłeś małą poprawę, może jednak coś jest na rzeczy. To że Ci nie odpowiedzieli lub zbyli nie znaczy że nie znają problemu i sami próbują naprawić. A samemu przyznać się do błędu jest zawsze najtrudniej.

 

Złóż reklamację mailem nic Ci nie zaszkodzi najwyżej odrzucą. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W składaniu reklamacji do Vectry to akurat wprawę mam :-) Po półtora roku walki o swoje w różnych tematach (nietechnicznych) mam już trochę dosyć :-) bo sporo tego było i chciałbym ze 2 miesiące odpocząć. Ale szansy nie dają :-). Gdyby nie lokalny BOK w którym ludzie są "normalni" chcą dobrze i znam ich od lat już pewnie nie byłbym abonentem telewizji tego operatora (co nie znaczy że byłbym innego bo u innych molochów wcale lepiej nie jest). Internet to zupełnie inna sprawa. Mają najlepszy, najtańszy, trzyma deklarowane parametry i zawsze jest. Na przestrzeni 10 lat zdarzyły się dwie dłuższe awarie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę tego posta nie żeby sie pochwalic tylko podać informacje że u niektórych dziala prawidłowo, mianowicie od 26 maja w moim przypadku jakośc zadawalająca, juz nie występuje pixeloza ani zanik obrazu (komunikat) i oby tak pozostało, co w trakcie modernizacji było notoryczne na wielu kanałach.

Przed modernizacja czasami tez wystepowały problemy ale nie z takim nasileniem jak w trakcie modernizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dekoderach 3830CD wskoczyła aktualizacja softu. Główna zmiana to pojawienie się usługi USB PVR, jednak wygląda na to, że będzie to usługa płatna.

Dodatkowo uzupełniono logotypu nowych stacji (poza Viasat HD) i zaktualizowano logotypy kanałów BBC. Brak aktualizacji na PVR (5810CX)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj otrzymałem informację iż w dniu 30.06. w Bydgoszczy i Świeciu będą trwały prace modernizacyjne sieci w związku z tym od północy do czwartej rano część usług cyfrowych będzie niedostępna.

Mam nadzieję że po tych pracach jakość telewizji się poprawi. Od 2 dni obserwuję nieznaczną poprawę jakości obrazu ( mniej pikselozy) jednak daleko jeszcze do tego co było przed modernizacją oraz do jakości chociażby DVB-T.

Cały czas piksele nawet w statycznych scenach czy paskach informacyjnych kanałów typu TV Biznes, TVN 24 czy TVN CNBC. Kanały muzyczne także wyglądają nieciekawie.

Zdaję sobie sprawę z tego iż każdy indywidualnie ocenia jakość i dla wielu obecna może i jest wystarczająca.

Obserwując dyskusję na FB okazuje się że niektórzy abonenci mieli zbyt słaby sygnał i z tego powodu przekaz się zrywał do tego stopnia że nie mozna było oglądać. To jednak nie o to chodzi i nie to jest obecnie problemem (może lokalnym tak ale nie jest to problem globalny). Pisząc "pikseloza" mamy na myśli płynny obraz i dzwięk, jest możliwość oglądania kanałów jednak w scenach bardziej dynamicznych, wtedy kiedy na ekranie dzieje się "więcej", widoczne są malutkie kwadraciki. Nie uniemożliwia to oglądania programu gdyż treści przekazywane na ekranie są "czytelne". Drażni jednak tych którzy wymagają obrazu czystego pozbawionego takich defektów. Pomimo tego że każdy z nas ma inne "wyczulenie" na ten temat powinniśmy wymagać od Vectry obrazu najwyższej jakosci. To że niektórzy akceptują "pikselozę" nie tłumaczy że taką siermięgę powinniśmy akceptować i jeszcze za to płacić.

 

Logotypy wgrane w dekoder i EPG to są nic nie znaczące drobiazgi w porównaniu z "pikselozą". Z drugiej strony u mnie nie ma i nie było problemów z logotypami. Cały nawet w czasie modernizacji były właściwe dla właściwego programu (dekoder 3830CD). Może dlatego że często wyłączam dekoder z sieci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i lipa. Modernizacja sieci niby była dziś w nocy ( nie sprawdzałem ale pisali że będzie) a efektów brak.

Pikseloza na kanałach SD jak była tak jest, kanały HD też są "średniej jakości". Nie zmieniono modulacji kanałów. Na większości dalej pozostaje 64 QAM na niektórych jest 256 QAM. Nie ma to wpływu na jakość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie odwiedziłem bielskie BOA. Pytam się Pana miłego czy to co widać na LCD 40' to jest jakość cyfrowa? Pan wziął pilota do PVR, poklikał na TVP1, TVP2, bajkowe oraz muzyczne i mówi że nie widzi pogorszenia obrazu. Normalnie nóż się w kieszeni otwiera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba być wyrozumiałym. Pan pewnie ma wadę wzroku. Vectra jak robi rekrutację do swoich BOK preferuje osoby niedowidzące i z wadą wzroku. :lol2: Takie osoby nie musza kłamać i oszukiwać klientów którzy skarżą się na kiepski obraz.

W moim BOK nie odnotowano podobno żadnego zgłoszenia ( ja byłem podobno pierwszy) o pogorszeniu obrazu i udają zdziwionych. :censored:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dziwne, ile Vectra ma abonentów? 800 tysięcy?

 

I tylko my widzimy kaszankę na kanałach... dzwine

 

Wzywaj serwisanta. Ja już miałem dość ciągłej pikselozy i zanikających kanałów HD i przyjechał pan z miernikiem. Efektem tego będzie wymiana kabla na całej ulicy oraz doprowadzenia do domu. Serwisant mówi iż część starego okablowania nie ogarnia zmian wynikłych z modernizacji i dopóki nie wymienią to nie będzie dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...