Skocz do zawartości
farciarzgilmore

nc+ – dyskusja ogólna

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich, jestem nowym użytkownikiem

 

Wg mnie taktyka NC+ jest bardzo prosta. Wiedzą doskonale jakim napaleńcem jest kibic piłkarski a za niedługo rusza liga angielska i może liga hiszpańska a już za chwilę LM. Teraz trwa dla nich najlepsze łowienie klientów i fra.jerów. Kibic spragniony piłki nożnej widzi, że ligi ruszają tuż tuż to i droższą umowę podpisze. I będzie to tak trwało do końca sierpnia. Potem zacznie się łapanie reszty i pewnie lepsze ceny możne będzie wynegocjować. Ja tak miałem rok temu ale mam to szczęście, że umowę mam do końca września, wtedy będę wiedział co z La Liga i moim ukochanym NBA. Zwykła prostacka psychologiczna zagrywka taniego sprzedawcy :-) Takie jest moje zdanie.

 

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polityka nc+ działa znakomicie ;D

 

Platforma satelitarna NC+ na koniec drugiego kwartału br. miała 2,11 mln abonentów - 3 proc. mniej niż rok wcześniej. Zarząd TVN liczy, że sytuacja poprawi się w czwartym kwartale. Na koniec czerwca br. przychody platformy satelitarnej NC+ wyniosły 1041 mln zł i były o 2 proc. niższe od wypracowanych rok wcześniej. EBITDA platformy wyniosła ok. 210 mln zł (spadek o 6 proc. w stosunku do ub.r.), a wskaźnik ARPU z usług abonamentowych wzrósł o 1 proc., do 68 zł. Platforma NC+ powstała w marcu 2013 roku z połączenia Canal+ i platformy N. Grupa TVN ma w niej 32 proc. udziałów i w pierwszym półroczu br. odnotowała na tym przedsięwzięciu 29,2 mln zł zysku (wzrost o 31 proc.). - Oczekiwaliśmy wzrostu bazy abonenckiej platformy – przyznał na wczorajszej konferencji prasowej John Driscoll, wiceprezes i dyrektor finansowy TVN. - Ze względu na sezonowość tego biznesu sądzimy jednak, że nastąpi to w czwartym kwartale – dodał. Na pytanie „Presserwisu”, czy wyniki NC+ są dla TVN zadowalające, prezes TVN Markus Tellenbach odparł, że drugi kwartał nie jest najlepszym odzwierciedleniem całego roku. - Połowa wzrostu platform satelitarnych przypada na czwarty kwartał. NC+ ma dobrą ofertę i jesteśmy przekonani, że całym 2015 roku platforma spełni nasze oczekiwania – mówi Tellenbach. Jednak w ub.r. platforma NC+ nawet w czwartym kwartale nie zwiększyła bazy abonentów. Na dzień 31 grudnia ub.r. miała 2,15 mln abonentów - 2 proc. mniej niż rok wcześniej i tyle samo co na koniec trzeciego kwartału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

ano właśnie w listopadzie! Jeśli międzyczasie nc+ nie zmieni swojego stanowiska.

A tak przy okazji "dedukcja, to forma wnioskowania opartego na zbiorze przesłanek"

A tym, czym się wszyscy zachłysnęli - spoglądając na dane z czerwca - i nie biorąc pod uwagę czas rzeczywisty (sierpień), w którym tak wiele się dzieje, co widać, słychać i czuć. To te dane będą zgoła odmienne. Nie sądzę, aby umyślnie nc+ topił swoją platformę. Tam pracują odpowiedni ekonomiści, co umieją przeliczać. I liczą sobie.

 

Przykład:

Wykluczając z wyższych pakietów trzech tańszych abonentów i przyjmując jednego droższego, to da ostateczny wynik dla firmy o wiele korzystniejszy. I dlatego tak nie dbają o ilość abonentów. Bo i tak w tej hierarchii, pod względem zaabonowania, będą drugą platformą. To królowa matematyka króluje.

Takiej mniej więcej treści z rana w odpowiedzi na zapytanie na PW napisałem wyżej wymieniony fragment. Z uwagi na duże zainteresowanie i dyskusję w nieodpowiednim temacie otwieram nowy wątek. A posty tam zawarte przenoszę tu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Przykład:

Wykluczając z wyższych pakietów trzech tańszych abonentów i przyjmując jednego droższego, to da ostateczny wynik dla firmy o wiele korzystniejszy. I dlatego tak nie dbają o ilość abonentów. Bo i tak w tej hierarchii, pod względem zaabonowania, będą drugą platformą. To królowa matematyka króluje."

 

Mam jedno zasadnicze pytanie (na które de facto odpowiedź znają dzieci z podstawówki).

Od kiedy 3 tańszych klientów + jeden droższy < jeden droższy klient ?

Mnie chyba uczyli matmy w innej epoce.

 

EDIT

farciarzgilmore,

faktycznie pomyliłem znaczki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kaeres nie zrozumiałeś. Poprawny wzór:

 

3 tańszych klientów < 1 droższy

 

Wniosek z tego jest taki, że lepiej jednemu porządnemu klientowi sprzedać coś drogiego niż to samo sprzedać trzem "cwaniakom" za pół ceny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kaeres widzisz tylko abonament, nie widząc użyczony sprzęt, papierologię itd. Wtedy to nie jest już takie oczywiste.

 

A przy okazji sam się zamieszałeś w tej matematyce z "podstawówki".

Ale już @farciarzgilmore wyłożył "kawę na ławę".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Wniosek z tego jest taki, że lepiej jednemu porządnemu klientowi sprzedać coś drogiego niż to samo sprzedać trzem "cwaniakom" za pół ceny.

Nie jeden się teraz "obrazi" ......... życie :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kaeres nie zrozumiałeś. Poprawny wzór:

 

3 tańszych klientów < 1 droższy

 

Wniosek z tego jest taki, że lepiej jednemu porządnemu klientowi sprzedać coś drogiego niż to samo sprzedać trzem "cwaniakom" za pół ceny.

W negocjacjach z nadawcą jakiegoś kanału lepiej mieć 2 czy 3 miliony abonentów? ;) Takie koszta też są ważne, a nie tylko "gołe" wpływy z abonamentu - opłata za prawa i transpondery.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wykluczając z wyższych pakietów trzech tańszych abonentów i przyjmując jednego droższego, to da ostateczny wynik dla firmy o wiele korzystniejszy. I dlatego tak nie dbają o ilość abonentów. Bo i tak w tej hierarchii, pod względem zaabonowania, będą drugą platformą. To królowa matematyka króluje.

Nic nowego. Nie od dziś wiadomo, że cenniejsi są klienci z grubszym portfelem, bo obsługa tych 3 tańszych więcej kosztuje. NC+ też już chyba dawno na to wpadła. Pomimo tego, myślę że nadal część użytkowników będzie lansowała tezy, że lepiej mieć większą liczbę klientów płacących mniej. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomnieliście o jednym mniej abonamentów mniejszy przychód z reklam, może się z czasem zrobić niszowa platforma cyfrowa. Do tego trudniej negocjować o cokolwiek jak się ma mało abonentów. Większemu zawsze łatwiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeden drogi abonament jest lepszy od trzech tanich, tylko jeśli ten jeden drogi jest 3x droższy od 3 tanich razem. W przypadku nc+, jeśli chodzi o zakup praw do transmisji wydarzeń sportowych i emisji filmów, często jest to stała suma pieniędzy niezależna od ilości abonentów, lub zależna tylko częściowo. Więc jeśli nc+ chce utrzymać jednocześnie wysokość zysku i jakość nadawanych audycji na dotychczasowym poziomie w sytuacji, gdy traci abonentów, musi podnieść ceny. Podniesienie cen może niestety spowodować dalszą utratę abonentów, która wymusi dalsze podnoszenie cen lub obniżenie jakości oferty programowej. W warunkach realnej konkurencji na rynku może doprowadzić to ostatecznie do likwidacji nc+, chyba że zdecydują się np. na obniżenie swoich zysków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapomnieliście o jednym mniej abonamentów mniejszy przychód z reklam, może się z czasem zrobić niszowa platforma cyfrowa. Do tego trudniej negocjować o cokolwiek jak się ma mało abonentów. Większemu zawsze łatwiej.

 

A co ma pierwnik do wiatraka? Kanały własne nc+ (Domo, Kuchnia itd) są tez w kablówkach dystrybuowane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi się zgodzić ze stwierdzeniem, że 3 tanich abonentów, to mniej niż jeden drogi. A powodów jest wiele:

  1. Mając wykupioną pulę dekoderów u dostawcy operator musi za nie zapłacić, niezależnie od tego, ilu ma abonentów, a zależnie od tego co i w jakiej ilości zamówił. To trochę jak na naszej kochanej kolei: jeździć się im nie opłaca, bo to drogo wychodzi, ale NIKT nie mówił ile kosztuje utrzymanie całej nieużywanej infrastruktury (tory, dworce, podstacje zasilające, infrastruktura do zarządzania itepe) i skąd wziąć na to kasę, jak się nie jeździ. Tam chociaż zaczęli to od jakiegoś czasu rozumieć.
  2. Koszty nadawania są stałe, płacą od transpondera. Im więcej abonentów, na tym większą liczbę głów się to rozkłada i tych 3 tanich abonentów może spowodować, że nawet jeśli na nich się nie zarobi, to zysk na droższym abonencie wyniesie nie 20, a 30zł. Myślę, że Polsat doskonale to rozumie.
  3. O potencjalnej widowni reklam pisali inni.
  4. I o kosztach praw też. Przecież nasza kochana Ekstraklasa to taki koszt stały, niezależny od liczby abonentów. Płacą te 120 czy 150 milionów rok w rok i nikogo nie obchodzi, czy ogląda ją jeden, tysiąc, czy milion widzów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sklep RTV-SAT

Jesli chodzi o koszta to nie sa stale, platforma placi nadawcom programow np. Eurosport, Discovery itd w opcji od gniazdka (na podstawie raportow jaki kanal jest dostepny dla jakiej ilosci klientow) to znaczy ze im wiecej abo tym wiecej placa nadawcom za ich kanaly, wiec w przypadku 90% kanalow zarobia wiecej na 1 drozszym abonamencie niz 3 tanszych, nawet dystrybutorzy filmow zaczeli rozliczac sie od zasiegu danego kanalu, czyli im wiecej abo ma kanal filmowy tym wieksze oplaty za emisje niektorych tytulow ... a koszty najmu TP nie sa duze w porownaniu do oplat dla nadawcow...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@bogdan 425

Użyczenie dekodera już zaczyna kosztować więc raczej nie o to chodzi.

Koszty mają stałe. Każdy klient z abo 5zł+ przynosi zysk.

 

@Sklep RTV-SAT. Skucha. nc+ każe sobie płacić za ES 5zł w niższych abonamentach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kaeres to nie jest takie oczywiste i proste jak piszesz. Długo by tłumaczyć...

O dekoderach, to można powieść spisać. Ile ich jest i ileż razy były wymieniane bez żadnej złotówki. Mowa o tych w dzierżawie bezpłatnej. O tych antenach rozdawanych za przysłowiową złotówkę już nie wspomnę. I tak dalej i temu podobne.

Że nie mogę tematu rozwinąć, bo moderowanie goni :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeden drogi abonament jest lepszy od trzech tanich, tylko jeśli ten jeden drogi jest 3x droższy od 3 tanich razem. W przypadku nc+, jeśli chodzi o zakup praw do transmisji wydarzeń sportowych i emisji filmów, często jest to stała suma pieniędzy niezależna od ilości abonentów, lub zależna tylko częściowo. Więc jeśli nc+ chce utrzymać jednocześnie wysokość zysku i jakość nadawanych audycji na dotychczasowym poziomie w sytuacji, gdy traci abonentów, musi podnieść ceny. Podniesienie cen może niestety spowodować dalszą utratę abonentów, która wymusi dalsze podnoszenie cen lub obniżenie jakości oferty programowej. W warunkach realnej konkurencji na rynku może doprowadzić to ostatecznie do likwidacji nc+, chyba że zdecydują się np. na obniżenie swoich zysków.

 

To jest akurat nieprawda - popatrz na CYFOWY POLSAT. Największe zyski platforma ma z najtańszych pakietów a nie tych najdroższych. Te najdroższe są prestiżowe, ale nie dają największego zysku (do zastanowienia nad ich częstym promowaniem pakietu Rodzinnego HD). To nc+ objęła taki ster, ale tez głównie z pakietami ze swoimi kanałami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@rotalplus chyba coś pomieszałeś. W nc+ wszyscy chcą mieć pakiet ze wkładką prestiżową, za jak najmniejsze pieniądze. To robi różnicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie pomieszałem - nc+ największe zyski ma z paczki własnych kanałów co najwyżej pakietem typu START+. Już opcja CANAL+ z pakietem COMFORT czy EXTRA+

No chyba nie powiesz, że COMFORT+ kosztuje 10 zł a EXTRA+ 20 zł co wynikałoby z porównania oferty np. START+ CANAL+ i EXTRA+ CANAL+

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesli chodzi o koszta to nie sa stale, platforma placi nadawcom programow np. Eurosport, Discovery itd w opcji od gniazdka (na podstawie raportow jaki kanal jest dostepny dla jakiej ilosci klientow) to znaczy ze im wiecej abo tym wiecej placa nadawcom za ich kanaly, wiec w przypadku 90% kanalow zarobia wiecej na 1 drozszym abonamencie niz 3 tanszych.....

 

Coś chyba źle liczysz.Jeśli np. za dostęp do Eurosportu operator płaci powiedzmy złotówkę od abonenta to ściągając tą opłatę w abonamencie powiększoną oczywiście o marżę operatora w jaki sposób jeden Klient przyniesie większy zysk niż trzech ?

 

Pomijam już całkowicie kwestię że mając trzech abonentów płacących w sumie 100zł i jednego który również płaci stówkę w przypadku rezygnacji jednego z klientów w pierwszym przypadku tracisz 33% dochodu a w drugim 100%.

 

Dlatego dywersyfikacja klientów to podstawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sklep RTV-SAT

Jaka skucha ? W Comfort+ nie ma ES2 bo wiec mozna dokupic albo przejsc na wyzszy pakiet, ES pobiera oplate od kazdego abo a nc wrzuca w pakiet albo bierze kase za pojedynczy kanal zarabiajac swoj %

 

Wiec jesli przyjmiemy ze w pakiecie za 59 zl jest 50 programow a kazdy po zlotowce to koszt jest 50 zl a dochod 9 zl czyli za 3 klientow dochod to 27 zl ale jesli ten sam pakiet bedzie kosztowal 79 zl to przy koszcie 50 zl dochod z 1 klienta bedzie 29 zl, koszty obslugi 1 klienta (prowizja dla APS/konsultanta itd) tez beda nizsze, reszta kosztow zblizona.

 

P.S. Przychod taki sam ale dochod/zysk juz nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze pare wniosków:

1. Nikt nie zamawia online.

2. Nikt nie posiada własnego dekodera.

3. ''droższy'' abonent nigdy nie będzie próbował zejść z ceny (tu chyba bardziej mowa o osobach, które mają gdzieś koszty). Oby tylko nie chodziło o klienta poczatkowego, bo ten zawsze będzie wyglądał na ''droższego''.

 

Brakuje wniosku, że skoro kanały są ekstra płatne w pakietach, to czemu nie próbują metod n-kowych, lub zmniejszyć pakiety, a zwiększyć możliwość wyboru kanałów do pakietu.

Temat morze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat fajny do deliberacji...ale dyskusja nie wyłazi poza wyobraźnię podstawówki.

Padaja słowa rozsadne, ale pojedynczo.

Nikt nie zauważa, że dla tego wypasionego z ograniczonej grupy I TAK musiałaby zadziałać cała infrastruktura. A kazdy się zgodzi, że ONA AKURAT musi być. Mozna powiedzieć, że tani abonent zywi się ochłapami bo ten cały "kątęt" i tak musiałby być przygotowany.

1. Ile ITI wydaje na prawa filmowe i sportowe dostępne jedynie w drogich pakietach. To pytanie podstawowe, zadawane stale bo obala Wasze mizerne kombinowanie. A na czym kasę zrobił Cyfrowy Polsat? Na masowości. Nawet na tym, ze nie pogardził groszowymi umowami.

2. prawda o tzw. gniazdkach. ten sposób rozliczania jest zasadniczo prawdziwy. To ile od gniazdka Eurosportowi płaci CD wykorzystujac sygnał do ponad rocznej promocji. Ile płaci od gniazdka, i ilu wykazuje abonentów rozdajac np. HBO za darmo na wiele miesięcy.

3. przetargi. Nawet tegie głowy na tym wysiadaja. wg tej Waszej matematyki np. taki Azerbejdzan nic by nie zobaczył. A na Idmanie lecą , i liga angielska, i hiszpańska....i tam ich stać? A ITI nie? Czy działa to troche inaczej?

4. to po jakiego gwinta nc+ zapowiadała, ze nie "odda" ani jednego abonenta. Jesli ta matematyka ma sens to powinni pozbyć się startowców i comfortowców. a jednak trzymali bazę pazurami.

Zdaje się, że prowadznie takiego biznesu to zbiór aspektów, a nie proste mnożenie i dodawanie

Brawo @Pawel...jak łatwo skasować matematykę gościa z RTV.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Wniosek z tego jest taki, że lepiej jednemu porządnemu klientowi sprzedać coś drogiego niż to samo sprzedać trzem "cwaniakom" za pół ceny.

Nie jeden się teraz "obrazi" ......... życie :wink:

Jak to wszystko od 2-giego posta na tej stronie, chcialem kilku userom to wytlumaczyc, to mnie prawie chcieli zjesc, jak "rekiny tunczyka". Ale tak to wyglada i taka jest prawda.

 

@rotalplus chyba coś pomieszałeś. W nc+ wszyscy chcą mieć pakiet ze wkładką prestiżową, za jak najmniejsze pieniądze. To robi różnicą.

 

Otóż TO!

 

Edit: Tak z ciekawości, o czym w tym wątku mozemy pisac, wszystko na temat nc+ tzw. luźne rozmowy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaka skucha ? W Comfort+ nie ma ES2 bo wiec mozna dokupic albo przejsc na wyzszy pakiet, ES pobiera oplate od kazdego abo a nc wrzuca w pakiet albo bierze kase za pojedynczy kanal zarabiajac swoj %

 

Wiec jesli przyjmiemy ze w pakiecie za 59 zl jest 50 programow a kazdy po zlotowce to koszt jest 50 zl a dochod 9 zl czyli za 3 klientow dochod to 27 zl ale jesli ten sam pakiet bedzie kosztowal 79 zl to przy koszcie 50 zl dochod z 1 klienta bedzie 29 zl, koszty obslugi 1 klienta (prowizja dla APS/konsultanta itd) tez beda nizsze, reszta kosztow zblizona.

 

P.S. Przychod taki sam ale dochod/zysk juz nie.

 

Tylko stosując twoją metodologię wystarczy podnieść cenę najtańszego pakietu do 60 zł i już trzech klientów da Ci 30 zł zysku a jeden z abo 79 da 29zł .Podwyżka o złotówkę to jest trochę ponad 1% w stosunku do 59 a pakiet za 79 jest droższy o ponad 30% więc nie jest dziwne że zysk na takim pakiecie jest większy.Tylko łatwiej znajdziesz trzech co zapłaci 60 czy jednego za 79 zł ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×