Jump to content
ircios

WiFiBox+ (Sagemcom DSIW74)

Recommended Posts

Jasne zbędny bo nie mają tego dekodery po C+ które są naj naj.Górna belka z logiem NC+ i godziną jest bardzo ciekawym rozwiązaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanko ciągle wyskakuje mi "próba połączenia z dekoderem głównym nie powiodła się" nie wiem co z tym fantem zrobić ?

macie jakieś rady ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem to samo. U mnie podstawową sprawą była niepoprawna konfiguracja głównego dekodera czyli Wifi Premiumboxa z routerem. Trochę pokombinowałem głównie chodziło o zgranie go z routerem bezprzewodowym Playa. Musisz prawdopodobnie wprowadzić prawidłowe dane SSID oraz klucz Wi-Fi z routera do Premiumboxa a później do Wifiboxa, chociaż tu jest łatwiej. Powinno się udać. Pozdrawiam.

 

P.S U mnie są cały czas kłopoty z EPG w WifiBoxie. Sygnał na poziomie siła- jakość ponad 80% i raz jest a raz nie ma. Dzisiaj do południa było, a już wieczorem nie. Nie wiem o co chodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mam problem z EPG na wifiboxie +. Krótko po montażu było ok a od wczoraj jest problem. Siła i jakość ponad 80% Ktoś wie co może być przyczyną?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzam, u mnie też są problemy z EPG - raz się pojawiają informacje o programach, raz jest "wyszukiwanie programów". Zauważyłem, że po uruchomieniu dekodera wszystko działa jak należy, po chwili wszystko znika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauważyłem ciekawą sytuację. U mnie jak na razie zdaje egzamin- EPG działa bez zarzutu od około doby. Jak poprzednio router miałem piętro niżej pod Wifiboxem, zasięg wi-fi na dekoderze oscylował w okolicach 50%- EPG raz było, raz nie i tak w koło Macieju. W momencie jak przeniosłem router do pokoju w którym stoi Wifibox, stoi od niego jakieś 2,5 - 3 metry, zasięg sieci pokazuje pow. 80%, EPG śmiga jak talala. Nie wiem jak to powiązać, ale tak to wygląda. Jak możecie to przetestujcie taki wariant u siebie i podzielcie się opinią. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Uruchomiłem dziś to cudo i jest problem z regulacją głośności która po prostu nie działa. Dekoder połączony z TV przez hdmi, zmieniałem ustawienia dźwięku stereo/ac3 ale bez rezultatu. Objaw jest taki, że przy próbie zmniejszania/zwiększania głośności na ekranie pojawia się ikona z trzema paskami ale nie zmienia się niezależnie od tego czy chcę pogłośnić czy ściszyć. Będę wdzięczny za każdą sugestię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie regulacja głośności działa tylko w trybie stereo . Także po stronie wifBoxa na pewno musisz ustawić stereo (zresztą jest to wyraźnie napisane w tej opcji). Być może u Ciebie jakiś wpływ ma również ustawienie telewizora. U mnie działa tak jak jest napisane w menu: w trybie stereo działa regulacja głośności, a w trybie AC3 nie (chociaż można całkiem wyciszyć - wyłączyć dźwięk)

Share this post


Link to post
Share on other sites

AdrianBod, pełna zgoda co do trybu stereo. Ale jak wytłumaczyć, że dekoder połowicznie reaguje na pilota? Pojawia się ikona dźwięku, ale nic się nie zmienia przy próbie +/-. I to jest zagadką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dekoder reaguje na pilota, gdyż można np. zupełnie wyłączyć dźwięk w trybie AC3, ale nie można go regulować gdyż w AC3 (Dolby Digital) poziom dźwięku jest chyba automatycznie normalizowany. Moim zdaniem dlatego nie działa regulacja poziomu w dekoderze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem rozwiązał się sam: otóż próbowałem używać do obsługi wifiboxa pilota od poprzedniego sagema dsi87, takiego jak TU. Generalnie wszystko z nim działało oprócz tej nieszczęsnej głośności. Po użyciu pilota oryginalnie dołączonego do zestawu z wifiboxem można zmieniać głośność.

Natomiast pojawił się inny problem. Podczas konfiguracji pominąłem podłączenie do sieci wifi. Obecnie jak grzebię w menu nigdzie nie mogę znaleźć opcji żeby wykryć sieci bezprzewodowe i się do którejś zalogować. Będę wdzięczny za sugestie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

Wejdz w diagnostyke sieci, na dole masz napisane że jak wciśniesz "+" to masz opcje i tam ustawiasz sobie czy połączenie kablowe czy WiFi itd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam obecnie posiadam pakiet comforf + z dekoderem premiumbox i multiroom z 3 dekoderami wifibox . W pakiecie mam netvod pakiet podstawowy ktory nie dziala na wifiboxach a pokazuje komunikat ze wystapil problem z dostawca interentowym co jest dziwne gdyz dekodery sa podlaczone do internetu inaczej nie dzialalby multiroom wiec nie rozumiem w czym jest rzecz . Jednak najbardziej denerwujaca rzecza jest to ze dekoder wifibox po przejsciu w stan uspienia nie wlacza sie kompletnie nie reaguje na pilot dioda mruga ale na wyswietlaczu pokazuje wciaz godzine i nic sie nie dzieje nie wazne ile bym czekal bo gdzies wyczytalem ze ten dekoder potrzebuje troche czasu na rozruch . Jedynym sposobem by ozywic dekoder jest odlaczenie go od zasilania . Probowalem kilku opcji w ustawieniach jak szybki start ale nic to nie zmienia dekodery nie reaguja i jedynym sposobem by normalnie ogladac tv bez wyciagania wtyczki od zasialania jest ustawienie w ustawieniach by dekoder sie nie wylaczal . NIe wiem czy ktos spotkal sie z tym problemem ale jestem bardzo zawiedzony tym dekoderem i jednym slowem jest to jeden wielki szmelc zebym to wiedzial wczesniej nie pchal bym sie w ten multiroom . Chyba ze jest cos co robie zle ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po kolei. Najpierw internet. To że masz Multiroom nie oznacza, że masz dostęp do internetu. Najpierw skonfiguruj wi-fi do Twojego routera i sprawdź czy masz poprawnie nadane adresy IP itd. Potem spróbuj np. odtworzyć muzykę na "Moje Polskie Radio" albo "Tuba FM". te serwisy są FTA, więc nie musisz mieć żadnego specjalnego pakietu. Ew. spróbuj podłączyć dekoder kablem do routera ale to raczej mało prawdopodobne, żeby nie chciał się połączyć po wi-fi. testowałem na 3 różnych routerach u siebie i u rodziców i za każdym razem łączył się bez problemu. W każdym razie warto to zrobić ze względu na netvod+ - zauważyłem, że od czasu jak mam wifiboxa coraz rzadziej oglądam filmy na zwykłych kanałach :).

 

Co do startu to najpierw ustaw "szybki start" na "aktywny" i zresetuj dekoder zasilaniem. Jeśli potem nie będzie działać właściwie to sprawdź czy odbierasz transponder 110. Wejdź na kanał Planete SD (269), a potem wejdź do "informacji technicznych" w ustawieniach. Wówczas miernik sygnału wskaże Ci siłę i jakość sygnału właśnie na transponderze 110.Z tego co się dowiedziałem ten dekoder pobiera soft właśnie z tego transpondera i jeśli są z nim problemy to dekoder długo wstaje poszukując nowej wersji softu. To jest najczęstsza przyczyna problemów zdaniem mojego znajomego, który instaluje te dekodery zawodowo. Jego zdaniem najczęściej wystarczy lekko przekręcić konwerter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaki soft, takie działanie. Trzeba czekać na poprawkę

U mnie dekoder śmiga elegancko wraz z EPG ,używam go do multiroomu jako dodatkowy i właściwie po kilku dniach uzytkowania jedyne co irytuje to własnie brak przycisku EPG bezpośrednio na pilocie co lekko przeszkadza zwłaszcza wieczorem kiedy w pokoju ciemno .

Poza tym spełnia oczekiwania i ma ostrzejszy,lepszy obraz niż mój główny Mediabox a chyba o to własciwie w deku najbardziej chodzi . Co prawda porównanie jest na róznych tv ale tej samej marki,modelu tylko mniejszej przekątnej . Może zbiorę się kiedyś i podłącze oba deki pod jeden tv i strzele fotkę dla porównania .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Działa Wam normalnie NetVOD+ na tym tunerze, bo mi wczoraj przestało działać i do dziś się to nie zmieniło. Przy próbie uruchomienia wyświetla się tylko komunikat "brak połączenia z internetem". Połączenie z internetem na pewno jest, sprawdzałem w informacjach o sieci, ponadto radio internetowe i serwis ICA na tunerze działają normalnie. Nie wiem za bardzo w czym może być problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie mam to samo-nie wiem co się dzieje. Reaktywowałem karte-i nic. Chyba zadzwonie do BOK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też padło NetVOD , chyba problem z softem .Co za badziew ,używam go tylko do netvud i nie działa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadzwoniłem ,właśnie mają problem i go rozwiązują podobno ,nic mnie nie przekona do ich tunerów ,używam go tylko jak chce zobaczyć coś w hbogo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To raczej nie był problem z dekoderem. Raczej coś sieciowego. Mi też nie działało na neostradzie, a na Plusie było OK. W tej chwili działa również na neostradzie

Pozdrawiam

Adrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...