Skocz do zawartości

Multiroom Polsat Box


Matthías
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Od pół roku mam problem z multiromem, wcześniej jakieś pół roku działało bez problemów. Teraz codziennie multiromy (3sztuki) parę razy dziennie pokazują komunikat o braku dekodera głównego w sieci. Na chwilę się wyłączają po chwili znowu działają. Ponieważ jeden multiroom ma słaby sygnał sieci dałem wzmacniacz sygnału potem dodatkowy router który klonował sieć. Bez rezultatu. Główny dekoder połączyłem lanem trzy multiromy również. Bez rezultatu. Po dzisiejszej zawieszce nie wytrzymałem i zadzwoniłem do serwisu. Zauważyłem że zakładki ustawienia multiroom w dekoderach dodatkowych są aktywne natomiast w głównym nie. Status multiroom w głównym pokazuje że multiroom nieaktywny a w dodatkowych aktywny. Pani z serwisu kazała sobie dyktować ustawienia sieci przy dekoderze dodatkowym gdy usłyszała że jest połączony lanem a główny po wi-fi stwierdziła że wszystkie muszą być połączone jednakowo. Przeszedłem do multiroom z wi-fi. Sygnał 40 procent za mało pani stwierdziła musi być 60 procent. Przecież to było ponad 10 mb/s. 

Kolejno IP nie zgadza się z IP dekodera głównego. Muszą być jednakowe. Jak jest przydzielane IP multiroomom ? 

Jak zmienić IP w dekoderach? W routerze. 

Czy to może być przyczyną? Czy serwis się odpycha. Czemu zakładka multiroom w dekoderze głównym jest nieaktywna? 

Pozdrawiam

Udało zmienić mi się IP w dekoderach na to samo. Wszystkie dekodery na Wi-Fi. I co? Po dwóch godzinach włączam dekoder. Dekoder zablokowany🤬

Znowu diagnostyka sieci multiroom po których zazwyczaj dekoder ruszał i nic. Dekoder główny włączyłem i po paru minutach multiroom ruszył. Więc chyba pani z serwisu ściemniała. Chyba że dekoder główny ma być włączony 24 h. Ale kiedyś działało a teraz nie. Nadal nieaktywna zakładka multiroom na głównym dekoderze. Chyba w piątek będę dzwonił do serwisu bo dzisiaj już mi się nie chce. Podejrzewam że to między innymi wina dekodera głównego bo często się zawiesza i brak aktywnej zakładki multiroom. 

Mam jeszcze pytanie czy multiroom mogą mieć jednakowe IP i dlaczego dekoder główny im takiego nie nadaję? 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne żeby dekodery były w tej samej podsieci, czyli przedostatnia grupa ma mieć taką samą cyfrę np. router jest 192.168.0.1 to dekodery dostają kolejno
192.168.0.2
192.168.0.3
192.168.0.4 itp
Jeśli router jest 192.168.1.1 to dekoder dostają kolejno
192.168.1.2
192.168.1.3 itp
Jeśli masz np główny router który ma 192.168.0.1 i do niego podpiety np główny dekoder oraz dodatkowy AP czy router, który ma NAT i adres np 192.168.1.1 i do niego podpięte 2 multiroomy to taka konfiguracja nie zadziała, pomimo tego że działa internet.
To najczęstszą bolączka i tego ludki nie ogarniają. Staraj się tworzyć sieć w domu w oparciu o switche a nie routery. Jeden router wystarczy.
W sieci nie może być 2 takich samych adresów IP. Taka konfiguracja jest błędna i powoduje problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Czyli pani z Lini pomocy nie ogarnia tematu😀. Córka się śmiała jak ustawiałem jednakowe IP ostrzegała ale mówię co tam spróbuję skoro technicy tak każą. 

Aktualnie mam jeden router i kilka switchy.Router Huaweia z Netii światłowód. Średnio to działa ale nie będę kupował swojego bo na światłowodzie tanie nie są. Zacznę działać jutro bo dzisiaj nie będę przeszkadzał kinomaniakom 😀

Nadal mnie jednak nurtuje brak aktywnej zakładki multiroom w dekoderze głównym. Czy ktoś tak ma? 

Edit

Pani z infolini na końcu o ile dobrze zrozumiałem proponowała usługę płatnego montażu. Nie zrozumiałem dokładnie o co chodzi więc podziękowałem. 

Jestem daleki od teorii spiskowych ale jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o... 

Ale kiepsko było słychać więc może chodziło o montaż czegoś innego😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Slawko9z tego co piszesz to masz za skomplikowaną sieć w domu. Podstawa to ustawić wszystko w jednej podsieci o ile to jest możliwe i stosować routery które nie tworzą dodatkowej podsieci, bo to niepotrzebnie komplikuje Ci działanie. Należy też zwrócić uwagę na porty LAN/WAN jak masz podłączone dodatkowe routery jeśli łączysz je kablem.

Edytowane przez tail#
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady jeden router i na tę chwilę dwa switch. Niestety to przez to że sieć była latami sztukowana według potrzeb. Musiałbym teraz zainwestować parę stówek w konkretny kabel lan i pociągnąć wszystko z routera ale na routerze i tak za mało wyjść łanu więc i tak muszę mieć switch. Cztery dekodery dwa kompy stacjonarne no reszta może iść po wi-fi ale jak stare routery ogarniały telewizor sony u teściów w skrajnym najdalszym pokoju tak router huawei ma problem niby sieć znajdzie ale się nie połączy. Przez to dodatkowy router dawałem ale zlikwidowalem

A propo kabla lan. Kupiłem kiedyś od kolegi ok. 20 metrów kabla lan sztywny w czarnej owijce jak gdyby stretchu sztywny,w miarę cienki mam go 10 lat ciągle przekładam wyginam i działa. Nigdzie nie mogę takiego kabla kupić wszystko cienkie kabelki luźne w oplocie. Jakieś dziadostwo. 

Jak dodać zdjęcia? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również mam problem z multiroomem. Po kilku telefonach do Polsatu i ciągłym przywracaniu ustawień domyślnych, technik kazał wymienić wszystkie 3 dekodery. Wymieniłem 3.01.2022. Uruchomił sie tylko 1 multi i główny. Na jednym cały czas miałem multiroom zablokowany. Po 5 telefonach i ostatniej prawie 2 godz rozmowy z technikiem, kazał iść wymienić dekoder. Wymieniłem wczoraj nowy na nowy a ten nowy nie połączył się z siecią. Kolejne telefony i znowu wymiana jednodniowy dekoder na nowy. Dzisiaj wymienilem po raz 3 i działał multiroom 6 godz a tu nagle zonk, komunikat brak połączenia z dekoderem głównym. 

 

Jeżeli chodzi o podłączenie to nie ma różnicy czy przez ethernet czy przez wifi. Jeżeli coś po drucie nie działa to winą nie jest internet itp., winny jest sprzęt Polsat Box'u.

 

Jakieś sposoby na rozwiązanie? Brak mi sił dzwonić do Polsatu i słyszeć "proszę przywrócić ustawienia domyślne" po chwili "niestety ja już nie mogę wiecej pomóc".

2 godziny temu, Slawko9 napisał:

 

Pani z infolini na końcu o ile dobrze zrozumiałem proponowała usługę płatnego montażu. Nie zrozumiałem dokładnie o co chodzi więc podziękowałem. 

Jestem daleki od teorii spiskowych ale jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o... 

Ale kiepsko było słychać więc może chodziło o montaż czegoś innego😀

Proponowała pewnie montaż fotowoltaiki. Co 3 telefon mi proponują. Telewizji nie ogarniaja a za fotowoltaike się biorą.

Edytowane przez czipi26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adresy ip mam dobre. 

Główny ma 192.168.1.45

1 multi 192.168.1.47

2 multi 192.168.1.48.

Teraz mam wszystko podłączone przez wifi. 

Jakość sygnału wifi  na wszystkich dekoderach full.

Dzisiaj już  z 6 razy miałem informację ze multiroom zablokowany. A co najlepsze, zauważyłem że tylko jednego blokuje a drugi nie. Zamieniajac je miejscami aby wykluczyć zasiegi itd. To dalej blokuje tego co wcześniej blokowało, a ten co jest na jego miejscu działa caly czas przsz 4 dni. 

 

Blokuje tego co był wymieniany 3 razy. Mam go wymienić kolejny raz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, czipi26 napisał:

Dzisiaj już  z 6 razy miałem informację ze multiroom zablokowany.

i co robisz w takim przypadku? Chyba nie chodzi o to żeby non stop dekodery wymieniać i z góry zakładać że to jest problem z nimi. Trzeba ustalić przyczynę chyba że masz na 100% pewność, że to wina sprzętu od operatora. Adresy masz wpisywane ręcznie na każdym z dekoderów? Wszystkie tunery łącza się do tego samego routera?

Edytowane przez tail#
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dekodery łącza sie z tym samym routerem. Podłączenie do internetu przeprowadzam automatycznie wiec same adresy sie nadaja.  Ten co sie blokuje jest caly czas polaczenie z internetem o prędkości w granicach 40 Mb/s. Nawet gdy jest zablokowany multiroom to wszystkie dekodery mają polaczenie z internetem. 

 

Gdy zablokuje sie multiroom to różne kombinacje. Raz pomaga wypiecie z zasilania dekodera głównego. Raz pomaga poczekac 1 min i wskoczy samo. Kolejny raz wyłączenie z prądu i przywrócenie ustawien domyślnych dekodera zablokowanego. A w poprzednim gdy zablokowało multiroom to nic nie pomagało. 24h miałem zablokowany i pomoglo dopiero wymiana dekodera.

 

Wcześniej blokowało mi jednocześnie dwa multiroomy. Po wymianie dekodera blokuje teraz ciągle jeden i ten sam. Drugi działa bez problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dołożyłem dodatkowy router huawei ws 318n po kablu na parterze. Sygnał mam teraz 100 procent. Router rozgłasza te samą nazwę choć jak gdyby to inna sieć bo dekoderom musiałem przepisać sieć. Dekodery na górze działają w starej sieci też 100 procent sygnału. Na razie działa chociaż wieczorem w dekoderze na piętrze pojawił mi się komunikat o braku dekodera głównego w sieci. Na parterze tego komunikatu nie było. Zszedłem na dół i włączyłem dekoder główny i komunikat zaraz znikł. Dekoder główny w stanie czuwania. 

Zobaczymy co przez weekend będzie się działo. Chyba przeciągnę kabel lan na parterze do multiroom i będę miał wszystko po lanie w jednej sieci. 

Aha dekodery są ustawione w automacie nie ustawiałem IP. 

Chociaż widzę że router przydziela zmienne IP dekoderowi głównemu. Za każdym razem inny więc to że w multiroomach ustawiałem na sztywno nic nie dawało bo główny co rusz ma inne IP. Jak podłącze wszystko po lanie to ustawie IP na sztywno we wszystkich dekoderach. 

Swoją drogą strasznie słabe te karty sieciowe w dekoderach skoro przy sygnale 60 procent brak internetu w dekoderze, a w telewizorze śmiga netflix czy youtube bez problemu

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieńcie sprzęt na taki z obsługą sieci Mesh, zapewnia on w przeciwieństwie do popularnych access pointów jedną sieć w całym domu. Drugi wariant to routery do prowadzenie sieci po instalacji elektrycznej, wtedy warunkiem jest aby wszystkie punkty dostępu były w obrębie jednego licznika. Najtaniej ale najbardziej kłopotliwe będzie przeciąganie kabli po domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przeciągłem skrętkę do dekodera głównego oraz do multirooma który blokuje sie. Drugi multiroom pozostał na połączeniu wifi. Po 4 godzinach włączam multiroom podpięty przez ethernet a tu komunikat ze multiroom zablokowany. Ten na wifi nie został zablokowany. Dziwne..

 

Wiec wygląda mi to na winę sprzętu. Chociaż ten co blokuje sie byl wymieniany 3 razy. Ale co jeden dekoder miał inne problemy.

 

Więc nie rozumiem co tu mesh ma pomóc jak po skrętce podłączone do tego samego routera nie rozwiązuje problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półgodziny temu wskoczył mi komunikat na multiroom ie zerwanie połączenia sieci WiFi.. Robię test internetu i sieci i nic. Nadal nie mam połączenia z wifi. Te multiroomy to porażka. Zobaczę jeszcze trochę najwyżej jeszcze raz ustawię sieć. Muszę jeszcze zajrzeć do ustawień routera. 

Edytowane przez Sentence
Usunięto fragment postu nawiązujący do treści innego, usuniętego postu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2022 o 15:28, czipi26 napisał:

Dzisiaj przeciągłem skrętkę do dekodera głównego oraz do multirooma który blokuje sie. Drugi multiroom pozostał na połączeniu wifi. Po 4 godzinach włączam multiroom podpięty przez ethernet a tu komunikat ze multiroom zablokowany. Ten na wifi nie został zablokowany. Dziwne..

 

Wiec wygląda mi to na winę sprzętu. Chociaż ten co blokuje sie byl wymieniany 3 razy. Ale co jeden dekoder miał inne problemy.

 

Więc nie rozumiem co tu mesh ma pomóc jak po skrętce podłączone do tego samego routera nie rozwiązuje problemu.

Bo to nie jest wina sieci tylko zapewne softu w dekoderze. Ale jak nam mają to wprost powiedzieć? To, że wymiana sprzętu kompletnie nic nie daje już pisało wiele osób. Ja mam 3xmulti wszystko po lan-ie na wydzielonym tylko do tego celu vlan-ach, i też jest lipa. W C+ podłączałeś sprzęt i o nim zapominałeś. Tam to działało.

Edytowane przez SEpuLT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachodzę tylko w głowę dlaczego u jednych działa bezproblemowo a u innych takie problemy.
Ja mam router z Vectry do którego nie mam wjazdu, nadaje dwie sieci na 2,4 i 5GHz. Evobox pvr połączony na 5GHz i 2 evoboxy lite na 2,4 GHz i nie ma z nimi żadnych problemów (oczywiście jeśli chodzi o błąd multiroom). Jakaś przyczyna musi być, tylko nikt jej jeszcze nie odkrył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...