kfm877 Opublikowano 17 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2021 Nic na to nie poradzisz, tak działa złom z Polsatu. Niby żadnego znaczenia nie ma czy sieć LAN czy WLAN 2,4 czy 5ghz bo liczy się żeby dostać adres ip z tej samej podsieci a tu ciągłe problemy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Specjalista Polsat Box Opublikowano 18 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2021 W dniu 15.10.2021 o 17:21, pirx napisał: Witam! Mój problem z multiroom evobox plus dwa evobox lite nadal nie rozwiązany. Jak pisałem multiroom śmiga na routerze od Cyfrowego Polsatu, na routerze LTE Tp-link zw sieci Nju, a nie chce działać na routerze światłowodowym od UPC. Dekodery evobox lite na routerze od UPC blokują się, bo nie widzą dekodera głównego. Na routerach od CP i Tp-linku wstają od razu. Bez żadnych sztuczek z przywracaniem ustawień fabrycznych. Może ktoś mądry wie, czy to ma jakieś znaczenie. Otóż zauważyłem, że na routerze od UPC są dwa serwery DNS, a na routerach od CP i Tp-link, po jednym. Multiroom na routerze od UPC działał dwa tygodnie. No i nie wiem co się stało, ze dalej nie chce. Czekam teraz cierpliwie na wymianę dekodera głównego, może to coś da. Witam, czy sytuacja nadal występuje? W dniu 17.10.2021 o 08:30, ma_ko napisał: A ja mam pytanie, czy mozna jakoś przypisać Evoboxa HD do danej sieci wifi? Mam zestaw Evobox HD + 2x Evobox Lite. Mój router pod jedną nazwą sieci wysyła sygnał 2.4GHz i 5GHz. Podłaczam Evobox HD do 2.4GHz i wszystko hula, multiroom działa, Lite są w tej samej sieci 2.4GHz. Ale po miesiącu na evoboxach lite mam komunikat że dekoder zablokowany, dekoder główny musi być w tej samej sieci. Idę do Evoboxa HD i patrzę a on się przestawił na wersję 5GHz i evoboxy Lite go nie widzą. Muszę się rozłączyć i podłączyc do 2.4GHz i po kilku sekundach obraz na Lite wskakuje... Trochę to uciążliwe bo muszę robić tak co miesiąc. Rozwiązaniem byłoby zapewne ustawienie w routerze 5 i 2.4 pod inną nazwą, ale nie chcę wyłączać tej opcji gdyż oprócz tego felernego Evoboxa HD wszystkie urządzenia w domu dobrze sobie z tym radzą. Witam, proszę o przywrócenie ustawień fabrycznych dekoderów oraz weryfikację, czy sytuacja nadal występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Januszewski Opublikowano 18 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2021 @ma_ko, tak jak napisałeś, można zrobić różne nazwy dla sieci 5 i 2,4. To że się dekoder przełącza z 2,4 na 5, to jest to normalna rzecz, tak działa wifi, jak jest dostępny lepszy sygnał, to się każde urządzenia na to przełącza. Spróbuj pokombinować na routerze, żeby urządzenia na 2.4 i 5 się widziały, powinno się to dać ustawić. Przynajmniej u mnie się widzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelTSW Opublikowano 18 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2021 To wina ustawień routera bo oba punkty dostępowego mogą mieć inne hasło i póki się z nimi oboma nie połączysz to się dekoder samoistnie nie przełączy na 5ghz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Januszewski Opublikowano 18 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2021 Dokładnie tak też może być, ale w tym przypadku kolega @ma_ko napisał, że się przełącza na 5GHz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelTSW Opublikowano 18 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2021 To niech usunie z ustawień dekodera ten punkt dostępowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pirx Opublikowano 19 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2021 W dniu 18.10.2021 o 10:07, Specjalista Polsat Box napisał: W dniu 15.10.2021 o 17:21, pirx napisał: Witam! Mój problem z multiroom evobox plus dwa evobox lite nadal nie rozwiązany. Jak pisałem multiroom śmiga na routerze od Cyfrowego Polsatu, na routerze LTE Tp-link zw sieci Nju, a nie chce działać na routerze światłowodowym od UPC. Dekodery evobox lite na routerze od UPC blokują się, bo nie widzą dekodera głównego. Na routerach od CP i Tp-linku wstają od razu. Bez żadnych sztuczek z przywracaniem ustawień fabrycznych. Może ktoś mądry wie, czy to ma jakieś znaczenie. Otóż zauważyłem, że na routerze od UPC są dwa serwery DNS, a na routerach od CP i Tp-link, po jednym. Multiroom na routerze od UPC działał dwa tygodnie. No i nie wiem co się stało, ze dalej nie chce. Czekam teraz cierpliwie na wymianę dekodera głównego, może to coś da. Witam, czy sytuacja nadal występuje? Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Specjalista Polsat Box Opublikowano 20 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2021 11 godzin temu, pirx napisał: Tak Czy udało się dokonać wymiany dekodera głównego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cesarz87 Opublikowano 20 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2021 Witam ! Jakie dekodery obecnie obsługują jeszcze stary multiroom ( przekładanie karty ) ? Które są najlepsze ? Obecnie mam EVOBOXA PVR + 2 x HD5500s . Kończy mi się umowa i zastanawiam się nad wymianą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kfm877 Opublikowano 21 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2021 Lepszych od tych co masz to nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEpuLT Opublikowano 25 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2021 (edytowane) Przypomnę: główny - EVOBOX PVR oraz 3x multiroom - EVOBOX LITE - całość po lanie na wydzielonym switchu na którym funkcjonują tylko i wyłącznie dekodery. Tak sobie wszystko działało od tygodnia (od aktualizacji softu na lite), aż tu wczoraj jeden multi zgłasza, że za chwilę zostanie zablokowany i że w sieci nie ma dekodera głównego. I po pewnym czasie faktycznie się zablokował. Postanowiłem zobaczyć co się stanie dalej. O dziwo po jakiejś minucie okazało się, że jednak główny jest w sieci i uprawnienia wróciły. Będę się upierał, że to wina softu/sprzetu, a nie wadliwej konfiguracji sieci u abonenta. Wymiana sprzętu nic nie daje, bo każdy nowy sprzęt zachowuje się identycznie. Tylko nie raz po pewnym czasie zaczynają się problemy. Jako był abonent konkurencji, stwierdzam, że technicznie to ten multiroom ma jeszcze dużo niedociągnięć. W C+ po spięciu dekoderów w sieci, nawet nie wiedziałem, że one się komunikują. Tam to po prostu działało. Edytowane 25 Października 2021 przez SEpuLT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ma_ko Opublikowano 21 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2021 (edytowane) A ja nadal mam problem z moimi Evoboxami i sieciami 2.4 i 5GHz. Wymieniłem Evoboxa HD na nowy bo tamten miał jeszce inne przypadłości, ale niestety nic się nie poprawiło. Przy konfiguracji podłączyłem go do sieci założmy XXX (mój router rozgłasza 2 sieci: XXX i XXX_5G) i po kilku dniach Evobox Lite zgłasza że głownego nie ma w sieci :v Wchodze w ustawienia głównego a on się przełączył do sieci XXX_5G. No tragedia jakaś, mimo że przecież połączyłem się z siecią 2.4GHz. Sytacja powtarza się co kilka dni. Wczesniej myślałem że to wina wysyłania obu sygnałów przez router pod jedną nazwą ale zmieniłem na rożne i jak widać problem zaczął występować jeszcze częściej. Jedyne co mi przychodzi jeszcze na mysł to to że mam takie same hasła w obu sieciach, może zmienię na rożne i zobaczę... Edytowane 21 Listopada 2021 przez ma_ko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 22 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2021 (edytowane) To może ja opiszę swoje wrażenia z użytkowania MR w PBG bo ciekawy jestem czy ktoś ma podobną sytuację do mojej. Na poprzedniej umowie posiadałem Evoboxa PVR oraz HD 5500, a więc istniała konieczność przekładania kart. Czasami należało to zrobić co tydzień, czasami co dwa, ale... sytuacja zmieniła się jakieś pół roku przed końcem umowy, która kończyła mi się w październiku. Otóż przez wspomniane pół roku dekoder MR ani razu nie poprosił mnie o przełożenie karty i bezproblemowo odbierał kanały. Z wiadomych względów sytuacja taka zbytnio mnie nie zasmuciła. Na początku października podpisałem nową umowę i dobrałem sobie PB 4K oraz dwa Evobox Lite. Dekoder 4K ruszył po wyjęciu z kartonu, natomiast na Evoboxach konieczne było ponowienie uprawnień na infolinii. Będąc ciekawym jak długo dekodery MR będą odbierały kanały bez połączenia sieciowego z dekoderem głównym postanowiłem zrobić test polegający na odłączeniu jednego Lite z mojej domowej sieci i... minął już ponad miesiąc testu, a dekoder dalej działa i ani mu się śni aby uraczyć mnie komunikatem o braku dostępu do dekodera głównego. Jak widać w usłudze MR zdarzają się również "problemy" w drugą stronę Edytowane 22 Listopada 2021 przez Maciek90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEpuLT Opublikowano 23 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2021 Nie masz załączonych uprawnień na MR i działa to w pewnym sensie jako dekodery niezależne. Też tak na początku miałem. Aż do czasu. Obyś miał taka wygodę jak najdłużej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 15 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2021 Czy ktoś z forumowiczów sprawdzał już "w boju" działanie MR z głównym 4K i dodatkowymi 4K Lite? Czy występują, opisywane już na forum w innych konfiguracjach odbiorników, problemy z wymianą uprawnień? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Specjalista Polsat Box Opublikowano 17 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2021 W dniu 15.12.2021 o 21:59, Maciek90 napisał: Czy ktoś z forumowiczów sprawdzał już "w boju" działanie MR z głównym 4K i dodatkowymi 4K Lite? Czy występują, opisywane już na forum w innych konfiguracjach odbiorników, problemy z wymianą uprawnień? Witamy. Czy występują u Ciebie jakieś utrudnienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 17 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2021 Nie występują. Dopiero przymierzam się do wymiany obecnych Evobox Lite na wspomnianą wyżej konfigurację i robię rekonesans. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMA78 Opublikowano 20 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2021 U mnie dekodery evobox lite działały bez najmniejszego problemu przez okres poprzedniej umowy. Po podpisaniu nowej, jakiś miesiąc temu, dekodery zaktualizowały się automatyczie i od tej pory pojawiły się opisywane przez was problemy z usługa multiroom. W tym momencie niezależnie czy połączenie jest przez wifi czy przez kabel raz na 2/3 dni dekoder główny prv niby jest poza siecią i evobox lite go nie widzi. Co dziwniejsze po wejściu w ustawienia sieci w głównym dekoderze prv sieć jest skonfigurowana poprawnie. Poza tym na mulitirumach nie ma kilku programów które są w moim pakiecie np eurosport 1, tvp sport, na dekoderze głównym są. Kontakt z działem technicznym nie przyniósł żadnej poprawy, a sama próba kontaktu to prawdziwa gehenna, 30minut oczekiwania jak się ma szczęście. Oczywiście porada aby udać się do punktu w celu diagnostyki dekoderów, ewentualnie wymienić dekodery, inicjowanie sygnału, ... po czym stwierdzenie że problem jest po mojej stronie :), to nic że przez półtorej roku wszystko działało jak należy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryszq Opublikowano 21 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2021 @Specjalista Polsat Box coś może się wypowie ale nie w kwestii typu odłącz dekoder z prądu , przywróć ustawienia fabryczne czy IDŹ sprawdź dekoder w salonie bo u nich pewnie działa tylko Ty abonencie masz coś " popsute " , albo " se " wymień na inny taki sam który i tak będzie działać tak samo . Może wreszcie zatrudnijcie w PB kogoś nie z łapanki do IT tylko kogoś kto zna się na rzeczy a nie pisze łatki do softu wszelakich Waszych dekoderów na kolanie bo to zaczyna już wku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Specjalista Polsat Box Opublikowano 22 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2021 W dniu 20.12.2021 o 14:52, MMA78 napisał: U mnie dekodery evobox lite działały bez najmniejszego problemu przez okres poprzedniej umowy. Po podpisaniu nowej, jakiś miesiąc temu, dekodery zaktualizowały się automatyczie i od tej pory pojawiły się opisywane przez was problemy z usługa multiroom. W tym momencie niezależnie czy połączenie jest przez wifi czy przez kabel raz na 2/3 dni dekoder główny prv niby jest poza siecią i evobox lite go nie widzi. Co dziwniejsze po wejściu w ustawienia sieci w głównym dekoderze prv sieć jest skonfigurowana poprawnie. Poza tym na mulitirumach nie ma kilku programów które są w moim pakiecie np eurosport 1, tvp sport, na dekoderze głównym są. Kontakt z działem technicznym nie przyniósł żadnej poprawy, a sama próba kontaktu to prawdziwa gehenna, 30minut oczekiwania jak się ma szczęście. Oczywiście porada aby udać się do punktu w celu diagnostyki dekoderów, ewentualnie wymienić dekodery, inicjowanie sygnału, ... po czym stwierdzenie że problem jest po mojej stronie :), to nic że przez półtorej roku wszystko działało jak należy. Czy zgodnie z uzyskaną informacją udałeś się do punktu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEpuLT Opublikowano 22 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2021 Znaczy ma się udać wymienić sprzęt i mieć dokładnie to samo? Ja po 3 wymianach odpuściłem sobie. Teraz jak mam informację, że dekodera głównego nie ma w mojej sieci, to czekam około 1 minuty i cudownie się znajduje. Będę się upierał, że to nie jest wina sprzętu, ani sieci u abonenta. To problem spieprzonego multiroomu u was. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMA78 Opublikowano 22 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2021 Nie za bardzo rozumiem dlaczego miał bym się udać, przecież wiadomo że nic się nie zmieni do momentu naprawy softu. Prosił bym bardziej o rzetelną informację co takiego się zmieniło w oprogramowaniu że teraz usługa nie działa tak jak to miało miejsce przez ostatnie półtora roku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maks27 Opublikowano 22 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2021 Tym bardziej że popsuło się po aneksie do umowy, sam bym nie chodził w tej sytuacji do APS wymieniać dekoder skoro często pracownik wie mniej o tym niż ja chociaż nie jestem fachowcem. Pamiętam sytuację sprzed kilku lat coś było z softem chyba dekodera Samsung. Infolinia zalecała wymianę, w APS kolejka i Pani robiła wymiany zamiast podpisywać umowy nowym klientom i zgody uprzedzała że po wymianie lepiej nie będzie. Jak było dużo wymian zrobili aktualizację softu i problem ustąpił. Moze o to chodzi że jak będzie dużo wymian serwisowych to ktoś zauważy problem bez sugerowania wymian. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michael112 Opublikowano 22 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2021 A wydawałoby się że oni tym bardziej powinni ogarniać kwestię IT bo przecież koncern Solorza to nie tylko Polsat Box czy PBG (dawna Ipla), ale również Plus czy Netia. Obie wspomniane firmy świadczą usługi dostępu do internetu. Powinni zwracać szczególną uwagę na IT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blom Opublikowano 26 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2021 tak to czytam... - HD 5000 najlepsze - wi-fi tylko 2.4Ghz - MR aktualizuje się co 3dni na nowych dekoderach a nie co 2tyg. a mi się zamarzyło wymienić chyba 6 letnie HD5000, na coś w stylu polsat box | 4K lite + co tam teraz dają do MR Evobox lte? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.