Jump to content

Nepose

Users
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutralna

About Nepose

  • Rank
    Niedoświadczony
  1. Naprawdę nie ma za co W MAGach 250 da się jeszcze odzyskać tą aplikację bez utraty gwarancji, ponieważ na DHCP stoi stara wersja oprogramowania bez blokady. W 255 jednak już musiałbyś rozkręcić go i podłączyć się szeregowo (na płytce są specjalne piny działające jak port, które umożliwiają dostęp do odpowiednika BIOSu), niestety tracisz wtedy gwarancję Raz sprawdzałem to na 250 i ta aplikacja wbudowana nie jest usunięta z oprogramowania Jamboxa, tylko niektóre pliki są tak podmienione, że od razu włącza się telewizja. A szkoda. Co do wydajności prądowej gniazd, szczerze nie mogłem tego nigdzie znaleźć, wydaje mi się jednak, że telefon powinny ładować normalnie. Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka
  2. Od razu uprzedzam, że długi post Pierwszy komunikat oznacza, że Twój dekoder przełączył się w tryb aktualizacji z serwera DHCP (tryb ten jest przeznaczony głównie do wgrywania zmodyfikowanego oprogramowania przez operatora albo do przywrócenia ustawień domyślnych), konkretniej natomiast, że otrzymał on aktualizację z tego serwera i jest w trakcie jej instalacji. Co do drugiego komunikatu chwilka wyjaśnienia. Każde oprogramowanie na dekodery MAG podczas procesu jego przygotowywania jest podpisywane cyfrowo kluczem wygenerowanym przez programistę. Jako że Jambox jest operatorem, klucz ten jest dodatkowo podpisany przez programistów Infomiru (firmy produkującej dekodery). Ma to na celu zabezpieczenie dekodera przed uruchomieniem nieautoryzowanego systemu. Klucz taki dzieli się na "klucz właściwy" - część prywatną oraz jego "podczęść" - część publiczną. Mówię tak dlatego, ponieważ z części prywatnej można wygenerować część publiczną, ale nie da się w drugą stronę. Podczas wgrywania oprogramowania dekoder rozkodowuje podpisane oprogramowanie oraz odczytuje cyfrowy podpis programisty - jest to część prywatna. Następnie generuje z niej część publiczną i zapisuje w swojej pamięci. Podczas uruchamiania dekodera dekoder porównuje ze sobą obie części - jeśli pasują do siebie (część publiczna z pamięci dekodera pochodzi z części prywatnej, którą podpisane jest oprogramowanie), uruchamiany jest system operacyjny, a następnie portal operatora (u nas TV Portal Jamboxa). Jeśli natomiast nie - co z jakiegoś powodu stało się u Ciebie - dekoder zatrzymuje system i wyświetla błąd. Jeśli dobrze się domyślam, prawdopodobnie podczas wyświetlania pierwszego komunikatu dekoder usunął ze swojej pamięci część publiczną cyfrowego podpisu, żeby się "przygotować" na zapis nowej. Pocieszę Cię, że dekoder nie padł, wymaga tylko ponownego wgrania oprogramowania Jamboxa Możesz spróbować następującego sposobu: 1. Odłącz dekoder od prądu, następnie podłącz ponownie, trzymając podczas jego włączania przycisk "MENU", dopóki nie wyskoczy Ci niebieskie menu z kilkoma opcjami. Upewnij się, że dekoder jest podłączony do sieci internetowej Jamboxa. 2. Strzałkami góra-dół wybierz z listy opcję "Upgrade Tools" (narzędzia do instalacji systemu), potwierdź strzałką w prawo. Następnie przejdź tak samo do opcji "DHCP Upgrade" (metoda wspomniana w pierwszym komunikacie). Dekoder spróbuje wtedy poszukać właściwego oprogramowania w sieci Jamboxa. Jeśli widzisz komunikat "Bootstrap message: Reception of an image is started", oznacza to, że wykrył on oprogramowanie i wgrywa je do pamięci. Nie przerywaj tego procesu. Jeśli natomiast widzisz komunikat "Digital signature is not correct", przejdź do kolejnego kroku: Strzałkami góra-dół wybierz z listy opcję "Def. Settings" (ustawienia fabryczne), potwierdź ją klikając strzałkę w prawo, a następnie OK. Musisz zrobić to dwukrotnie, żeby dekoder całkowicie przywrócił się do ustawień fabrycznych. W tym kroku ważne jest to, że dekoder automatycznie ustawi domyślną część publiczną cyfrowego podpisu, jednak nie wymaże istniejącego oprogramowania. Po zrobieniu tego spróbuj ponownie kroku 2. 3. Gdy zauważysz komunikat: "Writing the image to flash successful!!!", oznacza to, że dekoder poprawnie wgrał oprogramowanie. Teraz uruchomi on je oraz zaktualizuje, ponieważ wersja dostarczana przez DHCP jest jedynie "przejściową" w celu integracji dekoderów z systemem używanym przez Jamboxa. Zostaw dekoder na jakieś 10 minut, aż włączy się telewizja Jeśli i to nic nie da, zostaje Ci albo przejście się do operatora, albo (jeśli masz drugi dekoder Jamboxa) samodzielne próby przegrania oprogramowania, co wiąże się z utratą gwarancji - operator Ci to raczej naprawi, ale może zażądać pewnej sumki
  3. W praktyce Jambox Lajt nie obsługuje jakości HD, najwyższa jakość strumienia to 2,5 Mb/s. Poza tym wszystko działa tak samo, jak w normalnej wersji. Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka
  4. Też tak sądzę, szczerze myślę, że tamta wersja oprogramowania pod pewnymi aspektami (jak np. dostęp do przeglądarki internetowej czy brak blokady na dostęp do aplikacji wbudowanych w dekoder) jest ciekawsza od Kyanitu Podrzucę również instrukcję obsługi do niej znalezioną w internecie:http://cloud.tapatalk.com/s/5c65821698911/jambox-instrukcja_motorola.pdf Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka
  5. Oficjalnie można nagrywać wszystkie programy na pendrive'a, jednak w praktyce często funkcja ta zawiesza się na MAGach (staje na wykrywaniu dysku USB). Nie można odtwarzać żadnych swoich filmów czy zdjęć, Jambox tutaj niestety ogranicza możliwości dekoderów swoim oprogramowaniem Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka
  6. Jambo Nagrywarkę musi włączyć Ci operator, zapytaj się o to w jego biurze. Nie ma niestety ani przeglądarki, ani YouTube'a - obie usługi zostały wyłączone. Kiedy już operator Ci to włączy (pojawi się wtedy w TV Panelu -> Usługi punkt "Jambo Nagrywarka - pakiet podstawowy"), wejdź w menu podręczne (przycisk menu) -> Nagrania -> kliknij INFO -> Ustawienia. Tam będziesz mógł ustawić tą nagrywarkę jako domyślną. Od tego momentu przy każdym kanale, który obsługuje tą usługę, będzie widoczna ikonka JPVR w dolnym pasku miniEPG. Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka
  7. Przy okazji pytając, czy u Was również występują problemy z Jambo Nagrywarką? U siebie na obu dekoderach zauważyłem, że po wejściu w opcję "Nagrania" wyświetla się komunikat o konieczności podłączenia dysku USB, podobnie jak przy próbie nagrania dowolnego programu. Dodatkowo zniknęły ikonki JPVR przy opisie kanału.
×
×
  • Create New...