Jump to content

herman78

Users
  • Content Count

    1171
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

240 Rewelacyjna

About herman78

  • Rank
    Połowa mocy ;)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. herman78

    Disney+

    @umek Chcesz porównać... Polskę do UK gdzie jakość ich bitrate HD przebija 5 krotnie nasze... i HBO w SKY do HBO w Polsce z satelity?? Kabaret... ale tu takich kabaretów na tym forum jest kilku. Weź ty się idź poucz jeszcze bo dużo ci brakuje... Skorzystać na czym... że ludzie nie widzą jakości? Przecie sam się teraz zaorałeś...
  2. A myślisz, że taki Disney nie widzi w jakiej usłudze i w jakiej jakości oferuje się ich materiały? Szczególnie, że chcą zainwestować także na naszym rynku? No proszę cię... rusz głową. Jeśli twoje jabłka... sprzedawane są po niskiej cenie w drewnianym rozwalającym się warzywniaku... poobijane i brzydkie, a i tak pomimo ceny nikt tego nie chce. To, czy zainwestujesz dziesiątki tysięcy w nowy lokal, aby zobaczyć, czy twoje jabłka w idealnej jakości się sprzedadzą? A mało tego, wiesz że obok są gruszki w super jakości i sprzedają się bardzo dobrze? Prawa rynku się kłaniają. Oczywiście Disney może zaryzykować, co zapewne z czasem zrobi... Ale przemyśli to 10 razy, czy na tak zacofanym rynku, jakim jest Polska, warto inwestować.
  3. No ale sami zadajcie sobie pytanie. Jeśli filmy, animacje [około 63 tytuły na tą chwilę] są na HBO GO a HBO GO jest chyba najgorszą platformą VOD (ilość ABO, jakość video i audio) to jak sobie to przekalkuluje finansowo taki DISNEY+ to wychodzi jedno - nie warto inwestować. Disney+ walczy samo...a HBO GO jest dodawane w większości przypadków do wysokich pakietów gdzie jest HBO (w taki sposób mam ja za darmo od znajomej). Aby nie było że jestem taki anty HBO to HBO ma dobre produkcje... ale to olewanie klienta co do jakości jest dla mnie w tym czasie dramatem. Netflix dopiero teraz dobił do 1 miliona abonentów w naszym kraju a i tak ciekawe czy przy tej rozbudowanej infrastrukturze (CDN itp.) zarabia jakieś dobre pieniądze? Jestem byłym pracownikiem CP i od zawsze HBO miało tragiczną jakość... z tych pozapychanych, jak szprotki w puszce, transponderów. NIC się nie zmieniło... od nastu lat. Ale jak ma się zmienić jak nikomu to nie przeszkadza - obraz jest jak żyleta... Disney+ aby wejść do naszego kraju myślę że połowicznie faktycznie czeka na koniec praw oraz na pomysł jak nas skusić do ich oferty. Miałem Disney+ z USA... już się wypowiadałem że to jest fajne na krótki okres czasu albo co jakiś czas. Mało że nowości zero to myślę że u nas głównym problemem będzie albo lektorowanie albo dubbingowanie ich klasycznych filmów oraz animacji a jest ich dość sporo. Mandaryniana już zobaczyłem... w 4K... resztę też zobaczę i nie ciśnie mnie aby aż tak szybko Disney+ u nas zawitał. Aleeeee widzę światełko w tunelu że jak Disney odejdzie od HBO to wymusi szybkie wdrożenie HBO MAX...
  4. Polska to dla Disney+ kraj trzeciej kategorii... Ale nie ma się co dziwić... Jak bywalcy HBO GO tutaj mają jakość za "brzytwę" to na co inwestować, jak puszczą swoje materiały na HBO i też się ludzie cieszą z pikselozy? Chwalcie dalej jakość HBO GO... to nigdy u nas nie zawita... A tak już z innej bajki... Ciekawe, jak Disney+ wystartuje u nas w 2077 roku to co stanie się z HBO GO? U nich Disneya bardzo dużo... Netflix robi swoje animacje i idzie im to całkiem nieźle. A co z HBO GO?
  5. Moje posty tyczą się całego twojego toku myślenia... bo idziesz w dobrą stronę ale tyłem do przodu. Bo: 1. To nie materiał, kanał reguluje jaki TV kupujesz tylko w drugą stronę kupujesz jaki uważasz i dobierasz do tego jakość sygnału aby się cieszyć odbiorem. 2. Jeśli chcesz mnie uczyć o tym jak duży powinien być TV to czemu w IMAX ekran na 16 metrów wysokości? 3. Technologię poprawy jakości HD, 4K, 8K mają sens przy odpowiedniej odległości to fakt... masz rację, ale... to nie sygnał jest wyznacznikiem na czym masz to oglądać - bo to jest totalna bzdura. 4. Jest tabela odległości fakt / pięknie opisane jest tutaj https://hdtvpolska.com/kalkulator-odleglosci/ - i to nie jest tabela której wyznacznikiem jest materiał (jakość). Wyznacznikiem jest odległość/wielkości od TV aby zobaczyć jakość. No i teraz aby nie było że lecimy tu off-top to HBO GO jest tragicznej jakości... bo zatrzymali się na twoim etapie rozwoju. Czyli na TV max. 40 cali i to jeszcze w odpowiedniej odległości abyś nie widział "pikselozy" kompresji. Teraz, jak piszą, że HBO MAX ma mieć 10 Mb/s... czyli to jest to wasze "bardzo dobrze" - to chyba wam gały wypali... 4K to petarda... jak doświadczysz czy z płyty, VOD lub na konsoli to nie będziesz chciał doświadczać nic innego. A co do 8K... podzielam zdanie... to bełkot marketingowy.
  6. Hmmmmmmmm... a to ciekawe. Czyli chcesz mi powiedzieć że TV 40 cali to maks... a najlepiej jak byśmy oglądali dalej kineskop w kanałami SD? Co ja tu czytam to nie dowierzam. Nieeee no spoko jak zatrzymał się ktoś w świecie takiej technologii to pogratulować. Wprawdzie AMISZE też sobie żyją miedzy nami i też jest im dobrze... A tak pytam... jaki telefon używasz?? Nokię 3310?? Korzystasz jeszcze z Nadajników 2G czy już jesteś na etapie 3G? Dzięki takim osobom jak TY zawsze będzie BEZNADZIEJNIE - bo rynek wymusza rozwój technoligii i nie ma się co dziwić że kanały SD u nas to STANDARD. Bo po co rozwój... po co nowe auta na przykład. Teeeee... a właśnie klimę masz w aucie czy może lecisz jeszcze z wiatraka?
  7. Z takim podejściem to już wiecie czemu u nas nadal są kanały SD na DVB-T... czemu na HBO GO jest taki fatalny bitrate i brak 4K... a jeszcze brakowało aby Netflix nie wrócił do "normalnej" jakości bo przecież nikt nie widzi różnicy nawet na 65 calach.
  8. Jak czytam wpisy "obraz jest bardzo dobry" albo "wyostrza się prawie jak brzytwa" przy 65 calach to nie mogę ze śmiechu...
  9. Nadal sądzę że 4K nie doświadczasz albo masz problemy ze wzrokiem jeśli tak piszesz bo różnica jest kolosalna. Piszę a ty zero rozumowania. Napisałem że trzeba spełnić wiele warunków aby 4K doświadczyć. Jeśli ogląda się tylko UPSCALE w 4K i 2K nawet w najwyższym bitrate to faktycznie różnica z tego żadna - bo to jest dokładnie to samo choć są małe różnice na koszt 4K ale są niewielkie. Hahahahaaha... lepszej bzdury nie czytałem. A nie pomyślałeś o tym że jak kina nie posiadają 4K a tylko 2K... a do tego jak nawet mają projektory 4K nie kupują kopii filmu w 4K... to temu nie ma sensu inwestować?? Już nie wspomnę o tym że dopiero od tamtego roku 4K zagościło do większości modeli ale efekt HDR tam też żenujący. Różnica w REAL 4K jest kolosalna wobec 2K. Z tym na wyciągnięcie ręki postprodukcji w 4K to też bzdura... już ci mówiłem nie mieszaj obróbki wideo przez amatora z YT a postprodukcji, dodania efektów i filtrów przez studia filmowe w 4K - chyba bajki ci się pomieszały. A do tego... coś ty się tak uczepił HDR. Żadne kino tego nie obsługuje tylko TV. Jeśli ty nie widzisz różnicy w 2K i 4K... to HDR założę się że jak puszcze ci film bez HDR też nie dostrzeżesz bo pomyślisz że taki był zamysł reżysera. Są na świecie TV które mają ponad 1000 nitów w dostępnej cenie gdzie efekt HDR daje radę ale zanim to wszystko doświadczymy na co dzień minie jeszcze dużo lat. Normalnie TV 4K mają po 500-600 nitów a efekt na tym jest taki sobie. Zanim zaczniemy to wszystko doświadczać... czyli prawdziwe 4K... plus HDR na prawdziwym TV z 1500 nitów... bo na tym dopiero będzie efekt WOW minie kupę lat. Teraz to na razie papka marketingowa... To jak widzimy jak raczkuje 4K... gdzie nam do 8K... pytam po raz kolejny?
  10. No i w tym momencie widać że z 4K... nie masz kompletnie nic wspólnego. Albo masz za mały TV... albo oglądasz ze zbyt dużej odległości - o kinie nie wspominam bo nie ma tam wcale 4K. Twoja wypowiedź co do 2K ma swoją połowiczną rację... ale niestety w tą gorszą stronę. Tak jak pisaliśmy wcześniej filmy są po prostu oszukiwane - jeśli chodzi o materiały kinowe. Prawdziwego materiału REAL 4K tak jak pisałem jest tylko co kot napłakał. Ale nie mów mi że jak materiał [film/serial] jest nakręcony kamerami 4K... i postprodukcja jest w 4K to to wygląda tak samo jak 2K w wysokim bitrate? Prawdą jest że jeśli 80% materiału 4K nie jest 4K... to bez znaczenia czy jest to 2K czy 4K jak widzimy prawie to samo - i ty tego się trzymasz. A dodam że świat 4K nie kończy się na filmie i serialu... pozostaje jeszcze rozrywka na konsoli. na Xbox One X bywają gry w natywnym 4K (jest też dużo w 1440p). Różnica jest taka że wgniata w fotel... Ale tak jak pisałem... aby doświadczyć 4K... trzeba naprawdę wiele elementów połączyć i spełnić aby doświadczyć. Netflix i Amazon dają nam taką możliwość i dzięki im za to. Wiedźmin, Narcos i wiele innych w 4K wyglądają po prostu obłędnie (pomimo dość niskiego bitrate). Ale już 8K jest pompowaniem do celów marketingowych... bo aby zobaczyć jakość 8K... musiał byś mieć TV ze 100 cali. 8K i owszem ale tylko w kinie... i to za naście lat.
  11. Z definicji ma RED'... czy praktycznie nim kręci? Przeglądam filmy i mało jest w 8K... możliwe że obróbka (bo nawet nie można tego nazwać postprodukcją) i wysyłka w jakości 8K na YT... zajmuje wieczność... Tak jak pisze kolega @bugmenot paradoks jest taki że taki ludek ma RED'a 8K a filmy kręcone są jeszcze kamerami 2K albo niektóre ujęcia czymś jeszcze gorszym. Więc gdzie nam do 8K? A mało tego gdzie nam do 4K... 4K dopiero raczkuje. 80% filmów kinowych 4K to UPSCALE jak nie więcej. Mało tego 4K w TV dopiero wchodzi - modele chyba od 2019 jak sie nie mylę w więksozści są 4K. Mało tego już nie wspomnę o odległości od TV aby zobaczyć to 4K. To gdzie nam do 8K? Modlić się tylko aby taki Netflix i Amazon się na nas nie obrazili... i oferowali choćby to swoje 16 Mb/s w 4K... bo inaczej dalej będą nas częstować jakością pseudo HD z DVB-T...
  12. Rozumiem że jesteś świadomy że samo BODY kamery 8K RED'a... kosztuje od 100 do 400 tys zł...? Nie wspomnę o obiektywach, filtrach itp...? Chcesz mi wmówić że YT kręci się kamerami RED'a...? Pokaż... bo to ciekawe...
  13. Nie mieszajmy kamer pseudo 8K... z kamerami cyfrowymi kinowymi 8K... bo to zupełnie inna bajka
  14. Jesteś blisko ale to nie tak do końca. Tu chodzi o postprodukcję. Niestety pomimo budżetów jak to nazywasz nie każdego stać na postprodukcję w 4K która by się zwróciła. Postprodukcja czyli efekty itp w jakości 4K są tak niewyobrażalnie drogie że nawet MARVEL by tego nie udźwignął. A wiadomo że tam chodzi o kasę... a nie o nas odbiorców. Do tego dochodzi problem dystrybucji. Tu jest największy problem... bo pomimo tego że są już w Polsce sale kinowe z projektorami 4K to wyobraź sobie że taki projektor nigdy nie ujrzał materiału w 4K po po prostu jest za drogi (to coś jak płyty BluRay i BluRay 4K). Wiele razy dzwoniłem do Helios do działu technicznego i zawsze jak wiedziałem że film jest w 4K... miałem jedną odpowiedź - nie mamy kopii filmu w jakości 4K. Więc taki MARVEL przy tysiącach efektów rezygnuje z postprodukcji w 4K i robi w 2K. Ludzie nie marudzą... i biznes się kręci. Temu powtarzam w koło że 8K to jest przekręt stulecia... kręcenie filmów tylko kamerami 8K raczkuje a gdzie postprodukcja? Minie z 10 lat... na razie niech zaczną robić w 4K i będzie pięknie... ... NO I NAJWAŻNIEJSZE ABY KINA NIE OSZUKIWAŁY ŻE MAJĄ PROJEKTORY 4K A NA DANEJ SALI NIE BYŁY NIGDY ANI JEDNEGO FILMU W 4K.
  15. Myślę że wyszarpnęli od HBO bo zanim weszło na Netflix to znikało z HBO (możliwe że ta sama jakość). Już nawet nie 4K... bitrate jak by był na poziomie 6-7 Mb/s to już by było fajnie. Nie pięknie ale fajnie hehe...
×
×
  • Create New...