Skocz do zawartości

Vectra


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, szyzag123 napisał(a):

Do listopada 2024 mam obecną umowę na : (....)

- C+ Prestige (do czerwca 2025) (....)

Na co jest szansa przy złożeniu wypowiedzenia? 

Dopóki nie skonsolidujesz wszystkich składników umowy do tego samego terminu to nie licz na nic konkretnego.

Do tego czasu to oni są górą.

Edytowane przez Kleofas11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szyzag123 napisał(a):

Mam do was pytanie. Do listopada 2024 mam obecną umowę na : 

- Pakiet Platynowy (2 x CI+)

- Internet 600 mbps

- Pakiet Eleven Sport na Ostro

- C+ Prestige (do czerwca 2025)

 

Za to wszystko na ten moment płacę 163zł. Na co jest szansa przy złożeniu wypowiedzenia? 

Skąd aż taka podwyżka, bo w stopce masz dużo niższą cenę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klauzula inflacyjna w 2023 i 2024 roku, a dodatkowo w czerwcu zeszłego roku dobierałem C+, która też została w 2024 roku objęta klauzulą. Bez klauzul za to wszystko co mam powinienem płacić 129zł. O tą cenę po wypowiedzeniu chcę powalczyć.

 

Bez klauzul mam takie ceny :

Pakiet Platynowy za 38zł

C+ Prestige za 30zł

Internet za 36zł

Eleven SNO za 15zł

Multiroom za 10zł

 

Ogólnie u mnie jest konkurencja, ale niestety oferty są w IPTV, a Vectrę mam po koncentryku. Nie uśmiecha mi się zmiana właśnie z tego powodu (chociażby na Play, bo aktualnie mają fajną ofertę, a zobaczymy, co to będzie w okolicy świąt czy na BF).

Edytowane przez szyzag123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, vectriusz napisał(a):

A nie ma w mailu linów do akceptacji warunków umowy?

Jest wyłącznie informacja, żeby nie odpowiadać na maila, a ewentualnie skontaktować się telefonicznie z Vectra, jeżeli to nie ja byłem autorem zgłoszenia w aplikacji chęci podwyższenia pakietu canal+ i tak cisza od wtorku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.09.2024 o 13:26, Anita Kaźmierska napisał(a):

Czy dostał ktoś dziś na maila jakieś zmiany w regulaminie?

Tak, właśnie przed chwilą.
Jest taki fragment:
„Jeśli są Państwo w Okresie Zobowiązania, możemy zmienić Państwu warunki umowy wyłącznie na
zasadach określonych w ustawie „Prawo komunikacji elektronicznej”, tj. jeśli:
1. konieczność wprowadzenia zmian wynika:
• bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w szczególności ze zmiany stawek podatku
od towarów i usług,
• z decyzji Prezesa UKE,

z innych obiektywnych okoliczności, na które nie mamy wpływu i których nie mogliśmy
przewidzieć
;"

Tak się zastanawiam o co tu chodzi z tymi "obiektywnymi okolicznościami" ?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to znów jest bezczelność. Vetcra zmienia regulamin i jak się z tym nie zgadzasz to możesz napisać wypowiedzenie tylko nie zapomnij że doje.....y Ci za to karę, jak jesteś na okresie zobowiązania.
Tak samo do bezterminowych umów bez klauzuli inflacyjnej wprowadzają ten zapis.
Czy zmiana warunków umowy nie wymaga czasem akceptacji klienta na środku trwałym?

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dsd

Nie dopisałeś kolejnych punktów 2 i 3,które mówią nieco więcej iż:

2. zmiany są tylko na Państwa korzyść, w tym powodują obniżenie cen lub dodanie nowej usługi; albo

3. zmiany są tylko administracyjne i nie niosą dla Państwa negatywnych skutków. 

Czyli o podwyżkach teoretycznie nie ma mowy, ale jak to u nich bywa, mogą ją podciągnąć pod ten zapis, który przywołałeś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również otrzymałem maila w sprawie dostosowania regulaminu/umowy do nowej ustawy.

 

Z pobieżnej lektury otrzymanego Listu Przewodniego PKE wynika, że:

- dla umów terminowych w trakcie trwania Okresu Zobowiązania nie będzie stosowane podwyższanie opłat o wskaźnik inflacji (CPI)

- dla umów bezterminowych lub umów zawartych jako terminowe, ale już po upływie Okresu Zobowiązania - Dostawca Usług uprawniony jest do podwyższenia opłat o wskaźnik inflacji "z obiektywnych powodów, które wpływają na świadczenie Usług lub Usług Dodatkowych przez Dostawcę Usług". Lista "powodów" podana jest w pkt II.28.3 (ppkty a-m). Niewątpliwie Vectra będzie - tak jak do tej pory - korzystać z tego uprawnienia.


Skoro mowa o wzroście inflacji i możliwej podwyżce opłat uwzględniono również przypadek deflacji czyli spadku cen. Uwaga! Teraz najlepsze:
 

Cytat

 

28.8. Dostawca Usług uprawniony jest nadto do jednostronnego obniżenia Opłat lub usunięcia Opłaty.

28.9. Dostawca Usług obniży Opłaty w ciągu maksymalnie dwóch okresów rozliczeniowych po opublikowaniu danego Wskaźnika CPI oraz według wyliczenia przeprowadzonego zgodnie z pkt. 28.3. lit. a. powyżej, jeśli wystąpi deflacja (Mnożnik, o którym mowa w pkt. 28.3. lit. a. ppkt. (i)-(ii) będzie mniejszy niż „100%”) – za wyjątkiem sytuacji...


 

 

Tzn. po podwyższeniu opłat z tytułu inflacji, dostawca nie ma obowiązku ich obniżenia, gdy wystąpi deflacja - jest jedynie do tego uprawniony, ale nie ma takiego obowiązku. Co to oznacza? Oznacza to naruszenie interesów konsumenta. Dlaczego? Bo w tym przypadku następuje zachwianie równowagi kontraktowej na linii konsument-dostawca usług, tzn. konsument znajduje się w gorszej pozycji w stosunku do dostawcy, który może nadal pobierać podwyższone opłaty. Co można zrobić? Rozwiązać umowę z zachowaniem okresu wypowiedzenia i czekać aż UOKiK zakwestionuje taką praktykę rynkową jako niedozwoloną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.09.2024 o 13:48, art_83 napisał(a):

Również otrzymałem maila w sprawie dostosowania regulaminu/umowy do nowej ustawy.

 

Z pobieżnej lektury otrzymanego Listu Przewodniego PKE wynika, że:

- dla umów terminowych w trakcie trwania Okresu Zobowiązania nie będzie stosowane podwyższanie opłat o wskaźnik inflacji (CPI)

- dla umów bezterminowych lub umów zawartych jako terminowe, ale już po upływie Okresu Zobowiązania - Dostawca Usług uprawniony jest do podwyższenia opłat o wskaźnik inflacji "z obiektywnych powodów, które wpływają na świadczenie Usług lub Usług Dodatkowych przez Dostawcę Usług". Lista "powodów" podana jest w pkt II.28.3 (ppkty a-m). Niewątpliwie Vectra będzie - tak jak do tej pory - korzystać z tego uprawnienia.


Skoro mowa o wzroście inflacji i możliwej podwyżce opłat uwzględniono również przypadek deflacji czyli spadku cen. Uwaga! Teraz najlepsze:
 

Tzn. po podwyższeniu opłat z tytułu inflacji, dostawca nie ma obowiązku ich obniżenia, gdy wystąpi deflacja - jest jedynie do tego uprawniony, ale nie ma takiego obowiązku. Co to oznacza? Oznacza to naruszenie interesów konsumenta. Dlaczego? Bo w tym przypadku następuje zachwianie równowagi kontraktowej na linii konsument-dostawca usług, tzn. konsument znajduje się w gorszej pozycji w stosunku do dostawcy, który może nadal pobierać podwyższone opłaty. Co można zrobić? Rozwiązać umowę z zachowaniem okresu wypowiedzenia i czekać aż UOKiK zakwestionuje taką praktykę rynkową jako niedozwoloną.

 To tylko ich delaracja, regulamin nie może nadpisać ustawy ani jej unieważnić.

Ustawa wprowadziła to co było wyśmiewane i latali i pisali do UKOiK, teraz jest już prost umocowane.

Ustawa wchodzi w życie od listopada :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, LorDx napisał(a):

 To tylko ich delaracja, regulamin nie może nadpisać ustawy ani jej unieważnić.

Ustawa wprowadziła to co było wyśmiewane i latali i pisali do UKOiK, teraz jest już prost umocowane.

Ustawa wchodzi w życie od listopada :-)

Genialnie - teraz czekam tylko, żeby UOKiK nakazał im zwrot nienależnie pobranej podwyżki inflacyjnej za kilkanaście miesięcy wstecz, tzn. podwyżki, na którą konsument oficjalnie nie mógł się nie zgodzić ze względu na kary za przedterminowe zerwanie umowy, którą straszono wszem i wobec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...