Skocz do zawartości

Odbiorniki Cyfry + - pytania, problemy, komentarze


mpotasznik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dziś wreszcie po prawie 2 miesiącach od przedłużenia umowy, wymieniłem starego Stronga na dekoder Sagemcom DSI87

 

i jak to zwykle u mnie bywa pojawiły się problemy z podłączenie nowego dekodera, po podlączeniu kabla HDMI, anteny do odpowiedniego wejścia i podłączeniu dekodera do sieci na dekoderze wyświetla mi się godzina (prawidłowa) i czerwona kropka : wg instrukcji wkładam kartę stykami do góry i włączam - pojawiają się dziwne znaczki następnie coś takiego (-- : --) (dwukropek miga jakby nadal odmierzał czas) i następnie znów wyświetla mi godzinę ale kropka świeci już na zielono co sugerowałoby że dekoder jest włączony (na ekranie TV nie mam nic) czy ktoś może wie co powinienem zrobić, czy karta którą miałem wcześniej w SD może nie działać czy problem leży gdzie indziej ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie ma sprawa realizacji warunków gwarancji w C+, odkupionego od innego abonenta własnościowego dekodera do MR np. Philips HD 6201?

W przypadku awarii sprzętu nowy właściciel dostarcza go do punktu C+ (gwaranta), i co sie okazuje że sprzet ten jest przypisany na inne nazwisko i inny nr abonenta.

Wie ktoś może jak to ma wyglądać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem umowę sprzedaży philipsa i tam nie ma nic co by zabraniało dalszej odsprzedaży dekodera lub wiązało by się to z formalnym przekazaniem prawa własności przy dalszej sprzedazy , cesją czy czymś takim

 

w umowie są jedynie ogólne warunki

art. 5 pkt.1 pojęcia niezdefiniowane w niniejszej umowie zachowują znaczenie nadane im w umowie o abonament

art. 5 pkt 4. w sprawach nieuregulowanych w niniejszej umowie mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.

 

tym samym jeżeli wykażesz jego nabycie zgodne z prawem czyli przedstawisz na to odpowiednie dokumenty gwarancja zostanie uznana.

przy zakupie dekodera wymagał bym od sprzedającego oryginału umowy sprzedaży. Myślę, że podkładka w formie wydruku z wygrania aukcji i oryginał dokumentu sprzedaży wystarczy do realizacji gwarancji.

 

W ICA w zakładce sprzęt nie widać też sprzętu kupionego na własność, widać jedynie sprzęt na wynajem. Tym samym sprzęt zakupiony nie jest raczej formalnie powiązany z umową. Co prawda Cyfra widzi jakie dekodery kupiłeś od nich na własność, ale tylko po to, żebyś nie kupił sobie kilku na raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedż, wynika z tego ze dobrze by było mieć dodatkow paragon od kupujacego jeżeli prowadzi działalność, lub jeżeli jest to osoba fizyczna umowę sprzedaży.

Jezeli nie będzie takiego dokumentu to C+ może odmówic ew. naprawy/wymiany gwarancyjnej twierdząc ze np. sprzęt mógł być kradziony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli udowodnisz, że wszedłeś legalnie w posiadanie dekodera podlegającego gwarancji to nie widzę przeciwskazań do jego naprawy lub wymiany. Dekoder sprzedany nie jest już własnością cyfry, możesz nim swobodnie dysponować, natomiast przez okres 12 m-cy gwarantem sprawności sprzętu jest nadal cyfra. Dla mnie nie ma różnicy, że w przypadku awarii będzie go naprawiał pierwszy, drugi czy kolejny właściciel.

@zibi-s żeby mieć 100% pewność zapytaj @cyfra.tv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jak przychodzi do nas klient z wykupionym dekoderem na własność to po prostu wstukujemy nr dekodera do systemu i jeśli w systemie jest jeszcze gwarancja to wymieniamy od ręki na drugi :D Jak już nie ma w systemie gwarancji to nie wymieniamy bo wyskoczy komunikat, że sprzęt nie podlega wymianie, żadne papierki nas nie interesują :D

 

Zupełnie co innego przy wynajętym sprzęcie ale to już inna bajka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Tak gwoli ścisłości, to sprzedawanie sprzętu, tylko z 12 miesięczną gwarancją jest naruszeniem przepisów, jako że na sprzęt elektroniczny sprzedawany w Polsce obowiązuje przynajmniej 24 miesięczna gwarancja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Bardzo się wobec tego dziwię tym wszystkim, którzy kupują ten szajs i to jeszcze ze skróconą gwarancją.

 

To doprawdy niepojęte, jak można wciskać ludziom kompletny złom i to jeszcze stwarzając takie klimaty, że owi potencjalni nabywcy tego czegoś, jeszcze uważają, że zrobili dobry interes. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo się wobec tego dziwię tym wszystkim, którzy kupują ten szajs i to jeszcze ze skróconą gwarancją.

 

To doprawdy niepojęte, jak można wciskać ludziom kompletny złom i to jeszcze stwarzając takie klimaty, że owi potencjalni nabywcy tego czegoś, jeszcze uważają, że zrobili dobry interes. :)

 

nie przesadzajmy , rynek wtórny pokazuje ile ten złom jest warty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie dotyczące opcji multiroom. Słyszałem, że jest możliwość wykupienia usługi, a następnie użytkowania drugiego dekodera w zupełnie innym miejscu. Znajomy ma cyfrę w jednej miejscowości, a dekodera który dostał w ramach multiroom używa 30 kilometrów dalej. Czy to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@panwankz pytał o możliwość używania karty MR w innym miejscu - karta MR to zwykła karta abonencka, która będzie działać wszędzie, gdzie dociera sygnał z Hot Birda.

Dla jasności - inne miejsce to według regulaminu cyfry inny dekoder w obrębie tego samego gospodarstwa domowego.

Udzieliłem więc pełnej odpowiedzi - są możliwości techniczne ale są też ograniczenia regulaminowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...