Jump to content

Arctic_Air

Users
  • Content Count

    39
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

29 Dobra

About Arctic_Air

  • Rank
    Niedoświadczony

Informacje o profilu

  • Gender
    Kobieta
  • Location
    Warszawa
  • Hobby
    Media, reklama, moda, muzyka - standard ;)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dzięki Bogu, że jest NETFLIX nawet w sd.
  2. Rozumiem, że pandemia nie ma wpływu na uruchomienie BIZNES 24 a na wrzucenie exela z EPG ma? Ale jaja. Sorry, ale te wątki dotyczące MWE to jak scenariusz z Misia albo Alternatywy 4. Niestety taki mam obraz i zostanie on w mojej głowie do końca życia. Zmykam z tego forum. Koncentruje się na Netflixach, Amazonach, D+ i innych. Wam też polecam.
  3. Czyli generalnie, brak pomysłu na rozwój ani umiejętności z tym co się zastało. I jak tu nie wybierać NETFLIXA z takimi nadawcami? Sprzedajcie komuś te kanały kto się zna na tej robocie!
  4. Discovery sprzedając tego mux'a bez gwarancji utrzymania jakości dla lokalnej społeczności przynajmniej przez rok dwa po prostu pokazało [beep]'a mieszkańcom Radomska i okolic. Inna sprawa, że niestety w USA wysprzedaż lokalnych sieci przez duże "networki" odbywa się masowo. Niestety w czasach internetu nie da się wyciągnąć sensownego profitu. A Disco. to USA. Natomiast amerykanie robią to trochę jednak bardziej w sposób cywilizowany. Przekazują taką stację pracownikom, wspierają finansowo i pomagają przekształcić się np. w dobry lokalny portal internetowy. Zazwyczaj odbywa się to bez zwolnień. Trochę inna kultura.
  5. No OK, ale na satelitarnej? Bo przecież na satelicie nadają. Tymczasem Echo24 nie miał koncesji satelitarnej. A Top Kids Jr. działa właśnie na tej. Wygląda jakby na satce działali nielegalnie. Może jednak MWE to wyjaśni? Kilka osób się nad tym głowi w branży.
  6. To super. A można wiedzieć, na której w takim razie konkretnie ten kanał nadaje? Bo to musi być jawne. Jeden kanał na dwóch różnych koncesjach? Jakieś bzdury.
  7. Dzięki za odpowiedź. Jednak z tego co wiem Top Kids Junior jest wybitnie wyspecjalizowanym kanałem a nie uniwersalnym. Uniwersalność nie polega na tym, że dziś może być erotyczny a za pół roku muzyczny. A jest jakiś link, do koncesji satelitarnej ?
  8. Oglądał ktoś z Was ten kanał? Niestety ja posiadam tylko naziemną TV. Jakie wrażenia?
  9. Pojawienie się na satelicie może być czasem wymuszone koncesją. Jeśli koncesja jest satelitarna to powinno się nadawać chyba w ciągu pół roku. Natomiast ciekawostką jest to, na co się natknęłam w trakcie pisania artykułu do pewnego portalu, to jest to, że koncesja Echo 24 została zmieniona. Tzn. nazwa została zmieniona z Echo 24 na Top Kids Junior przy zachowaniu tematyki Echo 24. A, że kanały są totalnie inne to pozostawiam to w formie ciekawostki.
  10. Ad. 1 Przy likwidacji spółek majątek trwały ( licencje ze względu na amortyzację mimo, że nazywa się je dobrami niematerialnymi traktuje się jako majątek trwały) może być sprzedany lub podzielony między udziałowców proporcjonalnie do udziałów. Czyli można by w tym przypadku powiedzieć, że licencje z likwidowanego kanału mogą być dalej w obrocie, ale już jako własność innego podmiotu. W przypadkach opisanych przez Ciebie tj. Viva oraz Relgia .tv z tego co wiem były to osobne spółki. Więc w przypadku Religia majątek trafił do ITI i mógł zostać wniesiony np. do TVN gdzie mógłby być dystrybuowany dalej lub wewnętrznie np. w Player. Jeśli chodzi o Vivę to ciekawa sprawa, bo z tego co pamiętam głównymi udziałowcami ( założycielami ) Vivy niemieckiej były koncerny muzyczne a pomysł na stację wniósł Pan Górny ( chyba tylko polskie nazwisko ) i miała to być kontra do MTV, które na rynku niemieckim żądało dużych opłat za emisję teledysków. Finalnie główny konkurent przejął ich. Z tego co wiem nie wciągali VIVA GMBH do struktur Viacom , ale nie wiem też czy wyciągnęli licencje. Co ciekawe szefową VIACOM d/s. sprzedaży kontentu na rynki zagraniczne jest teraz Polka Agata Ziomek bardzo fajna dziewczyna. To wszystko opisane wyżej dotyczy sytuacji kontentu oryginalnego. W USA np. podobna sytuacja była z kontentem Hannah Barbera. Po likwidacji HB prawa miała córka chyba Billa Hanny a potem sprzedała o ile pamiętam wszystko do Warner Bros. W przypadku licencji zewnętrznych, które kupuje się na rok lub dwa po prostu wygasają. Ad. 2 Zaznaczam, że sytuacja sprzed 5 lat około i nie zajmowałam się dystrybucją więc tak orientacyjnie a bieżących info nie posiadam. Kanały filmowe: Od 0,13 Euro do 0,40 euro za gniazdko. Informacyjne: w paczkach, ale to wychodziło około 1.40 pln za znany kanał informacyjny. Sportowe: Od 0,15 euro po 0.50 euro i więcej. Muzyczne: Za darmo oprócz MTV i paczki Viacomu z wyłączeniem Vivy. Serialowe od 0,15 euro po 0.50 euro. Ceny w zależności od wielkości sieci oraz ilości abonentów w pakietach. Oczywiście na rynku były już wtedy kanały, które musiały płacić a nie kasować i nie były to tylko kanały typu mango. Dzisiaj też są...
  11. MWE tam masz jeszcze zaległe odpowiedzi na pytania. Jeśli chodzi o Twoje pytanie to masz jasną odpowiedź w cytowanym przez Ciebie poście. Ahoj.
  12. Wypowiadam się, ale nie jestem wszechwiedząca Myślę, że archiwum NTL raczej na pewno zostało ze względów podatkowych ( wartości niematerialne ) Natomiast raczej na pewno nie przeszło nic z TVN-ów. Discovery się ceniło jak chodzi o kontent zawsze, oczywiście TVN też. Jaka była umowa? Nie mam pojęcia. Ale z obserwacji to ten zakup był typowym zakupem dystrybucji. Tzn. kiedyś dawno się tak przejmowało kanały we Francji w Polsce przykład to RED. Ale duże koncerny raczej tak nie robią. Mają nowy produkt, mają renomę, negocjują i wchodzą. Przykład Eleveny. Chociaż z jednym kanałem mieliśmy w korpo pod górkę mimo, że duża firma. Naturalnie nie powiem jaka . Chcieliśmy za dużo za gniazdko . No, ale już jest wszędzie. Więc wracając jak wiadomo kanały MWE jakoś nie mogą się wbić do CP. A NTL jest. Teraz podmianka kontentu i czas pokaże jak zachowa się CP... Raczej nie lubią tego typu wjazdów na krzywy...MWE to nie Discovery i umowę mogę posłać na księżyc. Co w tej branży jest normą. No, ale finalnie to raczej idzie o MUX - a. Jak wiadomo nie od dziś lokalne mux-y nie mogą zaskoczyć. Jedyny mux, który coś wykręca to mux TVS-u, ale im też zabrało trochę czasu, żeby jakieś GRP wykręcać. Tak by the way to słyszałam, że kolejny mux idzie na sprzedaż, więc będzie pewnie ogłaszane. Kto kupi można się tylko domyślać a, że też jest na Śląsku to łatwo pokojarzyć. Na koniec. Strategia dziwna. Może 5 lat do tyłu, kiedy jeszcze naiwnie wierzono w lokalne mux-y. Ale teraz to się raczej wszyscy pozbywają. Teraz jestem po drugiej stronie tzn. grzeję fotel w domu mediowym. I jestem coraz to mniej na bieżąco. Ale co jakiś czas, gdzieś na spotkaniach coś tam da się wysłyszeć. Jeszcze tylko dodam na koniec mojej poszarpanej wypowiedzi, że nie liczcie na super kontent. Na muxy ceny od dobrych dystrybutorów są 3 - 4 razy wyższe niż za pay tv i nie ma znaczenia, czy jesteś na muxie lokalnym czy ogólnopolskim. Po prostu przy zakupach pole eksploatacji mux jest jedno i trzymane ceny są dla grubych klientów .
  13. Jesteśmy dziećmi konkurencji udających ekspertów ziejących hejtem , którym można wcisnąć każdy kit.
  14. 14 dni po kwartale to się składało raport w kontekście kwot produkcji polskich, europejskich i pozaeuropejskich. Tam nawet w tabelkach nie było miejsca na opis tematyki. Tu chodzi o raport ze specjalizacji, bo ten wspomniany przeze mnie nie jest tym. Ten raport o którym Ty mówisz wynika raportowania KRRITU do UE. Zupełnie inna bajka.
  15. Może STARS się wypowie w tej sprawie.
×
×
  • Create New...