Skocz do zawartości

Multiroom Polsat Box


Matthías
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 15.10.2021 o 17:21, pirx napisał:

Witam!

Mój problem z multiroom evobox plus dwa evobox lite nadal nie rozwiązany. Jak pisałem multiroom śmiga na routerze od Cyfrowego Polsatu, na routerze LTE Tp-link zw sieci Nju, a nie chce działać na routerze światłowodowym od UPC. Dekodery evobox lite na routerze  od UPC blokują się, bo nie widzą dekodera głównego. Na routerach od CP i Tp-linku wstają od razu. Bez żadnych sztuczek z przywracaniem ustawień fabrycznych.

Może ktoś mądry wie, czy to ma jakieś znaczenie. Otóż zauważyłem, że na routerze od UPC są dwa serwery DNS, a na routerach od CP i Tp-link, po jednym. 

Multiroom na routerze od UPC działał dwa tygodnie. No i nie wiem co się stało, ze dalej nie chce. Czekam teraz cierpliwie na wymianę dekodera głównego, może to coś da.

Witam, czy sytuacja nadal występuje?

 

 

W dniu 17.10.2021 o 08:30, ma_ko napisał:

A ja mam pytanie, czy mozna jakoś przypisać Evoboxa HD do danej sieci wifi? Mam zestaw Evobox HD + 2x Evobox Lite. Mój router pod jedną nazwą sieci wysyła sygnał 2.4GHz i 5GHz. Podłaczam Evobox HD do 2.4GHz i wszystko hula, multiroom działa, Lite są w tej samej sieci 2.4GHz. Ale po miesiącu na evoboxach lite mam komunikat że dekoder zablokowany, dekoder główny musi być w tej samej sieci. Idę do Evoboxa HD i patrzę a on się przestawił na wersję 5GHz i evoboxy Lite go nie widzą. Muszę się rozłączyć i podłączyc do 2.4GHz i po kilku sekundach obraz na Lite wskakuje... Trochę to uciążliwe bo muszę robić tak co miesiąc.

 

Rozwiązaniem byłoby zapewne ustawienie w routerze 5 i 2.4 pod inną nazwą, ale nie chcę wyłączać tej opcji gdyż oprócz tego felernego Evoboxa HD wszystkie urządzenia w domu dobrze sobie z tym radzą.

 

Witam, proszę o przywrócenie ustawień fabrycznych dekoderów oraz weryfikację, czy sytuacja nadal występuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ma_ko, tak jak napisałeś, można zrobić różne nazwy dla sieci 5 i 2,4. To że się dekoder przełącza z 2,4 na 5, to jest to normalna rzecz, tak działa wifi, jak jest dostępny lepszy sygnał, to się każde urządzenia na to przełącza. Spróbuj pokombinować na routerze, żeby urządzenia na 2.4 i 5 się widziały, powinno się to dać ustawić. Przynajmniej u mnie się widzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.10.2021 o 10:07, Specjalista Polsat Box napisał:
W dniu 15.10.2021 o 17:21, pirx napisał:

Witam!

Mój problem z multiroom evobox plus dwa evobox lite nadal nie rozwiązany. Jak pisałem multiroom śmiga na routerze od Cyfrowego Polsatu, na routerze LTE Tp-link zw sieci Nju, a nie chce działać na routerze światłowodowym od UPC. Dekodery evobox lite na routerze  od UPC blokują się, bo nie widzą dekodera głównego. Na routerach od CP i Tp-linku wstają od razu. Bez żadnych sztuczek z przywracaniem ustawień fabrycznych.

Może ktoś mądry wie, czy to ma jakieś znaczenie. Otóż zauważyłem, że na routerze od UPC są dwa serwery DNS, a na routerach od CP i Tp-link, po jednym. 

Multiroom na routerze od UPC działał dwa tygodnie. No i nie wiem co się stało, ze dalej nie chce. Czekam teraz cierpliwie na wymianę dekodera głównego, może to coś da.

Witam, czy sytuacja nadal występuje?

Tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomnę: główny - EVOBOX PVR oraz 3x multiroom - EVOBOX LITE - całość po lanie na wydzielonym switchu na którym funkcjonują tylko i wyłącznie dekodery. Tak sobie wszystko działało od tygodnia (od aktualizacji softu na lite), aż tu wczoraj jeden multi zgłasza, że za chwilę zostanie zablokowany i że w sieci nie ma dekodera głównego. I po pewnym czasie faktycznie się zablokował. Postanowiłem zobaczyć co się stanie dalej. O dziwo po jakiejś minucie okazało się, że jednak główny jest w sieci i uprawnienia wróciły. Będę się upierał, że to wina softu/sprzetu, a nie wadliwej konfiguracji sieci u abonenta. Wymiana sprzętu nic nie daje, bo każdy nowy sprzęt zachowuje się identycznie. Tylko nie raz po pewnym czasie zaczynają się problemy. Jako był abonent konkurencji, stwierdzam, że technicznie to ten multiroom ma jeszcze dużo niedociągnięć. W C+ po spięciu dekoderów w sieci, nawet nie wiedziałem, że one się komunikują. Tam to po prostu działało.

Edytowane przez SEpuLT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A ja nadal mam problem z moimi Evoboxami i sieciami 2.4 i 5GHz. Wymieniłem Evoboxa HD na nowy bo tamten miał jeszce inne przypadłości, ale niestety nic się nie poprawiło. Przy konfiguracji podłączyłem go do sieci założmy XXX (mój router rozgłasza 2 sieci: XXX i XXX_5G) i po kilku dniach Evobox Lite zgłasza że głownego nie ma w sieci :v Wchodze w ustawienia głównego a on się przełączył do sieci XXX_5G. No tragedia jakaś, mimo że przecież połączyłem się z siecią 2.4GHz. Sytacja powtarza się co kilka dni. Wczesniej myślałem że to wina wysyłania obu sygnałów przez router pod jedną nazwą ale zmieniłem na rożne i jak widać problem zaczął występować jeszcze częściej.

 

Jedyne co mi przychodzi jeszcze na mysł to to że mam takie same hasła w obu sieciach, może zmienię na rożne i zobaczę...

 

Edytowane przez ma_ko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja opiszę swoje wrażenia z użytkowania MR w PBG bo ciekawy jestem czy ktoś ma podobną sytuację do mojej. Na poprzedniej umowie posiadałem Evoboxa PVR oraz HD 5500, a więc istniała konieczność przekładania kart. Czasami należało to zrobić co tydzień, czasami co dwa, ale... sytuacja zmieniła się jakieś pół roku przed końcem umowy, która kończyła mi się w październiku. Otóż przez wspomniane pół roku dekoder MR ani razu nie poprosił mnie o przełożenie karty i bezproblemowo odbierał kanały. Z wiadomych względów sytuacja taka zbytnio mnie nie zasmuciła. Na początku października podpisałem nową umowę i dobrałem sobie PB 4K oraz dwa Evobox Lite. Dekoder 4K ruszył po wyjęciu z kartonu, natomiast na Evoboxach konieczne było ponowienie uprawnień na infolinii. Będąc ciekawym jak długo dekodery MR będą odbierały kanały bez połączenia sieciowego z dekoderem głównym postanowiłem zrobić test polegający na odłączeniu jednego Lite z mojej domowej sieci i... minął już ponad miesiąc testu, a dekoder dalej działa i ani mu się śni aby uraczyć mnie komunikatem o braku dostępu do dekodera głównego.  Jak widać w usłudze MR zdarzają się również "problemy" w drugą stronę 😊

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 15.12.2021 o 21:59, Maciek90 napisał:

Czy ktoś z forumowiczów sprawdzał już "w boju" działanie MR z głównym 4K i dodatkowymi 4K Lite? Czy występują, opisywane już na forum w innych konfiguracjach odbiorników, problemy z wymianą uprawnień?

Witamy. Czy występują u Ciebie jakieś utrudnienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dekodery evobox lite działały bez najmniejszego problemu przez okres poprzedniej umowy. Po podpisaniu nowej, jakiś miesiąc temu, dekodery zaktualizowały się automatyczie i od tej pory pojawiły się opisywane przez was problemy z usługa multiroom. W tym momencie niezależnie czy połączenie jest przez wifi czy przez kabel raz na 2/3 dni dekoder główny prv niby jest poza siecią i evobox lite go nie widzi.

Co dziwniejsze po wejściu w ustawienia sieci w głównym dekoderze prv sieć jest skonfigurowana poprawnie.

Poza tym na mulitirumach nie ma kilku programów które są w moim pakiecie np eurosport 1, tvp sport, na dekoderze głównym są.

Kontakt z działem technicznym nie przyniósł żadnej poprawy, a sama próba kontaktu to prawdziwa gehenna, 30minut oczekiwania jak się ma szczęście.

Oczywiście porada aby udać się do punktu w celu diagnostyki dekoderów, ewentualnie wymienić dekodery, inicjowanie sygnału, ... po czym stwierdzenie że problem jest po mojej stronie :), to nic że przez półtorej roku wszystko działało jak należy.

 

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Specjalista Polsat Box coś może się wypowie ale nie w kwestii typu odłącz dekoder z prądu , przywróć ustawienia fabryczne czy IDŹ sprawdź dekoder w salonie bo u nich pewnie działa tylko Ty abonencie masz coś " popsute " , albo " se " wymień na inny taki sam który i tak będzie działać tak samo . Może wreszcie zatrudnijcie w PB kogoś nie z łapanki do IT tylko kogoś kto zna się na rzeczy a nie pisze łatki do softu wszelakich Waszych dekoderów na kolanie bo to zaczyna już wku🤬

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.12.2021 o 14:52, MMA78 napisał:

U mnie dekodery evobox lite działały bez najmniejszego problemu przez okres poprzedniej umowy. Po podpisaniu nowej, jakiś miesiąc temu, dekodery zaktualizowały się automatyczie i od tej pory pojawiły się opisywane przez was problemy z usługa multiroom. W tym momencie niezależnie czy połączenie jest przez wifi czy przez kabel raz na 2/3 dni dekoder główny prv niby jest poza siecią i evobox lite go nie widzi.

Co dziwniejsze po wejściu w ustawienia sieci w głównym dekoderze prv sieć jest skonfigurowana poprawnie.

Poza tym na mulitirumach nie ma kilku programów które są w moim pakiecie np eurosport 1, tvp sport, na dekoderze głównym są.

Kontakt z działem technicznym nie przyniósł żadnej poprawy, a sama próba kontaktu to prawdziwa gehenna, 30minut oczekiwania jak się ma szczęście.

Oczywiście porada aby udać się do punktu w celu diagnostyki dekoderów, ewentualnie wymienić dekodery, inicjowanie sygnału, ... po czym stwierdzenie że problem jest po mojej stronie :), to nic że przez półtorej roku wszystko działało jak należy.

 

Czy zgodnie z uzyskaną informacją udałeś się do punktu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy ma się udać wymienić sprzęt i mieć dokładnie to samo?  Ja po 3 wymianach odpuściłem sobie. Teraz jak mam informację, że dekodera głównego nie ma w mojej sieci, to czekam około 1 minuty i cudownie się znajduje. Będę się upierał, że to nie jest wina sprzętu, ani sieci u abonenta. To problem spieprzonego multiroomu u was.

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo rozumiem dlaczego miał bym się udać, przecież wiadomo że nic się nie zmieni do momentu naprawy softu.

Prosił bym bardziej o rzetelną informację co takiego się zmieniło w oprogramowaniu że teraz usługa nie działa tak jak to miało miejsce przez ostatnie półtora roku ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej że popsuło się po aneksie do umowy, sam bym nie chodził w tej sytuacji do APS wymieniać dekoder skoro często pracownik wie mniej o tym niż ja chociaż nie jestem fachowcem.

Pamiętam sytuację sprzed kilku lat coś było z softem chyba dekodera Samsung. Infolinia zalecała wymianę, w APS kolejka i Pani robiła wymiany zamiast podpisywać umowy nowym klientom i zgody uprzedzała że po wymianie lepiej nie będzie. Jak było dużo wymian zrobili aktualizację softu i problem ustąpił.

Moze o to chodzi że jak będzie dużo wymian serwisowych to ktoś zauważy problem bez sugerowania wymian.

  • Popieram 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to czytam...

- HD 5000 najlepsze

- wi-fi tylko 2.4Ghz

- MR aktualizuje się co 3dni na nowych dekoderach a nie co 2tyg.

 

a mi się zamarzyło wymienić chyba 6 letnie HD5000,  na coś w stylu   polsat box | 4K lite + co tam teraz dają do MR  Evobox lte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...