white snake Opublikowano 1 Września Udostępnij Opublikowano 1 Września Nie mam okazji, żeby to porównać, bo nie korzystam z aplikacji Play Now. Chyba nie ma możliwości wykupienia takiej usługi, bez wiązania się z abonamentem w Play? Chętnie bym to zweryfikował, bo oglądam kanały w Orange i jak dla mnie jest ok. A miałem już kiedyś Canal+, UPC.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodnik Szuwarek Opublikowano 1 Września Udostępnij Opublikowano 1 Września Orange widziałem i jakość słaba. Netii nie widziałem, ale parametry są w temacie, który sam założyłeś i kanały HD mają stałe 4,75 Mb/s, a w Play jest stałe 7 Mb/s, natomiast w Vectra 6-7 Mb/s. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viaplayfan Opublikowano 1 Września Udostępnij Opublikowano 1 Września Godzinę temu, Wodnik Szuwarek napisał(a): Orange widziałem i jakość słaba Mniejsze opóźnienia w Orange. Sąsiad ma, to w porównaniu do Play szybciej. Mam jeszcze co innego do porównania, prawdziwe IPTV to już jest podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodnik Szuwarek Opublikowano 1 Września Udostępnij Opublikowano 1 Września Co ci po mniejszym opóźnieniu jak jakość słaba? Też widziałem u sąsiada, bo niedawno zmienił UPC na Orange. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 1 Września Udostępnij Opublikowano 1 Września (edytowane) Play ma stałe 7 mb/s a Orange ile? Bo w Orange kanały sportowe też mają 50fps i płynność jest ok Edytowane 1 Września przez Wodzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodnik Szuwarek Opublikowano 1 Września Udostępnij Opublikowano 1 Września Nikt nie wie ile jest w Orange Polska, bo skutecznie to ukrywają, ale wiadomo ile jest w IPTV Orange France i jest to 4 - 4,5 Mb/s. Pisałem o wszystkich kanałach HD, że mają 50p w Play i Vectra, a nie tylko sportowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
white snake Opublikowano 1 Września Udostępnij Opublikowano 1 Września Na pewno bitrate ma decydujące znaczenie? A rodzaj kodeka, czy poziom kompresji sygnału? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodnik Szuwarek Opublikowano 1 Września Udostępnij Opublikowano 1 Września Oczywiście, że ma znaczenie, bo im mniejszy bitrate tym mniej danych przesłanych w tym samym czasie, a więc gorsza jakość. Poziom kompresji jest właśnie związany z bitrate, bo im większy tym mniejszy bitrate i gorsza jakość, a im mniejszy tym większy bitrate i lepsza jakość. Kodek dla HD wszędzie jest ten sam, czyli AVC. Tylko w naziemnej jest HEVC i tutaj trochę inaczej trzeba porównywać. Natomiast jeśli chodzi o 4K to chyba wszędzie jest HEVC. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastano Opublikowano 2 Września Udostępnij Opublikowano 2 Września Czy wiecie może co ciągle powoduje usterki i zacięcia obrazu w kanałach ogólnodostępnych, tj. Polsat, TVP3, TV4 czy TVP Info? Pozostałe, płatne stacje działają bez zakłóceń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
white snake Opublikowano 2 Września Udostępnij Opublikowano 2 Września 3 minuty temu, mastano napisał(a): Czy wiecie może co ciągle powoduje usterki i zacięcia obrazu w kanałach ogólnodostępnych, Usterki przez moduł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomo21 Opublikowano 2 Września Udostępnij Opublikowano 2 Września Ja wczoraj doświadczyłem przycięć i klatkowania przez chwilę na TVP Seriale. Na Horizonie. Czasem się zdarza, zaobserwowałem to kiedyś też na TVP Nauka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastano Opublikowano 2 Września Udostępnij Opublikowano 2 Września 7 minut temu, white snake napisał(a): Usterki przez moduł? Jaki moduł? Jestem u znajomego, a sam w domu nie korzystam z płatnej tradycyjnej telewizji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
white snake Opublikowano 2 Września Udostępnij Opublikowano 2 Września Miałem kiedyś taką sytuację na kanałach ogólnodostępnych. Wystarczyło wymienić końcówkę od kabla do telewizji i wróciło wszystko do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mara68 Opublikowano 2 Września Udostępnij Opublikowano 2 Września Godzinę temu, mastano napisał(a): Czy wiecie może co ciągle powoduje usterki i zacięcia obrazu w kanałach ogólnodostępnych, tj. Polsat, TVP3, TV4 czy TVP Info? Pozostałe, płatne stacje działają bez zakłóceń. Przy tych instalacjach UPC (w mieszkaniach koncentryki) takie zakłócenia może też powodować ,,mocne" używanie internetu z tej sieci. Można zrobić sobie test włączając jakiś kanał na tv. a na kompie uruchomić speedtest i wtedy widać jak mocno sygnał telewizyjny jest zakłócany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastano Opublikowano 2 Września Udostępnij Opublikowano 2 Września Faktycznie, lecę na WiFi, a TVP3 czy Info leżą z sygnałem No cóż, może po prawie 10 latach kolega wymieni złącza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tim Opublikowano 2 Września Udostępnij Opublikowano 2 Września 5 godzin temu, Tomo21 napisał(a): Ja wczoraj doświadczyłem przycięć i klatkowania przez chwilę na TVP Seriale. Na Horizonie. Czasem się zdarza, zaobserwowałem to kiedyś też na TVP Nauka. Kanał TVP Seriale jest umieszczony na MUX-ie, o którym pisałem stronę wcześniej. Wyjaśniłem tam też przyczynę pojawiania się chwilowych zakłóceń na wszystkich kanałach znajdujących się na tymże MUX-ie. Niestety w UPC nikt nie monitoruje MUX-ów, stąd trzeba się przyzwyczaić do tego, albo zorganizować podobną akcję jak kiedyś, że kilka osób z różnych regionów Polski nagrało w tym samym czasie ten sam fragment audycji z wybranego kanału na sypiącym się MUX-ie, aby udowodnić UPC, że problem leży po ich stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr. Orbita Opublikowano 4 Września Udostępnij Opublikowano 4 Września W dniu 30.08.2024 o 19:32, Tim napisał(a): Ewentualnie może @Mr. Orbita , jeżeli masz taką możliwość, to nagraj proszę próbkę 1 h któregoś z kanałów z tego MUX-a i sprawdź TSDoctorem plik ts po nagraniu. Bez nagrywania, ale rzuciłem okiem i myślę, że celnie wskazujesz problem. Także na moje oko w tym konkretnym muxie dochodzi do przewalenia bitrate od czasu do czasu. Jest tam niby sporo wolnego miejsca - nulle nawet pod 18 Mbit/s, ale bezwładność wszystkich kanałów razem jest tak duża, że jeśli pechowo się złoży, że na wielu na raz są sceny dynamiczne, nagle nulle się wyczerpują. Łatwo powiązać sytuację obserwując bitrate całej paczki na raz i korelację payloadu ze stuffingiem - trzy przykłady poniżej (niebieska linia spada do zera, traci powiązanie z czerwoną - payload ma w tym momencie błędy CC): Na drugim wydać też, że generalnie momentami jest blisko. W paczce jest tam serwis "NA ŻĄDANIE" z promosami VOD, który ma praktycznie stały bitrate, może najlepiej byłoby go skręcić (w końcu to ich, sami enkodują, więc mogą sterować) albo w ogóle przenieść, jeśli nie musi tam być, pewnie doraźnie by pomogło. Drugi ze stałym jest TVP Seriale HD, reszta ma zmienny. https://www.digitalbitrate.com/dtv.php?mux=C056&pid=216&live=205&sec=0&lang=en https://www.digitalbitrate.com/dtv.php?mux=C056&pid=201&live=205&sec=0&lang=en Ale poza potwierdzeniem ja tu nie pomogę... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mara68 Opublikowano 4 Września Udostępnij Opublikowano 4 Września W dniu 2.09.2024 o 19:21, Tim napisał(a): Niestety w UPC nikt nie monitoruje MUX-ów, stąd trzeba się przyzwyczaić do tego, albo zorganizować podobną akcję jak kiedyś.... Innym też problemem jest umieszczenie niektórych kanałów na MUX-sie, gdzie nie trzeba by było ucinać jakości kanału. Chodzi mi o kanały Polsatu PSP-1 i 2, które są ucinane ze średnich wartości o ok. 30% jakości (6 Mb/s). Zwłaszcza, że te kanały są w ofercie dodatkowo płatnej. Przed chwilą patrzyłem na PSP-1 program studyjny; na sat. ok.11,5 Mb/s a w UPC ok. 5,5 Mb/s.(wartości średnie). A tu dokładniejsze parametry; SAT. PSP-1. https://www.digitalbitrate.com/dtv.php?mux=11117&pid=1801&live=65&lang=en UPC. PSP-1. https://www.digitalbitrate.com/dtv.php?mux=C035&pid=3508&live=205&lang=en Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tim Opublikowano 5 Września Udostępnij Opublikowano 5 Września Dzięki @Mr. Orbita za sprawdzenie i potwierdzenie. Szkoda tylko, że trochę dłuższej próbki nie przeanalizowałeś (tak chociaż ok. 30 min), bo wtedy prawdopodobnie byś trafił na taką sytuację/sytuacje, jak się MUX na chwilę wysypuje. To prawda, powinni albo przenieść ten serwis "Na żądanie", albo skręcić jego bitrate. A najszybciej to chyba byłoby przyciąć bitrate TVP Seriale HD (z 10 Mbps do ok. 8 Mbps). Pytanie czy to 2 Mbps dodatkowego zapasu by wystarczyło? Zauważyłem, że drugim takim MUX-em, na który jeszcze wrzucają kanały bez rekompresji jest MUX z kanałami: MTV 90s, Club MTV, MTV Hits, MTV Polska HD, Polsat Comedy Central Extra, Nick Music, Bloomberg, Nickelodeon, BBC News, JimJam Polsat i 4fun kids. Niestety żadnego z tych kanałów ostatnio nie śledziłem, więc nie wiem czy na tym MUX-ie nie dochodzi do podobnej sytuacji, czy tu akurat wszystko jest OK. W dniu 4.09.2024 o 03:43, Mr. Orbita napisał(a): Ale poza potwierdzeniem ja tu nie pomogę... A może ktoś z SATKuriera mógłby im zwrócić uwagę, aby chociaż sprawdzili ten MUX? @mara68 to jest zupełnie inna sprawa. To nie jest błąd, jak w przypadku omawianego przeze mnie i @Mr. Orbita MUX-a, tylko ich świadome działanie. Kanały PSP 1 i PSP 2 są poddane rekompresji i takie pasmo im akurat przydzielili (swoją drogą i tak mają najwięcej ze wszystkich kanałów na tym MUX-ie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr. Orbita Opublikowano 6 Września Udostępnij Opublikowano 6 Września 3 godziny temu, Tim napisał(a): prawdopodobnie byś trafił na taką sytuację/sytuacje, jak się MUX na chwilę wysypuje. Znaczy trafiłem Te analizy to tylko urywek z podglądania ok. godziny. Na zdjęciach widać właśnie momenty, kiedy to się wysypuje - linie niebieska i czerwona muszą być skorelowane. Np. na fotce 1 widać w pewnym momencie (mogłem to zaznaczyć, żeby się odróżniało, mój błąd...) że niebieska spada do 0, czerwona nie wznosi się do samej góry. W tym momencie w paczce idą błędy CC na wszystkich kanałach - pogubione pakiety, na ekranie makrobloki/piksele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek99 Opublikowano 6 Września Udostępnij Opublikowano 6 Września Kolejna poważna awaria w UPC, ponoć ma ona trwać do 18:00, w systemie mojeuslugi.play.pl piszą, że do 16:00 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Wójcicki Opublikowano 6 Września Udostępnij Opublikowano 6 Września UPC Go śmiga normalnie, sobie właśnie STARSA oglądam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinbvb123 Opublikowano 12 Września Udostępnij Opublikowano 12 Września UPC/Play bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. Do tej pory za 110 zł miałem Pakiet Max Plus z TV 4K BOX, Viaplay Total, Usługa TV Go, Internet światłowodowy do 600 Mb/s. Na bezterminowej wzrosłoby o 10 zł. W sumie o tym zapomniałem że się kończy umowa i nie składałem wypowiedzenia. Wczoraj sami zadzwonili i dali umowę na 2 lata i za to samo będę płacił 95 zł czyli chyba spoko warunki. Jedyny minus to 29 zł opłaty aktywacyjnej co jest dziwne bo co mi tu będą aktywować jak nic nie zmieniam, no ale pal licho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YogiCK Opublikowano 13 Września Udostępnij Opublikowano 13 Września Przypadkiem nie przerzucają cię na sprzęt i światłowód Play? Bo jak tak to nie podpisuj nowej umowy, będziesz tylko przeklinał że ciągle z czymś jest problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Wójcicki Opublikowano 13 Września Udostępnij Opublikowano 13 Września Nie przerzucają, dotychczasowych abo UPC sami bardzo chętnie przedłużają jako UPC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.