Jump to content

Recommended Posts

Przynajmniej wiadomo, że kanał będzie się nazywał po prostu Metro, bez tego głupiego dopisku "TV".

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to logo kanału Metro już znane, a gdyby została pierwotna nazwa, czyli Kiwi TV to logotyp byłby taki (bo taki projekt przygotowała Agora - zarejestrowano w UPRP) :-)

rtOpQiL.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba pierwotne logo było lepsze od tego co mamy z finalną nazwą stacji.

Edited by Poland

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że news o logo Metro, w którym BTW jest wiele tekstu o niczym, jest ważniejszy od "wielkiej piłki" w TVP, skoro wisi na jedynce :lol2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda że na stronie KRRiT nie chce ujawnić pełnych zapisów koncesyjnych nowych stacji z MUX8 - jest tylko notatka o udzieleniu koncesji bez załącznika z decyzją :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic specjalnego

Spodziewałem się czegoś konkretniejszego

Jakieś tam konkrety są - chociażby podział ramówki pod kątem procentowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie jest tylko że niestety z winy KRRiT koncesje dla nowych stacji z DVB-T niestety nie są jawne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po prostu pojawiają się z opóźnieniem. Większym lub mniejszym. A nie, że są nie jawne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nie do końca masz racje ponieważ na stronie KRRiT są w plikach dokumenty odwoławcze natomiast samych koncesji już nie ma. Podobna sprawa tyczy się Super Polsatu i Ósemki TV których to koncesji także nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Najważniejszą informacją z tej prezentacji są chyba zestawienia tematyk programów w ramówce które to wyglądają następująco:

29% Filmy i seriale

11% Dokument

7% Programy edukacyjne

6% Poradnictwo

6% Rozrywka

5% Publicystyka

3% Programy dziecięce i młodzieżowe

2% Muzyka rozrywkowa

1% Informacje

1% Kultura

1% Animacje

Czyli jakby nie patrzeć Rozrywka ma łącznie z muzyką 8 procent i mimo wszystko zajmuje trzecie miejsce w ofercie stacji.

Programy własne mają być robione między innymi w synergii z innymi mediami Agory co w przypadku posiadania w portfolio stacji TOK FM jst bardzo interesującym rozwiązaniem. Programy nowej stacji telewizyjnej mają też być podawane w lekki i przystępny sposób. Filmy i seriale mają pochodzić od najlepszych dystrybutorów - wyczuwam tutaj obecny kontent Filmboxów, Kino Polski i Stopklatki TV czyli mniej więcej coś średniego.

Kanał (o charakterze przede wszystkim filmowym, dokumentalnym i lifestylowym) w 55% ma być nastawiony na Kobiety a w pozostałej części na mężczyzn. Stacja ma być kierowana do widza ciekawego świata, otwartego, aktywnego oraz zainteresowanego filmem, dokumentami oraz inteligentną rozrywką.

Tak się zastanawiam czy 1% ramówki zdecydowanie wystarczy na zorganizowanie pasma informacyjnego które to napewną będą mieć konkurencyjne stacje.

Tak swoją drogą szkoda że stacja wybrała taką słabą nazwę a nie na przykład TV Zone który to zresztą jeszcze posiada swoją koncesje której to treści zarówno pierwszej jak i drugiej formy planowanej stacji można by włączyć do oferty stacji dla telewizji naziemnej.

Edited by Poland

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co wyjdzie, to się dopiero okaże. Ale proponuję obniżyć swoje oczekiwania. Na produkcję kanału z prawdziwego zdarzenia, stać w Polsce tylko kilku nadawców. Wszyscy już od dawna nadają w NTC. Kanał Agory, jak i wszystko co teraz wystartuje, będzie w najlepszym razie miał zasięg w okolicach 1%. Duże pieniądze w kanał też nie będą pakowane. Jak pokazuje przykład Stopklatki, nie jest łatwo o zwrot inwestycji. Nawet po 2 latach od startu, i pomimo zajmowania czołowej pozycji w rankingu oglądalności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze obniżyć? U mnie są one już bliskie zeru. Wciąż uważam, że to wszystko tylko jeszcze bardziej zasyfi naziemną.

Swoją drogą - skoro ich nie stać to po co startują? By wtopić? Czy osiągnąć ten słynny 1% lub jego okolice i mieć spokój? Po co takie Agory, Onety (nie żadne PIKE czy Kino Polski, oni tylko robią za słupy), WP, ZPRy się bawią w telewizję?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie operujesz subtelnymi skalami i nie rozumiesz, czym jest telewizja. Stąd te twoje negatywne opinie. Telewizja to przede wszystkim biznes. Firmy inwestują swoje pieniądze, żeby potem czerpać zyski z wydatków na reklamę, innych wielkich firm. Walutą przetargową jest przeciętny widz. Im bardziej uniwersalny przekaz docierający do jak największej grupy odbiorców, tym lepiej. TV to subtelniejsza wersja średniowiecznych przedstawień ulicznych, wypchana do niewyobrażalnej skali absurdów. Ma zabawić i zająć twoją uwagę w wolnym czasie i nic więcej. To nie multimedialna wersja książek, jak niektórzy mylnie uważają. :P Dla jednych rozrywka, dla innych źródło dochodu. I tyle.


Agora traci w prasie, więc jest zmuszona szukać innych źródełek. Po to.


Tu nie ma znaczenia kwestia "stać" czy "nie stać" (ale akurat te firmy stać, bo mają odpowiedni kapitał). Ma być źródło dochodu, bez nadmiernych wydatków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli się z Tobą nie zgadzam to od razu muszę się nie znać na temacie, na który się wypowiadam. To jest bardzo popularny u Ciebie argument, zaraz obok "telewizja to jest biznes". Mógłbyś trochę przystopować z ocenianiem mojej skromnej osoby? Ja nie robię osobistych wycieczek, Tobie radzę to samo. Jakbyś się przed tym nie bronił to jesteśmy równymi partnerami w rozmowie, zwłaszcza tu, na tak na dobrą sprawę anonimowym forum. Dlatego, bez zaczepek proszę.

 

Ze spraw merytorycznych widzę, że za wiele to Ty nie napisałeś. Ale tak, Agora traci, faktycznie. To jest znany fakt, który jakby nie ukrywali to i tak im się to nie uda. Tylko pytanie czy ich stać gdy mają straty z tego tytułu? I po co to robią jak z jednym kanałem im średnio idzie? Chcą żeby szło im średnio z dwoma?

I tu przechodzimy (znaczy się ja przechodzę, Ty ripostujesz :D) do tego co napisałeś niżej, a rozwinąć to już nie łaska. Nie odpowiedziałeś na pytania, które zadałem. Nie wyczerpałeś tematu, nie napisałeś jaki jest cel każdego z nich (tylko apeluję - bez kolejnego wyjazdu w Twoim stylu, uprzejmiej troszeczkę by było w porządku, jeśli łaska), czym tak naprawdę chcą być. Kawa na ławę, chce znać Twoje przewidywania w temacie Metra. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wypowiedziałem się bardzo merytorycznie. Nikt nie jest jasnowidzem i nie wie co będzie. Spółki inwestują, bo telewizja naziemna jest na fali. Nikt jeszcze nie zbankrutował i też chcą mieć coś dla siebie z tego tortu. A nasz rynek jest pojemny. Wiele z tych inwestycji jest na pewno nad wyrost. Ale które, to się dopiero okaże. Ty nie dywersyfikowałbyś źródeł dochodu? Im na większej liczbie rynków zaistnieją, tym lepiej dla nich. Któryś sobie może radzić gorzej, to mogą przenieść pieniądze do innego. Tak samo, przy tej liczbie kanałów, nigdy nie wiesz kiedy trafisz idealnie w 10. Agora poza tym, nie ma dotąd swojego kanału. W Stopklatce ma współudziały kto inny.

 

Poza tym, w interesach tej skali nigdy nie masz dochodów z dnia na dzień. Do telewizji na początku zawsze trzeba sporo dołożyć, i wszyscy to wiedzą.


To duże firmy, stać ich na dokładanie do interesu przez pewien czas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merytorycznie to wypowiedziałeś się dopiero teraz, nie uprzedzaj faktów bo popadniesz w narcyzm ;)

Agora ma wszystko co jest potrzebne żeby stworzyć kanał, który na rynku będzie się wyróżniał - w tym oczywiście pieniądze. Tylko, że są prawie debiutantami, tak jak WP czy Onet. Oferta ZPRu miała szanse się wybić, ale nie jako dwa kanały. Pozostaje czekać na późną jesień lub nawet wczesną...wiosnę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wątpię, żeby zaraz po starcie MUX-8 okazało się, czy dobrze trafili. Na to potrzeba będzie kilku lat. Najpierw kanał musi zacząć na siebie zarabiać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej dla nich byłoby w takim razie chyba, by nie zaczynać od fajerwerków, tylko stopniowo poprawiać ofertę i zaatakować dopiero w ramówkach jesień 2017 - wiosna 2018, a może i później. Bo nie ma sensu żeby zachęcali  widza tak jak to zrobiła Stopklatka - lepiej miło zaskoczyć później niż rozczarować po przyjemnym dla odbiorcy starcie.

Edited by dustman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaczną podobnie, jak ze Stopklatką TV. Czyli zakupią sporo materiałów na rozruch kanału. Plus jakaś niewielka produkcja własna na początek. Potem będą optymalizowali i zdobywali dalsze materiały, zależnie od oglądalności. Ze dwa lata ramówka będzie się docierała, aż pojawi się zwrot inwestycji (właściwie powinienem napisać "jeśli" :P). I wtedy ewentualnie będą mogli pozwolić sobie na rozwój Metra.

Będzie ciężko, bo masowa widownia nie jest świadoma startu tego multipleksu. Do dziś nikt nie podał żadnej daty rozpoczęcia sensownej emisji. Uruchomienie sygnału MUX-8 przez Emitel było słabo słyszalne w mediach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...