Skocz do zawartości

Astra 28.2E + Hotbird 13E


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy istnieje możliwość instalacji konwerterów do odbioru 13E i 28.2E z jednej anteny?

 

Przyznam się, że jestem laikiem i nie za bardzo się w tym orientuję. Czy rozbieżność pozycji nie będzie za wysoka?

 

Będę wdzięczny za jakiekolwiek rady. Mieszkam w UK i byłoby fajnie korzystać z tych dwóch satelitów.

 

Z góry dziękuję! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej tak. Ja na antenie ok. 80 cm mam 4 konwertery: centralny H-B (13E) + Astra 1(19.2E) + Astra 3 (23,5E) + Astra 2 (28,2E).

Z przeciwnej strony od głównego H-B nie mam żadnego konwertera bo ten kierunek przysłania mi budynek i musiałbym antenę mocować na dłuższym wysięgniku.

Z Astry 2 (28,2E) mam odbiór tylko niektórych transponderów z wiązki europejskiej ale w GB nie powinno być problemu z odbiorem wszystkich transponderów nawet na mniejszej antenie (może się wtedy nie zmieścić np. dodatkowy konwerter na Astrę 19,2E gdzie jest np. TV TRWAM i szereg niemieckich kanałów FTA (np. Eurosport, Sport1 i innych nawet w wersji HD. Można to sprawdzić np. na stronie King of sat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michall1234

W zasadzie używam konwerterów typowych z szyjką 40 mm. Ostatnio zakupiony (koszt ok. 20 zł z przesyłką na znanej A...ukcji, np. nr 5929715317) to też z taką szyjką tylko z niewiele większą średnicą główki i tylnej części , który ze względu na małą odległość udało się ustawić jako ostatni na Astrę 28,2E za Astrą 23,5E. Z Astry 23,5E odbieram w zasadzie tylko czeskie i słowackie FTA (ok. 10 kanałów w tym Ocko TV).

@Dafy