Skocz do zawartości

Pomiar oglądalności stacji telewizyjnych


fan tv
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, STARS.TV napisał:

Czytaj ze zrozumieniem, proszę! Mieć realny wpływ na wyniki: tata, mama i córka oglądają regularnie EURO DISCO w STARS. Robi mi to dobrze, nie zdejmuję pasma z emisji. To jest "mieć realny wpływ", a to czy wyniki są realne, czy nie to jest zupełnie inna kwestia.

No to ja czegoś tu nie rozumiem. Po kiego grzyba mi ten Nielsen? To, że cyklicznie ogląda dany program tyle i tyle osób. A w rzeczywistości jest ich np. o 200% więcej. Gdzie tu są realia?

  • Popieram 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dla reklamodawców bardziej niż dla kogokolwiek innego, gdzie mają więcej reklam pchać, na szczęście nie oglądam takich kanałów, wolę zapłacić dodatkowo, niż oglądać co 15 minut maść na hemoroidy. Najgorsze, że to wszystko pchają też do kanałów dla dzieci. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Emil.1603 napisał:

A ile płacą za takie cuda? :)

 

Z tego co ktoś opowiadał, to uczestnik bierze udział w czymś w rodzaju programu lojalnościowego. Za czynności przez niego wykonywane (klikanie i ewentualne przekazywane opinie) otrzymuje punkty za które może wymienić produkty drobnego sprzętu AGD (np. toster, czajnik bezprzewodowy). Wychodzi na to, że raz do roku może kupić 1 taki sprzęt (wartość do 200 zł). Wynagrodzenie jest symboliczne za uciążliwość w postaci wyskakującego banera przy każdej zmianie kanału. Wyskakuje wtedy napis na ekranie - kto ogląda i jaka ocena programu? Musisz mieć dwa piloty w dłoni - 1 zwykły od telewizora, drugi od telemetra. Przekładając na język internetu, telemetr jest tym czym dla użytkownika sieci pliki Cookies i przetwarzanie danych RODO. Jeśli nie odklikasz tych okienek nie możesz swobodnie przejrzeć danej strony. I tak samo jest z telewizją. Jeśli nie odklikasz telemetra, nie możesz spokojnie oglądać kanału.

Edytowane przez swordfish
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ja mógłbym się załapać bo mam 2 telewizory, ale co z tego skoro do żadnego z nich nie mam nawet naziemnej podłączonej. Jedyne co oglądam to Netflix, HBO GO, Ipla, tvpsport.pl i tego typu serwisy. A tego Nielsen nie potrafi w Polsce badać.

Edytowane przez diabeu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nielsen nie chce badać HBO GO i Netflix, bo komu sprzeda te badania? HBO i Netflix nie potrzebują pomiaru Nielsena, skoro sami zbierają metadane i wiedzą doskonale co najchętniej użytkownicy u nich oglądają.  Potencjalni reklamodawcy byliby zainteresowani, ale całe szczęście Netflix nie wprowadził reklam do swojego serwisu. Nielsen jest przeżytkiem z poprzedniej epoki ze złotych lat telewizji, gdzie seriale były oglądane w trybie tygodniowym (nie licząc oper mydlanych), a komputery służyły tylko do odbierania poczty i ewentualnie do oglądania zwiastunów filmowych w formacie znaczka pocztowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@STARS.TV, a są szczegółowe dane o ile spada oglądalność jak zaczyna się blok reklamowy? Przykładowo: 100 tyś osób ogląda film, natomiast reklamy już tylko 20 tyś. 

 

Ciekawi mnie ile osób ucieka jak zaczyna się blok reklamowy. :)

Edytowane przez SatZnawca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, STARS.TV napisał:

No jak od każdego? To będzie normalne badanie Nielsenowe, czyli wśród telemetrycznych.

 

Myślałem, że nadawca ma takie dane - np. ile osób w danej chwili jest podpiętych do danego streamu (kanału). Wystarczyłoby udostępnić to Nielsenowi i byłyby dane rzeczywiste zamiast estymowanych. Niepotrzebny byłby telemetr. 

Bo w przeciwnym wypadku to  jakby to miało działać? Podłączaliby telemetr jakoś do komputera, czy do routera, żeby nasłuchiwał na jakimś porcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widza internetowego można "zmierzyć" znacznie dokładniej i lepiej stargetować niż telewizyjnego.

Obecne badania telemetryczne są niemiarodajne, bo w dużej mierze deklaratywne (wspomniane klikanie "kto ogląda", brak rzeczywistej weryfikacji czy i kto przed telewizorem rzeczywiście siedzi itd).

To, że rynek je akceptuje wynika z tego, że jest to mu na rękę - tak samo jest zresztą z badaniem radia.

Widz telewizyjny się starzeje i bez zmian okaże się, że jeśli chodzi o widzów ponizej 49 roku życia, to nie ma go kogo mierzyć w obecnej formule i już nie nie 3/4, a całe bloki reklam to będzie Adamed ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...