Każdy ma prawo uważać, że konsultant może wprowadzać w błąd klienta, a my musimy to zweryfikować czytając umowę. Nie jest to jednak praktyka akceptowana na poziomie prawa, stąd wysoka kara, którą UOKiK nałożył na C+. Uzasadnienie kary jest łatwe do znalezienia w internecie.
Cytat:
– Konsument powinien mieć zapewnioną transparentną i uczciwą obsługę ze strony przedsiębiorcy, pozwalającą mu na w pełni świadome zawarcie umowy. Konstruowanie skryptów rozmów sprzedażowych w taki sposób, by ukrywały realny cel rozmowy telefonicznej sprzedawcy z klientem oraz faktyczne koszty z jakimi wiąże się oferta, jest niedozwolone. Podkreślam, że wszystkie kluczowe elementy wpływające na decyzję konsumenta muszą być jawne i uczciwie przedstawione – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Jeśli ktoś mi mówi, że będę miał do czegoś dostęp przez całą umowę to powinienem to mieć. Co tu jest trudnego do zrozumienia?