Jump to content
ircios

WiFiBox+ (Sagemcom DSIW74)

Recommended Posts

Na pewno na yt jest filmik o pracy samego dekodera, przełączaniu kanałów itd.

Moim zdaniem dekoder jak na dekoder hd jest wporządku. Wiadomo że na 100 modeli trafią się 2-3 awaryjne i mulące. Ja z nim prywatnie nie miałem problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za opinie. Niby jest coś na YT:

 

Tylko dość już leciwy ten filmik. Obecnie jest lepiej? Gorzej? Tak samo? Na tym filmie nie wygląda to źle. ;)

Edited by shevchenko1987

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam Wifiboxa i cóż mogę powiedzieć? Wifibox jest specyficzny, raz jest ok a raz pilot wariuje i np gdy chcę wyłączyć dekoder to przełącza kanał na inny. Kanały przełącza dość szybko, jednak mogło być lepiej. Przykładowo wcześniej miałem dekoder HD3000 jak jeszcze byłem w CP i był o niebo lepszy w szybkości działania. Nie zapłacił bym 300zł za ten dekoder mimo że jest nowy, wolał bym mydelniczkę za połowę tej ceny.

Edited by Ozzy666

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informujemy, że od 22 listopada dostępna będzie nowa wersja oprogramowania do dekoderów Sagemcom DSIW74 podłączonych do Internetu (wersja AAC). Dekodery niepodłączone do Internetu (wersja bez AAC) zostaną zaktualizowane w nocy z 27 na 28 listopada.


Jest to wersja serwisowa, nie wprowadzająca nowych funkcjonalności dla Abonentów. Dekodery będące u Abonentów zaktualizują się automatycznie w nocnym oknie serwisowym. W przypadku dekoderów z wyłączonym trybem „szybki start”, po włączeniu wyświetli się informacja o nowym oprogramowaniu. Po naciśnięciu OK dekoder rozpocznie ładowanie oprogramowania. Naciśnięcie COFNIJ spowoduje rozpoczęcie aktualizacji przy następnym włączeniu. Aktualizacja trwa do 25 min. W czasie aktualizacji nie należy odłączać dekodera od zasilania, ani instalacji antenowej.


Numer nowej wersji oprogramowania to 1.2.2.03 /2015.1106 (1.2.2.03-aac/2015.1106 dla dekoderów podłączonych do Internetu).


Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój problem polega, że 2 miesiące temu dostałem od NC+ wifiboxa  i od tamtej pory nie jestem w stanie połączyć dekodera z netem (ADSL Netia, stabilne 11Mb/s). Co prawda po wpisaniu hasła do wifi wyskakuje komunikat że zostałem poprawnie połączony z siecią, jednak przy próbie skorzystania z NC+go lub aplikacji www po krótkim czasie oczekiwanie ukazuje się komunikat -"brak połączenia z internetem (prawdopodobnie przyczyna leży po stronie dostawcy internetu)". Dekoder pokazuje poziom sygnału WiFi na ok 40-50% (połączenie zestawione na 44 Mb/s.). W otoczeniu jest tylko 1 (moja) sieć wifi, która działa prawidłowo.

 

Dekoder był resetowany, nowe oprogramowanie też było pobierane, podmieniany był zasilacz .Jak nie działa tak nie działa. Nie mam już pomysłów.

 

Z kolei Premiumbox podłączony w miejscu Wifiboxa bez problemu za każdym razem odpala NC+ Go a więc operatora netu można wykluczyć. 

 

Żadnych blokad ustawionych w routerze nie ma. Z resztą  testowo podmieniłem go na inny i sytuacja się nie zmieniła.  

 

 

Zgłosić się do salonu w celu wymiany dekodera czy macie może jeszcze jakieś pomysły?

Edited by zetorson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź wersję oprogramowania. Jak jest z AAC to do serwisu. Jak jest bez AAC, to ustawienia fabryczne i jak tylko się włączy to uruchom radio+. Powinien pojawić się komunikat o pobieraniu dodatkowego oprogramowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety temat przerabiałem, otóż wymiany nie pomagały i co lepsze działało na początku a później przestało działać. U abonenta na sieci nie działa, w APS działa.

 

Mogę tylko podpowiedzieć, że pomimo zapewnień administratora sieci, że nic nie blokuje (przy czym wifipremiumbox działał cały czas!) skończyło się wizytą tego administratora sieci z dekoderami u mnie i udowodnienia mu na "jego własne oczy" że na innej sieci działa. Po paru dniach kontaktowałem się z tym abonentem i okazało się, że już jest OK. A co było nie tak? Do dzisiaj ani ja ani On nie wiemy ale padło tylko stwierdzenie, że w jego sieci gdzieś pomiędzy serwerem a klientem wymieniane było ostatnio jakieś urządzenie (antena/router?).

 

Najlepiej najpierw sprawdź to na innej sieci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój problem polega, że 2 miesiące temu dostałem od NC+ wifiboxa  i od tamtej pory nie jestem w stanie połączyć dekodera z netem (ADSL Netia, stabilne 11Mb/s). Co prawda po wpisaniu hasła do wifi wyskakuje komunikat że zostałem poprawnie połączony z siecią, jednak przy próbie skorzystania z NC+go lub aplikacji www po krótkim czasie oczekiwanie ukazuje się komunikat -"brak połączenia z internetem (prawdopodobnie przyczyna leży po stronie dostawcy internetu)". Dekoder pokazuje poziom sygnału WiFi na ok 40-50% (połączenie zestawione na 44 Mb/s.). W otoczeniu jest tylko 1 (moja) sieć wifi, która działa prawidłowo.

 

Dekoder był resetowany, nowe oprogramowanie też było pobierane, podmieniany był zasilacz .Jak nie działa tak nie działa. Nie mam już pomysłów.

 

Z kolei Premiumbox podłączony w miejscu Wifiboxa bez problemu za każdym razem odpala NC+ Go a więc operatora netu można wykluczyć. 

 

Żadnych blokad ustawionych w routerze nie ma. Z resztą  testowo podmieniłem go na inny i sytuacja się nie zmieniła.  

 

 

Zgłosić się do salonu w celu wymiany dekodera czy macie może jeszcze jakieś pomysły?

 

Wifibox ma antenę wi-fi 1x1 a premium 2x2, więc ten pierwszy jest bardziej wrażliwy na zakłócenia radiowe itd. Spróbuj podłączyć dekoder kablem do routera. Jeśli będzie działał bez problemu to pozostaje kombinowanie z routerem. Np. wymuszenie innego kanału wi-fi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nr kanału routera zmieniałem (ASUS RT-N12+). Bawiłem się też szerokością pasma (20/40MHz).  Premiumbox faktycznie ma dużo lepsze anteny WiFi bo pokazywał zasięg 80-100% a Wifibox, dokładnie w tym samym miejscu zaledwie 40-50% ale i tak zestawione połączenie (44Mb/s) jest dużo szybsze niż sam net (wg testów 10-12 Mb/s). 

Kabla niestety pociągnąć nie mogę ale dla testów mogę pożyczyć adaptery Powerline. Z resztą, ma działać na WiFi, bo po to jest ten moduł w dekoderze, a sama sieć działa poprawnie (pożyczony Premiumbox do testów śmigał szybko i sprawnie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój problem polega, że 2 miesiące temu dostałem od NC+ wifiboxa  i od tamtej pory nie jestem w stanie połączyć dekodera z netem (ADSL Netia, stabilne 11Mb/s). Co prawda po wpisaniu hasła do wifi wyskakuje komunikat że zostałem poprawnie połączony z siecią, jednak przy próbie skorzystania z NC+go lub aplikacji www po krótkim czasie oczekiwanie ukazuje się komunikat -"brak połączenia z internetem (prawdopodobnie przyczyna leży po stronie dostawcy internetu)". 

 

Ja tak samo walczę z tym problemem i efektów brak.Mam identyczny problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netia jako jedyna ma tą samą pulę adresów IP co dekoder i nastepuje konflikt. Wyłącz DHCP i wpisz recznie w ustawieniach dekodera jakiś odległy adres IP w ramach puli dostarczanej przez NetiaSPOT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może ktoś miał taki problem? Wczoraj podłączyłem pendrive do USB i oczywiście wszystko było OK. Dzisiaj podłączyłem dysk i klops. Nie widzi go i co ciekawe, wczorajszego pena też nie widzi. Restarty, ustawienia fabryczne i nic. Może ktoś zna jakąś sztuczkę, aby to ruszyło?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netia jako jedyna ma tą samą pulę adresów IP co dekoder i nastepuje konflikt. Wyłącz DHCP i wpisz recznie w ustawieniach dekodera jakiś odległy adres IP w ramach puli dostarczanej przez NetiaSPOT.

Nie widzę związku ani sensu w tym co piszesz. Przecież net rozdaje mój router (ASUS RT-N12+), który ma swoją adresację (192.168.1.xxx) . W dodatku Premiumbox podstawiony do testów za Wifiboxa działał OK.

W dodatku, u mnie Netia jest tylko operatorem a samo łącze i modem są od Dialogu (nie mam Netiaspota).

Edited by zetorson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla tego dekodera 40-50% to za mało.

Miałem ten sam problem.

Aby nie gubił sieci musi mieć powyżej 65 %.

Jak zmieniłem miejsce w którym ma router i mam około 80% problem się skończył.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem o co chodzi ale ponownie sprawdziłem dzisiaj NC+ GO i działa przez WiFi za każdym razem. Maglowałem przez kilka godzin  i chodzi jak złoto. Sygnał na WiFi był przez moment nawet słabszy niż zazwyczaj (38%) ale nawet wtedy wszystko chodziło szybko i sprawnie. Przypomną tylko, że w otoczeniu jest tylko jedna - moja sieć WiFi i nic nie zmieniałem w ustawieniach. Czyżby coś naprawili?

 

Dla tego dekodera 40-50% to za mało.

Miałem ten sam problem.

Aby nie gubił sieci musi mieć powyżej 65 %.

Jak zmieniłem miejsce w którym ma router i mam około 80% problem się skończył.

Istotne jest to, z jaką prędkością jest zestawiane łącze. U mnie przy 40-50% (wg dekodera)  pokazuje on prędkość ok 44 Mb/s. Realnie jest to pewnie coś koło 30 Mb/s i jest to prędkość kilkukrotnie większa od minimalnej potrzebnej do działania usługi i 3 krotnie większa od możliwości mojego internetu. Być może u Ciebie jest dużo sieci WiFi i pomimo relatywnie mocnego sygnału, zestawiane prędkości są za niskie. 

Edited by zetorson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy orientujecie się czy dyski Sagemcom dedykowane do wifi Premiumbox+, będą dobrze spasowane z dekoderem wifibox+ (chodzi mi o to czy taki dysk po postawieniu na wifibox+ nie będzie wystawał poza dekoder). Tak na marginesie od jakiegoś czasu rozglądam się za tym dyskiem, ale w zasadzie jest to sprzęt nie do kupienia. Czy coś Wam wiadomo dlaczego NC+ nie dystrybuuje tych dysków ?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczerze, to uważam, że ten jest "ładny", a z uwagi na okoliczność, że jestem zadowolony z egzemplarza, który użytkuję wraz wifi Premiumbox+ uznałem, że fajnie będzie również do wifibox+ coś takiego nabyć. Ja w zasadzie dysk wykorzystuję tylko do Timeshiftingu.

Doczytałem sobie instrukcję dekodera i z tego co widzę do korzystania z funkcjonalności Time shifting wystarczy pamięć flash. Czy ktoś z Was testował takie rozwiązanie ?

Edited by Marcin_M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Panowie, musze zmienic tuner na taki ktory posiada wifi. czy wersja premium rzeczywiscie dziala lepiej ? zalezy mi przede wszystkim na dobrze dzialajacym wifi aby moc bez problemu korzystac nc+go. reszta wodotryskow mnie nie inetresuje. tuner docelowo bedzie ponad ok.15m od routera wifi. pozdro!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...